Šestý titul Štybara. Růžový a nejjednodušší

Uničovský šampionát cyklokrosařů se odehrál na blátě. Přesto dominovala růžová, barva šestinásobného mistra ČR Zdeňka Štybara. Druhý skončil Šimůnek, třetí Hník.

Autor: Jan Němec
Šestý titul Štybara. Růžový a nejjednodušší

Pro šestý titul mistra České republiky si přesvědčivě dojel Zdeněk Štybar (Omega Pharma Quickstep). Na rozblácené trati v Uničově dnes nenašel přemožitele. První dvě kola se ho držel Radomír Šimůnek (BKCP Powerplus). Tempo úřadujícího mistra světa ale nevydržel a v dramatickém závodu si dojel pro stříbro, těsně před třetím Karlem Hníkem (Sunweb Revor).

Mistrovský závod se rovněž jel jako finále seriálu Toi Toi Cup 2011/2012. Na celkové prenství si brousili zuby hned tři cyklokrosaři, nejlépe na tom byl Petr Dlask (Madeta Fitness Specialized). Nakonec se ale radoval v Uničově čtvrtý Vladimír Kyzivát (Johnson Controls TJ Auto Škoda), který před mistrovským závodem na třetím místě ztrácel na Dlaska jen osm bodů. Kyzivát v celkovém hodnocení vyhrál o pouhé dva body a dojal svého trenéra Antonína Ungermana.

Mistrovství ČR v cyklokrosu, Uničov 8.1.2012 - start

Šampionát se odehrál na nepříjemně rozbahněné trati 2700 metrů dlouhé s třicetimetrovým převýšením. Nejtěžšími úseky byly jednoznačně prudké schody ze střelnice na pole, kde cyklokrosaře čekalo lepivé bahýnko okořeněné spadaným listím.

Startovní pole čítající 42 elitních mužů a "třiadvacítkářů" doplnila ještě desítka nadějných juniorů. Nepsaný souboj mladíků vyhrál Karel Března z týmu Johnson Controls TJ Auto Škoda před vůbec nejmladším borcem ve startovním poli, čerstvě šestnáctiletým Janem Vastlem z týmu Česká spořitelna Specialized junior.

Elitnímu pelotonu suverénně dominoval favorit ze Stříbra Zdeněk Štybar, držel se v čele od prvního z osmi okruhů závodu. Z počátku se ho sice držel Šimůnek, který zachytil jeho útok na konci prvního okruhu a společně si záhy vyjeli dvacetivteřinový náskok. Společné putování závodem však nemělo dlouhého trvání.

Mistrovství ČR v cyklokrosu, Uničov 8.1.2012 - Zdeněk Štybar

"Musím přiznat, že jsem nečekal, že to bude až tak jednoduché vítězství. Neměl jsem dobrou formu a myslel jsem si, že to bude s Radkem a Zlámou těžší souboj," komentoval po vyhraném závodě Štybar, který na začátku čtvrtého okruhu zkusil Šimůnkovi odjet a za okamžik měl již půlminutový náskok. "Chtěl jsem zkusit, jak na tom Radek je, a najednou jsem byl sám. Byl jsem překvapený, takže mi to přišlo jako jedno z nejjednodušších vítězství na mistrovství republiky," řekl Štybar.

Zdeněk si po hodině a osmadvaceti vteřinách dojel pro své šesté vítězství v domácím šampionátu, páté získal v řadě po sobě. "Každý sem přijel vyhrát, každý by chtěl být mistrem republiky, jsem rád, že se to podařilo zrovna mně. Za rok se jede mistrák doma ve Stříbře a chtěl bych vyhrát posedmý, abych dorovnal počet titulů se Šimůnkem."

"Ze začátku jsem nejel moc ostře, většinou, když jedu hranu hned od prvního kola, tak se mi pak jede hůř a hůř. Dneska to bylo obráceně, jelo se mi každé kolo líp a líp. Chtěl jsem si to zkusit, abych věděl, jestli takhle můžu závodit i v nadcházejících závodech. Nedělal jsem potom ani moc chyb, jel jsem si svůj závod a užíval jsem si tu růžovou atmosféru," líčil svůj vítězný závod Štyby, který růžovým kolem strhnul růžové šílenství svých fanoušků. "Doufám, že se to v Koksijde bude růžovět," myslí už Zdeněk na nejdůležitější závod sezony na konci ledna.

