Na tomto kole si český biker dojel na Malevilu na ME v maratonu pro další cenný kov...
Je více než pravděpodobné, že pokud bychom před vás postavili kolo Jaroslava Kulhavého a neřekli vám, že se jedná zrovna o jeho bike, mnozí by to stejně poznali. Nebylo by to podle barvy ani podle komponentové výbavy, ale podle originálního setupu a kombinace dlouhého představce a skloněného sedla, protože nikdo jiný takto svébytný a zvláštně vypadající setup na svém kole nemá.
Základ Járova biku je samozřejmě nejvyšší model celoodpruženého Specialized Epicu, který na první pohled působí, že je oděn do už poněkud nudné černé, ale na pohled druhý je vše jinak. Patrné jsou jednotlivé pláty karbonu lehce přestříkané zeleným lakem s perletí. Vše vynikne jen v určitém úhlu na sluníčku. Zajímavou barvu Jára ještě podpořil khaki bidonem s logem Kalas.
Bike je postavený na kombinaci zdvihů 100/100 mm. Zadní zeropivot stavba je opatřena chytrým Brainem poslední generace, zatímco vpředu Jára preferuje ne-brainovou vidlici Rock Shox SID SL Ultimate uvnitř s lockout patronou Charger Race Day. Brain mu zkrátka nesedí, z toho důvodu musel přistoupit na poněkud nevzhledné řešení lockoutu na pravé straně řídítek. Pokud byste měli nutkání spekulovat nad tím, proč si na levou ruku nedal "gripshiftové" ovládání, tak vězte, že k němu nepasují nejširší gripy ESI Extra Chunky.
Kompletní koncernová výbava je u Specialized samozřejmostí, takže nepřekvapí nejvyšší verze elektronického XX1 Eagle AXS pohonu napřevodovaná hodně do rychla díky 38z. převodníku na klikách s wattmetrem a 10-50z. kazetě. Dokážete si představit výjezd na Hvozd s převodníkem 38 zubů?
Jediným nekoncernovým produktem ve výbavě jsou super lehké kotoučové brzdy od německé Magury MT8 Race Line v nepřehlédnutelném žlutém provedení s karbonovými brzdovými pákami. Oba kotouče jsou v průměru 160 mm.
Karbonová Specialized řídítka drží na sloupku vidlice 130 mm dlouhý představec, který díky speciální vložce dociluje negativního úhlu 28°. Mimochodem, už pár let se tahle věc nevyrábí, protože na nových modelech jsou výrazně kratší představce, a tak musel Jára sáhnout po starším hliníkovém modelu.
Sedací část sází na elektronickou verzi Rock Shox Reverb Stealth AXS se 150mm zdvihem, kterou musí mít Jára u své rámové velikosti L vysunutou z rámu na maximum. Nepřehlédnutelný sklon sedla si Jára nastavuje podle potřeby a profilu tratě. V případě hodně prudkých výjezdů je sklon větší jednak kvůli hodně nízko položeným řídítkům, jednak kvůli tomu, že se do sedla ve stoupáních hezky zapře. Mimochodem, sedlo Selle Italia Super Flow v šíři 130 mm je vyrobeno přímo na míru pro JK. I díky tomu už Jára nevozí pod sedlem kousek hokejového puku, jenž mu posed zpevňoval.
Zapletená kola vozí Jára klasiku od Specialized, a to nejvyšší model Roval SL s vnitřní šířkou ráfku 30 mm. Obutí má vpředu Fast Trak šíře 2,3", Jára ovšem upřednostňuje model 2020, před tím současným z roku 2022. Jednak kvůli jemnější - jezdivější - skladbě špuntů a jednak kvůli směsi. Vzadu má obutý Renegate Control T5 2022, šíře 2,35", obě kola v bezdušovém setupu s Joe´s elite racers mlékem uvnitř. Tlaky, které Jára foukal na Malevilu měly tyto hodnoty: zadek 23 psi a předek 18 psi.
Váha tohoto Járova kola je 10,35 kg bez bidonu a bez bombičky. Ovšem s pedály, se sadou Sahmurai Sword na opravu bezdušáků v pravém řídítku a s multiklíčem umístěným ve spodní části držáku na bidon.
Kompletní informace o sériovém modelu Epic najdete na webu www.specialized.com.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Frybis — #5 Viděl jsem jednou na kole Rosenberga a měl sedlo rovně. Z tohohle pohledu by o další kariéře Járy bylo jasno, opět na vrcholné úrovni... :-D
odpověz na tento komentářodpověď na Honza S. — #4 Mezi cyklisty se vždy říkalo, že kdo má špicu sedla nahoru, že má malý péro, jinak by mu tam překážela :-D
- na tento komentář reaguje Honza S. — #6
odpověz na tento komentářodpověď na zirecek — #3 Podle úhlu sedla měříš péro? A podle tvaru sedla, jak jí má ženská širokou? Ty musíš hulit dobrý modely, já chci taky... :-D
- na tento komentář reaguje Frybis — #5
odpověz na tento komentářTen musí mít neskutečný péro při takovém úhlu sedla, :-D.
- na tento komentář reaguje Honza S. — #4
odpověz na tento komentář"jen" o kilo lehčí než mé HT :D
odpověz na tento komentářNa to sedlo sa zle pozerá, nechápem ako na tom môže jazdiť a ešte tak skvelo. Inak aj najnovšie predstavce sú z hliníku, lebo carbon tu nie je prínosom.
odpověz na tento komentář