Shimano PD-M985

Tak pokud vám tenhle kód nic neříká, tak vězte, že jde o letošní novinku pedály Shimano XTR v trailovém provedení...

Autor: Petr Bureš
Shimano PD-M985

Na kole jsou jen tři místa, které slouží k jeho ovládání, resp. kontaktu s ním. Gripy, potažmo páčky řazení, kterých se dotýkají naše ruce. Sedlo, u kterého není třeba popisovat k čemu slouží a pedály, díky kterým udáváme kolu sílu, potřebnou k jízdě.

A právě poslední zmiňovaný komponent bude dnes cílem našeho zájmu, protože se nám do rukou dostala čerstvá novinka v podobě nášlapných pedálů Shimano XTR a to ve verzi pro trail a enduro jezdění s integrovanou platformou.

Shimano, když loni představilo novou sadu XTR, neopomnělo updatnout také pedály a to nejen kosmetickými změnami tvaru a log, ale docela výrazně. Navíc kromě klasických SPD "XC" padálů, které nesou označení PD-M980 přidalo navíc ještě jeden model PD-M985, na který se teď podíváme.

Novinka se pyšní hned několika zásadními prvky, které mají ve výsledku nabídnout bikerům větší jistotu a komfort při jejich jízdě. Na první pohled vidíte, že nové pedály mají kolem vlastního nášlapného mechanismu navíc jakýsi náznak platformy. Na rozdíl od některých jiných modelů je však v tomto případě klec pedálu spojena s jeho tělem zcela napevno.

Vlasní nášlapný mechanismus je tak jednak chráněn proti případným ranám od kamenů, jednak pedál jako takový poskytuje daleko větší, výrobce uvádí až 2,6 krát, styčnou plochu s obuví. Ostatně ta je na těle pedálu po stranách hladce vyfrézována. Co se týká kufrů, žádná změna, komfort stranové vůle je v podstatě stejný jako u předchozích modelů. Kufry SM-SH51 Shimano dodává standardně současně s pedály.

Duralové tělo pedálu je opět ještě více uzpůsobeno pro lepší schopnost fungovat i v blátě a nehostinných zimních podmínkách. Dopomáhá mu k tomu zejména oválný tvar pouzdra osy, díky kterému vznikl větší prostor pro protlačení nadbytečného bláta pedálem.

Větší tuhosti pedálu a potažmo také životnosti, přispěla větší rozteč ložisek uvnitř pedálu. Osa zůstává dutá Cro-Mol s vnitřním 8mm imbusem. Ohnout ji nebude nic jednoduchého, zlomit prakticky nemožné.

Novinka, která je mimochodem již nějaký ten pátek na skladech i českých shopů váží dle udajů od výrobce 398 g což je oproti XC verzi PD-M980 nárůst o pouhých 88 g. Naše redakční váha dokonce navážila příjemných 373 g (bez kufrů samozřejmě), což jsou body k dobru za pravdivost uváděných informací pro Shimano.

Cenovky nových pedálů oscilují mezi 2,5 až 3mi tisíci Kč, ale pokud budete šikovnější, najdete je za ještě méně a to, pokud si uvědomíme, že jde o nejvyšší hitech model od Shimana není zas tak tragicky předražené.

Bike eshop 2 850,-
Kupkolo 2 590,-
Kolokrám 2 590,-
Koloshop 2 303,-

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. Shimano PD-M985
  2. Fotogalerie
Přečteno - 32830x Tagy: shimano tech2011
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. ServisShimano sčítá ztráty za první tři čtvrtletí
    Shimano sčítá ztráty za první tři čtvrtletí
  2. ServisShimano řeší velký problém s hollowtech klikami
    Shimano řeší velký problém s hollowtech klikami
  3. Tech newsShimano GRX - konečně 12
    Shimano GRX - konečně 12
  4. DoplňkyKolik váží nejlehčí a nejtěžší přehazovačky?
    Kolik váží nejlehčí a nejtěžší přehazovačky?
  5. Testy - RecenzeTEST kompatibility kazet Sram Eagle T-Type
    TEST kompatibility kazet Sram Eagle T-Type
  6. DoplňkyShimano představilo superuniverzální Cues
    Shimano představilo superuniverzální Cues