Mistrovství ČR v cyklokrosu, Uničov 8.1. 2012 - růžová atmosféra

Zajímavý byl souboj o stříbro. Dlouho to vypadalo, že ho Šimůnkovi nikdo nevezme, ale zezadu se na něj dotáhnul skvěle jedoucí Karel Hník (Sunweb Revor). Dva okruhy před cílem si potom oba navzájem zkoušeli nastoupit, ale bez větších úspěchů. Vydrželi spolu až do samotného závěru, kde si na odkloněném svahu, v malé "loktovačce", Šimůnek zajistil přední pozici. Svého soupeře už před sebe nepustil a bez všemi očekávaného cílového dramatu si dojel pro druhé místo.

Bronzový medailista z mistrovství světa v kategorii U23 Karel Hník se tak mohl radovat z první "dospělácké" medaile z domácího šampionátu. Stal se rovněž i nejlepším závodníkem do třiadvaceti let.

Mistrovství ČR v cyklokrosu, Uničov 8.1.2012 - Šimůnek a Štybar

To Šimůnek se už před závodem svěřil, že stříbrných a bronzových má už dost, že prahne po zlatu. Do sbírky tak přidal už třetí stříbro. Musí doufat, že za rok mu Stříbro vynese zlato.

"Dneska jsem to bohužel asi trochu přehnal s jídlem a trošku mě tlačily vločky, co jsem měl k snídani. Nedokázal jsem se dostat přes devadesát procent výkonu, což se ale stává," litoval Šimůnek, který získal na domácím šampionátu už sedmou medaili, ale na zlato stále čeká. "Nejsem ale nijak zklamaný z toho druhého místa. Takhle to má asi být," řekl Šimůnek.

Mistrovství ČR v cyklokrosu, Uničov 8.1.2012 - Radek Šimůnek

Nepsaný souboj elitních bikerů vyhrál Jan Škarnitzl (Rubena Birell Specialized), skončil osmnáctý, těsně před Jiřím Novákem. Ten se poprvé představil v dresu svého nového týmu Remerx Merida Kolín. "Mně to prostě nejde, ještě navíc to bláto. Už se těším na biky," zhodnotil svůj výkon Škarna.

Bikový mistr světa Jaroslav Kulhavý závod nedokončil. Mohlo se zdát, že spěchal na svou narozeninovou párty, ale nebylo tomu tak. Po startu z ne příliš výhodné pozice se pohyboval někde kolem patnáctého místa a v průběhu prvních dvou kol se dokázal ještě přiblížit první desítce a skupině s Petrem Dlaskem.

"Po startu jsem se tam trochu zasekl a ztratil kontakt z nejlepšími. Když už jsem si tam potom začal trochu dojíždět, musel jsem řešit problém s tretrou. V tu chvíli bylo jasné, že už v závodě nebudu moct podat stoprocentní výkon, a ztratil jsem motivaci pokračovat dál," vysvětlil už sedmadvacetiletý Jaroslav.

Mistrovství ČR v cyklokrosu, Uničov 8.1.2012 - Jaroslav Kulhavý

Během tréninku stihnul okouknout také Štybarův růžový speciál. "Má to pěkný. Je to něco jinýho. Důležitý ale je, že si kolo Štyby, narozdíl od toho předchozího, chválí." A jestli si jako bikový mistr světa vzal od cyklokrosového kolegy nějakou inspiraci? "Něco by na sezonu mělo být, ale zatím je to ve fázi návrhů..." nastínil Jára, který bude v následujících týdnech pokračovat v Čechách a na Mallorce v objemovém tréninku.

Foto: Michal Červený, Jan Němec

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyPo královské etapě je v čele Cape Epic Beers s Grottsem. Hník s Petrušem v top 10, Kulhavý končí
    Po královské etapě je v čele Cape Epic Beers s Grottsem. Hník s Petrušem v top 10, Kulhavý končí
  2. Ostatní závodyCape Epic 2024: newbie Petruš a Hník mohou těžit z týmové sehranosti
    Cape Epic 2024: newbie Petruš a Hník mohou těžit z týmové sehranosti
  3. Světový pohárKalendář Světového poháru v cyklokrosu pro sezónu 2024/25 je na světě
    Kalendář Světového poháru v cyklokrosu pro sezónu 2024/25 je na světě
  4. Ostatní závodySvůj debut na Cape Epic chystá tým D2 Mont Merida s Petrušem a Hníkem
    Svůj debut na Cape Epic chystá tým D2 Mont Merida s Petrušem a Hníkem
  5. PreviewBikecheck: Ridley X-Night SL Zdeňka Štybara
    Bikecheck: Ridley X-Night SL Zdeňka Štybara
  6. ZávodyFotogalerie: Mistrovství světa v cyklokrosu Tábor 2024
    Fotogalerie: Mistrovství světa v cyklokrosu Tábor 2024

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #38 Zirda - vloženo: 09.01.2012 v 17:37:22

    Pánové, pěkně jste si to mediálně rozdali v soutěži "já jsem největší hlupák". Prosím už toho nechte. Je jedno, kdo na čem jezdí, respektivě jakou nálepku máte na stejném čínském výrobku.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #37 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 17:23:57

    odpověď na lukas.burda — #36 Jestli chceš tak si to můžem rozdat na férovku v září na Sudetech a můžeš mi po cestě dávat diktát.

