Cyklokrosový GelActiv 4X

Bláto a déšť proměnilo mistrovský fourcrossový závod v Litoměřicích v očistec pro závodníky i pořadatele. Tituly byly rozděleny jen částečně ...

Autor: Petr Bureš

Po měsíc trvajících letních vedrech překračujících tropické třicetistupňové teploty přišlo ochlazení o bezmála dvacet stupňů a tak si závodníci, kteří dorazili na nejdůležitější závod české fourcrossové sezóny vyzkoušeli opět po čase litoměřickou trať na blátě. Aby toho nebylo málo, tak partička místních stavitelů vyrobila místo první klopené zatáčky "cosi", na čem by se v rychlosti za sucha krásně driftovalo, ale jelikož sucho nebylo, tak tato odkloněná zatáčka patřila mezi ta místa, která méla rozhodnout o tom, kdo umí a kdo ne.

Program mistrovství republiky se oproti standardním závodům českého poháru liší v tom, že je rozepsán na dva dny. Sobota je určena juniorům a ženám, v neděli bojují o cenné kovy kategorie expert a elite.

Ani jeden ze dvou závodních dnů nebyl bohužel ušetřen deště. "Bylo to na hranici regulérnosti. Druhou zatáčku jsem projela v ophodě, ale hned za ní jsem šla do hodin a Romana mě předjela. Pak nakonec upada na další rovince a já jsem vyhrála, ale bylo to maso." Komentovala finále žen Jana Horáková (RB), která si nakonec odvezla z Litoměřic titul mistryně republiky. Druhá skončila ve nakonec vítězka kvalifikace Romana Labounková (Bikros klub Jeseník) a třetí Renata Válková (Norcobikes).

Juniorská soupiska na startu čítala 37 jmen. Kvalifikace se stala kořistí Jana Findy (Rock Machine) před Přemkem Tejchmanem (69 Specialized) a třetím Kubou Pytlíkem (Cyklo Bartoníček).

Po nočním dešti, který ze soboty na neděli proměnil ještě v pátek prašnou trať na mazlavé bláto, se nechtělo v neděli ráno nikomu moc trénovat. Postupem času se ale našli odvážní jedinci, kteří se pokoušeli najít optimální stopu, či alespoň způsob jak zdolat blátivou litoměřickou záležitost.

Bohužel místo toho aby svěží větřík vyfoukával blátivou trať a ta pomalu začala vysychat, hodinu před startem kvalifikace se rozpršelo a dvacetiminutová přeprška uvedla trať opět do nedělního normálu.

Něco zhruba kolem půl jedné padlo na rozpravě se závodníky rozhodnutí, že i přes nepříznivé povětrnostní podmínky se závod pojede. Elitní špička sice protestovala, že trať není regulérní, rozhodnout o osudu závodu měla však až kvalifikace. Tu vyhrál překvapivě Slovák Matěj Vitko (Kaktusbike) před Lukášem Měchurou (Rock Machine) a třetím Michalem Marošim (RSP) který si bláto jako jeden z mála opravdu užíval a na největším dablu vystřihl pro diváky moc protažený tabel. Většina ostatních však s tratí bojovala vmnohých případech i cyklokrosovým způsobem s kolem na rameni. V expertech exceloval Lubomír Vojta ("04"), ale více než výsledky v tuhle chvíli zajímal všechny přítomné osud dalšího pokračování závodu. Je něco před druhou hodinou odpolední a pořadatelé, společně se závodníky se snaží rozlousknout tuto nešťastnou situaci.

Tady si dovolím malou odbočku. U stavitelů trati jsme se totiž informovali na pár zajímavých věcí, které je dobré vědět. Litoměřická trať totiž leží na hranici chráněné krajinné oblasti a proto bohužel není jednoduché do ní jen tak zasahovat. "Každá Tatrovka s hlínou, která přiveze materiál na trať, musí být schválená a musí být proveden dokonce rozbor složení hlíny, než ji můžeme použít. Letos se naštěstí posunula hranice ChKO o pár set metrů výš - támhle k tomu lesu, ale zatím se nic nezměnilo. Víme, že by bylo ideální přivézt a navozit na trať štěrk, který by zabránil v dešti tvoření týhle mazlavky a máme o to zažádáno, ale povolení jsme zatím bohužel nedostali. Organizátoři toto dopředu věděli, s tím, že když bude hezky, je to v pohodě, ale když zaprší, vzniká problém." Vysvětloval Pepa Matys, jeden z hlavních stavitelů místní fourcrossky. "Že nevyšlo počasí, je bohužel smůla, ale nedá se nic dělat, mě samotnýho to mrzí" dodal sklíčený Pepa Matys.

