Merida Carbon FLX 3500-D preview

Celokarbonový závodní speciál od Meridy se tentokráte stal terčem našeho pátečního představovacího preview článku ...

Autor: Petr Bureš

Když se řekne závodní kolo, každý si představí trošku něco jiného. Ale když se řekne závodní Merida, tak se vám zákonitě musí vybavit celokarbonové náčiní na kterém brázdí světová kolbiště členové týmu Multivan Merida a to není nic jiného, než nejvyšší řada hardtailů označená jako FLX. Předmětem dnešního preview bude střední model z této řady označený jako Carbon FLX 3500-D.

Značka Merida
Model Carbon FLX 3500-D
Typ
XC
Rám High Modulus Carbon
Vidlice Rock Shox Sid Race
Vybavení Shimano XT
www merida-bike.cz
Cena 80 490,-

Rám je již třetí generací karbonových hardtailů Meridy. Je vyrobený z High Modulus vláken a stmelený pojivem využívajícím NanoMatrix technologii.

Jeho výhodou je velká boční tuhost, současně s neobyčejnými schopnostmi absorbovat nežádoucí vibrace a to vše navíc při zachování velmi nízké hmotnosti. Mimochodem právě tato řada kol, byla jakýmsi odrazovým můstkem při vývoji novinky O-nine, kterou jsme vám představili začátkem tohoto týdne a která v budoucnu zřejmě nahradí právě FLX modely používané závodním týmem Multivan Merida.

Pokud se podíváme na specifikaci, tak zjistíme, že je bike s klidem připravený závodit. Navíc potěší, že se po dlouhé době konečně našel někdo, kdo se nesnaží přehnaně ekonomicky mixovat komponentové osazení. Na kole totiž najdeme kompletní sadu Shimano XT a to včetně smyku, klik, kazety, řetězu i kotoučových brzd.

Jediné co nás na na závodním XC osazení trochu bilo do očí je použití 180mm předního kotouče. Jinak barevné sladění vidlice Rock Shox SID Race s rámem bylo vskutku příkladné. Kola nesou logo DT a jsou obuta jak jinak, než do Schwalbe Rocket Ron 2.1. Jediné co tak trochu pokulhává, alespoň co se designu týče, je sedlovka FSA SL250. Stejné logo najdete i na představci a řídítkách. A ještě zmíním pedály. Ty totiž Merida nasadila nikoliv Shimano, ale Crank Brothers Egg Beater C.

Závoďák viďte ? No Merida si za něj také přeci jen nechá docela zaplatit. Momentálně se cenovka tohoto modelu zastavila na 80 490,- Jinak pro vaši představu, nejdražší Carbon FLX 5000-D koupíte za 136 990,- a naopak základní model, ovšem na starším modelu rámu, FLX Special Edition-D stojí 50 490,- Více informací o kolech Merida najdete na stránkách výrobce www.merida.com, na stránkách českého dovozce www.merida-bike.cz, nebo v našem Bikekatalogu.

Přečteno - 17380x Tagy: tech2009 preview
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeVelký přehled kol 2018 - Aktualizováno
    Velký přehled kol 2018 - Aktualizováno
  2. PreviewApache AFS Scalp
    Apache AFS Scalp
  3. Testy - RecenzeVelký přehled kol 2015 - AKTUALIZOVÁNO
    Velký přehled kol 2015 - AKTUALIZOVÁNO
  4. PreviewKTM Myroon Prestige preview
    KTM Myroon Prestige preview
  5. Výstavy a veletrhyVelo Test Fest - palec nahoru
    Velo Test Fest - palec nahoru

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #23 Petr Červený - vloženo: 23.02.2009 v 17:00:16

    Schwalbe - Obecně mám Schwalbe rád, nepř. Racing Ralph v normální verzi (tzn. ne ošizený šmejd, který se montoval na kola a občas se retail prodával za 500kaček na netu) je úžasný plášť, nebo třeba Smart Sam je podle mě dokonalý.