    1. na tento komentář reaguje Google — #
    2. na tento komentář reaguje Google — #43
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #36 lukas.burda - vloženo: 09.01.2012 v 17:11:52

    odpověď na kacerek — #35 s tebou je legrace :D napsal jsem nekde ze jsem pro hlinik? nenapsal. kdyz uz jsi me hledal po netu tak mas pocit ze ty kola co jezdim jsou hlinikovy?? :)... vrat se radeji k te ucebnici cestiny

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #37
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #35 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 17:05:57

    odpověď na lukas.burda — #34 Dobře ukončíme tuto diskuzi. Já jsem jednoznačně pro karbon a Ty pro hliník, tím je to uzavřený. Dva lidi dva názory. Jinak jsem moc rád, že už 3 roky jezdím na karbonu a řeknu ti je to fakt skvělý.

    1. na tento komentář reaguje lukas.burda — #36
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #34 lukas.burda - vloženo: 09.01.2012 v 16:51:38

    odpověď na kacerek — #33 to je obleceni Eleven, ne Specialized :), navic je to Rubena Birell Specialized coz je zpusobeno tim, ze pracuji v Plzenskem Prazdroji. Jake jsem si koupil ci nekoupil kolo je myslim zcela mimo tuto diskusi a jen to dokazuje to ze nemas racionalni argumenty. Pokud sis precetl me reakce, nikde jsem nebranil Specialized, pouze jsem se te ptal zda vis o kolik vterin by byl Stybar rychlejsi na totoznem kole, ale karbonovem ramu, to je cely. Vzhledem k tomu, ze neustale vymyslis nesmysly a hledas si zastupny duvody (jaky ma kdo kolo a dres) nema smysl s tebou diskutovat. Fascinujici je ze vsichni resite jaky ma nebo nema Stybar kolo pricemz on je jediny ktery to neresi...

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #35
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #33 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 16:43:11

    odpověď na lukas.burda — #32 https://plus.google.com/112344217754649867479/posts

    1. na tento komentář reaguje lukas.burda — #34
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #32 lukas.burda - vloženo: 09.01.2012 v 16:39:16

    odpověď na kacerek — #30 :) muzes mi ukazat linky kde jsem od hlavy k pate obleceny ve speslu??:D a nauc se cesky, prosim te. anebo hybaj zpatky na ZS na cestinu (nazorove tam zatim patris) ;)

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #33
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #31 Ondry - vloženo: 09.01.2012 v 16:16:12

    Tak snad už máte rámy dořešený :) mě spíš zaskočila odpověď Šimůnka na jeho výkon, to se po x letech neumí nasnídat? Ještě k tomu když je to mistrovský závod... vždyť to není ostuda prohrát ze Štybarem. Říct Štyby potvrdil, že patří na vrchol světové špičky... tak mu nikdo nemůže nic říct. Nic proti Šimůnkovi samozřejmě nemám, jen mi to přijde jako zbytečná výmluva, ale třeba to tak bylo, ale to se snad druhý nejlepší muž v ČR v CX neumí nasnídat? tomu nechci věřit.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #30 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 16:02:39

    odpověď na lukas.burda — #27 Lukaš dal jsem si Tě do googlu a už mi je vše jasný, od hlavy až k patě oblečenej od Spešlu a bike taky samo sebou. To zase vysvětluje tvoje ne-strané názory, že ano.