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #38 Fogl - vloženo: 26.02.2011 v 13:07:28

    odpověď na em — #37 U problémovější opravy je problém v tom, že brzdy, vidlici nebo zapletence sice umím, ale pokud to je v záruce já to odservisuju a pak se něco stane (reklamace čehokoliv, třebaže má oprava nemá se závadou nic společného), tak dovozce reklamaci neuzná a zdůvodní to neodborným zásahem do vybavení. Kromě toho, kdybych měl skladem držet veškeré náhradní díly (gufera, stírací kroužky, olejové patrony, pístnice, špice, ráfky, ořechy, expanzky, písty, třmeny...) na všechny ty Foxky, Rock Shoxy, Marzošky, DT Swissy, Manitoučka, Suntoury, X-Fusiony, Hayesy, Shimana, Avidy, Magury, Hopy, Mavicy, Fulcrumy, DTčka...atd. atd. atd., tak mám skladovku 5 miliónů a nevím co s tím vším budu dělat???

    U nás mám zkušenost takovou, že Fox je zpátky do týdne, Manitou taky, X-Fusion nejpozději do 10 dnů. Rock Shox s Avidem taky asi 10dnů. A máš to s veškerou zárukou, bohužel ceny servisu nemají zrovna nejnižší... :-(((

    Na tlumič si zatím netroufnu, přece jenom málo oleje pod vysokým tlakem... Zatím jsem nedorostl.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #37 em - vloženo: 22.02.2011 v 14:50:22

    k tomu vyplakavaniu diskutujucich vlastnikov kamennych obchodov:

    1.tak si kua urobte e-shop ked je to taka brnkacka a mate probleme ci nie?

    2.jaky cesky vychcalkovia, snad to v nemecku funguje inak?

    3.preco napr. autorizovany dovozca schwalbe do SP ma o 30-40% vyssie ceny jak nemecky e-shop. len mi preboha nehovorte ze to je OEM-ko. pri tych mnozstvach by asi museli vykradnut fabriku nejkeho bikeoveho vyrobcu.

    4. v CR je to o hodne lepsie ale u nas neni jediny autorizovany servis absolutne na nic cize kazda problemovejsia oprava alebo udrzba (tlmice, brzdy, vidly, zapletane kolesa atd.) sa posiela priamo dovozcovi na riesenie. tak pre kieho boha si to mam v nejakom kamenaku kupit ked to potom v pripade problemov stejne minimalne mesiac nevidim?

    5.zijem v BA co je dost velke mesto s dvoma slusnymi kamenakmi - zbytok je odpad kde mozu chodit tak ti co jazdia na tesco bikoch. tomu zodpoveda aj uroven servisu a konzultacii co je jedine cim mozu oproti e-shopom zaujat pricom len v jednom z nich by som si dovolil tvrdit ze sa ti chlapci v servise a bikoch vyznaju. o zbytku sa skoda bavit, je to tak na urovni tych tesco bikov. nemaju, tenzomtre, frezky, kluce k centorvaniiu fabrickych zapletov, nevyznaju sa a pod. tak mi kua povedzte za co mam platit tu cca 30%-nu tzv. pridanu hodnotu oproti e-shopom? za co?

    jedine co "kamenakom" uznavam je neferovost zo strany zakaznika ze si prijde odskusat napr. topanky a potom konkretny model kupi na nete. asi som divny ale toto ja nerobim. taktiez chapem ze ked prijde niekto s vlastnym matrosom do servisu tak mu to poriadne nauctuju pripadne neurobia resp. odlozia na neskor kym vybavia svojich zakaznikov atd. to si kazdy musi zvazt co mu stoji za to.

    treba zo sebou nieco robit(napr. sa zamysliet nad tymi par bodmi co som napisal) a ide to (ved tych funkcnych kamenakov je dost) ale plakat chodte pani pre rok 1989.

