MČR XCM '08: značkař

Jak viděl zpackaný republikový šampionát maratonců člověk, který značil osudný úsek?!

Autor: Bob Damek


Jmenuji se Bob Damek a značil jsem první úsek trasy Kelly's Beskydtour MTB 2008, který se jel jako Mistrovství ČR v Bikemarathonu, kde shodou okolností došlo k sjetí řady favoritů z vyznačené trasy.

Tuto práci dělám dobrovolně a dostal jsem za ni triko od pořadatele. Se značením i závody mám dle mého názoru velké zkušenosti. Již od vzniku organizovaného MTB jsem vždy pomáhal při pořádaní závodů horských kol, ale i závodů ve skialpinismu. Moje žena a nyní i syn jsou aktivní závodníci a mám možnost vidět a projet si spoustu tratí XC i bikemaratonů jak doma, tak v zahraničí. Podílel jsem se na návrhu trasy Beskydtour MTB a pomáhal jsem trasu vyznačit trvalým značením. Navrhuji i trasy etapového závodu Beskidy MTB Trophy a znám problematiku a zákony o ochraně přírody ve vztahu k pořádaní cyklistických závodů v chráněných územích.
Nepořádám závod Beskydtour ani žádný jiný, dělám jen to, na čem se dohodnu s pořadatelem a podle jeho pokynů. Na internetu se spustila diskuse, která postrádá hlubší analýzu problému a má občas nepatřičné závěry.

MČR XCM '08 Beskyd Tour: Bob Damek hledá závodníky

Dostal jsem za úkol vyznačit úsek od Koliby Vlčina ( konec asfaltu a nájezd do terénu) po občerstvovačku v Mořkově. Obdržel jsem k tomu 45 šipek formátu A4, jednu strečfólii, a jednu roli pásky Kellys.
Protože trasa má trvalé značení (na dlouhé trase červené kolečko s bílou směrovou šipkou), značení spočívá v tom, že se zvýrazňují zásadní změny směru. Dodržuje se přitom zásada upozornění před odbočkou, vyznačení odbočky, potvrzení za odbočkou. V ostatních místech, kde se neodbočuje se jen dávají potvrzovačky přímého směru, nebo se chodníky a cesty zadělají páskou - “mlíkem“. I když někdo takovou pásku protrhne nikdy není na špatné cestě za ním potvrzení směru.
Další značení fábory a šipkami tam, kde se směr nemění považuji za zavádějící, muselo by být co 30 — 50 metrů, aby bylo v té mlze vidět. Preferuji proto výrazné, až přehnané vyznačení změny směru, stejně se značí i trasy závodů motorek. Jestliže jedu kilometr po cestě nebo hřebeni,kde není žádná odbočka, tak proč ji značit. Další podstatný fakt byl ten, že značení výrazných odboček bylo tuplováno. Tam kde byla páska přes cestu bylo i vápnem na zemi označeno odbočení. Bílá čára vápnem přes celou šířku cesty. Takže pokud někdo protrhnul pásku, bylo tady ještě vápno, které se tak jednoduše odstranit nedá.

Na významných odbočkách, křižovatkách a přejezdech komunikací a dělení trasy měli být pořadatelé. Ti měli mít kontrolní funkci. Podle informací Libora Hrdiny pořadatelé na místo, kde došlo ke sjetí z trasy došli pozdě, čelo závodu je předjelo na šotolinové lesní asfaltce ještě před sedlem pod Javorníkem. To vysvětluje rozdílné značení v čase v daném úseku.