    1. na tento komentář reaguje lukas.burda — #32
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #29 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 15:58:09

    odpověď na honza.k. — #28 olikáty tento rok zkončil nejlepší američan na hliníku v GVA, SP, či Superprestige ? Já to většinou sleduji tak do 10 místa a nějak si nemůžu vzpomenout, tak díky za odpověď.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #28 honza.k. - vloženo: 09.01.2012 v 15:55:03

    Souhlas s Lukášem. At si každý myslí co chce. Tahle debata mě nebaví a nemám na to čas. On je neufukuje, to je normální tlak co se v nich vozí :)I kdyby nevyhrál, taak to kolem rozhodně nebude :)

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #29
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #27 lukas.burda - vloženo: 09.01.2012 v 15:23:52

    odpověď na kacerek — #21 Hele, ty ses proste rozhodnul tady rozjet svuj flame ohledne toho ze Specialized je dabel ktery se rozhodnul znicit Stybyho... pokud chces argumentovat necim rozumnym tak zacni, jinak to mas pouze v emocni rovine a na to ja nemam cas ani naladu. me je uplne jedno na cem Stybar jezdi; jsem zvedavej co budete kdakat az v Koksijde vyhraje.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #30
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #26 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 15:13:18

    odpověď na honza.k. — #23 Proč neodpovíš na otázku ?

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #25 chorche - vloženo: 09.01.2012 v 15:09:18

    Este ze Styby ma ty Zippy, jinak by se udrncal k smrti! :)

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #24 mirekj - vloženo: 09.01.2012 v 15:02:09

    Muze mi nekdo vysvetlit, proc si mam myslet, že 1,5kg hlinikovy paskvil je pro stybyho dost dobrej? Protoze pan special nic jineho nema? Jakoze staci ufouknout galdy a je vsechno ok? To snad ani nemyslite vazne!

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #23 honza.k. - vloženo: 09.01.2012 v 15:00:12

    Jdi trénovat (teda pokud jsi někdy jel na kole) a nevymýšlej blbosti. Myslím že to za tebe zdeněk vyhraje i na AL :) Jinak jsem s nim mluvil po prvním závodě a i včera po MCR a je z kola nadšený. Tak neměj strach :) papa

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #26
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #22 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 14:52:12

    odpověď na honza.k. — #20 Kolikáty tento rok zkončil nejlepší američan na hliníku v GVA, SP, či Superprestige ? Já to většinou sleduji tak do 10 místa a nějak si nemůžu vzpomenout, tak díky za odpověď.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #21 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 14:48:39

    odpověď na lukas.burda — #19 Ty Lukáši a proč jsi nepřijel do Uničova a nepodíval se z blízka na ten tvůj černej S-Works ? To by byl šok, že ? Protože Já ho tam viděl (Štyby se na něm rozjížděl na válcích)a byl to taky hliník s těmi brutálními sváry kolem středu.

    1. na tento komentář reaguje lukas.burda — #27
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #20 honza.k. - vloženo: 09.01.2012 v 14:38:46

    Asi proto že toto je nejvyší model co Sešl nabízí! Ale nemyslím si že by byl o tolik horší než ty ostatní. Nebo Ti snad přijde že by byl pomalej? :) Jezdí na tom spousta lidí v USA. A také vyhravájí. Tak asi zatim nebyl důvod dělat něco jiného.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #22
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #19 lukas.burda - vloženo: 09.01.2012 v 14:37:21

    odpověď na kacerek — #18 cist ty tvoje preklepy je tedy radost... Specialized letos nema carbonovy Crux ram. to je fakt, proto Stybar jezdi na tom na cem kdokoliv jiny podporovany Specialized (Wells, Kulhavy atd.) na druhou stranu jsem nekde videl fotky Stybara kde ma pres rameno S-Works kolo, takze si myslim ze je to otazka casu kdy bude mit neco jineho.

    ze ten material neni srovnatelny se svetovou spickou si myslis jen ty a par lidi tady na foru. Stybar nikdy nemel Mercx ram, byl to prestrikany Ridley, takze kdyby mu Crux tolik nevyhovoval asi by to taky nejak resil, ne? :)

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #21
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #18 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 14:21:13

    odpověď na honza.k. — #17 Zdenda je 5 násobným mistr světa, a tak kurnňa proč nemá materiál srovnatelný se světovou špičkou, odpověz ? Jedinou odpověď co od tebe čekám že má přeci rychlou barvu. Tak řekni proč ?

    1. na tento komentář reaguje lukas.burda — #19
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #17 honza.k. - vloženo: 09.01.2012 v 14:16:33

