TUFO galusky - není čeho se bát

V lidech z nějakého záhadného důvodu přetrvává názor, že galusková kola nejsou vhodná pro běžné používání. Proč si myslíte, že tomu tak je? A uvažovali jste někdy o opaku?

Autor: Petr Bureš

Na poli horských kol se galusky začaly více objevovat před 4 lety díky několika jednotlivcům. Dnes je jasné, že je galuska trend budoucnosti. Na loňském MS XC v Italském Val Di Sole obouvala galusky bezmála třetina závodníků. Na 1. závodě českého poháru v XC v Bystřici pod Hostýnem mělo v kategorii Elite galusky obuto 17 borců!!!

Z některých míst zaznívají smělé prognózy, že do 2-3 let bude MTB výhradně na galuskách. Pro příklad nemusíme chodit daleko. Stačí se podívat na cyklokros, kde už dnes pláště neuvidíte. Důvody jsou jednoduché. V dnešní době, kdy je všechno z karbonu, šetří se každý gram a samotní jezdci jsou na hranici svých fyzických možností, reprezentuje galuska nevídaný technický pokrok.

Největší přednosti galusek jsou :
- nejnižší hmotnost na obvodu rotujících částí (ušetřená hmotnost na rotujících částech přináší dvojnásobný zisk než na pevných částech — Newtonův zákon)
- galuskový ráfek je při nižší hmotnosti celkově pevnější
- možnost nižšího huštění při zachování nízkého valivého odporu a odolnosti proti defektu
- uzavřená konstrukce (delší vlákna kostry ve srovnání s pláštěm) dává lepší jízdní vlastnosti zejména v zatáčkách

Jenomže krom neoddiskutovatelných předností, je s galuskami spojeno také několik kolujících poměrně zásadních chymér. Že se galuska snadno zuje z ráfku, že je složité ji správně nalepit. Že ji nelze v terénu po defektu snadno slepit, no prostě, že s ní jsou jen samé problémy a jediná na co je vhodná, je okruhové X-Country, kde vám v případě nutnosti vymění celé kolo a vše ostatní je s ní velké riziko. Nám se ale tento negativistický přístup přestal líbit, když jsme ho slyšeli i od lidí, kteří galusku nikdy nezkusili a jen memorovali to, co "jedna paní povídala", tak jsme se rozhodli, že se podíváme této problematice na zoubek poněkud podrobněji. Vydali jsme se proto přímo do sídla firmy TUFO a nechali si rozšířit sobě i vám obzory, týkající se galuskových fám a pomluv. K dispozici nám byl pan Milan Šimek se kterým jsme si vše na vlastní kůži vyzkoušeli. A tady jsou naše poznatky...

Lepení MTB galusek TUFO na ráfek
Montáž galusky na ráfek není nikterak frustrující záležitostí. V podstatě nepotřebujete žádné speciální nářadí, jen galusku, správný zapletený ráfek, Tufo oboustrannou lepící pásku, nůžky a pumpičku. Za pomocí oboustranné lepící pásky galusku nalepíte na ráfek do 2-3 minut. Připravte se na to, že poprvé vám to bude trvat malinko déle, ale jakmile si jednou galusku sami nalepíte, tak už vám to nebude připadat rozhodně tak komplikované jak se říká. Ihned po nalepení je možné na kole jezdit, žádná doba potřebná na uschnutí lepidla není potřebná. Pokud z nějakého důvodu nemůžete, nebo nechcete použít oboustrannou pásku, pak běžným tekutým lepidlem na galusky trvá montáž min. 24 hodin.

