Redakční

Haiti, hyml hergot Hummer?

Tak vám nějak nevím. Také vám přijde, že naši veřejní činitelé, jak se občas velmi lidově říká, nemají koule? A to hlavně ti na postech nejvyšších. Třeba včera; přiznávám, byl to naprostý den blbec, určitě je všichni moc dobře znáte. Nepodařilo se ani obvyklé zklidnění - jízda tramvají. Sesle sice příjemně hřála, ale pohledem na novinový titulek "Bém nabídl Haiti zdravotnického Golema a Hummery městské policie" jsem se opět dostal do deprese.

Copak oni nás fakticky zkouší co ještě vydržíme? Nebo to myslel ten člověk vážně? Jediná možná omluva by snad mohla být, že pan primátor Bém byl v době katastrofy na dovolené - spekuluje se, že snad na Antarktidě - a je tedy reálné, že mráz a divočina ovlivnily jeho myšlení. Hummer, symbol okázalého luxusu a chlapáctví, jezdí ve službách pražské městské policie už zhruba rok. Snad s ohledem na námitky, že auto je neekologické a zbytečně velké, těžké a drahé jej chce pražský primátor nyní okázale využít.

Ovšem zdravě uvažující jedinec by přeci nemohl z úst něco podobného vypustit, zvlášť, když Haiti žádá o pomoc zejména finanční, nikoli materiální. Připočteme-li náklady na dopravu "hamrů" na ostrov, celé je to naprostý nesmysl. Neekonomické vozy Hummer H3, kterými si městská policie vybavila svůj nemalý vozový park, je trnem v oku nejen veřejnosti, ale také ostatních politiků. Při bližším studiu automobilů, každý pochopí proč. Neekonomický a neekologický provoz je totiž očekávaný neduh spojený s provozem takto luxusního a netradičního automobilu.

"Terénní vozidlo, které je využíváno při přepravě raftů, člunů nebo například přívěsů s koňmi. Díky pohonu všech kol a zvýšené světlosti se s ním strážníci dostanou i tam, kam jinými, běžnými vozidly ne, a to je důležité i pro záchranu životů, například při povodních či haváriích. Dále je využíváno k výkonu hlídkové činnosti v okrajových částech Prahy, kde jsou chatové osady a nezpevněné silnice." To je popisek, který vysvětluje naléhavou důležitost vozu Hummer H3. Jakoby stejnou funkci nemohl zvládnou například Landrover Defender, Nissan Patrol či Toyota Hilux.

A tak kvituji nedávnou výzvu Strany zelených městské policii, aby vyměnila Hummery za elektrokola (viz. níže). Nejen, že výrazně ušetří, navíc udělají něco pro své zraví, přispějí k rozmachu elektrokol a mobility vůbec a v neposlední řadě pomohou kvalitě ovzduší v naší metropoli.

Osobně přidávám svůj podpis k otevřenému dopisu Zelených a navíc doplňuji: Pane Béme, on to vlastně není tak špatný nápad.... pošlete Hummery na Haiti a nechte je tam!

Výzva Strany zelených - vyměňte vozy Hummer za elektrokola

Otevřený dopis zastupitelů Strany zelených hlavního města Prahy pro primátora Pavla Béma, náměstka primátora Rudolfa Blažka a ředitele městské policie Vladimíra Kotrouše.
Vážený pane primátore,
vážený pane náměstku,
vážený pane řediteli,

Klub zastupitelů Strany zelených v ZHMP vyjadřuje zásadní nesouhlas s nákupem vozů Hummer pro potřeby městské policie. Vozidla tohoto typu jsou do městského provozu zcela nevhodná a i z oficiálního popisu využití vozů Hummer H3 je zřejmé, že nijak nepomáhají plnit hlavní úkoly městské policie.

Ani při pravidelném projednávání výsledků činnosti městské policie v rámci bezpečnostního výboru nebyl nikdy uveden žádný případ, který by nemohla městská policie dobře vyřešit, protože by ji chyběl tento typ vozu. Vozový park městské policie prezentovaný na stránkách je velmi rozmanitý (http://www.mppraha.cz/o-mestske-policii/technika/auta-dvoustopa-vozidla) a manipulaci s rafty, převoz koní nebo jízdu v obtížném terénu jistě zvládnou i jiné vozy.