Závěrem si ještě partička skákačů vystřihla několik dirtů ve vloženém DMJ dirt contestu, který nakonec po právu vyhrál Kuba Vencl.

Po rozboru srážkové předpovědi, aktuálního stavu tratě a dlouhotrvající diskusi, došli organizátoři společně se závodníky k následujícímu rozhodnutí.

Výsledky se soboty jsou platné a vyhlásí se tedy mistři 4X v kategorii Junioři a Ženy. Nedělní finálové rozjížďky jsou zrušeny, stejně tak jako mistrovský závod pro kategorie Elite a Expert, s tím že výsledky kvalifikace se započítávají do celkového pořadí českého poháru a budou vyhlášeny jako výsledky 3.závodu GelActiv Cupu. A tak se také stalo. Tak trochu smutnou tečkou v závěru bylo, že se Michal Prokop nedostavil na vyhlášení průběžného lídra poháru, což mnozí nepochopili proč.

Mistrovské tituly se tedy budou rozdávat až za necelé dva měsíce, 24. září v Šumperku. Doufejme, že tam bude počasí příznivější.

Kompletní výsledky ke stažení ZDE.

Přečteno - 20155x Tagy: 4x čp
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyPrach, pot a král Slavík. JBC 4X Revelations 2023
    Prach, pot a král Slavík. JBC 4X Revelations 2023
  2. OstatníTýden Tomáše Slavíka: Revíry a JBC 4X Revelations
    Týden Tomáše Slavíka: Revíry a JBC 4X Revelations
  3. Ostatní závodyNašlapaná JBC 4X Revelations se chystá v Jablonci
    Našlapaná JBC 4X Revelations se chystá v Jablonci
  4. Mistrovství světaČeští fourcrossaři slaví ve Val di Sole mistrovský dabl!
    Čeští fourcrossaři slaví ve Val di Sole mistrovský dabl!
  5. Ostatní závodyFourcrossový svátek je zpět! JBC 4X Revelations už tento víkend
    Fourcrossový svátek je zpět! JBC 4X Revelations už tento víkend
  6. ZávodyFotogalerie: Český pohár XCO #1 - Město Touškov
    Fotogalerie: Český pohár XCO #1 - Město Touškov

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #18 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 12:34:57

    A v řádu pro 4X sou stejně hroty, hřeby a různý železa co vyčuhujou z pneumatiky zakázaný.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #17 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 12:31:59

    když jedeš DH tak hřebíky sou v cajku, ale když jedeš ve čtyřech a každej bude mít hřebíky a někde se smotaj tak je to docela DANGEROUS. Hřebíky na 4X nepatřej, zase musim zmínit zdraví jezdců. Já bych osobně nikoho na starťák ze hřebama nepustil.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #16 KUbajsz - vloženo: 07.08.2006 v 12:28:14

    to piere - už jsi někdy viděl sjezdaře, kteří by nesli kolo z kopce na zádech? To mě pobavilo. Chceš říct, že když bude bahno , taxe prostě 4x radši zruší? Aby to bylo "dynamický". Na Michalovi bylo vidět, že mu to asi nesedí, nedivím se, že to tím pádem chtěl sabotovat. Ale jinejm jezdcům to problém nedělalo, to je divný ne? A že nepomáhaly spiky? Když neumíš jet na bahně, tak ti nepomůžou ani hřebíky ...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #15 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 12:25:46

    souhlas s pierem, taky si musíme uvědomit, že se jedná o zdraví jezdců a jet ve čtyřech dolů a někomu to na tom blátě ustřelit na skoku a zbytečně si něco udělat, by nebylo košér pro tudle disciplínu. Zdenda Pólů zkusil kvaldu a když se vidělo že to stojí za starou bačkoru, tak to zrušil a udělal dobře

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #14 piere - vloženo: 07.08.2006 v 12:21:09

    coze? - myslim ze kluci z 4x znaji spike moc dobre.v litomericich je podklad na mokru tak spatny ze nepomuzou zadny plaste!!!4x je disciplina rychla a dynamicka.noseni kol z kopce dolu sem urcite nepatri.sjezd je na tom uplne stejne.pokud ale sjezdare bavi nosit kolo z kopce a valet se v bahne je vse v poradku.a pokud mistr sveta rekne ze trat je opravdu neregulerni tak je treba se nad tim zamyslet a neposlouchat zahradkare z kategorie hobby kteri se na trati nekolikrat za cestu zvali.doufam ze kazdy kdo hlasoval pro pusteni zavodu mel ze sve jizdy radost a sebehl dolu v uspokojivem case.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #13 Stan - vloženo: 07.08.2006 v 12:18:09