Při použití pásky navíc i úplný začátečník nalepí galusku lépe než profesionální mechanik s lepidlem, a spoj je naprosto spolehlivý. Proto není důvod si myslet, že samolepící galusková páska je oproti lepidlu něčím podřadným. Montáž za pomocí pásky TUFO je dokonce rychlejší než instalace běžného pláště s duší. Jedinou podmínkou je vhodný ráfek, nejlépe optimalizovaný pro konkrétního výrobce galusek. Dosedací plocha ráfku musí svým profilem odpovídat vnitřnímu rádiusu galusky, to znamená, že nesmí být ani příliš hluboká ani mělká — galuska pak nedosedá v celé své ploše a spolehlivé nalepení není možné ani lepidlem. Pozor si proto dávejte na kombinace galusek a ráfků od různých výrobců. Tufo v tomto ohledu nabízí dvě optimální sady kol. Karbonovou (vlastní) a duralovou (Remerx). Oba tyto sety jsou již dodávány s nalepenými galuskami a zaručují spolehlivé spojení galusky a ráfku. Galuska, páska i ráfek zde tvoří dokonalý funkční komplet tzv. TGS — Tubular Gluing System.

Oprava průpichu u galusek TUFO
Takže, máme galuskový výplet jezdíme na něm a najednou přijde defekt. Co si počít ? Jak se zachovat ? Náhradní duše nám opravdu nepomůže. Na opravu musíme použít jiné řešení - jaké ? Pro opravu menších průpichů je vhodný TUFO tmel Standard, který lze použít i preventivně, kdy tmel vstříknutý do galusky týdny uvnitř čeká na díru, aby ji ihned zacelil — často nelze zaregistrovat ani pokles tlaku. Po velkém průpichu velikosti az 3mm můžeme aplikovat TUFO tmel Extreme, který lze snadno vozit s sebou v kapse a který i velký průpich zacelí během pár sekund. Oba tmely pak lze bez problému vzájemně kombinovat.

Defekty u MTB galusek obecně
Po čtyřleté produkci a prodeji galusek MTB můžeme tvrdit, že galusky jsou obecně odolnější proti defektu než pláště. Z konstrukčního hlediska se prakticky nevyskytuje problém „snake bite“ (hadí kousnutí) i navzdory používanému velmi nízkému huštění. Jako každá nová věc je ovšem i MTB galuska pod drobnohledem a jestliže má někdo na galusce defekt, ví to všichni a na vině je vždy galuska, zatímco defekt u pláště je prostě smůla, která k cyklistice patří. Jestliže se objevují hlasy „zasvěcených“ o tom, že na galuskách je více defektů ve srovnání s plášti, musíme také srovnávat srovnatelné. Je třeba porovnat například galusku o hmotnosti 450 g a šíři 48 mm s pláštěm o stejné šíři a hmotnosti (300 g plášť + 150 g duše) — v tomto srovnání jsou galusky výrazně odolnější. Navíc dosažení této hmotnosti u pláště je podmíněno redukcí dezénu na míru, která zamezuje jeho obecnému použití pro XC. U galusky o hmotnosti 600 g (450 g plášť + 150 g duše) je výhoda vyšší odolnosti proti defektu stále na straně galusek. Pokud ovšem, nadneseně řečeno, budeme srovnávat galusku s pláštěm na traktor, skutečně traktorový plášť nikdo nepíchne, ale také na něm nikdo nevyhraje — a o to v cyklistice jde především.


Pavel Boudný (Odlo Specialized)Zeptali jsme se třech významných MTB profesionálů :

1. Proč jezdíš galusky?
2. Jak dlouho je používáš?
3. Kolik defektů jsi za tu dobu měl při závodě?

Pavel Boudný, Mistr České republiky XC 2009

1. Jezdit MTB galusky byl vždycky můj sen. Když jsem galusky viděl u jiných závodníků, vždy jsem jim záviděl. Věděl jsem, že v tomto parametru ztrácím a konkurence je naopak ve výhodě. Když přišla nabídka jezdit TUFO MTB galusky ani na okamžik jsem nezaváhal. Na MČR v cross country mi TUFO MTB galusky obuté na karbonových kolech pomohly na cestě k titulu.

2. MTB galusky TUFO používám první sezonu. Můj oblíbený model je XC3, který mě mnohokrát zachránili před velkým pádem. Za normálních okolností bych už dávno ležel v nemocnici.