Z těchto důvodů požadujeme, aby byly vozy Hummer H3 co nejrychleji prodány a aby byl potrestán ten, kdo o tomto zbytečném nákupu rozhodl.

Zároveň doporučujeme, aby městská policie začala při plnění svých povinností využívat elektrokola. Tento dopravní prostředek má několik nesporných výhod a považujeme jej za vhodnější pro plnění úkolů městské policie než dvoustopou tříkolku Can am Bombaedier (viz http://www.mppraha.cz/o-mestske-policii/technika/auta-dvoustopa-vozidla/can-am-bombaedier.htm).

Elektrokolo
- je mimořádně vhodné do míst, kde není žádoucí automobilový provoz — pěší zóny, parky, rekreační plochy
- ve srovnání se všemi ostatními dopravními prostředky je nejméně finančně náročné, a to jak ve výši počáteční investice, tak v provozních nákladech
- je rychlé a nevyžaduje fyzickou zdatnost, a to i při jízdě do kopce (i když u příslušníků městské policie fyzickou zdatnost předpokládáme)

S pozdravem

Zuzana Drhová, místopředsedkyně Klubu zastupitelů SZ v ZHMP
V Praze, 7.1.2010

Foto: Městská policie Praha

22.01.2010 - Redakční - autor: Jan Němec - 11166x blog
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyTuto sobotu startuje v Dejvicích tradiční Pražská 50
    Tuto sobotu startuje v Dejvicích tradiční Pražská 50

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #20 Majda - vloženo: 25.01.2010 v 00:47:06

    :)) - Úsměvný článek nevalné hodnoty, ale jak jinak se zabavit v minus pětadvaceti.;) Pokud by někdo vybíral opravdu užitkové auto do terénu, asi by to nebyl H3. Nemá s původním terénním vojenským moc společného. Pokud jde o terénní schopnosti, hovoří za vše, že jsme s naší Toyotou minulý týden v Beskydech vytahovali jednoho rádoby tvrďáka z bláta a sněhu. Našel ho klučina se starým fiatkem 4x4, objel ho terénem kde on zapadl úplně v pohodě, ale s tou váhou nehnul, tak zavolal příteli, aby pomohl. Tvrďák alá Schwarzeneger změkl a vrátil se nejspíše zpět do města, kde s ním bude oslňovat přihlouplé puberťačky. Jinak po cestě, kde to zapadlo, běžně jezdí HS se starým ARO i lesáci s mitsubishkama. Ty jsou jako užitkové určitě vhodnější. Dá se u nich mluvit o velkém prostoru pro náklad, jako je člun, skůtr nebo tuna jiného nákladu na korbičce s boudou. A servis podstatně přístupnější než u H3. U auta totiž nejde o nákupku, ale o to, co se utratí dále v servise. Z toho žijí hlavně, pokud jde o takové maloprodeje jako u teréňáků. A že emerické auta nepatří ke špičce ve spolehlivosti, víme. Hold bývalí veksláci v úřadech musí podpořit své kolegy prodejce. Jak jinak by se mohly prodávat např. počítače s hodnotou v maloobchodě kolem 15tis úřadům za ceny přes 60.;) No za něco se ten bordel v Krkonoších nebo pozemek s rybníkem koupit musí. :D

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #19 Petr Liszka - vloženo: 24.01.2010 v 22:36:32

    nevhodné - Myslím si, že člověk, nikoliv novinář, napsal tento článek. (není to myšleno urážlivě) Ani trochu se nestaral něco zjistit blíže a jen napsal své pocity.
    Testy kol děláte víc než dobře, zůstaňte u nich. Těším se třeba na články z malých firem naších, nebo zahraničních. To je na zimu tak akorát.
    Držím palce v roce 2010. Petr Lišák Liszka

