GT uvádí novinky Pantera GT-E a Force GT-E

Ano přátelé, dnešek si vybralo americké GT jako datum vhodné pro oficiální odtajnění dvou celkem zásadních novinek...

Autor: Petr Bureš
Foto: GT
GT uvádí novinky Pantera GT-E a Force GT-E

A pokud nemáte rádi elektrokola, tak vás předem upozorňujeme, že následující řádky budou pouze a jenom o nich.

Poslední dva roky, během kterých zažíval svět obrovskou expanzi elektrokol do všech kategorií, se GT drželo celkem stranou. Jeho elektrifikované modely rozhodně nepatřily mezi nějaké technologické inovátory a vlastně bych to popsal ve stručnosti asi tak, že šéfové řekli "něco udělejte, hlavně ať je máme" a podřízení svůj úkol splnili. Výsledek byl v široké škále výrazně viditelnějších a lepších konkurenčních modelů snadno přehlédnutelný možná také proto, že toho se stávajícími klasickými modely GT neměl příliš společného.

To se ale s příchodem novinek zásadním způsobem mění. S druhou generací svých elektrobiků si totiž v GT dali evidentě hodně práce a je to vidět na první pohled.

Jako základ posloužily rámy Pantera a Force, které byly upraveny pro zástavbu integrovaných baterií spolu se středovými pohony Shimano STEPS tak, aby dokázaly nabídnout v podstatě stejné vlastnosti a geometrie jako jejich neelektriční sourozenci.

Pantera GT-E 

Hardtail Pantera má spolu s pohonem Shimano Steps a 29" koly osazenými 2,35" pneumatikami sloužit jako pohodlný prostředek pro přesun terénem. Pomáhat v tom má i 120mm odpružená vidlice.

Rám biku je navržen v moderním duchu. Nechybí zde samozřejmě klasika v podobě tripple triangel trojúhelníku u sedlové trubky. Celkově je rám pak hodně nízký s delším reachem, prostě přesně ve stylu, který je GTv posledních letech vlastní.

Pantera má i přes plně integrovanou baterii do spodní rámové trubky poměrně subtilní spodní rámovou trubku. Baterie se z ní vyndavá směrem dolů, takže vlastní demontáž není nijak složitá a lehce si tak baterii můžete vzít třeba do kanceláře, nebo do bytu pro nabití. Další výhodou je pak možnost umístit na spodní rámovku košík na láhev.

Pohodlný posed nahrává uživatelům, kteří mohou být klidně cyklistickými nováčky a primárně se s bikem nebudou vrhat do náročnějších sjezdů. Tomu ostatně odpovídají také výbavy a cenovky, nebo komforní ovládání tlačítkem navrchu horní rámové trubky.

Dash

V základu najdete jen SR Suntour vidlici Shimano Altus řazení, pohon STEPS E-5000 a pětistovkou baterku. Ovšem za cenu pouhých 64 999,- Kč

Current

Prostřední model nabídne o něco lepší výbavu, konkrétně Vidlici SR Suntour XCM32 , Shimano Alivio a lepší pohon STEPS E-7000. Cenovka je zde 74 999,- Kč.

Bolt

Nejvyšší varianta elektrifikovaného hardtailu Pantera je výrazně vylepšená a to Rock Shoxem Judy Silver a kompletním dvanáctkovým Sramem Eagle SX. O pohon se zde stará nejvyšší model Stepsu E-8000 spolu se stejnou 504 Wh baterií, kterou najdete u všech ostatních modelů. Oproti nim je topmodel ovšem o dalších 15litříků dražší, konkrétně za něj dáte 89 999,- Kč.

GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E
GT Pantera GT-E

Pokračovat na: Force GT-E

Seznam stránek článku:

  1. GT uvádí novinky Pantera GT-E a Force GT-E
  2. Force GT-E
Přečteno - 11746x Tagy: gt elektro tech2020
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: GT Force Carbon Elite
    Fotogalerie: GT Force Carbon Elite
  2. PreviewGT Force Carbon Elite - základní endurko
    GT Force Carbon Elite - základní endurko
  3. Tech newsDirtySixer chce rozjet výrobu obřích 32" a 36" elektrokol
    DirtySixer chce rozjet výrobu obřích 32" a 36" elektrokol
  4. Tech newsNorco přechází na Bosch u Sight i Range VLT
    Norco přechází na Bosch u Sight i Range VLT
  5. TechnikaFotogalerie: Crussis Legend 68
    Fotogalerie: Crussis Legend 68
  6. Testy - RecenzeTEST: Crussis Legend 68
    TEST: Crussis Legend 68

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #1 Jirka Stratil - vloženo: 10.10.2019 v 12:32:40

    Ta barva je hezka, ale 500vkova baterie? Na fulla? Popojedu od domu na prvni kopec a muzu se vracet. Norco i Kellys maji dnes na shimanu 630, davat tam 500vku to je jak 3 roky zpatky

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744