3. Za celou sezonu jsem měl jen jeden defekt a to navíc díky mé chybě, když jsem měl galusku podhuštěnou. Galusku jsem rozřezal tak, že by to by nevydržela žádná guma. Velmi mě překvapila jednoduchost opravy defektu pomocí tmelu TUFO.


Barbora Radová (Studio 2001) Barbora Radová, nejlepší bike maratonec současnosti

1. Galusky jsem zvolila díky výjimečným jízdním vlastnostem a také jejich jedinečné váze a samozřejmě také kráse. Každý kdo se jen projel na mých kolech už ty své nechtěl znovu nasadit. Rovněž riziko defektů je minimalizováno, takže galusky získávají další velké plus na svou stranu. Navíc velmi šetří mé síly a někdy mi připadá, že doslova volají: "zrychli, zrychli" jak moc chtějí jet dopředu.

2. Galusky vozím od roku 2007, což je tedy letos třetí sezona. Celkově jsem na nich absolvovala přes 50 závodů.

3. Za celou dobu jsem měla jen 4 defekty z čehož dva byly navíc zapříčiněny mou vlastní vinou. Jednou jsem neopatrností najela na ostrý kámen, podruhé jsem nechala na závod galusku ojetou. Letos jsem zatím defekt ještě neměla.

Ivan Rybařík (Volvo Auto Hase MTB Team)Ivan Rybařík, jeden z nejlepších bike maratónců posledních let, vítěz Salzkammergut 2009

1. Galusky jezdím hned z několika prostých důvodu. Asi hlavním z nich je jejich bezkonkurenční váha spojena s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Galuska TUFO oproti obyčejným plášťům nebo bezdušákům pracuje po celém svém obvodu. Pohodlí a jistotu kterou to sebou přináší bych neměnil a všem ji mohu doporučit. Stačí se totiž jednou svézt na galusce TUFO a pak přejít na obyčejný plášť nebo bezdušák a hned pocítíte ten velký rozdíl.

2. S firmou TUFO spolupracuji od roku 2004. Tedy hned od samého počátku vývoje prvních galuskových prototypů. Jsem hrdý na to, že jsem se mohl podílet na vývoji a testování této světové novinky.

3. Nebylo jich mnoho a je třeba říci, ze u galusek více než u jiných kol záleží na volbě optimálního tlaku huštění. Dlouho jsem laboroval a zkoušel než jsem se naučil volit správný tlak podle typu terénu. Při mé tělesné hmotnosti 83kg volím tlak od 1,5 — 1,8 bar. což mnohým může připadat bláznivé, ale vlastnosti které galusky TUFO dodávají jsou fantastické a můžete se na ně skutečně spolehnout. Mohu uvést příklad z nedávného Salzkammergutu, kde jsem odjel z první skupiny na mokrých šutrech a kořenech a vyhrál. Bez fantastických vlastností galusek TUFO by se mi to nepodařilo, ze sjezdů bych jel s daleko větším respektem. Abych ale odpověděl na otázku, defektů mám od jednoho do tří za zavodni sezonu. Na gumách XC3 jsem pak za tři roky co jsou na trhu měl pouze jeden defekt a to bylo mou zásadní jezdecko u chybou.

Přečteno - 58885x Tagy: tech tufo
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Tech newsRock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
    Rock Shox Pike, Lyric a ZEB novinky pro MY2023
  2. DoplňkyTune novinky 2019 přehledně
    Tune novinky 2019 přehledně
  3. TechnikaFotogalerie: Jak se vyrábí ocelová špice?
    Fotogalerie: Jak se vyrábí ocelová špice?
  4. OstatníJak jsem dělal mechoše Katie Compton
    Jak jsem dělal mechoše Katie Compton
  5. Tech newsPrototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty
    Prototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty
  6. PreviewCyklokrosový speciál Focus Mares CX Jeremy Powerse
    Cyklokrosový speciál Focus Mares CX Jeremy Powerse

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 Supertufo - vloženo: 01.08.2009 v 12:34:14

    Ivan Rybařík po opravě defektu - to je nadpis fotky na KPŽ Manitou Železné hory, a v té galerce je ještě jedna fotka opravujících Tufáčů....hmmm co si mám myslet ????