    1. na tento komentář reaguje Fogl — #38
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #36 sporťák - vloženo: 22.02.2011 v 07:32:45

    K pedálům:

    Mám je od listopadu,vypadají skvěle,jezdí se na nich báječně,zatím drží i pod mým metrákem živé váhy,opora nohy je oprotí předchozím 540tkám znatelná.Zatím spokojenost!

    K obchodům:

    Všude v cyklisticky vyspělých zemích vedle sebe existují kamenné prodejny,e-shopy a jejich kombinace.Nechápu co se nad tím zda tolik rozčiluje lidí.Ten nabízí to,ten zas ono.Pokud je obchodník obchodníkem,tak prodává a nabízí co a jak umí.Vždy bude někdo brečet.V DE jako v CH,či ČR.Nakupuju něco na netu,něco u "svého" mechanika co mi pomáhá i se servisem.Nevidíme v tom oba žádný rozpor.

    Copak všichni co tu brečí kupujou např. lednice,TV,mobily,foťáky atd. JEN v místních kamenných prodejnách???

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #35 Pavel123456789 - vloženo: 18.02.2011 v 18:00:27

    odpověď na Neddy — #34 A proč by se kamenné obchody nemohly proti zveřejnění uvedených cen ohradit? Že si XTR pedály nekoupí turista, když je milionář tak proč ne? Navíc dělat reklamu 4 TOP e-shopům zadarmo oproti kamenným obchodům a proč? Pro TOP e-shopy je to akorát prestiž a taková reklama jim plně vyhovuje i za cenu toho, že se poperou o nejlevnější částku za každou cenu. Jakou spolupráci mají tyto e-shopy s dovozci? Jaké mají odborné a praktické znalosti, jak moc jsou schopni technicky poradit?

    Jediným řešením je tlačit na zastoupení co nejvíce od více velkých prodejců, aby s danému e-shopu přestali dodávat jistou značku a on sice sežene OEM ale nebude mít již takový výběr! Příkladem je prodej treter....řešením je neobjednávat 1 nebo 2 roky tretry v kamenných prodejnách od zastoupení, ať si je zákzníci objednají na e-shopu však je můžou do 14dní vrátit:-) Zastoupení hovno prodá a dojde mu časem, že tretry prostě e-shopu nedá a ty se OEM neseženou:-) Malou připomínku, auto máte dnes témeř každý....nakoupíte si "levně" náhradní díly na netu a pak to donese do servisu ať vám to "zadarmo" namontují....no to bych chtěl vidět :-D

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #34 Neddy - vloženo: 18.02.2011 v 10:56:23

    Takovýho protiřečení si... jeden tvrdí, že e-shop je jen o přeposílání faktur bez práce a investic, druhý s ním naprosto souhlasí, ale v komentáři dá jasně na jevo, že e-shop stojí finance a čas, a proto si ho kameňáci nemůžou dovolit...

    Shrňme to - jsme na MTBS.cz, článek se jmenuje "Shimano PD-M985" a jeho čtenáři už jenom proto nebudou nějací amatérští turisti. V uvedení odkazů na e-shopy vidím velký problém, bylo by opravdu lepší uvádět pouze orientační ceny (v tomto případě 2303-2850) bez názvů obchodů, odkud byly čerpány. Navíc, ještě v den zveřejnění už byl článek lživý - KupKolo v rámci garance nejnižší ceny srovnalo na 2303. Článek už tento fakt ignoruje.