MČR XCM '08 Beskyd Tour: řešení problému

Neomlouvá to ale skupinu závodníků která sjela z trati. Osobně si stojím za tím, že značení trasy Beskydtour 2008 bylo na velmi dobré úrovni, která je plně dostačující. Jako značkař ale již nezodpovídám za to, co jsem viděl při závodě. To, že pořadatelé jsou studenti a jdou tam pro pár kaček, nikoliv pro to aby zajistili zdárný průběh závodu. Mnozí neznají terén a trasu, vloni se dokonce jeden ztratil. Sešel do Rožnova místo do Frenštátu.
Taky jsem neviděl policii ani pořadatele na přejezdech silnice v Bečvách a nebyly tam ani dopravní značky upozorňující na cyklistický závod. Na Martiňáku bylo jen trvalé značení, červená a žlutá šipka, žádná velká cedule o rozdělení trasy. Závodníky podle čísel tady posílal mechanik, pokud něco opravoval tak to dělali diváci a doprovod. Dojezd do cíle byl po silnici, jde to i jinak. Bufety byly na dlouhé čtyři plus pití na Pustevnách. To všichni ale věděli a o tom, že musí být bidony žádná pravidla a propozice nepíšou.

Lanovku jsem kdysi doporučil panu Hrdinovi já. Pointa byla v tom, že závodnicí se mají seznámit s tratí před závodem, lanovka měla usnadnit najetí cílového sjezdu, který se letos měřil. Jestli byl výjezd lanovkou v ceně nevím, ptejte se jinde. Ale vím, že to bylo vymyšleno pro závod v neděli s tím , že v sobotu si lidi budou projíždět a najíždět trať, což by u elity mělo být normální. Já viděl jen Ivana Rybaříka, který to bral profesionálně a byl tady celý týden. Lanovka v pátek je trošku mimo, všichni přijíždí večer a v sobotu při závodě je k ničemu. To, že se závod nejezdí v neděli, jak je to obvyklé v řadě alpských zemí, tak to údajně chtěli pánové z ČSC, aby se nemuseli vracet pozdě v noci do Prahy. Asi se závodí podle toho jak to vyhovuje bafuňářům...

MČR XCM '08 Beskyd Tour: prezentace

Zásobení bufetů bylo jako každý rok a není špatné, viděl jsem banány, pomeranče, melouny, rozinky, salám, sýr, ionťák, vodu,ຯ. energetické tyčinky, šlehy, a gely to si musí zajistit doprovody. Taky nevím o tom, že by někdo řešil feed zony a depa i když to byl mistrák, neviděl jsem ani doporučení pro doprovody, kde a kudy mají jet auty na trať, taky jsem neviděl značení kolik zbývá do cíle, já teda žádnou značku s údajem vzdálenosti do cíle a místem kam ji mám dát nedostal. Možná nemám ve všem pravdu a jen jsem to neviděl, nebyl jsem všude a nejel jsem závod - doprovázel jsem Michala při jeho focení pro MTBS a snažil se o to, aby zachytil jak průběh, tak atmosféru mistrovského závodu i krásu Beskyd.


Kde se staly chyby :

ČSC — komise MTB

  • Nejsou stanovena pravidla pro značení závodu, s kterými by byli seznámeni závodníci, podle toho co někteří zbloudilci říkali, evidentně nebyli seznámeni s tím, jak vypadají značky Beskydtour a jak je trať značená, chybí jednotná metodika značení
  • Nevím o tom, že by byla před startem večer schůzka týmů a závodníků, na XC závodech toto bývá
  • Nebyla označena depa a feed zony ani nebyla informace kde se může a dá podat občerstvení
  • Sobota nebyl vhodný den pro mistrovský závod, závodníci neměli čas se seznámit s tratí, u XC je také mistrovskému závodu věnován celý víkend
  • Rozhodčí nemají jasno jak postupovat v podobných případech, výrok rozhodčího „uděláme to jako na 1/2 XCM v Losinách, kdo přijel ze správné strany ten vyhrál“ mi přijde divný, na moje osobní doporučení, aby byl závod jako MČR anulován a přesunut na některý další závod ČP nereagovali
  • Není mi známo jak řešili protest závodníků a neviděl jsem u výsledků žádnou informaci
  • Nevím o tom, že by delegát schvaloval trasu závodu což by se u MČR slušelo
  • Nejsou ujasněny kategorie, ve světě jsou jen ženy a muži, a licencovaní jezdci startují odděleně od turistů
  • Neviděl jsem antidopingovou kontrolu