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 Petr - vloženo: 31.07.2009 v 22:05:31

    Jj sundáš ji rukou když za ní trhneš. A to rači vidět nechtěj. Viděl jsem to parkrát a žádný hezký pohled. I na zadním kole je to dosti nepříjemné a v mžiku jdeš k..... na představec a pod. Ani na cyklocros kole to není příjemné:)
    Potstatně lépe to má řešený třeba Dugast, který to lepí lepidlem, ale i to se musí umět.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 Pavel - vloženo: 31.07.2009 v 21:39:57

    rafek, draty a niple - Jak se řeší prasknutí drátu nebo niple či zrušení ráfku u galusek když jde třeba centrovat jenom ze strany kde je nalepená galuska?

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 SLR - vloženo: 31.07.2009 v 21:07:09

    výměna galusky - Zajímala by mě jedna věc.Jak sundám sjetou galusku z ráfku, když je tam pevně přilepena tou lepící páskou?Neříkejte mi, že to je snadné..A pokud ano, tak nechci vidět, co udělá galuska, když ji na asfaltu utrhnete do boku....

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 Mudroch - vloženo: 31.07.2009 v 20:42:52

    Pro Buf - Buf zkus si ještě jednou přečíst moje dva příspěvky a pak ten svůj :-)a zamysli se nad tím co tam je napsáno :-)
    No a co se týká cyklistiky nebo MTB pro mě je cyklistika jedna bez ohledu na čem kdo momentálně jezdí :-)
    I kdybych tam u vás najezdil stovky či tisíce kilometrů na galdách bez defektu či utržení stejně by jsi názor nezměnil:-)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 Petr Bureš - vloženo: 31.07.2009 v 20:20:03

    PROC toto ? - Přátelé, dvolím si jen upozornit na jednu vec, tykajici se tohoto clanku a tou je jeho zarazeni do rubriky SERVIS. Ano, mozna jsme dali k zakladni informaci "jak" zbytecne moc "PR" omacky v podobe nazoru jezdcu, kteri galusky vozi, ale prioritou tohoto materialu, je ukazat vam, jak se galusky lepi, a jak se spravuje defekt. O placenem PR v tomto pripade nemuze byt rec.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 Buf - vloženo: 31.07.2009 v 17:55:32

    Mudroch - Nepleť cyklistiku a horská kola. Vem si galusku a přijeď k nám do Beskyd, i Ivan ví jak si loni zapíchal na Beskydtouru, tak co pořád rozumuješ. Ano galuska je super , ale jen pro něco a pro někoho. Je to pro elitu a především Xc. Čím více půjdeš do divočiny, bez zázemí a civilizace, tím více se budeš spoléhat na funkční věci s kterými si poradíš sám. Kdyby jsi měl pravdu, tak na galuskách jezdí všichni sjezdaři, drží, nepíchneš,... tak proč nedělá tufo DH galusky, bylo by možná první. Při DH je zázemí, vozíš se lanovkou, a když ji píchneš máš ji nalepenou na ráfku... ale když to dáš FR a Enduro jezdcům co vyrazí do hor tak zvolí raději bezdušák a náhradní duši do báglu. Já tvrdím vše má svoje a nic není nikdy nejlepší.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Mudroch - vloženo: 31.07.2009 v 17:40:04

    Anonym - Asi většina těch kteří jsou zaangažovaní ve zdělovacích prostředcích o čtenářích valné mínění nemají. Protože jinak by byli opatrnější či diplomatičtější ve vyjadřování jako třeba třeba v době kdy psali o pláštích na silniční závodní kola že to je lepší než galuska. Ačkoliv cyklisté předurčení k vyhrávání závodů ať jednorázovích či etapovích jezdili stále galusky. A kdo v cyklokrosu zkusil plášť tak se rychle vrátil na galusku. Proto se galusky musí zákonitě začít prosazovat i na horských kolech. I přesto že drtivá většina hobby cyklistů bude dál hoblovat pláště.
    A to bez ohledu zda je výše uvedený článek upřímný, propagační, reklamní čí kdoví jak zaplacený. Galuska je nejlepší bez ohledu zda ji někteří lidi umí či neumí užívat včetně lepení na ráfek či zatmelení defektu.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 anonym - vloženo: 31.07.2009 v 12:58:35

    tady autor, zavodnici a zadavatel predpokladal nizsi inteligenci ctenaru...