    Tolik k tomu, co se dá u toho článku komentovat (kromě věcných připomínek k pedálům). Řešit problémy kamenných obchodů, e-shopů a cyklo trhu obecně, to jsem rozhodně nepatří. Na to si založte vlákno na cyklistickém fóru...

    A pokud chce někdo z krámu uvádět na webu ceny kamenné, pak ať ve svém krámu uvádí na opltáku ceny internetové :)

    1. na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #35
    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #33 Dlakodlak - vloženo: 18.02.2011 v 08:45:00

    Co si budeme nalhávat. To co je tu zmiňováno o výhodách kamenných obchodů od popovídání se stejnými nadšenci po perfektně odvedenou práci při montáži či servisu nebo poradenství je spíš zbožné přání než realita.

    Samozřejmě, že pokud budu mluvit o větším městě, kde koncentrace obchodů je větší, je větší možnost výběru kvalitní prodejny, ale na menším měste tomu je naopak. Mnohokrát jsem se setkal se super přístupem prodejce s nabídkou slev aniž bych si o ní řekl, ale zároveň i se zoufale provedeným servisem za tučnou sumu.

    Brečet nad "čecháčkovstvím" (udivuje mě, jak se neustále schazujeme), s hesly "urvi slevu za každou cneu", není na místě. Myslíte si snad, že Němci, Poláci, Francouzi atd...nenakupují na netu za nižší ceny? Naopak netvrdím, že e-shopy jsou nějaký zázrak, ale pokud si kupříkladu budu chtít kliky z loňského roku, protože nepotřebuji poslední model, tak proč si nekoupit na netu, když v kameňáku mají dva roky starý model za doporučenou MOC, která je bohužel taky 2 roky stará? Pak se prodejce nemůže divit, že se takového zboží prostě nezbaví.

    Určitě souhlasím s velkou výhodou pevné prodejny ve vyzkoušení a osahání věcí. Já sám, pokud si něco vyzkouším a chci to a padne mi to buď do oka nebo na tělo, tak si to koupím a tím i "ocením péči". Podle mě můžou e-shopy a kamenné cykloprodejny existovat a jak je praxí dokázáno i existují na trhu vedle sebe a je na zákazníkovi, pro co se rozhodne, ale nedá se paušalizovat. Prostě jsou dobří i méně dobří zásupci obou kategorií.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #32 Mirra - vloženo: 17.02.2011 v 23:16:47

    Ze života:

    pán přijde na prodejnu potřebuje boty+pedály (nemá ani páru co pořídit...).

    Vybíráme dlouho nejdřív pedály (podrobně vysvětluji jednotlivé systémy ......) pak přijde řada na boty a opakuje se to samé co u pedálů (vyzkouší si různé značky, závodní, turistické ..........)

    Na konec až je vybráno, namontováno a seštelováno se pán zeptá "nenašel bych na internetu lepší cenu?"

    A teď hádejte koupil si pán pedály+boty?

    Osobně se na lidi co si přijdou jen vyzkoušet věci nezlobím, ale přímo to přiznat mi přijde poněkud hloupé a jen to vypovídá co jsme zač.

    Pak se stane taková hloupá věc, že kamennej krám už boty moc nechce protože je neprodá a lidi co nakupují na eshopech je nemají kde vyzkoušet.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #31 Pavel123456789 - vloženo: 17.02.2011 v 22:07:16

    odpověď na Miroslav Volek — #28 ANO! V momentě kdy se udělá takový malý seznámek s odkazy na e-shopy a cenou dané komponenty je jen otázka času, kdy se to e-shop dozví z okamžitého hlášení svých "agentů"(a věřte že rivalita a konkurence mezi 4 TOP bike e-shopy je na život a na smrt!), taka okamžitě sníží cenu aby byl nejlevnější viz. Kukačka a to i v případě, že danou věc bude dotovat!

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #30 RUMcasj - vloženo: 17.02.2011 v 20:30:39

    Inu, jsem prvni kdo napise neco o pedalech.