MČR XCM '08 Beskyd Tour: Bob Damek (vlevo) a pořadatel Libor HrdinaPořadatel

  • V propozicích není popsán způsob značení trati, jaká je filosofie a čím je trasa značena. Mapa a výškový profil je kvalitní, chybí záznam GPS. Informace o značení byla vyvěšena  jen při presentaci
  • Nezajistil kontrolní projetí tratě lidmi , kteří znají trať těsně před závodníky. Když nevyřídil povolení pro motorky , šlo to udělat na kole po cca 20 km úsecích. Spoléhat se na brigádníky — študáky, kteří řeknou do mobilu jsme tam a jsou jinde, je špatně.
  • Neviděl jsem zaváděcí auto na cestě po startu (na Vlčině), značení v terénu začínalo až od Koliby, asi se spoléhalo na to , že to mají závodníci po asfaltu a kostkách najeté
  • Na Martiňáku nebyl pořadatel u rozdělení tratí, natož kontrola nebo mezičas pro dlouhou mistrovskou trasu
  • Nevím o tom , že by jel závěr tratě a nevím jak byli o tom informováni závodníci, např. na trase mini kde byl můj syn pod Kněhyní měl informaci „počkej tam hodinu a pak jeď do cíle“
  • Nevím jak byla zajištěna první pomoc a zdravotní služba a jak byli informováni závodníci o zdravotnickém zajištění trati
  • Trasa nebyla zcela připravena na závod, na mém úseku jsem v den značení řešil dva spadlé stromy, taky poslední lávka na dojezdu do cíle byla  ve stavu na hranici bezpečnosti
  • Nevhodné řešení dojezdu u hotelu Ráztoka, kde cílem projížděla auta
  • Nekvalitní cílový servis, chybějící cílový regenerační bufet aneb pití a jídlo ihned v cíli a špatné zázemí pro mytí závodníků i kol
  • Nedostatečné zajištění trasy na přejezdu silnic s provozem motorových vozidel
  • Preference nové trasy Mini před dlouhou mistrovskou trasou, v roce MČR nebylo zrovna vhodné tuto turistickou trasu přidat, její příprava odčerpala čas, který se měl věnovat přípravě dlouhé trati

Závodníci

  • Nedostatečné seznámení a projetí trati před mistrovským závodem, dosti neprofesionální přístup profesionálů, který do jisté míry ovlivnila špatná informovanost ze strany pořadatele a ČSC

Cizí vlivy

  • Mlha , která zhoršila viditelnost trvalého i dodatečného značení a obecně orientaci na trati
  • Skutečnost, že pořadatelé jiných sportovních akcí se chovají jako sprejeři a v dané oblasti jsou spreji postříkány stromy, pařezy, kameny. Nechci moralizovat, skutečně toto značení, v této les hyzdící podobě je schváleno vlastníky a správou CHKO Beskydy ? Značení trasy Beskydtour podle tvrzení pořadatele ano, a má kulturní formu srovnatelnou se značením KČT.

MČR XCM '08 Beskyd TourCo říct závěrem?
Sešlo se dohromady několik věcí. Nikdo není dokonalý a podíl na tom, co se stalo, mají všechny strany. Nemusíme dělat sametovou revoluci a odstraňovat svaz, lidi a pořadatele Beskydtouru. Stejně to nikdo z diskutujících neudělá.
Už vůbec nechápu výzvy typu, bojkotujme Brdy. Na místě je naopak výzva! Přijeďte na Brdy a Sudety a požadujme závody Českého poháru, alespoň za podmínek známých z cross country!
Bojkotovat se mělo vyhlášení Mistrovství v Beskydech...