    Jako podle mojeho osbního názoru se to taky mělo odjet. Prostě někdo na blátě umí a někdo ne. To, v čem spousta eliťáků nosila kolo na rameni, nedělalo problém jiným jedincům celou trať naskákat viz třeba Luboš Vojta, Márošák, Kváča atd.
    Ale Peťane, příště radši s vydáním článku pár hodin počkej, než abys tam zas měl tolik chyb jako teď..
    1. odkloněná zatáčka nebyla první, ale druhá, jak řekla Jana
    2. o cenné kovy v neděli experti nebojovali, ani nemohli, protože zde se tituly a ani kovy nerozdělují
    3. chybí výsledky juniorů

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #12 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 12:17:00

    No prostě blbej den

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #11 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 12:16:12

    a s čim souhlasíš? že to byla komedie? No to souhlasim taky, myslim že se bavily i samotní jezdci. A že sou na plaštích při bahně ztraceni? Stim souhladim taky, ale zase fourcross je o tom, že se připravý regulérní trať a jede se, ale když tam vzniknou takovýdle bahení hody, tak by se to mělo zrušit. Třeba downhill je o tom, že překonáváš ty překážky co tam sou, ať naprší, je bahno, kláda přes cestu :o) a tak o tom je downhill, ale fourcross ne.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #10 KUbajsz - vloženo: 07.08.2006 v 12:03:39

    strooky - no já tam byl a vím, jak to vypadalo. Souhlas s kozlem ...

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #9 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 11:58:40

    to Kozel : no kdyby tam byl štěrk tak by se možná jet dalo, ale v článku se píše že jim od města nepřišlo povolení tam ten šterk navozit, tak proto z toho nebyla fourcrosska ale pořádnej Woodstock.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #8 Kozel - vloženo: 07.08.2006 v 11:43:32

    Mno jo no, hosi od 4X holt spiky neznaj, gumy na blato nevozej, pac na uvalcovanej sterk je nepotrebujou a kdyz jednou zaprsi jsou na tech svych semi plastich ztraceny. KOMEDIE.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #7 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 11:42:54

    jet se mělo? to jste tam asi nebyly... se koukněte na fotky a uvidíte co tam bylo za Hell. Prostě nevyšlo počasí. A rozhodovat o mistra český republiky ve sprintu z kopce s kolem na zádech je blbost, nemyslíte? Holt neděle se měla zrušit celá a možná se neměly ani počítat body do poháru. To mi přišlo nefér. Počasí prostě připravilo neregulérní závody

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #6 C - vloženo: 07.08.2006 v 11:22:41

    Slečinky, když to někdo nechtěl jet, tak to moh vzdát, a ne požadovet zrušení závodu- mít krytá záda s tim "že mi to zrušili pořadatelé".

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #5 KUbajsz - vloženo: 07.08.2006 v 10:58:36

    zrušení - je to docela komedie. Mělo se to jet. Trocha bahna neuškodí. Ale pár jedincům to na bahně zřejmě nešlo, takže to asi nebylo "regulérní". Sjízdný to bylo. A když si někdo nedokáže připravit kolo na bahno, tak je to pouze jeho chyba ...

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #4 Biker - vloženo: 07.08.2006 v 10:57:50

    vysledky juniorů?!? - Nějak sem asi přehlédl vysledky MČR juniorů, jejichž zavod se odjel celý a až na semifinále a finalé za sucha.... dočetl sem se pouze o vysledcích z kvalifikace ale celkové vysledky tu bohuzel asi nejsou?!?!?!

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #3 K.O. - vloženo: 07.08.2006 v 10:37:46

    Co tu do toho motate DH? Kdyby se poradatele o to aspon trochu starali ale oni se na to jen divali. I pres to ze vetsina jezdcu, to jet nechtela a byla proti! Poradatele si z toho delali akorat srandu. Jen kvuli toho ze tam byla česka televize tak se stalo to co se stalo. Mohlo se to presunout , ale to uz je jedno. hoya

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #2 FíK - vloženo: 07.08.2006 v 09:46:22

    pro pana ? - A od kdy je sjezd zavod 4 jezdcu na umele vybudovane trati s vyrazovacim systemem?

    Srovnavas jabka a hrusky.

    Sjezd je vetisnou na prirodni trati a je to na zavodnicich jak se poperou z trati i za tech nejhorsich podminek.

    4x je na umele vybudovane trati a ano, i pocasi v tomto sportu nekolika jezdcu najednou hraje dulezity faktor.
    U 4x se rozhodne nikdo k prirode navracet nemusi pac nikdo se od zadne prirody neodpoutal.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #1 ? - vloženo: 07.08.2006 v 09:39:08

    ? - Neměl by se fórkros vrátit trošku zpátky k přírodě?Viděl někdo,že by se za éru downhillu rušil kvůli počasí některý závod?A po kolikátý už za svou krátkou existenci 4X?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744