    Jezdil jsem Shimano 545.

    U prvniho paru vypadla plasto zaslepka drzici klicku a ta se pak vyklala.

    Inu, po prasknuti osy pedalu jsem si koupil stejne a rikal si ze pripadne pouziju ty stare jako nahradni dily.

    Chyba lavky...

    Za par mesicu jsem vyklepal obe zaslepky.

    Takze mam celkem 4 kusy a z toho 3 nepouzitelne.

    K vanocum si poridil XTR o kterych se v tomto clanku pise.

    Jsou tuzsi, podrazka se o ne opira, takze rozdil pri zaberu citim.

    Po 2 mesicich jezdeni ve snehu a bahne bych je koupil znova.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #29 pecoun - vloženo: 17.02.2011 v 20:11:55

    odpověď na kamenáč — #1 Přátelé cyklisti, jako mechanik, občas prodejce a hlavně redaktor jednoho cyklistického časopisu bych na toto vše chtěl zareagovat. Všechno zde až na výjimky pouze ukazuje na naše typické čecháčkovství, urvat slevu jakou můžu, dostat vše nejlíp zadarmo a pak ještě trochu zanadávat na obchodníka. Peťan to nejspíš nemyslel zle, ale je vidět, že každý z nás spekuluje o ceně téměř u všeho. Jenže takhle nás vychovali obchodníci, respektive ti, kdo chtěli vydělat rychleji než ostatní a začali snižovat marže. Kamenný obchod nemůže prodávat s deseti procenty, protože platí nájem, mechaniky-ti si na sebe přes zimu nevydělají a další položky. E-shop se skladem taky platí náklady, ale riskne nákup součástek ve velkém nebo v OEM kvalitě určené pouze pro montáž na kola a pak to střílí hlava nehlava. Jakmile zlevní jeden, druhý musí reagovat, aby přežil, to je zákon trhu a kamenným obchodům pak opravdu nezbude nic jiného než účtovat za servis tučné sumy, aby alespoň na něčem vydělali. Takže to dopadne tak, že si budeme nosit na internetu koupené brzdy do lokálního bikeshopu a tam si je necháme upravit a namontovat cca podobnou cenu, za kterou jsme je koupili.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #28 Miroslav Volek - vloženo: 17.02.2011 v 20:00:10

    S konkrétním uveřejňováním cen nesouhlasím. 1) Eshopů je mnohem více a 2) Ceny se celkem často mění (Stačí kliknout na odkaz kupkolo a zjistit, že cena již není 2590,- ale 2303,-).

    Souhlasím s původním uváděním cen ve smyslu "obvyklá cena na eshopech se pohybuje v rozmezí bla bla"

    1. na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #31
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #27 Pavel123456789 - vloženo: 17.02.2011 v 19:46:04

    odpověď na Aleš — #24 "zákazník na tom vydělává nejvíc" = to je právě velký omyl, pár zákazníků na tom vydělá a většina (tzn. těch neznalých problému, montáže a servisu) prodělá, protože to stejně zanese do servisu, kde jim danou montáž, opravu nebo vyladění pořádně osolí nebo montáž odmítnou....ale to si musí každý rozmyslet sám :-D

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #26 realita - vloženo: 17.02.2011 v 17:05:48

    kamenak: to mas jako s kovarem:-) driv koval kone, pak zacala auta a kovar mohl 1.zacit prodavat auta, 2.kovat zavodni kone 3.kovat umelecke veci, 4. zkrachovat

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #25 Optik - vloženo: 17.02.2011 v 17:02:45

