Marin Four Corners Elite

Náš seriál o terénních silničkách pokračuje dalším dílem. Tentokráte se podíváme na americký Marin a jeho nejnovější tak trochu retro příspěvek do této kategorie... 

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Marin Four Corners Elite

Loni, letos i v budoucím roce nacházíme v nabídce Marinu hned několik připomínek jeho minulosti. V tak zvaném retro stylu jede i modelová řada Four Corners, která ačkoliv na první pohled vypadá jako ryze silniční, tak ve skutečnosti až tak ryzí silničkou není.

Důvody k tomuto tvrzení jsou hned dva. Zaprvé barevný design evokující devadesátá léta. Zadruhé ocel jako stavební materiál rámu. V době, kdy rámům vládne karbon a hydroformované hliníkové slitiny různorodých tvarů se ocel se svou jednoduchostí, subtilními rozměry a tvarovým stereotypem jeví jako dávno zastaralý materiál. Její vlastnosti však nejsou vůbec špatné a tak ji sem tam někdo i v dnešní době použije na stavbu kola. Jde však většinou buď o tak zvané garážovky, nebo o alternativní produkty spadající do cestovatelské kategorie tak zvaných Adventure biků, kam lze zařadit právě i tento Marin.

Konstruktéři zde zvolili pro stavbu rámu Columbus Thron ocelové zeslabované trubky, které jsou svařeny natupo a poskládány do sloppingového rámu s pohodlnou geometrií. Přesto že jde o ocel, najdeme zde překvapivě vnitřní vedení bovdenů a to jak předním rámovým trojúhelníkem, tak zadní stavbou.

Také přední vidlice je svařena z CroMol oceli, ovšem pro tento model je opatřena patkami uzpůsobenými pro uchycení pevné přední osy 100x12 mm a stejně tak jsou i zadní patky uzpůsobeny pro pevnou osu klasického standardu 142x12 mm. Samozřejmostí v této kategorii je spousta možností pro uchycení různého příslušenství jako jsou nosiče, blatníky či další různě rozeseté držáky flašek atp.

Koncepce rámu je uzpůsobena nejenom pro klasická silniční kola, ale vejdou se sem i poměrně dost široké pláště oblíbené pro tak zvané gravel biky, jejichž šíře se může šplhat až k 45c.

Jinak samotný rám umožňuje pez problémů osadit objímkový přesmykač, nicméně v této verzi specifikace se bez něj výrobce obešel, protože zvolil jednopřevodníkovou sadu Sram, čímž se pomalu dostáváme k osazení tohoto biku.

Pokračovat na: Sram + WTB

Seznam stránek článku:

  1. Marin Four Corners Elite
  2. Sram + WTB
  3. Fotogalerie
Přečteno - 24127x Tagy: marin gravel
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  2. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  3. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  4. Ostatní závodyMS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
    MS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
  5. Tech newsCanyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
    Canyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
  6. DoplňkyPřichází dostupnější Campagnolo Ekar GT
    Přichází dostupnější Campagnolo Ekar GT

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 JaZi - vloženo: 16.02.2017 v 21:18:04

    Zdravim, da sa k tomuto bajku dostat na Slovensku alebo v Cechach ? Diks

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744