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #18 Shane - vloženo: 24.01.2010 v 15:32:12

    nedá mi to - mám k tomu málo co říct, asi hlavně proto, že s autorem ve většině souhlasim. Hummera jsem viděl parkovat před Palladiem na Náměstí Republiky... a že tam je teda "terén"... asi jako na fotce k článku. Tříkolka na první pohled vypadá divně, ale aspoň si dali práci a vymysleli argument, že na ní polda neuklouzne na dlažbě. A státní policie, když mi vykradli auto, přijela ve staré felícii v době, kdy i já jí prodal jako extrémně starý auto. A co to vše má společného s cyklistikou? No třeba tu výzvu zelených. A co se týká "osobních názorů" na specializovaném serveru - tak mi to tu taky nevadí, však si to nemusím číst. Pravdu má podle mě i Prase v zite, ale na druhou stranu diskuzi o paroubkovi by tu sneslo asi ještě míň lidí. Takže shrnu: téma v poho, MP mi celkově vadí čím dál tím míň, jejich šéf, P.Bém naopak. Volte Germána! :-)

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #17 Ota Zima - vloženo: 24.01.2010 v 10:39:55

    to versusio - Nedá mi to, ale musím reagovat na příspěvky Versusia. Prvně bych tě rád požádal o celé jméno, protože schovávat se za pseudonym mě přijde ubohé.
    druhá věc - reakce na tvůj příspěvek. Z tvého příspěvku to na mě působí, že buď jsi městský pocista a sám v H3 jezdíš, nebo jsi jen jejich velký zastánce a fanda (MP i H3). Logicky a chytře uvažující člověk musí pochopit, že H3 je naprostý nesmysl a přebytečný luxus na místech kde to absolutně není potřeba. Opravdu si myslíš, že na pražské vozovky, které jsou ještě v relatvně lepšíém stavu než v ostatních místech ČR potřebuje MP Hummery? A když je potřebuje MP, proč je nemají i Hasiči, plynaři? Pokud vím, musí jezdit k zásahu stejně jako MP.
    Co se týče ceny, tak za 839 tis Kč, se z přehledem dají pořídit třeba i 3 Kie ceed, relativně dobré auto, které MP poslouží stejně jako jakékoliv jiné. A argument, že se potřebují dostat do míst kde jiná auta nestačí? Taky nesmysl. S běžným autem se po Praze dostane všichni a všude, a když se tam nesotanou autem, tak od čeho mají sakra nohy? To si tu prdel musí pořád vozit nebo co? Nákup Hummerů byl naprosto fatální chyba magistrátu, vyhozené peníze a ulitá odměna do kapsy nějakému uředníčkovi, který to všechno zařídil.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #16 Prase v zite - vloženo: 24.01.2010 v 03:51:56

    Ulalalaa - Ale no tak panove, zas tak to s tou ekologii nehrotit... H3 zas tak hrozne nezere,a verim ze cas od casu se pro to i najde rozumne vyuziti, kdyz uz nic pusobi alepson reprezentativne... Ja bych jim ty hummery nechal :-D.... Pokud se chcete nad necim rozcilovat zavzpominejte na soudruha paroubka nebo spousta debilnich a naprosto nesmyslnych norem apod... Od techhle nam hrozi daleko vetsi nebezpeci nez od 2 malickych baby hummeru

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #15 versusio - vloženo: 23.01.2010 v 17:21:46

    _ - Nechci se tady pouštět do nějakých dalekosáhlých debat proto ještě napíšu svůj názor na danou věc.
    Samozřejmě ,že MP H3 nepotřebuje stejně jako elektrokola a další ptákoviny které se urodí v hlavách nadřazených. Sám jsem dlouho prosazoval bílé Fábie (tenkrát byli pouze ty jedničkové) , ať mají modré majáky , nějaký ten feflexní prvek a to stačí. Náhradní díly za hubičku, provoz ucházející , lidem to nebije do očí, strážnící si nebudou případat ani trapně ani povýšeně , klasické české auto za pár peněz. Vše dopadlo trochu jinak. Víte například ,že jeden WV Transporter pro MP stál kolem 1700000 ?
    Jinak _ Základní cena vozu HUMMER H3-G - výbava BASE, manuální převodovka 839.500,- Kč. MP je dostala levněji i s potřebnou výbavou pro jejich práci ( tudíž světelná technika, radar, aj.) Samotné Octávie se musí dovybavit , třeba obyčejný pojízdný radar stojí zhruba půl milionu.
    Osobně mě to samozřejmě mrzí, Praha patří mezi poměrně zadlužená města přesto nevidím snahu stím něco dělat, mávu nad tím dávno rukou ...

