Norco 2005 - co nového ?

Zajímá vás jaká kola pro vás připravilo kanadské Norco pro rok 2005 ? Byli jsme na jejich české prezentaci a v tomto článku vás seznámíme s tím, co jsme na ní viděli ...

Autor: Petr Bureš

Kanadská značka, která loni oslavila 40 let své existence a letošek je pro ní třetím rokem na českém trhu, nese název Norco a my vás nyní seznámíme s jejími novinkami pro modelový rok 2005.

Prezentace této kanadský firmy se odbývala vlastně nadvakrát. Jednak v západočeských lesích na lávkách nedaleko Nejdku u Karlových Varů a jednak o pár dní později v Praze. Na obou akcích jsme měli svého agenta a teď je ten pravý okamžik na předložení technické zprávy z jeho dvou tajných misí.

Nejprve ale trocha teorie. Norco vyrábí opravdu širokou škálu modelů včetně silničních, dětských, nebo BMX, ale do Čech se dováží jen pečlivě vybraná skupina modelů zaměřená především na enduro, downhil a NSX styl ježdění doplněná o pár Street kousků.

Základním kamenem a strůjcem image Norca je řada celoodpružených kol VPS. Ta pro nadcházející sezónu obnáší celkem sedm modelů kol z nichž dovážet se bude ve větší míře pět kousků. Top modelem nabídky 05 je týmový speciál VPS Team DH. Jak již název naznačuje, jde o plnokrevný sjezdový speciál který má vzadu odpovídajících 230mm zdvihu a vepředu díky Marzocchi 888RC 200mm. Všem modelům VPS série je společná stejná konstrukce zadní odpružené stavby systému FSR. Licenci FSR-ka koupilo Norco od firmy Specialized již před několika lety, na což upozorňují jak technické materiály, tak samolepky přímo na rámech. Jestliže Team DH je kolem výlučně pro DH, pak druhý nejvýše postavený model v nabídce, Shore je směřován pro náročné freeridery. Narozdíl od DH kolegy tu totiž nechybí přesmykač a tak ačkoliv jde o dvacetikilového macíka, je na lávky a především dropy jako dělaný. Cenově jsou ale tahle dvě kola trochu nad české poměry. 140 resp. 115 tisíc korun není suma, 

která by se našla jen tak na ulici, ale špičkové konkurenční speciály na tom nejsou o moc lépe takže žádný příjemný ale ani nepříjemný překvápko.
Norco je ale známé tím, že nabízí i levnější varianty svých kol se stejnými užitnými vlastnostmi jako mají top modely a za podstatně méně peněz a tak cenovky dalších modelů už nezačínají jedničkou a nejsou šestimístné. Pravidlem posledních let je, že co bylo jeden rok týmovým DH speciálem přejmenovává se na A-line v roce následujícím a stěhuje se o desítky tisíc dolů. Letošek není výjimkou a tak vám představujeme trojku v nabídce Norco 2005, model A-line. 

Kolo míří opět spíše do řad DH, jelikož zde absentuje smyk a dvoupřevodník, nicméně, výměna za dvouplacku je možná a tak lze bike s minimální investicí předělat i pro FR ježdění. Na komponentech se tu už trochu šetřilo, nicméně hydraulické Hayesy i zadní nastavitelný FOX DHX-3 se zdvihem nastavitelným v rozmezí 200-230mm patří do TOP třídy. 

Vepředu najdete horší dvoubrejli Marzocchi 888VF s 200mm zdvihu. Zbytek je pak poskládán ze Shimana Deore a Sramu tak aby byla zachována funkčnost současně s ekonomikou. Škoda je jen, že se cena oproti loňsku zvedla na současných 85 tisíc.
Ekonomičtější FR je zastoupen dvěma modely, lehčím Sixem, který by se s úspěchem mohl zařadit i mezi endura a prodejním bestselerem posledních let modelem Atomik který má stejný monokokový rám jako loňský top FR model Shore. Six je o něco dražší především díky lepšímu komponentovému vybavení (Sram X9). Jeho rám je stejně jako Team DH a Shore upraven pomocí hydroformingu a zadní zdvih pak má dvě nastavitelné polohy 140 a 165mm. 