    E-shop super!!! Do kameňáku už půjdu jen vyzkoušet věci a pak obědvávám na netu! Cha cha. Doufám, že jsem vás kameňáky dost vytočil! Popravdě se přiznám, že 90% peněz nechám v kameném obchodě. A myslím, že většina lidí pokud není moc velký cenový rozdíl a je rozumné prodejce, tak se domluví na přijatelné ceně pro oba. Lidé navštěvující tento web asi o internetu vědí a než jdou něco koupit, tak se alespoň orientačně mrknou, takže ty odkazy vidím spíše pozitivně a díky za ně.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #24 Aleš - vloženo: 17.02.2011 v 16:26:15

    odpověď na Pavel123456789 — #20 Internet neprodává s 5 nebo 10% marží, ale také ne s 50% a více, jak tomu bylo zvykem v "off-line" dobách :-)) Buďme rádi, že si můžeme vybrat, zákazník na tom vydělává nejvíc a nemá cenu se tu hádat o odkazech pod článkem.

    1. na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #27
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #23 petan - vloženo: 17.02.2011 v 15:31:49

    No dobrá pojďme si tady říct, že e-shopy jsou třech typů.

    1) ty které vznikly jako e-shop speciálky, a časem expandovaly tak, že si musely stejně pořídít kamennou prodejnu, nebo minimálně sklad.

    2) ty, které fungují s domova a jsou opravdu jen preobjednavači a přefakturovači zboží bez kamenné adresy.

    3) e-shopy, které si jako doplněk udělali majitelé kamenných obchodů.

    Podívejme se na námi vybranou čtveřici e-shopů, kterým jsme tímto článkem udělali zdarma reklamu. Do jaké kategorie patří? Souhlasím s tím, že tento typ reklamy bychom měli používat citlivě. Třeba u celých kol o ni neuvažujeme, ale co se týká spotřebních věcí jako jsou přehazovačky, kazety, řetězy, řídítka, představce, pedály apod. tam si dokážeme představit, že tímto zveřejněným porovnáním nikoho nepoškozujeme a čtenářům ušetříme chvíli času.

    A pak je tady ještě ChainReaction, ale tohle téma otevírat při této příležitosti nechci.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #22 Marcel1 - vloženo: 17.02.2011 v 15:24:10

    odpověď na Pavel123456789 — #20 To je ale přesně to co říkám. Kamenný obchod má stavět na tom co nemůže eshop poskytnout tj. že ti prostě XTR kliky namontuje a ne že ti je pouze podá v krabici přes pult. Kdo jen brečí že s cenou zboží nedostane na úroveň koloshopu tak asi bude muset hledat jiný byznys.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #21 kamenáč - vloženo: 17.02.2011 v 14:15:00

    odpověď na picaso 25 — #17 odpověď na Pavel123456789 — #18 odpověď na domgal — #19 odpověď na Pavel123456789 — #20 Svatá pravda - teprve tito lidé vědí, o čem se tady mluví.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #20 Pavel123456789 - vloženo: 17.02.2011 v 14:01:36

    odpověď na Marcel1 — #16 Hochu jak se pleteš:-))) Stačí se podívat na B-F kolik lidí nezná základní názvy a už vůbec servisování opravdu velmi jednoduchých věcí! Koupit kliky XTR na netu není problém, ale jak je potom namontovat na kolo to už nejde tak lehce:-D Hydrauliky ještě větší problém, každý na fórech brečí že má dlouhé hadice, kotouče škrtají, brzdy nebrzdí hlavně že ušetřili nějakou stovku a teď neví co s tím a stejně to do těch servisů zanesou a tam za to hezky zaplatí:-) Problém pohonu tedy řetěz, kazeta, seřízení přehazovačky a přesmykače...neřadí, přeskakuje, sukuje se a co s tím, když nemám páru o základních věcech opět zase do servisu.....takže výsledek je ten že nejlevnější e-shopy skoro nic nevydělají s 5% nebo 10% marží, dokurví akorát trh s cenama kameňákům a ty stejně servis naúčtují zpět zákazníkovi! A kameňák který byl chytrý v posledních 2-3 letech a pochopil že nemůže mít marži 50% a více ale že mu v klidu stačí třeba od 25% do 35% podle druhu zboží teď žije dál a nemá se čeho obávat, jak bylo psáno naučil si své zákazníky a ti jinam chodit nebudou!