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 Mudroch - vloženo: 31.07.2009 v 11:33:08

    Zajímavej článek a reakce na něj. - Tak tohle je krásná ukázka toho kdo s čím zachází tím schází. xlet nás informační média krmila nesmyslama že galuskám odzvonilo a pláště jsou nejlepší. Což je nesmysl, nejlepší pro sportovní jízdu je galuska. Tak že se nedivím reakcím na článek.
    Pro rekreační a hobby ježdění je galuska skutečně určitý nadstandart možná až přepych i přesto že má více pozitiv než negativ. A to že tady pisatelé vyzdvihují většinou negativa je dáno tím co jste jim doposud vy redaktoři nenápadně roky vtloukali do hlavy.
    Určitě mám chuť nyní konkrétně dementovat veškerá negativa co tady pisatelé uvedli. Ale nikomu bych tím asi neprospěl a jen x lidí proti sobě obrátil.
    Tak že vážení pisatelé příspěvků, nejen že placení cyklisté se vyjadřují ve smyslu kam vítr tam plášť jak na to někteří poukazujete. Tak je to i s informačními médii - časopisi, noviny, weby,....
    Do určité míry úsměvné že ti co nás informovali galuskám odzvonilo nyní nás informují o opaku :-))

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 Nikola - vloženo: 31.07.2009 v 11:14:26

    Redakční práce - Zpracování článku je od začátku špatné:
    1. Buď je to reklama TUFO a má být článek potom označen
    2. Nebo je to upřímná snaha propagovat galusky a potom je naivně zpracován s jednou značkou a jejími závodníky

    I když jde jen o jeden článek, MTBS si hodně kazí jméno

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 Honza - vloženo: 31.07.2009 v 09:35:54

    Galuska versus Notubes - Jezdím náby Tune prince a prices + ráfky NoTubes ZTR Race váha 1200 g !!! (opravdu jsem je vážil) dám na to Ralfa Evo (470 g)(normální plášť ne UST-ten je těžkej) a dovnitř místo duše tmel Joes a je na světě nejlepší současná varianata...galusky bych jezdil na XC, ale na etapák nebo dlouhej maraton nikdy - jak to opravíš někde ve 3000 mnm? povezeš pod sedlem další galusku - to už se smazává ta váhová výhoda ne ? No a komentář k článku jasný PR..nic jiného ...já si pltím všecno sám a vybírám to nejlepší , ale moje jednička je bezdušák s mlíkem...

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Honza - vloženo: 31.07.2009 v 09:28:23

    sám střídám galusky s plášti - Tak jsem se docela zasmál.
    1. lepení lepidlem je úplně o něčem jiném
    se zeptejte Ivana kolikrát ji svlékl z pásky

    2. bouda je vozí nahuštěné více než dušové pláště cca3 atm (jak sám říká je to základ proti defektu) proto je nemáá tolik co ostatní. Volvo několik defektů za jeden závod viz. Příbram!!

    3. galusky jsou super na krátký okruh(cros cantry) kde je depo, ale není to guma na maratony!