Atomik je bezesporu nejlepším kolem v poměru cena/výkon. Za 56 tisíc dostáváte celoodpružený monokokový freeride s hydraulickýmy kotouči Hayes, 170mm dvoubrýlovou vidlicí Marzocchi Drop Off a mixem Shimano Deore - Alivio.
Kromě této pětice kol je v nabídce ještě lowend model Savage za 52 tisíc "dětský" celoodpružený frírajd B-line, ale tato kola se v ČR zřejmě neobjeví.

Druhou stěžejní skupinou kol jsou kola nesoucí označení Shorehardtail. Jedná se o kola postavená na pevných rámech určená na pojížďky po lávkách dropech a jiných FR záležitostech. Nejdražším kolem je tu model Torrent, který má osazenu novinku od Marzocchi pro rok 2005 vidlici se 170mm zdvihu, jednou korunkou, pevnou osou s názvem 66R. Kolo je bratru za 70 tisíc což je docela pálka, na to že řadíte Deore řazením, ale všechny ostatní komponenty už nepatří mezi nejlevnější, takže se celkově vyšší cena dá pochopit. Oproti loňsku se dá bohužel obecně o HT řadě říct, že podražila, nicméně je nutné také dodat, že za víc peněz dostanete i o něco víc muziky, než loni. Skoro by se dalo uvažovat o tom, že osazením se posunuly některé modely o jeden stupeň výše. To platí především o nejprodávanější dvojici kol Sasquatch a Bigfoot. Sasquatch za cenu 35 tisíc dostal letos lehčí vidlici, značkové sedlo, ráfky a lepší představec než měl loni. Bigfoot se posunul na loňskou specifikaci Sasquatch s ocelovou vidlicí Dirt Jam a hydraulickými kotouči za 27 tisíc korun. Zbytek jen telegraficky. Manik přišel o své 24" zadní kolo, dvoubrýlová Drop Off se 170mm zdvihu mu ale zůstala, což z něj dělá za 43 tisíc docela zajímavé nářadí na Hardtail Downhill. Za zmínku pak ještě stojí model Rival, který je v Čechách přesunut do ShoreHT série a který je vlastně co do osazení obdobou loňského Bigfoota s mechanickými 8" kotouči na Aliviu za baťovskou cenu 19990,- 

Street, fourcross, dirt a podobné disciplíny jsou hlavní doménou další série kol Norco 2005, která nese označení Super Cross. Tady najdeme celkem pět modelů, které jsou opět rozděleny především podle kvality vybavení a tím pádem i ceny na závodní a amatérské stroje. Top modelem určeným zejména pro 4X a trailsy je model 4hun. Tak trochu z otazníkem je použití poměrně těžké vidlice Marzocchi Dirt Jump I, jinak je všechno all right. Jen ta cena 60 tisíc by mohla být trochu níž. Oproti tomu model 125, který je postaven na identickém rámu s podobně co do užitných vlastností poskládanými komponenty, seženete už za sympatických 33 tisíc. No a pokud chcete ještě víc ušetřit pak je tu ještě model Ryde, který je ještě o něco níže specifikací za 27 tisíc. Pro pravověrné strýtaře má Norco v nabídce dva modely speciálně pro tento typ ježdění s názvem 250 Dirt, resp 604 Street za 50 resp. 43 tisíc korun česko-evropských.

No a to je prakticky vše z modelů, které se budou u nás prodávat. Celoodpružené modely Fluid si sice můžete prohlédnout na českých stránkách NORCO stejně tak jako XC řadu EXC, ale tahle kola budou dovážena jen v případě individuální objednávky a na krámech prodejen je proto zřejmě nenajdete.

Prezentace kol, spojená s testováním vybraných modelů NORCO 2005 v Nejdku probíhala koncem léta v prostředí hlubokých západočeských lesů a protože jsme tam pořídili vcelku dost fotek počkejte si na galerii, kterou pro vás z této akce a prezentací kol Norco připravujeme ...