    Ovšem Fast Fredy jsem viděl pokaždé, ne sjetý, ale s utrhanými špunty. Osobně se mi to stalo dvakrát po sobě. Nehledě na defekty, ale to je problém superlehkých "plášťů " obecně.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #22 čumil - vloženo: 23.02.2009 v 10:38:02

    pláště - A já jezdil v roce 2006 Geax TNT, superrychlé a sjel sem bez jediného defektu(cca litr z toho 700závodní, v roce 07 to bylo horší každejch 500km defekt ale váha šla nahoru. V roce nula osm sem v sezoně šel do No Tube - Kenda Karma, během půl hodiny mé kolo zhublo téměř o půl!!! kila při běžné ceně do tří litrů - pro příště už jen pláště a za rok dva new mlíko. První defekt a taky jedinej po 6ti metrech ve vzduchu doskok přímo na rozmlácené břidlice, průduch byl solidní. Myslím že No Tube a podobné jsou budoucnost. No a bezdrátové pláště se daj sehnat za pusinku.
    Třeba ta reklamovaná galda od Geaxu má váhu kolem 650géček, nejsem gramař ale půl kila na obvodu kol je znát poměrně dost. no a cena je taky trochu moc. Ta guma je sice asi impotent ale když by náhodou píchala tak si v řiti. Nebo pod sedlem další třičtvrtě kilo(galda a lepidlo vittoria) než to uschne tak eště spacák, ešus a noviny na potpal - to je pak něco pro gramaře:)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #21 Jarki - vloženo: 23.02.2009 v 01:32:03

    ... - No sem rád, že se to uklidnilo. K těm pláštům, no Schwalbe sem nikdy nezkoušel, tak nemůžu posoudit. Jezdím značku WTB Exiwolfy a Mutana s defektem sem se setkal jenom jednou, tak si je nemůžu vynachválit:)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #20 Miroslav Volek - vloženo: 22.02.2009 v 20:48:17

    Blacky - Těžko textově psát jak jezdím. FF pouze na předek (vzadu hladší pláště), kde mi vyhovuje.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #19 Blacky - vloženo: 22.02.2009 v 20:29:55

    to Volek - asi záleží kolik a jak jezdíš. Schwalbe jezdím už několik let - FF, RR, SS, NN závodně i nezávodně. Při závodním nasazení vydrží vzadu 500-1000km max. Vpředu tak dlouho dokud ho neřízneš, což není zas tak těžký. Defektů nadprůměrně. Dneska závodně schwalbe už jedině s notubes.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #18 Miroslav Volek - vloženo: 22.02.2009 v 20:13:34

    Fakta? - Fast Fred jsem jezdil 2 roky jeden kus bez problému, s pocitem, že Schwalbe pláště opravdu umí.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #17 Matěj - vloženo: 22.02.2009 v 19:23:29

    komplexy - Ahoj Petře Červený, myslím, že máš trochu přehnanou agresivitu projevu,ale v řadě věcí máš pravdu. Nesouhlasím, že se dělají jen samé šunty.Problém je, že za kvalitu platíme čím dál víc a to mě štve,ale to je asi všechno co s tím zmůžu. Najel jsem pár stovek kilometrů na karbonové 96 a neměl jsem z toho špatný pocit. Kolo fungovalo bez problémů a rám vydržel i náročnější traily. Při vyšších rychlostech ve sjezdu se mě kolo zdálo trochu nervóznější,ale to je subjektivní. Řadu let jezdím "americké" XC kola a zřejmě jim ještě chvilku zůstanu věrný...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #16 Petr Červený - vloženo: 22.02.2009 v 17:57:39

