GT Fury preview

Dnes vám podrobně představíme celokarbonový sjezdový speciál GT Fury, jehož pár kousků se vyskytuje už i v Česku...

Autor: Petr Bureš
GT Fury preview

Když před dvěma lety GT představilo poslední generaci svého celokarbonového sjezďáku, mnozí byli velmi skeptičtí. Přeci jen karbon je křehký materiál a drsní sjezdaři ho šetřit rozhodně nebudou. Jak je vidět, GT se jeho Fury osvědčilo a dnes je nejenom běžnou součástí světového poháru, ale několik kousků se pohybuje i na našich sjezdovkách a tak jsme se rozhodli, že vám jeden z nich představíme podrobněji.

Značka GT
Model Fury
Typ DH
Rám Karbon
Vidlice Manitou Dorado
Zdvih př./zad. 200/210 mm
www gtbicycles.cz
Cena rámu 89 999,- Kč

GT má se spracováním karbonu, potažmo termoplastu bohaté zkušenosti. Již před patnácti lety začalo experimentovat s nekovovými materiály na svých kolech a ačkoliv s tím poté na nějakou dobu přestalo (posledním DH bikem bylo termoplastové GT Lobo, které sedlal tehdy mladičký Steve Peat), jeho zkušenosti, které GT má, jsou k nezaplacení.

Fury je úplně jiná káva. Karbonový je jak přední trojúhelník, tak zadní stavba. Duralová je pouze cnc frézovaná středová část s osou klik a pěticí odvrtaných děr odlehčené vahadélko I-link, které spojuje zmíněnou středovou část s přední částí rámu a zajišťuje tak, že se kliky nepohybují společně se zadní stavbou. Ačkoliv je Fury čistokrevný sjezďák, jeho rám disponuje například brilantně provedeným vnitřním vedením lanek za které by se nemusel stydět nejeden renomovaný XC speciál. Konstruktéři rovněž mysleli na případné poškození hlavové části rámu od dvoubrýlové vidlice a proto ho vybavili na obou stranách malými gumovými dorazy. Pěkné. Naopak poněkud horší je to s tovární ochranou zadní stavby proti oděrkám od řeťězu. V tomto případě pomohla klasika v podobě americké pásky, ale efektnější gumové provedení by se přeci jen hodilo dodávat přímo z továrny. Zadní odpružení je jak jinak I-Drive, pouze upravený pro vysoký zdvih a spoléhající na systém plovoucího středu.

Pojďme ke specifikaci. V tomto případě totiž nejde o sériové provedení. Majitel biku, Pavel Veselý z Koloshop Teamu, si nechal kolo postavit na zakázku a jak je v tomto případě vidět, celek se opravdu povedl. Základem je sjezdovo-freerideová sada Shimano Saint z níž je použito snad úplně všechno kromě nábojů. Kliky, řazení, přehazovačka i brzdy, vše je opatřeno logem Saint. Pouze kotouče nejsou originální Shimano, ale od konkurenční Magury.

Odpružení je také kapitolou samou pro sebe. Vpředu najdeme novou sjezdovou Manitou Dorado v duralovém provedení, vzadu pak Rock Shox pružinový tlumič Vivid. Takže krásný kompletík s dvaceti centimetry zdvihu. Bike je osazen zapletenými bezdušovýmí koly Fulcrum Red Fire a osazen drsnými plášti Maxxis Minion o rozměru 26x2,5"

Na závěr jsme si nechali kokpit. Ten je stejně tak jako sedlovka se sedlem dílem firmy Kore a ta se jako jedna z prvních začala sériově zabývat výrobou rovných superširokých řídítek, které jsou čím dál víc k vidění i na sjezdových speciálech.

Cenovka tohoto kola nebude nízká avšak neměla by výrazně překročit cenu dražšího sériového Fury A, které se prodává za 160 tis. Kč. Pokud byste dostali na toto kolo, resp. rám zálusk, pak vězte, že v nabídce firmy GT jsou celkem dva modely. Již zmiňovaný dražší a jeho levnější provedení Fury B za 109 999,- Kč.

Kompletní informace o všech modelech kol GT hledejte na stránkách výrobce www.gtbicycles.com, nebo na stránkách českého zastoupení www.gtbicycles.cz. Diskutovat a známkovat jednotlivé modely pak můžete v našem Katalogu kol.

Pokračovat na: Fotogalerie

Seznam stránek článku:

  1. GT Fury preview
  2. Fotogalerie
Přečteno - 25088x Tagy: tech2010 gt karbon
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: GT Fury 2024
    Fotogalerie: GT Fury 2024
  2. PreviewGT Fury 2024 - sjezdařův sen
    GT Fury 2024 - sjezdařův sen
  3. TechnikaFotogalerie: GT Stomper FS ACE
    Fotogalerie: GT Stomper FS ACE
  4. PreviewGT Stomper FS - nový dětský full
    GT Stomper FS - nový dětský full
  5. TechnikaFotogalerie: GT 2024
    Fotogalerie: GT 2024
  6. Tech newsGT 2024 - co je nového?
    GT 2024 - co je nového?

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #7 bike - vloženo: 25.08.2011 v 11:56:41

    The fenders really highlight the whitewall tires as well, yet another feature that makes it one of the flashiest and fun-looking cruisers around Affordable Cruiser Bicycle.

    bike

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #6 Vlado - vloženo: 23.07.2010 v 08:19:18

    Cavte.

    Nerad sa pridavam k zastupu kritikov, ale bohuzial je to pravda. Cely clanok je trosku o nicom a ani neviem o com vlastne je....

    V kazdom pripade zacat clanok "dnes vam PODROBNE predstavime...." je uplne ale uplne zle. Nemalo to s podrobnostou absolutne nic spolocne. Poviem vam, ze aj bikecheck-y na bikemagazin.sk su sto krat lepsie.

    To je asi tak vsetko.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #5 Tvoje jmeno - vloženo: 23.07.2010 v 02:40:30

    odpověď na ICE — #2 Co bys vod tech radobypisalku chtel simte? Jde to tady uz dlouho pekne do hajzlu...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #4 Martin Shaman Joza - vloženo: 22.07.2010 v 19:08:42

    Řídítka mají neuříznutá 800mm.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #3 Miroslav Volek - vloženo: 22.07.2010 v 14:38:50

    Zajímala by mne konkrétní šířka řídítek je-li známa?

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #2 ICE - vloženo: 22.07.2010 v 12:08:29

    ze to ma trapny Kore, to napisete,ale ze to ma napinak CarboCage (+-3600kč), 2xdrazsi nez celej ten "slavnej"kokpit , to uz ne..vlastni slova majitele taky nic..

    1. na tento komentář reaguje Tvoje jmeno — #5
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #1 rem - vloženo: 21.07.2010 v 19:49:05

    Hloupý a ošklivý řidítka.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744