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #14 JJ - vloženo: 23.01.2010 v 16:06:48

    to versusio - H3 je levnější než Octavia kombi? KDE??? A jestli splnuje i spotřebu jako Octavie, tak proč se vyhazujou peníze za Škodovky pro PČR? Nejsem vůbec jeho příznivcem, ale za takových podmínek mám o jeden zájem!!!

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #13 Tomáš Taich - vloženo: 23.01.2010 v 11:14:34

    Jen pár bodů do líté diskuse.

    1, Naopak více osobních názorů do článků, nejen na MTBS! Jinak totiž žurnalistika připomíná PR, a´t jde o techniku, ekologii či závodění.
    2, Více kultury do diskuse. Osočovat někoho pod pseudonymem je humus. Kritika ano, ale solidně a slušně, vyargumentovaně. A neanonymně.
    3. A co do toho hummeru na cestu na Haity posadit pana Béma osobně? Třeba by přijel až za pár let....A zeleným více zelené do jejich modrého směřování.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #12 Pavel - vloženo: 23.01.2010 v 09:01:50

    to versusio - 1.Jestli jezdí H po Praze nebo ne,je mi jedno, stejně to bylo podplacené a někdo dostal do kapsy! aneb proč nejezdí po celé ČR když jsou levnější jak Octavka(hlavně tam kde by je bylo potřeba a ne po rovné Praze) a jestli Vás nenapadá kde tak si o víkendu rozbalte mapu ČR a můžete študovat(v jiných oblastech ČR jsou dojezdové časy k záchraným akcím ne jednotky minut ale v desítkách a klidně to může být 1h!(dané vozidlo Za nebo Ha tam prostě nedojede díky terénu a musí se jít pěšky).
    2.Přeprava H na Haity Vám připadá normální věta a její význam?
    3.Výzva Strany zelených se ukazuje s kým spíš tak rychle postupuješ jinak to není možné:-)
    4.Jestli myslíš tohle vážně: "V centru Prahy se vyskytuje spousta nerovností na silnici ať již v podobě nekvalitní vozovky či umělých překážek. Hummer si s těmito detaily dokáže snáze poradit než např. služební vozidla PČR , tudíž jeho dojezdový čas je v případě akutního problému rychlejší. Vlastní naviják , což ocení lidé až když jim je ku pomoci např. při vytahovaní vozidla když skončí vlivem nesprávné jízdy mimo vozovku." tak větší pičovinu už snad ani napsat nejde viz. bod 1

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #11 anonym - vloženo: 23.01.2010 v 00:50:26

    No děs! - Už se to opravdu začíná ubírat uplně jiným směrem!! Držte se té cyklistiky sakra, kdo to má číst tyhle vaše úlevy a povzdychy!!

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #10 versusio - vloženo: 22.01.2010 v 23:51:22

    _ - Tenhle článek psal člověk který patří k naprosté většině hloupého českého stáda , Jane Němci si obyčejný konzument zpráv tv Nova a jiných. MP nedávno kupovala dva Hummery , na jejich nákup nejen ,že byla poskytnuta množstevní sleva ale též bylo v ceně i zajištěno patřičné vybavení. Suma sumárům vyšel Hummer s výbavou levnějí než nová Škoda Octavia kombi.(!!!)Uvědomte si ,že výbava pro zajištění služeb MP se pohybuje řádově v desítkách často i stovkách tisíc. Vozidlo je předěláno na plynový pohon , spotřeba naprosto v souladu dnešní doby. O luxusu není třeba vůbec mluvit , samotné svezení vám nenabídne nic vyjímečného. V centru Prahy se vyskytuje spousta nerovností na silnici ať již v podobě nekvalitní vozovky či umělých překážek. Hummer si s těmito detaily dokáže snáze poradit než např. služební vozidla PČR , tudíž jeho dojezdový čas je v případě akutního problému rychlejší. Vlastní naviják , což ocení lidé až když jim je ku pomoci např. při vytahovaní vozidla když skončí vlivem nesprávné jízdy mimo vozovku. Jeho nákladový prostor je větší než u obyčejných aut , MP často zajišťuje dohled nad velkým množstvím akcím které se v hlavním městě dějí takřka bez přestávky , pro převoz materiálu je naprosto adekvátní. Osobně jedinou nevýhodu spatřuji v cenách náhradních dílů. Tenhle článek mě velmi rozesmál, v očekávání cyklistických novinek na mě vyskočí takovýto brak. Chápu ,že autor je velmi rozezlen ale aby ventiloval svoje pocity skrze periodikum byť ho považuje za vlastní je velmi nevhodné. Na takovéto vyletí hněvu existují jiné portály. Třeba bude další článek autora na téma pronájem Grippenů či nákup bojových transportérů, jen ta cyklistika nám nějak začíná pokulhávat ale v rámci naší národní české povahy by to asi nebyl až takový problém. Nebo ano ?