Report ze závodu s fotogalerií najdete ZDE

Foto: Michal Červený

Přečteno - 7656x Tagy: maratony marathony
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyOblíbená 24hodinovka Těžká Pohoda opět bude!
    Oblíbená 24hodinovka Těžká Pohoda opět bude!
  2. Ostatní závodyKrál Šumavy je letos z Německa, královna je hrdinka
    Král Šumavy je letos z Německa, královna je hrdinka
  3. ZávodyFotogalerie: Absa Cape Epic 2013 1/2
    Fotogalerie: Absa Cape Epic 2013 1/2
  4. ZávodySvaťa Božák bojuje v RAAM fotogalerie
    Svaťa Božák bojuje v RAAM fotogalerie
  5. ZávodyFotogalerie: Úsměvy z Helfštýna
    Fotogalerie: Úsměvy z Helfštýna
  6. ZávodyFotogalerie: Author Šela Marathon 2012
    Fotogalerie: Author Šela Marathon 2012

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #20 Steblik - vloženo: 03.08.2008 v 21:22:21

    Ostuda...? - Bydlím v Beskydech celý svůj život. Letos jsem se podílel i na značení Galaxy Petyša Tour a musím říct že podnik Beskyd Tour byl oproti minulým ročníkům naprosto podprůměrný. Značení trati není sranda a mělo by se to dělat pořádně. Je to jedna z mnoha věcí, které závod ovlivňují podstatným způsobem. Beskyd Tour se jel letos zároveň jako mistrák což tenhle závod mohlo dost zviditelnit. Od pořadatelů to beru jako nezodpovědnost a ostudu, kterou si závod se zakořeněnou místní tradicí snad ani nezaslouží.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #19 anonym - vloženo: 01.08.2008 v 21:56:50

    Souhlasím.A taka musím říct že závodáci jsou občas bezhlavý stádo.Jedu tam kde jsou koleje a na značky nehledím.Jinak co se týče ČSC viděl bych to že ryba smrdí od hlavy.A pořádat svěťák???Ne s tímto ČSC to dopadne tak jako minule ve Špindlu.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #18 Dan K. - vloženo: 01.08.2008 v 18:50:39

    Jardovi H.: - samozřejmě nikdo nechce, aby p.Marek nedejbože p.Štětina se Svobodou kontrolovali před závodem trať. Nicméně když závod označí jako MČR, tak už jsou za všechno zodpovědni, vždyť který jiný závod by měl být nejvíc "vyšperkovaný", když ne MČR? I když, co bychom chtěli po loňské ukázkové časovce, že....
    A to, že by závodníci si měli najíždět trať, aby se jí "naučili", je samozřejmě blbost. Trať má být komplet zajištěna a řádně označena, není to orienťák (to je jiná samostatná disciplína).

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #17 Jarda Hrubý - vloženo: 01.08.2008 v 18:04:23