Kola NORCO v MTBS Bikekatalogu
České stránky : www.norcobikes.cz
Foto : Petr Bureš
(Eurobike, Nejdek, Praha)

Přečteno - 31965x Tagy: freeride tech fr
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. VideoVIDEO: Sebezapření Thomase Genona na Red Bull Rampage
    VIDEO: Sebezapření Thomase Genona na Red Bull Rampage
  2. ZávodyFotogalerie: Red Bull Rampage 2023
    Fotogalerie: Red Bull Rampage 2023
  3. OstatníGaspi v Guatemale: Nejdřív to vypadalo jako dobrý nápad
    Gaspi v Guatemale: Nejdřív to vypadalo jako dobrý nápad
  4. ZávodyFotogalerie: Red Bull Rampage 2022
    Fotogalerie: Red Bull Rampage 2022
  5. Tech newsRock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
    Rock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
  6. OstatníVideo: 4 kameny, 92 sekund, rok a půl příprav
    Video: 4 kameny, 92 sekund, rok a půl příprav

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #47 jo - vloženo: 29.03.2007 v 10:22:22

    nima mje tu - skladacka forewer

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #46 Alena :) - vloženo: 07.11.2006 v 08:56:44

    fluid - Zdarec lidicky.. Vidim,ze si stojite za svymi nazory a mate s tim uz nejakou zkusenost. Potreboval bych nejake info o FLUIDovi,ale jak se tim procitam tak ted nevim..dik za kazdy nazor.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #45 Pádlista - vloženo: 25.08.2005 v 10:12:46

    Mrdida - 2 lubos: Ze "funguje" stejne, tomu bych i veril :)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #44 lubos - vloženo: 24.08.2005 v 10:01:30

    blokovani pruzeni - 2kralyk ... no tak si zkus Meridu LRS, co nema zadnej horst-link zablokovat a zapruzit. Mozna s prekvapenim zjistis, ze i presto pruzi stejne jako bez blokace :)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #43 kralyk - vloženo: 14.02.2005 v 21:16:22

    to FOR - ja nevim jestli to pisou v reklame na Mirindu tyhle kola me nejak moc nezajimaj ale urcite na tom neco bude...jinak Brain tlumic je na vsech modelech Epic a byl uz od zacatku tohle kole je na XC a to hlavne pro ty co chtej kolo ktery se vzadu fakt nehne ale jakej to ma zase vliv na citlivost no nevim asi to nebude nic moc ..jinak prave slapani na FSRku do kopce je uplne super a to hlavne na malej prevodnik a Banshee bych si s XC kolem urcite nespletl pri 20 kilech to do kopce proste nepojede ani kdyby se to vzadu ani nehlo:)) za psoledni tri sezony jsem jezdil FSRko (nejdriv Enduro od Specialized a ted Fluid od Norca) a ten system je podle me fakt dobrej.. a pak je tady jeste jedna vec ktera mluvi pro FSR a pro pouziti tohodle systemu na freeride a to je blokace pruzeni pri silnem brzdeni a k tomu prave u FSR systemu nedochazi a nebo jenom v minimalni mire..coz si snadno vyzkousis v praxi kdyz zablokujes obe kola sednes na kolo a zkusis zapruzit..btw uz jste videli novej freeride od Giantu Faith ten ma ten system taky hodne vymaklej a rekl bych ze to je hodne podobny VPP

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #42 FOR - vloženo: 14.02.2005 v 15:11:10

    K tomu epicu to kralyk - u toho epica neobvinuje jeho tuhost, ale prohupovani pri slapani (jen si zkus zaslapat na Norcu a pak na Bansheem do kopce,a banshee si spletes se specialem na XC :) ... a protoze se "FSR" pri slapani prohupuje vic nez napr. ctyrrameny system (dobra uz nerikam Turneruv, protoze ten clanek z Vela,z kteryho sem cerpal byl mozna nejak divne prelozenej), tak pouzili u jednoho ze svych nejvyssich modelu tlumic se zarizenim Brain (neco jako SPV od manitou nebo Terra Logic od foxe)..... a jinak s tim pomerem zdvihu ramu k delce tlumice sis precet v reklame na meridu, ne? .... :)) ne delam si prdel..jako hahaha:))) ale fakt to tam pisou, v ty reklame na meridu :))