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #9 Pavel - vloženo: 22.01.2010 v 22:14:07

    Čím Vás krmí v TV je proti akci Hummer jiné kafe a že si nikdo nestěžuje:-)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #8 Ota Zima - vloženo: 22.01.2010 v 21:48:04

    H3 i v Radotíně - Humíci jezdí i v Radotíně a vesele tu pokutují řádně parkujicí spoluobčany :-)) Vlastní zkušenost je toho důkazem. Hummer H3 pro městkou policii - totální nesmysl a zase náš pan Bém, který tak miluje tu cyklistiku pomohl kamarádovi a nakoupil nějaké ty hezké vozítka...

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #7 Petr Bureš - vloženo: 22.01.2010 v 21:01:18

    Hilux a spol - Ono to s tou toyotou, nissanem a landroverem, nebude zas taková výhra, protože spotřebu budou mít v podobné motorizaci podobnou jako hamík. H3 zas takovej žrout ekologie jako H1, nebo H2 není!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #6 Kuba - vloženo: 22.01.2010 v 15:13:47

    Harley Davidson - V Hradci Králové má zase městská policie motocykly Harley Davidson. Nejen v Praze se mrhá penězi daňovích poplatníků.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #5 Pavel Šedivý - vloženo: 22.01.2010 v 14:58:16

    MTBS? - Koukám, že se tady z toho stává asi holubník, nebo se mýlím?
    Článek sice pěkný, souhlasím s ním, ale s tématikou pro kterou je určený tento web to nemá nic společného. Ptám se tedy proč?
    Můj osobní názor na to je ten, že se tady z toho asi stane za chvíli "blogísek", na kterém si můžeme stěžovat jací jsou TokioHotel strašní a naopak Ozzy bezva :-)
    Nic proti, mám tenhle web moc rád a jsem za něj vděčný, ale "ocať pocať" :-)

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #4 mařmulot - vloženo: 22.01.2010 v 14:05:59

    "hyml"? - "hyml"? Už vás přestalo bavit dávat na prdel jenom češtině?

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #3 Tomáš - vloženo: 22.01.2010 v 12:19:19

    uz vidim jak mestska policie uhani za podezrelim na elektorkole a nesledne ho v poutech naklada do kosiku:-D

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #2 Kuba Nepraš - vloženo: 22.01.2010 v 11:39:20

    pěkné Germáno - hezky se angažuješ, ale rozumně napsané. Budeš na jaře kandidovat?? Já bych Tě volil:o)))))) Ale v roce 2014 už ne, oni by Tě politici zmanipulovali a byl by jsi jako oni.....

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #1 Luděk Rozmanitý - vloženo: 22.01.2010 v 11:38:36

    Souhlas - Hummer mě nedávno rozčílil přímo na ulici, ale tříkolka je pro mě novinou, ještě jsem jí nikde nespatřil. Ta mě pak přímo rozzuřila.Děkuji proto za toto téma autoru článku. Naprosto souhlasím a sdílím pocity z mrhání i mých daní. Iniciativu strany zelených vítám jako zrcadlo nastavené do tváře Magistrátu i jako vážně míněný návrh.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744