    JJ přesně tak. Bleješ nesmysly! Váha není rozdíl! A nejsem si jist že by croska byla nepohodlná. Je jasně že tam není žadné tlumení, ale galdy nahuštěné podle váhy (cca 70kg jezdec 1,8 bar) poberou hodně, tím si bud jistý! Jezdím na carbonu několik let, letos jsem nějakou dobu jezdil AL 29ku a rozdíl byl hodně malý! Normální smrtelník nerozezná! A přišlo Ti že by včera štyby nějak poskakoval jak mu to netlumilo? :) Byl jsem u tratě a nevyšiml jsem si teda! Nehajím spešl, jen se snažím vysvětlit rozdíl AL-carbon.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #18
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #16 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 14:15:08

    odpověď na Jirinak — #14 Naprostej souhlas. A tímto vyzívám pana Löfemana ať už konečně začne něco dělat!!! A nevymívá nám mozky, protože my v Humpolci nebydlíme a ani se tam stěhovat nehodláme.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #15 rosta - vloženo: 09.01.2012 v 14:02:56

    odpověď na mirekj — #13 btw. tenhle ram vazi o 300 gramu min, nez lonsky carbonovy

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #14 Jirinak - vloženo: 09.01.2012 v 13:50:29

    odpověď na honza.k. — #12 odpověď na lukas.burda — #10 To asi nevi nikdo, ale proc se tady porad zastavate hliniku?? nebo Speslu?? Nechapu, to ze ma carbon v dnesni dobe fakt jine (pro pomalejsi jedince rozumej lepsi) vlastnosti je preci uz nediskutovatelne, tak nechapu, proc to tady furt resite. Ze by nejaci skalni zastanci hliniku? Jasne, pokud mas celopero, tak je ti to asi jedno, ale zkuste si chvili jezdit na carbon pevnaku a hlinikovem pevnaku, pak si to vynasobte aspon 2x protoze croska ma preci jenom trochu uzsi gumy nez bike a musi Vam byt preci jasne, ze sedet hodinu na duralove crosce je masakr, carbon pobere daleko vice nerovnosti a tim umoznuje plynulejsi rychlejsi jizdu v rozbitem terenu. Nehlede na tom, ze soucasna skladba vlaken umoznuje efektivnejsi prenos sily pri slapani se soucasnym zachovanim pohodli. Tohle proste hlinik neumi, neumel a ani ruzovy Spesl to umet nebude ;-)

    Tak tady uz prestante placat blbosti, kdo co zkusil a nezkusil.. Hlinik je proste v dnesni dobe na top urovni na silnici, crosu, xc, mx a uz i DH (trek session viteze SP) proste OUT!!! Chudak Styby, ale hold s tim nic nenadela.

    1. na tento komentář reaguje kacerek — #16
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #13 mirekj - vloženo: 09.01.2012 v 13:37:17

    americký marketéři tím popírají sami sebe, když tvrdí, že vyhrát se dá na čemkoliv (a nevadí ani hliník ani půl kila navíc) minimálně pohodlí a váha jsou v cyklokrosu, kde se pořád akceleruje, nosí a jezdí přes boule, velká výhoda - lidi jsou už dneska fakt ochotný věřit a obdivovat úplně všemu co velký bratr z ameriky prohlásí.

    1. na tento komentář reaguje rosta — #15
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #12 honza.k. - vloženo: 09.01.2012 v 13:25:13

    Neví, protože na kole ani nejezdí. Jen tu plácá blbosti! Myslím že ten rám neměl ani v ruce, natož aby na něm jezdil a mohl porovnávat!

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #14
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #11 Vyřízená troska - vloženo: 09.01.2012 v 11:57:06

    odpověď na kacerek — #4 Převezl nás v tom, že to mají marketingově zmáknuté a na masy tím růžovým rámem zapůsobí dokonale. To jsem si už jistý.

    To, že je hliníkový rám "nedůstojný" mistra světa, to nepopírám! Určitě si to uvědomují i ve Spešlu, ale letos prostě nemají karbon, tak z minima vytřískali maximum. A vo tom to je!

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #10 lukas.burda - vloženo: 09.01.2012 v 11:44:37

    odpověď na kacerek — #9 a ty vis o kolik vterin na kolo by byl nekdo rychlejsi na carbon ramu vs hlinik ramu??

    1. na tento komentář reaguje Jirinak — #14
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #9 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 11:26:14

    odpověď na honza.k. — #6 V Kokside to bohužel vidět bude, a pak všichni poděkujeme spešlu, že měl pěkný marketingový tah, ale ve finále Zdendu zařízl. Jako každopádně rozruch to vzbudí, ale opačný než spešl zamýšlel, když kvůli svýmu egu spešl nebyl schopen vyrobit pořádný rám a ubral Zdendovi potřebné sekundy ve světové konkurenci.

    1. na tento komentář reaguje lukas.burda — #10
    odpověz na tento komentář
  31. avatar
    #8 kacerek - vloženo: 09.01.2012 v 11:21:35

    odpověď na honza.k. — #6 Tak pozor, žekl že to je NESROVNATELNÝ rozdíl.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744