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #41 Pádlista - vloženo: 14.02.2005 v 07:27:09

    2 vejd - By me zajimalo, jestli jsi uz na nejakym FR kole vubec sedel, ze tu plkas takovy blbosti.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #40 vejd - vloženo: 13.02.2005 v 12:09:26

    www.dablikbikepark.wz.cz - co se týče toho odpružení, tak nejlepší pro freeride je klasickej čtyřčep-kona, banshee....fsr je ale taky ok

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #39 Majkl - vloženo: 12.02.2005 v 18:19:44

    To Cigi - Jestli se ti zdá bansheee horší než Norco tak jsi nějakej divnej,ale to je věc názoru.ale na tý jednokolce se mi to v Hamrech líbilo,skok z toho baru.prej budeš vozit to nový cube,to je to nejlepší kolo:-)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #38 Mox - vloženo: 11.02.2005 v 23:36:02

    Nejlepší na citlivost je hardtail, tam cítíš opravdu vše, že Pádlisto :)

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #37 Pádlista - vloženo: 11.02.2005 v 14:46:49

    Ten clovicek me dost pobavil :) Uz i lidi co byly z VPP nadseny upoustej od nazoru, ze je to to nejlepsi co se citlivosti tyka (viz.tusim MTBA). Krom toho VPP je stejne jen FSR s pozmenenou delkou ramen.
    Tim Epicem chtel treba rict, ze kdyz nekdo umisti takhle tlumic (na jednu stranu) a pouzije rychloupinak, tak se to muze kroutit. Ale to uz neni vubec o FSR. Nerekl bych, ze je na tom Merida lip :)

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #36 kralyk - vloženo: 11.02.2005 v 12:44:43

    a jeste k tomu Brain tlumici nechapu jak dokazuje ze FSR system je slabej v tuhosti to mi prijde jako kravina protoze u Epicu je pouzitej FSR taky jenom s tim ze tlumic je na boku a tim padem muze byt delsi a pomer zdvihu ramu k zdvihu tlumici je vyrovnanejsi a tim lepsi prubeh tlumeni atd. no v kazdym pripade kazdej designer ma svoji teorii kterou povazuje za nejlepsi reseni a kazdy reseni ma svoje + - ...ja osobne jsem zastance FSR systemu:)) peace

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #35 kralyk - vloženo: 11.02.2005 v 12:33:18

    to Kusac - ten clanek je asi spatne prelozenej protoze podle nej Turner zadni patky vari rovnou na kyvku coz je blbost..prave ze jsou na vsech modelech oddeleny cepem krome modelu na sjezd tusim ze to je DHR kterej je jednocep s prepakovanim na tlumic..Pipin je urco dobrej konstrukter a urcite nerika blbosti a s tou tuhosti na tom asi neco bude..zrovna Banshee ramy maji zadni stavbu hodne tuhou (coz bude ale spis robustnosti cely konstrukce a pouzitim macatejch profilu) ale treba Kona Stinky uz na tom tak dobre neni a treba Cove G-spot je mekouckej jak maslo na slunicku naproti tomu FSR systemy od Norca jsou na tom s tuhosti hodne dobre a ze jsem zkousel skoro vsechny modely a muj All mountain/freeride Fluid je na tom taky s tuhosti v poho a to neni zadnej mega macek

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #34 Kusac - vloženo: 10.02.2005 v 16:19:08

    jen tak.. - to Kralyk: tady jsem naskenoval rozhovor co udelal Pip pro Velo a na tomhle odkaze muzes videt co mozna puvodne chtel napsat "neznamy". http://bansheebikes.cz/Velo-Chaparral/strana5.jpg

    Jako Pip od Banshee je bedna velka, takze zadny blbosti tam nemele. Jen to spis sem davam, at si to kazdej v klidu a srozumitelne precte, myslim ze ruzne postrehy od riders ohledne ruznych systemu pruzeni jsou dobre pro samotnou diskuzi. Jezdil jsem Benesta, Brodie, Banshee (koukam vse od "B" :-))a kazdej system mel fakt neco do sebe a neco proti a naprosto se stotoznuju s tim co Pip v rozhovoru pise. Treba prave Turner svuj nejvyssi stroj FSRkovej nema...