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #21
    2. na tento komentář reaguje Marcel1 — #22
    3. na tento komentář reaguje Aleš — #24
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #19 domgal - vloženo: 17.02.2011 v 13:42:58

    Naprosto souhlasím s kamenáčem! Mám stejnou zkušenost, i když jsem z oboru IT. V recenzích pisálci dávají velkoobchodní ceny, já když dám zákazníkovi doporučenou MOC, tak na mě kouká odkud jsem spadnul... "vždyť na netu mají za bla bla bla". Kdo nechápe rozdíl mezi eshopem a kamenou prodejnou, tak sem nemá co příspívat. A kdo si myslí, že ke kamenné prodejně si jen tak bokem rozjet eshop je nějaká brnkačka, tak ať si to zkusí! To je minimálně další člověk na plný úvazek + technolgie + reklama (bez té na netu neprodáš ani ťuk) = další peníze! Ty pak zase chybí na nákup zboží, které si lidi přijdou ohmatat, vyzkoušet atd... což je samozřejmě služba! Takže než někdo začne mluvit o "kvalitním servisu", měl by si nejdřív uvědomit tyto souvislosti. Ale to si samozřejmě běžný uživatel, který v životě nic neprodal a jenom hledá kde nejlevněji koupit, chodí si zkoušet věci do krámu za rohem a pak to objednává přes net, ani uvědomit nemůže. Na tohle téma vždycky říkám, že se lidi budou divit, až si pro každou blbost budou muset jet do hyper-super marketů nebo objednávat přes net, protože žádní místní prodejci nebudou! Tak začněte lidi přemýšlet ne peněženkou, jak nás učí současná židovská morálka, ale hlavou!

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #21
    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #18 Pavel123456789 - vloženo: 17.02.2011 v 13:36:58

    Nebojte se!!! I ty největší e-shopy se perou hezky mezi sebou a za chvíli jich bude jenom polovina:-) Zrovna akce Koloshopu 20% sleva na zboží skladem(která byla před pár dny) jasně ukazovala jak na tom jsou:-) A ti co budou tvrdit že to tak není, tak proč neudělá obdobnou slevu ostatních 4 až 5 top e-shopu co mu konkurují? Asi zatím na tom nejsou tak špatně!

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #21
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #17 picaso 25 - vloženo: 17.02.2011 v 13:14:30

    Kamenná prodejna má stále své místo na trhu a má i svoje přednosti. Tak třeba to že si zboží múžu osahat, ten moment očekávaní, když do prodejny vstoupíte a čekáte, co super tam objevíte, ta vúně nového zboží a možnost mít kam jít si poklábosit o kolech , kdo se v kolech vyzná. A jako největší plus vidím v tom že zboží, které nabízejí i skutečně mají, řada E-shopú ráda používa formulku ,, vše máme skladem "" ale realita je jiná. Jistě, E-shopy toho múžou nabídnout víc, pixely snesou hodně, obchodník hlavně finančně už tolik ne, ale je to věc poptávky . Takže E-shop je velká konkurence pro kamenný obchod, ale né nezvládnutelná, chce to jenom trošku jiný přístup.

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #21
    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #16 Marcel1 - vloženo: 17.02.2011 v 12:53:45

    odpověď na kamenáč — #11 Právě že všechny uvedené výhody jsou "jen v uvozovkách". Pokud si někdo kupuje XTR pedály pak jistě není v situaci kdy si neví rady jak namontovat kufry. Dokonce ani když si jde turista koupit obyčejné M520 tak za ty 300 Kč nebo co zaplatí navíc oproti eshopu nedostane nic navíc. Prostě dostane přes pult krabici a hotovo.