    Beskyde, Beskyde... - Jsem také pořadatel maratonu a tak vím, jak je složité sehnat dostatečný počet schopných pořadatelů na trať. I když se vám to může zdát jednoduché, největším problémem je ukázat každému kde bude stát a odkud a kam závodníci budou jezdit. Stačí chyba jednoho pořadatele nebo jedno chybné označení a poznamená to celý závod.
    Vypozoroval jsem, že nejčastější příčinou bloudění je špatné označení odbočky ze široké cesty někam do lesa. Na takovém místě by měl vždy stát pořadatel nebo alespoň odbočku řádně označit mlíkem. Je-li odbočka na viditelné křižovatce, stačí jen malá značka, protože každý ví, že musím někam odbočit a tak značku hledá. Potvrzení správného směru za křižovatkou mě vždy potěší.
    Na Beskydu jsem zaznamenal tři hodně špatně značené odbočky v první části závodu.
    První ve výjezdu po široké cestě byla mlíkem označena odbočka až za rohem v lese a jen náhodou jsem se otočil a mlíka si všimnul, až když jsem odbočku přejel. Následovalo prudké stoupání na vrchol, kde je vidět na několik minut, ale viděl jsem jen závodníka před sebou, kterému jsem ukázal cestu při návratu na odbočku. Bylo jasné, že skupina před námi tudy nejela.
    Následovaly krátké sjezdy a výjezdy na hřebenu, na jedné křižovatce byla fáborkama chybně označena odbočka vlevo. Nevím zda to byla chyba pořadatele nebo někdo úmyslně přeznačil trať.
    Při dalším rychlém sjezdu po široké cestě potkávám tři kluky z Kooperativy, kteří mě přesvědčili, že jedu špatně a tak se s nimi otáčím a jedeme zpět na neviditelnou odbočku do lesa. Na stromu na druhé straně bylo navázané a sbalené mlíko, které někdo zapomněl natáhnout přes cestu (kdyby bylo protržené, vypadalo by to jinak).
    Věta ve vašem článku "Neomlouvá to, ale skupinu závodníků která sjela z trati", se mi zdá dost odvážná a myslím, že by si od vás závodníci zasloužili omluvu.
    Druhá polovina této krásné trasy již byla bez problémů.
    Bikových tratí jako je Beskyd tour je u nás poskromnu a osobně jsem se přimlouval za to, aby se jel Beskyd jako MČR.
    To co se stalo je špatné, ale výsledky bohužel nejdou spravedlivě vyřešit.
    Názory některých z vás o tom, že by někdo ze svazu měl zkontrolovat trať maratonu nebo, že by si závodníci měli projet trať, se mi zdají nesmyslné.
    Jen doufám, že ti co udělali chybu se tím poučí a příští rok se na této parádní trati sejdeme znovu.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #16 Pavel Rybařík - vloženo: 31.07.2008 v 22:27:23

    Beskydy - Nemyslím si že vše bylo tak hrozné.I když den před závodem jsem nechápal,které šipky a značky jsou správné(nejednota beskydských bikerů je zarážející)myslím si že vše spáchal osudný úsek kolem Kamenárky,kde jsem se při závodě pohyboval.Pod Kamenárkou mě předjeli první závodníci,za kterýma jsem se vydal ,v traverzu na Kamenárku mě předjížděl Trunda,Boudný,Hakl a další,kteří mi ujeli.Když jsem přijížděl k osudnému místu ,kde druhá skupina sjela,bylo mlíko přes trasu závodu a viděl jsem stopy po sjezdu.Byl tam houbař s kbelíkem hub a potvrdil,že druhá skupina sjela mimo trať,která byla nahoru na Dlouhou značena snad po 10ti metrech mlíkem.Stál jsem na křižovatce a suploval pořadatele a posílal závodníky správným směrem (myslím si,že mlíko,které uzavíralo nesprávný směr nemohl odfouknout vítr či mlha ,trochu podezírám toho houbaře,žádný jiný skřítek poblíž nebyl)Chvíli jsem čekal a poté jsem se vydal dolů nábližkou čekat první skupinu od Mořkova a viděl žluté šipky ,které směřovaly dolů(kdybych nevěděl,kde je správný směr ,tak bych taky jel po šipkách,prostě v Beskydech je přešipkováno)Bloudící skupina přijela na cestu a neviděla značení před sebou ,tak se ohlédla(znatelné stopy po brždění)otočila se a jela směr Rožnov.Na první skupinu jsem čekal tak 20 minut než přijela od Mořkova.To je vše a Beskydy jsou pořád krásné hory,jen nemají dost pořadatelů na pořádný maraton.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #15 Dan K. - vloženo: 31.07.2008 v 20:41:15

    napsal jsi to dobře, nicméně hlavní podíl viny vidím pouze na čsc. Svaz si má prostě když se jedná o MČR pohlídat úplně všechno, i práci pořadatele. A to by chtěli pořádat někdy olympiádu...cha