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #33 kralyk - vloženo: 10.02.2005 v 12:59:31

    to first order reaction - a jeste jedna vec sezonu jsem jezdil Specialized Enduro a byl to super bike a ted mam Norco Fluid na freeride a jsem s nim absolutne spokojenej a prave ten FSR system bych hodnotil jako hodne vymakanej

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #32 kralyk - vloženo: 10.02.2005 v 12:40:29

    first order reaction - ty jaryne nejdriv se mrkni na stranky Turner bikes a pak mel nejaky nesmysly o Pipinovy a Banshee ramech..jejich systemy jsou absolutne rozdilny Turner pouziva patky jako system FSR to znamena oddelenou zadni osu kola cepem narozdil od Banshee kterej je pouze prepakovanej jodnocep stejne jako treba Kona..FSR je jeden z nejlepsich systemu kterej v dnesni dobe trumfne mozna Santa Cruz a jejich VPP system kterej koupil i treba Intense..a jestlize plno znacek system FSR nepouziva tak z duvodu ze nemaj dost penez na koupi licence a nebo proto ze si chtej vyvijet svoje sytemy...a jeste jedna vec Specialized pouziva system FSR na vsech svejch high end kolech vcetne Dema ktery funguje na principu FSR taky... takze ti doporucuju drzet hubu nejdriv si vo tom neco precist nez tady zacnes vypoustet hovadiny do eteru

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #31 cigi - vloženo: 10.02.2005 v 11:23:36

    reklamace?? - muzes se predstavit narodu, aby vsichni vedeli kdo je ten chytrej clovek??
    nevim o nejake neuznane reklamaci ramu, co si to tady vymejslis, pises tady takovy blaboli. Snazis se Norcu delat reklamu? Nikdo te tady nenuti si kupovat Norco..

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #30 first order reaction - vloženo: 09.02.2005 v 13:43:09

    a jeste z pohledu ciste technickeho: - ten system "FSR" co pouzivaj NORCO stoji za hovno. Ze ne? Tak ctete dal: NORCO a plno dalsich znacek tento system sice koupili a pouzivaji, ale samotny Specialized(u nejvyssich rad) od tohoto upustil(viz. Specialized DEMO). Takze kecy, ze Norco vyuziva u svych levnejsich modelu spickove systemy pouzivane na nejvyssich modelech jsou sice pravdive, ale rozhodne ty kola nejsou technicky nejvyspelejsi.. A dukazy jsou jasne: Intense, KONA, Santa Cruz, Rocky Mountain, Haro, Cannondale, Giant, GT, Orange, Mongoose, Specialized, Banshee, atd...VSECHNY TYTO(ale i jine) ZNACKY NEPOUZIVAJI, NEBO JIZ UPUSTILI OD POUZIVANI SYSTEMU "FSR". A PROC? ZDE JE MOZNA ODPOVED: Samotny PIPPIN OSBORNE(legenda)-mozek kultovni znacky BANSHEE, drive SYNCROS rekl: Zkouseli jsme leccos az jsme zakotvili u Turnerovy 4-ramenne zadni stavby, ktera ma navareny patky primo na kyvne rameno, a cini tak celek mnohem tuzsi a pevnejsi, nez kdyz je mezi kyvku a zadni osu umisten cep(SYSTEM "FSR").... Horst Link(FSR) se ve velkem osvedcil na kolech Specialized a nasledne jeho system odkoupilo mnoho znacek(vcetne NORCO-pozn. autora), ale existujici nedostatky pri slapani v tuhosti jsou dosvedceny napr. predstavenim tlumice Brain (na Specialized Epic) nebo prepracovanou zadni stavbou sjezdovych a FR biku DEMO.....jo tak takhle nejak to rekl...No a jeste k tomu ze ty Norca jsou fakt tezky, zdrazily a navic praskaj tak: !!! NORCA RADSI NEKUPOVAT :-) !!! P.S.: vsechny uvedene informace jsou pravdive a verejne dostupne v mediich a mezi bikerskou komunitou, a jsou vice mene vedeny proti dovozcum Norco do CR pravdivymi poznamkami, jelikoz tito jsou velice chamtivi a snazi se svezt a vydelat vic nez je zdravo na stale se zvetsujici vlne zvane MTB FR/DH!!!

