Cyklokrosový speciál Tomáše Paprstky

Zaměřili jsme se na cyklokrosový Scott Addict CX juniorského mistra světa z Tábora. Na čem si dojel pro zlatou medaili?

Autor: Michal Červený

Sedmnáctiletého Tomáše Paprstku zná po uplynulém mistrovském víkendu už zřejmě každý příznivce cyklistiky. Talentovaný biker potvrdil, že umí i na cyklokrosvém kole a na světovém šampionátu v Táboře vybojoval titul mistra světa - viz. článek Paprstka odstartoval mistrovství světa zlatem.
A právě Tomášův vítězný cyklokrosový speciál Scott Addict CX označený jedničkou, si v dnešním článku detailněji představíme.
Tomáš Paprstka - Scott Addict CX
Tomáš, jakožto člen kolínského týmu Scott Cycling Team, jak zní nový název původního celku Scott Scania Team Kolín, sedlá kola značky Scott. Na cyklokros má k dispozici dva totožné stroje Addict CX z modelové řady 2009.

Tomáš Paprstka - Scott Addict CXJak už z názvu vyplývá, jde o rám, který technologicky vychází ze silničního modelu a má pochopitelně upravenou geometrii. Je vyroben technologií IMP (Internal Carbon Moulding Process), která umožňuje tvarovat karbonový materiál HMX zevnitř a prakticky jde o kombinaci monocoque zpracování a technologie Tube to Tube. Výsledkem pak má být lehký a pevný rám.
Tvarově je jednoduchý, bez výraznějších profilací, snad vyjma horní rámové trubky, která z kruhového průřezu postupně přechází do čtvercového. Masivně působí středové složení a také spojení za hlavovou trubkou, která má konstantní průměr 1 1/8". Nechybí dvoje díry pro připevnění košíků na bidony.

Scott u svých závodních modelů protahuje sedlové roury a tvoří integrované sedlovky. Znovu jde o řešení, které má ušetřit nějaký ten gram váhy. Sedlo se v tomto případě upíná do zámku Ritchey WCS, kterým se dá v řádech milimetrů nastavovoat i finální výška posedu. Že zde přísloví "Dvakrát měř, jednou řež" platí dokonale, asi není třeba zdůrazňovat.
Tomáš Paprstka - Scott Addict CX Tomáš Paprstka - Scott Addict CX
Osazení je z velké části sériové. Firma Toma Ritcheyho je u Scottu dobře zavedeným dodavatelem komponentů. Kromě již zmíněného sedlového zámku jsou z řady WCS také karbonové oblouky Logic II s oversize průměrem a také karbonová vidlice designem ladící s rámem. Původně jde o Ritcheyho karbonovou cyklokrosovou vidlici Pro. Změna proběhla u představce, kde původní WCS 4Axis nahradila značka PRO modelem Vibe. Stejný představec, jen v karbonovém provedení, má na svých kolech i exmistr světa Niels Albert.

Řazení má na starosti desetipastorková sada Shimano Ultegra SL, ze které pocházejí páky, přesmykač, přehazovačka a také kazeta s rozsahem 12 - 27 zubů. Kliky FSA Energy mají integrovanou osu a dvojici převodníků s 36 a 46 zuby. Klasické bikové pedály v tomto případě představují SPD Shimano M770, tedy z řady XT.
Hliníkové brzdové čelisti potom dodalo Tektro. Zmínit zbývá populární sedlo Selle Italia SLR ve verzi XP, tedy sice bez titanových ližin, ale s bohatším polstrováním.
Tomáš Paprstka - Scott Addict CX
Prakticky jediným místem, které se kromě představce liší od katalogové specifikace, jsou kola. Na tomto poměrně důležitém postu totiž hrají hlavní roli české firmy Remerx a Tufo.
Zapletená kola RTX 28" jsou novinkou ze Slavičína. Remerx přichystal sety složené z vlastních nábojů, plochých hliníkových drátů a galuskových ráfků z hliníkové slitiny AW 6082. Přední kolo je radiálně vypleteno 20 dráty, zadní křížený výplet má o 4 paprsky více a je uložen přímo na náboj. Váha páru je údajně lehce nad 1550 gramy.
Na mistrovský závod měl Tomáš na kolech nalepeny galusky od Tufa, konkrétně Flexus Primus s šířkou 32 milimetrů a novou směsí. Tento model otrokovická firma připravila právě pro zmrzlou táborskou trať. Stejné galusky vezli také Martin Bína, Martin Zlámalík, Radomír Šimůnek, Kamil Ausbuher a Michael Boroš.

Váha ukázala hodnotu 8,08 kilogramů, cena se pohybuje někde okolo 80 tisíc Kč.


Foto: Michal Červený

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Scott Spark 930
    Fotogalerie: Scott Spark 930
  2. PreviewScott Spark 930
    Scott Spark 930
  3. TechnikaFotogalerie: Scott Genius 2018
    Fotogalerie: Scott Genius 2018
  4. Tech newsScott Genius 2018 - velké změny
    Scott Genius 2018 - velké změny
  5. Tech newsXC biky světové špičky na rok 2017
    XC biky světové špičky na rok 2017
  6. Tech newsTechnické střípky ze závodního depa v Novém Městě
    Technické střípky ze závodního depa v Novém Městě

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #3 Honza P. - vloženo: 08.02.2010 v 13:58:30

    váha nic moc. a ani se mě moc nezamlouvá :(

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #2 martin - vloženo: 05.02.2010 v 10:57:01

    technika - Aspoň vidíš,že vyhrát se dá i na skoro seriovém kole pokud na to máš

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #1 David - vloženo: 05.02.2010 v 10:33:11

    recenze - No to je mi článek. Mohl jsem si přečíst na stránkách scott osazení a komponenty kola a bylo to...

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744