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #14 Kubas_biker - vloženo: 31.07.2008 v 19:50:43

    souhlas s clankem...u nas se to vsechno vzdycky sije horkou jehlou, udelat za co nejnizsi naklady at mi to co nejvice sype....za 450 kc bych ocekaval lepsi poradatelske zazemi, v sobotu prezentace trati (stacilo by v MS powerpointu s komentarem), kritickych useku a moznost si to projet a v nedeli zavod, jinak zazemi v cili nebylo zadne akorat si jeden borec vzal chip a to bylo vse...nejaka bezpecna hlidana zona, kde si odlozit kolo by nebyla na skodu a petlahev aspon nejake neperlive vody (jak u kola pro zivot) v cili by se taky sikla:-((..kdyz to bylo mistrovstvi republiky tak to mel byt festival cyklistiky a kvalitni reklama pro tento sport ve vsech ohledech...a staci malo, svedomity a zodpovedny pristup celeho kolektivu zajistujici poradani takove akce.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #13 David - vloženo: 31.07.2008 v 17:05:43

    Značení - Včera jsem se byl projet v úsecích kde se měli ztratit oni závodnící a můsím říct, že značení bylo celkem dobré, až na jednu vyjímku. Při výjezdu zpět z Mořkova, nad Zubřím, je taková rozdvojka na cestě. Na této rozdvojce se měli závodníci vydat v pravo, ale fáborek byl navázán v odbočce do leva. Ten kdo tu trať nezná a jel ji poprvé musel jasně odbočit do leva, protože nikde za odbočkou nebyl vidět žádný fáborek a vápno tam také nikde nebylo.. Myslím si, že na tomhle místě sjela i skupinka zavodníků..

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #12 Aleš Procházka - vloženo: 31.07.2008 v 16:23:40

    naprostý souhlas - Stejně jako Tom Čada souhlasím s článkem Boba Damka. Spousta křiklounů ani netuší, co je uspořádáním závodu práce a starostí. Byl jsem v Beskydech týden před závodem a nestačil jsem se divit, jak vypadá sprejerské značení Petyša tour (Bob závod nejmenoval), když se pak potkají dva závody na jednom úseku, je to prasárna. Beskyd tour doprava decentně na zemi i na stromech, Petyša tour vykřičníky, šipky, kříže doleva. Podobně blbě je na tom střet Rusavské 50 a Drásala. Oranžové kolo s bílou šipkou Drásal se bije s oražovou šipkou Rusavské 50.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #11 Michal Trojan - vloženo: 31.07.2008 v 12:49:33

    ad bidony - Jen poznámku k bidonům. je jasné, že těžko mohou nějaké stanovy zajistit to, aby na občerstvovačkách byly bidony. K tomu prostě pořadatele nikdo nutit nemůže. Ale když platím za startovné třeba 450,- Kč (Galaxy), tak by tam pro mě ty dvě lahve za dohromady 70,- Kč být mohly.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #10 Ivanoviš Rybarik - vloženo: 31.07.2008 v 11:17:05

    naprava - chybama se člověk učí. Je zaslužne, že to Bob popsal. Jen houšt děcka

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #9 Bob Damek - vloženo: 31.07.2008 v 10:35:21

    Ještě k závěrům - Pro příště je poučení toto : značit jen jedním druhem značení, trvalé značení nebrat jako základní , ale slouží jen pro trénink po celý rok, nepoužívat mlíko ( není to XC a nedá se zajistit jeho 100% funkce), značení by mělo být jednotné pro všechny pohárové soutěže a MČR, aby závodníci na systém byli zvyklí. Značit vzdálenost do cíle ( jen tak mohli závodníci zjistit že vynechali 15 km trati, oni skutečně mohli sjet po pár metrech znova na trať aniž si toho v mlze všimli), nutnost kontrol nebo mezičasů , nutnost dělat předstartovní brifing kde se lidí seznámí s trasou , značením, umístěním bufetů , nebezpečnými místy,...atd.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #8 Mara - vloženo: 31.07.2008 v 10:32:08

    ČSC - Konečne nekdo z pořadatelu dal tehle problem na mtbs.cz - at všichni vidijou jaky je náš ČSC - jezdím na závody čp-xc a pri prezentacích díky lidem ze svazu vzika Bordel - polovina závodníku z kanceláře závodu odchází pobouřeni a říkají taky me už neuvidíte ( myslím si že čsc delá špatne jmeno jednotlivím závodum )- tenhle problem se ČSC už se mel mel řešit a to co nejdřv !!!