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #29 Kusac - vloženo: 07.02.2005 v 15:18:39

    ... - To mozna, o to me u tohodle kola ani neslo. Spis ze ta jeho cena vuci vybave je opravdu "drasticka".

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #28 cigi - vloženo: 07.02.2005 v 13:59:07

    to Kusac - tak sis vybral zrovna model, ktery letos stoji na chlup stejne jako loni :-)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #27 Kusac - vloženo: 07.02.2005 v 00:41:26

    kolo - Mel jsem namysli treba model 125. Jinak neverim tomu, ze kola platite rok predem = respektive jak rikas v dobe objednavani. Rok predem objednavku mozna, ikdyz spis treba 5mesicu predem je realnejsi, ale ne platbu, to bych musel videt dukaz, neverim :-))

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #26 cigi - vloženo: 06.02.2005 v 21:35:56

    to Majkl - asi si jeste nemel v ruce poradny sjezdovy kolo....

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #25 cigi - vloženo: 06.02.2005 v 21:33:21

    to Kusac - dovozni clo na kolo pri vstupu do EU je 15%. Pak jsou ruzna antidumpingova cla dle zeme puvodu.
    Mas pravdu, ze dolar "brutalne" klesl, ovsem v dobe objednavani kol probiha bezne i platba. Ver, ze kola objednavame na jare (skoro rok dopredu).
    O kterym modelu mluvis, kdyz vyzdvihujes o tolik vyssi cenu?

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #24 Mox - vloženo: 05.02.2005 v 00:03:02

    Dirt Jam vs Dirt Jumper - No rozhodně je rozdil třeba ve zpracovani korunky Dirt jamu, je vidět že se to dělá na taiwanu. Dirt Jam nemá tu korunku vůbec začistěnou, možná je i děláná úplně jinak. V těhle věcech se moc nevyznám, ale rozdíl je patrný na první pohled (omak).

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #23 Majkl - vloženo: 04.02.2005 v 22:45:40

    Ja sem na A-linu jezdil na Hamrech a těžší kolo sem ještě v ruce neměl

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #22 KUbajsz - vloženo: 04.02.2005 v 18:00:41

    no jako mozna mas pravdu, rozhodnopadne ja osobne bych to nezkousel ;c)

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #21 Pádlista - vloženo: 04.02.2005 v 12:50:21

    To Kubajsz - Hele podle me jsou DJ jako DJ konstrukcne stejny a lisi se jen vnitrek a zatky. Takze neni duvod to pekne neohranit :)

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #20 Kusac - vloženo: 03.02.2005 v 19:44:16

    to cigi - To jsou pekny argumenty. Mel bych par pripominek a dotazu. Dovozni clo, ktere uvadis ze se zvysilo o 8% se tyka jen kompletnich kol? Vim ze u dovozu komponentu se nic takoveho nestalo. Druha vec a to souhlasim, je ze fabriky zdrazily. Na druhou stranu me rekni, proc mate tu cennu vyssi o tolik kdyz zas tak to zdrazovani od fabrik velke neni a hlavne brutalne klesl dolar. Podle me by diky tomu cena kol se stejnou marzi mohla zustat stejna i letos.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #19 Krata - vloženo: 03.02.2005 v 15:14:22

    team - Par novinek o Norco teamu ma Pulpy na strankach: http://www.scottmtb.cz/

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #18 KUbajsz - vloženo: 03.02.2005 v 10:17:42

    padlista: preklep no...;c) krata: no jo, jenze v tyhle diskuzi to je asi sakra rozdil, kdyz nekdo mluvi o dirt jamu a nekdo oo dirt jumperovi ;c) Aby to pak nekteri lidi nepochopili jinak a nezkouseli s dirtjamem ohranovat skoky ... heh

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744