    komplexy - Jakri věř mi, že já nejsem meridář. I když tě to ranilo, tak jsem ti to musel napsat :). Pokud jsi s nimi opravdu spolupracoval, tak musíš vědět, že je to firma, která vyrábí masově prakticky od začátku. Takže nevím o jakém že to období píšeš. Taky třeba vím, že prakticky každý magnéziový rám Meridě praskl, dokonce ho prasklej vystavovali na Sportlife, nebo třeba jejich karbon byl dlouho těžší než dural... Jen mě štve, že každej ví, jaký to kolo je, i když ho jen uvidí na fotce. :) Pokud jsi si nevšiml, tak je kvalita v cyklistické braži už jen pojem dávno minulý. Jsme konzumní společnost a ta nepotřebuje věci na věky. Potřebuje třeba rámy Storck, které prasknou za půl roku, Tune, které se vysype za tři měsíce, Shimano, které má vakl už z výroby, Schwalbe Fast Fred, který vydrží pár kilometrů. A takhle bych mohl pokračovat hodiny...

    Pro pana kritiku, ty asi nejsi ekonom že? Jinak by jsi takovou hovadinu nemohl napsat. A pravděpodobně nejsi ani technolog nebo strojař a obchodu asi taky moc nerozumíš, no předpokládám, že jsi alespoň z Libercké univerzity, když tak vidíš do nanotechnologií.

    Tyhlety kecy od televize jsou celkem zbytečný, pokud znáte nějaká fakta, tak sem s nima, jestli sem píšete pouze svoje vlhké noční pocity, tak je mi této "diskuze" upřímně líto. Bez urážky. Kde je TinkTink, ten měl alespoň argumenty... :D

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #15 Jarki - vloženo: 22.02.2009 v 14:49:07

    to Petr Červený - Pěkný panečku...spolupracovali jsme v obchodu s Meridou a dřív byla dobrá ale od tý doby, co se začala vyrábět masově, tak ta kvalita šla totálně do sraček. Věř, že i já sem jel minimálně na 30ti kolech, takže asi vím o čem mluvím...Možná ty seš takovej zakomplexovanej Meridář

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #14 kritika - vloženo: 22.02.2009 v 14:44:18

    Merida sračka z Taiwanu - souhlasím s kritikou. Co píšou nějaký bláboly o nano technologiích jsou opravdu k smíchu:D jinak by nemohly bejt ty rámy tak levný

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #13 Venca - vloženo: 22.02.2009 v 13:54:45

    Ranec - Vám se zdá normální dát za kolo 80 klacků a po jedný maximálně dvou sezónách zase kupovat nový? No nevím, já jsem koupil kolo za 25 a zdá se mi to dost. 80-ku bych za kolo nedal ani omylem. Zajímalo by mě kde jste zaměstnaný, že máte tolik prachů.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #12 Petr Červený - vloženo: 22.02.2009 v 12:40:03

    odborné disputace - Líbí se mi takové rádoby odborné názory od lidí, kteří seděli akorát na trakaři.
    Na jednu stranu je jasné, že tady nemůžou napsat vždy všechno co si o tom či onom komponentu/kole myslí, protože by pak taky třeba značne ochudili svoje portfolio, a tím pádem by přišli o kšeft. :)

    Na druhou stranu pindy blbečků, kteří neseděli ani na jednom ani na druhém, jsou jen dětinský vzdor realitě, v tomto případě takové, že Merida je prostě gigant, který umí udělat povedené kolo. Stejně tak jako to občas zvládne i velké S nebo třeba velké C.

    Rámy můžou být stejné možná z pár metrů, ale jinak těžko.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #11 rollo - vloženo: 22.02.2009 v 12:31:28

    re:antimerida - kdyby jsi mel kousek mozku v hlave tak pochopis ze image nejezdi NULO

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #10 XD - vloženo: 22.02.2009 v 06:10:47

    a na čem jezdíš ty? přiznej se nám, pokud se nestydíš...zajímalo by mě totiž, jaký značky sou cool a maj image...dacane...mrdka si ty, když ti jde o image :-p

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #9 antimerida - vloženo: 21.02.2009 v 23:00:14