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #7 Nikola Ivanov - vloženo: 31.07.2008 v 10:28:54

    Beskyd tour - Jsem toho názoru že závod formátu MČR XCM 08 má být dotažený od začátku do konce se vším všudy,ale někde se asi stala chyba?Najíždět si v Beskydech trať dva nebo tři dny před mistrákem v tom dešti,no nevím,Ivan to asi zvládl.Každý závodník přece nemůže znát podrobně celou délku skoro 90km trati,od toho má být trať zajištěna pořadatelem a hlavně na významných odbočkách.Koho je chyba že zrovna v danou chvíli na odbočce nestál student,který tam následně došel pozdě,závodníků nebo pořadatele?Trať sice byla značena i vápnem ale všimnout si pruhu vápna v např. 30km rychlosti v takovém počasí jaké bylo je docela těžké. ....malá obhajoba pro skupinu závodníků která sjela z trasy....a nebyli jediní!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #6 JirkaV - vloženo: 31.07.2008 v 10:12:43

    tak bob tomu dal tečku a napsal to pravdivě co to jen šlo. Počasí a chybičky nějakých pořadatelských jednotlivců udělaly samozřejmě své, ale znalost trati nekterých závodníku je neomluvitelná, věděli, že to to závod o mistra v mx, tak se taky důkladně na to připravím a projet si některé kritické úseky a udělat si případné poznámky, by mělo být samozřejmostí. Třeba I.Rybařík je vzrorný průvodce a to hlavně díky tomu, že trať měl najetou a jeho skupinka měla vyhráno. Většina eliťáku jsou skoro profíci, tak by i ta příprava a přístup k závodu měla vypadat.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #5 Pavel - vloženo: 31.07.2008 v 10:01:48

    kdo podváděl? - Kamarád jel dlouhou, na trati někde zajel jako dost dalších lidí, potkal spoustu lidí co jelo s ním když hledali správnou trasu a pak si jel zase svoje ostřejší tempo do cíle podle značení. Jaké překvapení bylo, když v cíli potkal stejné tváře které měli být za ním a už dávno seděli v cíli? Jak je to možné?

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #4 tomas - vloženo: 31.07.2008 v 09:35:17

    souhlas - z 99% souhlasím s Bobem, konečně někdo rozebral podstatu problému a jen neblábolí! z toho se už dají dělat nějaké závěry a najít řešení. bravo Bobe!

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #3 Jirka - vloženo: 31.07.2008 v 08:51:29

    CSC podělá na co sáhne!Už by měl někdo ty starý šašky vyházet a dát tam lidi co maj rádi cyklistiku!Asi se pánové dobře učí od fotbalovejch bafunářů jak se držet koryta.At se jdou ucit ke klukum z amatersky ligy UAC,kde jsou schopni perfektne zajistit zavody a kam už jezdi lidi radsi nez na svazovy akce.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #2 Petr Šimera - vloženo: 31.07.2008 v 08:46:44

    pro Boba - znám tě a souhlasím. Ukončení elitního týmu byla reakce na celkový přístup ČSC k cyklistům a závodům ČP. Jelikož odmítám kupovat licence a tím podporovat ČSC nemohu klukům zaručit reprezentaci a účast na ČP. Jedině nekupování licencí ČSC a snížení členské základny je cesta, jak si snad Ministerstvo školství všimne, jak se hospodaří s jejich přidělenýma penězi.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #1 David - vloženo: 31.07.2008 v 07:36:11

    Jsem rád, že zde reaguje někdo z "pořadatelů". Očekával bych toto na www.beskydbike.cz, ale tam již několik dní pouze visí to, že více bude 28.7. 2008 (což, nemýlím-li se již bylo). I to mě přijde podivné - proč nikdo ze zodpovědných nereaguje, věc "nevysvětlí"...??

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744