    4. od značky Tufo se dá používat pouze ta 3ka ostatní defektově ještě horší. Jediný kdo na tom může jezdit je Bára, bo má 5Okg i s postelí a jezdí opatrněji než chlapy.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 karel - vloženo: 31.07.2009 v 07:50:02

    MTBS mám opravdu rád, ale musím říct, že toto je jedna z nehorších věcí, které jsem zde četl. Na závěr článku dát odpovědi závodníků, kteří jsou výrobcem sponzorovaní, co si jako "upřímně" myslí o jejich novém výrobku, toho se snad mohl pan Bureš, který jinak píše velice dobře, vyvarovat.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 Hans - vloženo: 31.07.2009 v 07:31:20

    souhlas - Souhlasím s Pessimem, ty řeči závodníků jsou jen reklamní žvásty. Navíc díky té ceně to (zatím) není vůbec zajímavá alternativa.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 Raf - vloženo: 31.07.2009 v 07:20:49

    Galusky - Jonti: Přece nebudeš srovnávat hadry typu Furious Fred s galuskama????? Galusky jsou opravdu šílená věc, poznal jsem rozdíl v prvním sjezdu.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 jonti - vloženo: 30.07.2009 v 23:08:22

    2Mavaha - napr SLR+Furious Fres+100g notubes tmelu.
    Galusky mi pridu asi dost dobre, ale pre beznych ludi zatial dost cenovo nedostupne. Keby remerx dokazal vyrobit za 10000Kc kolesa co vazia tak 1480g, tak by to slo ciste na zavody.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 nossanek - vloženo: 30.07.2009 v 22:35:46

    Mavaha - Rad bych reagoval na vahu MAVICU SLR a durelovych Tubules
    Bezdusovy Mavic nikdy nedosahne takove hmotnosti jako, Duraovy galuskovy set.Set z nalepenyma Galuskama XC2 vazi 2390g,ukazte mi bezdusovy Mavic SLR ktery ma takovou vahu.
    To dost velky rozdil.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 Petr - vloženo: 30.07.2009 v 21:35:06

    uz jen na galuskach???? - Ta prognoza nevim,nevim. Pamatuji si dobu, kdy se na silnici jezdily jen galusky. Pak sly do ustrani a navratily se plaste. Ted se prislo na to, proc nevymyslet MTB galusky... Ano, proc ne. Pokud jde o vahu u profiku. Jen se mi nezda to psani o zachraneni pred padem, propichnuti a pod. Nemluvim o kvalitach firmy Tufo. Jsou to kvalitni a spickove vyrobky. Tmel v silnicnich galuskach jsem mel preventivne. Opravdu jsem defekt nemel po celou dobu zivotnosti galusky. Kdyby byla cena MTB galusek vice dostupna, tak bych se toho nebal...

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 Jirka - vloženo: 30.07.2009 v 21:19:03

    vaha - no naby a draty super ale rafky jsou těžký a galusky taky a cenove taky zadna hitparada, takže si myslim že když si zapletu ty same naby a draty a dam tam rafek notubes 355 tak je to dostupnější a vahově ještě lepší i s plaštěm

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 buf - vloženo: 30.07.2009 v 21:04:36

    realita je trošku jiná - galuska pro jen pro bohaté týmy se 100 % zázemím a při proříznutí na závodě končíšpokud nemáš poblíž depo s náhradními koly( defekty typu hřebík a trní a cvakance o ráfek neexistují stejně u galusek jako u UST plášťů), zatímco s pláštěm i do UST dáš duši a podlepíš díru na dojetí. Z toho plyne galuska je super ale musí ti lítat za prdelí někdo s náhradními koly. Maratony se objet dají , ale stylem hop - trop. Na etapáky a expediční ježdění nepoužitelné...

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 swerda - vloženo: 30.07.2009 v 20:41:51