    Tak se s tim smiřte - Já vim ,že je to těžký přiznat,že vy meridáří jezdíte na totální mrd.e s nulovou image

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #8 Matěj - vloženo: 21.02.2009 v 13:04:37

    Ahoj Petře, na základě čeho můžeš tvrdit,že Merida vlastní "úpně" americké "S" ? Díky za info

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #7 čumil - vloženo: 21.02.2009 v 12:40:17

    soutěž - Ale mám takovej návrh, mohli by sme si vyhlásit soutěž, jmenovala by se třeba "klon". Podstata věci by byla najít dva nejdražší výrobky(nebo prostě jak jejich "výrobci" uvádějí - jedinečný) který sou totožný, nepočítám lak:)
    Asi nám na mtbs nebo někde oficiálně prostor nikdo nevytvoří ale co si takovou soutěž vytvořit? sem pc a mluvnickej dement tak to asi jen tak sám nezvládnu ale co kdyby někdo něco vytvořil a my cyklisti teoretici si tam ukládaly své "dvojčátka" či "trojčátka" a "vícečátka"?

    Dokud bude venku hnusně, tak se aspoň trochu zabavíme :-D

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #6 čumil - vloženo: 21.02.2009 v 12:09:36

    to antimerida a Filuta - Také nejsem zastáncem merid, fabrika plná malejch šikovnejch lidí co má rudo před očima(ted nemyslím rudou Specialized) tak patří meridě žéééé:) Mr. x ze Specializedu(jehož celoživotní vášen je kolo a zároveň navrhování) zavolá Hermidovi a řekne: JÁ CHCI 3 586 452 HLINÍKOVEJCH RÁMŮ A TAKY 1 750 870 TĚCH PSEUDO CARBONOVEJCH, DO S WORKSŮ NÁM NEHRABEJ TO S JARDOU NĚJAK DOLADÍME V HOLLYWOODU, STEJNĚ FORMY NA PŘILBY NÁM UŽ PAMELA UDĚLALA. ZAPLATÍME HOTOVĚ NA SVĚŤÁKU V MADRIDU, TEDA POKUD SOMÁLŠTÍ PIRÁTI NEUNESOU LOĎ(myslím že duratec by pak měl větší obrat než škodovka - poznamka autora).
    No ale to neznamená, že když jim to Hermida v té fabrice nechá udělat, že jsou tak blbý a hoděj to do stejné formy, krom již zminovaného spodku dolní roury jsou úplně jinak udělané patky a vedení bovdenů, no a určo něco navíc tam bude, pošleme to do "čtyřlístku" a uděláme pro děti soutěž - najdi dešet rozdílů. Výherci obdrží startovné na MERIDA VYSOCINA - jančí to určitě schválí:)

    Jinak všem přeju pěknej víkend

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #5 Petr - vloženo: 21.02.2009 v 10:52:17

    Merida nevlastní americké "S" z části, úplně...

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #4 gosisigo - vloženo: 21.02.2009 v 09:35:22

    kopie? - Myslíš americký provedení s "S" na hlavové trubce co se vyrábí na Taiwanu v továrně Meridy a který Merida z části vlastní? :-)) To určitě není špatná volba ;-)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #3 gomeridago - vloženo: 20.02.2009 v 18:13:32

    kopie - sem slyšel, že forma na O.9 vyšla Meridu dost draho. Ale nějak se mě zelenej design nelíbí, asi si počkám na americký provedení s "S" na hlavové trubce

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #2 Filuta - vloženo: 20.02.2009 v 17:55:56

    ani bych neřekl.. - mně to teda nepřijde - se mrkni na dolní rámovou trubku u šlapáku - přijde ti to stejný? :-O

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #1 antimerida - vloženo: 20.02.2009 v 17:32:25

    rám přes kopírák - http://www.specialized.cz/new/archiv.php?a=1&b=7&c=134&skupina=5&rok=08&kolo=824#
    Holt formy se musej využít

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744