    Dobrý kamenný obchod musí nabídnou skutečné služby tzn. především kvalitní servis. To je to co nelze přes internet nabídnout. Musí si prostě vychovat svoje zákazníky kteří mu budou platit za to že se jim o jejich kola stará (a přitom prodá i ty XTR pedály)

    1. na tento komentář reaguje Pavel123456789 — #20
    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #15 kamenáč - vloženo: 17.02.2011 v 12:39:20

    odpověď na Mira — #14 No právě, aby pak ještě nějakej trh vůbec byl. Ale dobrý, nechme toho - pedály jsou to hezký, osobně raději bez klícky.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #14 Mira - vloženo: 17.02.2011 v 12:35:02

    odpověď na kamenáč — #7 "Asi jsi nepochopil o čem je můj názor - ale nevadí, dá se to pochopit."

    Neboj, pochopil jsem Tě naprosto dobře. Nicméně jsme v době, kdy pokud Ti nejede jeden druh byznysu a Ty to víš, tak proč tady pláčeš a nerozjedeš taky eshop? A řeči o tom, že pak nebudou žádný kamenný prodejny.....? Trh si sám řekne jestli je potřebuje...

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #15
    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #13 kamenáč - vloženo: 17.02.2011 v 12:25:25

    odpověď na Neddy — #12 Pokud by všichni přešli na E shopy a kam. obchody by zmizely, nastane taková soutěž cen, že vše bude tak levné jak se nám nikomu ani nesnilo. Že E shopy nojsou ještě levnější je jen díky cenám v běžných obchodech. Navíc by opět docházelo k ještě většímu neetickému prodeji se kterým se snaží bojovat snad všichni dovozci.

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #12 Neddy - vloženo: 17.02.2011 v 11:41:56

    odpověď na kamenáč — #6 Máte velmi zkreslenou představu, jak tyto e-shopy fungují. Když to je tak snadné, proč tedy kameňáci nezavřou svůj krám a nesedí si taky doma a neberou jen peníze za výměny faktur?

    Je pravda, že každý úspěšný krám by měl mít i svůj e-shop, kde nabídne trochu nižší ceny... a pak si nemá na co stěžovat. O žádné zákazníky nepřichází. Ti rozumní kameňáci to tak dělají a já u nich také nakupuji.

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #13
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #11 kamenáč - vloženo: 17.02.2011 v 11:34:22

    odpověď na Marcel1 — #9 No Coment - co např řešení reklamací, podrobné prohlédnutí produktu před nákupem a případná konzultace s prodejcem. Např zjištění nějakých nevýhod až potom, co tyto pedály mám v ruce. To se týká ale víc samozřejmě nezkušených zákazníků, kteří si něco přečtou a chtějí to mít. Objednají na internetu a pak ani neumí namontovat kufry a nastavit pedál. Přijdou pak do krámů a diví se, že někdo po nich pak chce peníze za montáž.Vydřiduch obchodník. Nebo případ kdy zákazník objednal pedály a doma zjistí, že je do vysoké MTB podrážky nenaklapnul. Tato trocha případů je v kam. obchdě více eliminována. Vše je jen samozřejmě v úvozovkách.

    1. na tento komentář reaguje Marcel — #
    2. na tento komentář reaguje Marcel1 — #16
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #10 McBlacky - vloženo: 17.02.2011 v 11:30:33

    pokud jsou linky placené, bylo by fajn to přiznat a napsat to k nim.

    Pokud ne, je to pravda trochu diskriminující.

    internetové medium propaguje internetové obchody - přijde mi to v pořádku.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #9 Marcel1 - vloženo: 17.02.2011 v 11:13:31

    odpověď na kamenáč — #1 Můžete mi jmenovat alespoň nějakou výhodu pro koncového zákazníka (z těch všech o kterých píšete) kterou získám v "kamenném obchodě" nákupem zboží jako jsou pedály ?

    1. na tento komentář reaguje kamenáč — #11
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744