    Zkušenost jednoho hobíka - Zapletená kola TUFO mám druhý rok a za sezonu 2008 jsem na nich absolvoval téměř 30 závodů a spoustu tréninků. Většinu roku jsem měl obuté XC3, které mi vydržely jeden pár na sezonu. Defekt jsem měl pouze jeden, když jsem těsně nad ráfkem rozřízl XC1 o ostrý kámen. Galusky foukám do 2 barů a i nejhrubší XC3 jedou po tvrdém podkladu lehce jako hladké pláště nafouknuté na mnohem vyšší tlak. Naopak v blátě a na mokru výborně drží. Takže já bych galusky neměnil a souhlasím s tím, že momentálně nic lepšího není. Toto je můj pohled na galusky... Samozřejmě záleží na stylu jízdy, pokud někdo jezdí jak "hovado", tak mu nevydrží nic.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 Kubas_biker - vloženo: 30.07.2009 v 20:26:53

    oprava defektu - Co se tyce ucinosti tmelu tak s tim mam sve "dobre" zkusenoti. Ze tri galusek zalepena jedna, zbyle dve sly rovnou do kose...Mam pocit, ze to je mozna tak na kolmy propichnuti tenkym trnem:-(...Fakt je ze to byly silnicni Giro Twix (ty jsou dost drahe) z horskyma nemam zkusenosti tak nemuzu posoudit z hlediska opravitelnosti defektu.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 Biker - vloženo: 30.07.2009 v 20:05:19

    Není čeho se bát - Ničeho se nebojím, jezdím pláště a za 5 let jsem měj jen jeden "závodní" defekt a to mou vinou málo nahuštěného pláště a "cvaknutí". V normálním ježdění jsem párkrát "cvaknul" akorát, když blbě zvednu zadek u obrubníku a to je málokdy, takže asi za 6 let tak 2x. Jasný PR, servisem bych jednoduché nasazení galusky nenazval. Myslím, že někteří by měli spíš problém správně zout a obout plášť a dát duši dovnitř bez ohnutí ventilku. :-D

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 jose - vloženo: 30.07.2009 v 18:31:40

    Zajímavý článek, více ale skutečně působí jak PR. Chybí mi srovnání(test) s "bezdušákama", protože jejich jízdní vlastnosti se galuskám velmi přibližují a hlavně za citelně nižší cenu. odolnost vůči defektům si troufnu říct = galuskám. Každopádně i já budu galusky zkoušet, ale význam asi mají jen ty karbonové, protože duralové zas tak velkou váhovou výhodu oproti třeba mavic SLR nemaji....

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 Patrik - vloženo: 30.07.2009 v 18:23:17

    Objektivita - Ta objektivita by neškodila... Bouda píchnul letos minimálně v Bystřici (2x) a v Kamenici. A vzpomínám si, jak jednou Rybařík řikal, že na těch galuskách udělal 10 defektů za rok. No a letos udělal na jednom závodě 3 defekty. Když říkáte, že se to nedá poměřit, tak by mě zajímalo, na kolik galusek v provozu je jeden defekt a na kolik klasických plášťů v provozu je jeden defekt.....

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 RD - vloženo: 30.07.2009 v 17:58:10

    bůůůů, fňuk fňuk ... - chvílemi až dojemné, "tu taky chci" ALE KDO MI TO ZAPLATÍ, vždyť ten galuskový "provoz" vychází velmi draze. Jestli to do 3 let bude ta předpovídaná masovka, tak maximálně u profíků a nejlepších hobíků, kteří na to budou mít. O budoucnost klasický plášťů nemám strach.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 pessimum - vloženo: 30.07.2009 v 17:33:35

    aha - Hlášky typu: Můj oblíbený model je XC3, který mě mnohokrát zachránili před velkým pádem. Za normálních okolností bych už dávno ležel v nemocnici.Jednou jsem neopatrností najela na ostrý kámen.Na gumách XC3 jsem pak za tři roky co jsou na trhu měl pouze jeden defekt a to bylo mou zásadní jezdecko u chybou Toto nikdo kdo neni TUFO placený neřekne Máte zato že lidi co toto čtou jsou uplní idioti? Neprezentujte to jako nezávislé názory ale dejte to jako placenou reklamu.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 Kuba - vloženo: 30.07.2009 v 16:58:00

    Defekt - To ale není chyba galusek ale je to prostě pech

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 DonJon - vloženo: 30.07.2009 v 16:46:35

    Bouda - Já mám za to, že Bouda píchnul víckrát.... Minimálně v Bystřici 2 krát

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744