Ghost Road Rage Essential - hlína v plný palbě

Německá značka Ghost připravila na letošní rok nové hliníkové gravel modely. Toto je nejlepší z nich...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Ghost Road Rage Essential - hlína v plný palbě

Příznivců gravelů je stále víc. Obvykle začínají na dostupnějších modelech, ale jakmile seznají, že je jízda po polňačkách chytla, hledají, jak by svůj bike vylepšili a posunuli jeho možnosti dál.

Ghost už své gravely nabízí nějaký ten pátek, ale dosud cílil především na znalé štěrkoletce, pro které měl své karbonové modely. Nyní přichází i s originálními hliníkovými rámy, které umí osadit jak s důrazem na co nejnižší cenu, tak s důrazem na hodně slušnou komplexní výbavu. Essential přitom plní tu druhou roli.

Rám je navržen přímo po potřeby gravel kategorie. Svařený je z hydroformovaných hliníkových trubek doplněných o karbonovou přední vidlici a frézovaný jog u středového složení na straně klik, který slouží pro celkové zpevnění rámu v tomto místě a současně zajišťuje adekvátní průchodnost rámu pro širší gravel pláště.

Použity jsou zde odlehčené, designově čisté zadní patky, uzpůsobené pro pevnou osu 142x12 mm. Pro rám je pak charakteristický výrazný sloping horní rámové trubky, robustní, ale čistě provedené sváry jsou skryté zajímavou barvou laku, kterou Ghost označuje jako Petrol Blue.

Do stejného laku je hozena i vidlice. Tady je však pod lakem karbon zakončený pevnou osou 12x100 mm s vnitřkem vedenou brzdovou hadicí. Na vidlici pak najdete na obou stranách dvojici šroubků pro případné uchycení košíků.

Nechybí zde ani vnitřní vedení kompletní kabeláže včetně brzdové hadice, ale pouze spodní rámovou trubkou. Od středu dál už pokračují vedení vnějškem po spodních vzpěrách zadní stavby, přichyceny k navářkám.

Když už jsem zmínil navářky, tak těch pro košík nebo brašny najdete na tomto rámu opravdu dostatečné množství. Za představcem na horní rámovce jsou připraveny dva šroubky pro speciální brašničku. Košík na láhev pak můžete mít i před klikami na spodní rámové trubce a samozřejmostí jsou i body pro uchycení blatníků.

Středové složení je zde BSA závitové a přesmykač je možné mít buď klasický objímkový, nebo žádný, přičemž pokud se rozhodnete ho sundat, tak vám rám nebude hyzdit v tomto místě žádné torzo adaptéru, nebo nevyužité navářky.

Pokračovat na: Za výbavu se nestydí

Seznam stránek článku:

  1. Ghost Road Rage Essential - hlína v plný palbě
  2. Za výbavu se nestydí
  3. Fotogalerie
Přečteno - 16411x Tagy: ghost gravel my2021
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  2. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  3. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  4. PreviewVítězný Cape Epic Bikecheck: Ghost Anne Terpstry & Specialized Howie Grottse
    Vítězný Cape Epic Bikecheck: Ghost Anne Terpstry & Specialized Howie Grottse
  5. Ostatní závodyMS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
    MS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
  6. Tech newsCanyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
    Canyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 lalin - vloženo: 09.02.2021 v 12:11:30

    Dávat na gravel teleskop sedlovku mi přijde naprostá zbytečnost zvyšující cenu, hmotnost a hlavně údržbu... právě jsem si jeden gravel objednal a výrobce požádal ať si teleskop nechá pro někoho jiného... možná existuje pár jedinců co se s gravelem vrhnou na opravdu strmý sjezd kde teleskop zasunou, můj odhad ale je, že zbylým 90% uživatelů to bude naprosto k ničemu.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744