Po novém závodním XC fullu Spark představuje Scott další model, u kterého uplatnil plnou integraci tlumiče do rámu...
Dříve nebo později se to dalo čekat. Ano, řeč je o novém ebiku postaveném na bázi plně integrovaného tlumiče uvnitř rámu. Jenomže jak to udělat, když mu u středového složení překáží motor a ve spodní rámové trubce zase zabírá místo baterie? Odpověď byla nasnadě. Tlumič musí jinam než u Sparku, Který byl prvotinou Scottu využívající skrytý tlumič.
S novým umístěním tlumiče přichází také několik dalších novinek, které Scott sestavil do zbrusu nového ebiku s názvem Patron. Předně, jde o vysokozdvihovou celoodpruženou elektrickou devětadvacítku, která se svým určením ocitá někde mezi Geniusem a Ransomem. Patron je postavený na 160mm zdvizích a jeho geometrie se více blíží endurovému pojetí Ransomu.
65° hlavový úhel je zde doplněný o 76,9° sedlový úhel a reach 474 mm pro velikost L. Rozvor sice není tak dlouhý jako u Ransomu, ale dostatečný na to, aby byl Patron stabilní a současně i velmi snadno ovladatelný.
Hlavní novinky jsou tu především ve zcela novém pojetí rámu a integrace jednotlivých součástí do něj. Jinak je tu v podstatě úplně všechno od uložení motoru, přes fixaci baterie až po umístění tlumiče.
Scott zde využívá Performance CX pohon poslední generace, ovšem aby měl dostatek prostoru v rámu pro baterii, rozhodl se ho pootočit tak, že se nově nachází uvnitř rámu nad spodní rámovou trubkou a je tak zespodu chráněný před případným poškozením. Jeho zakrytování je perforované a pohonu tak umožňuje lepší větrání při zachování nízko položeného těžiště.
Scott využil největší baterie, kterou Bosch nabízí ke svému pohonu nově v rámci MY22, a to o kapacitě celých 750 Wh. Profil baterie zůstal i přes nárůst kapacity o 20% stále stejný, ovšem její integrace do rámu byla kompletně přepracována a místo dosavadního vycvaknutí z dolní rámovky se nyní do rámu zasouvá zespoda, otvorem umístěným přesně v místě, kde je obvykle motor. Spodní rámová trubka je tak celkově tužší při zachování jejího průřezu.
Další, na první pohled (ne)viditelnou novinkou, je zadní odpružení, resp. umístění tlumiče uvnitř rámu mezi sedlovou a horní rámovou trubkou. Polohu tlumiče z vnějšku prozrazuje jednak vahadlo a jednak šroub čepu, který tlumič drží v rámu, pod kterým je umístěn odnímatelný plastový kryt pro případné servisní zásahy. Tento rámový detail Scott krásně ukazuje na průhledném plastovém modelu, kde je patrná šikmá pozice tlumiče prakticky ve stejném úhlu jako horní vzpěry zadní stavby.
Kinematika zadní stavby zde sice byla oproti Geniusu nebo Ransomu upravena, kvůli poloze a délce vahadla, nicméně Scott zde stále používá osvědčený systém čtyřčepového přepákování. Spodní řetězové vzpěry jsou přitom dostatečně robustní, aby zvládly přenášet maximum točivého momentu, který zde může dosahovat až 85 Nm.
Jelikož je tlumič uložen a zakrytován v rámu, je jasné, že musí být ovládán dálkově. Scott má na to ostatně svůj TwinLoc systém už mnoho let a použil ho pochopitelně také zde. U levé rukojeti najdete dvoupáčku, která přepíná jak tlumič, tak vidlici současně v rámci tří poloh Descend, Traction Control a Lockout.
Jinak co se týká samotného vedení kabeláže, tak ta je nyní oproti předchozím modelům ebiků více a lépe integrována do rámu díky novému průchodu hlavovou trubkou, kterou vede jak kompletní elektrokabeláž, tak řazení či bovden k tlumiči. U nejvyšších specifikací pak celek doplňuje ještě karbonový kokpit Syncros Hixon iC SL, který pomáhá s částečným zakrytím kabeláže už v rámci samotných řídítek a představce.
Scott navíc doplnil nový Patron také o několik praktických doplňků, mezi které patří zejména integrovaný zadní blatník, v rámci kterého najdete také dvojité zadní světlo, napojené vnitřkem rámu na hlavní baterii ebiku. Systém Bosch je pak připravený připojit napájení také k přednímu světlometu a vše navíc ovládat prakticky prostřednictvím nového ovladače pohonu. Systém je navíc nově vybaven snímačem okolního světla, takže dokáže automaticky regulovat jas displeje i připojených LED světel. Nový je také dvoupalcový barevný LCD displej Kiox, umístěný uprostřed řídítek, který pokud nechcete, můžete z kola sundat a vše ovládat a kontrolovat jednoduše jen přes ovladač a mobilní telefon.
Oproti konkurenci se Scott rozhodl, že bude nabízet nejenom špičkovou karbonovou verzi rámu, ale také výrazně dostupnější hliníkovou variantu, která sice bude o něco těžší, ale stále nabídne všechny plně integrované prvky.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Olympijské hry v Paříži, jako největší sportovní událost letošního roku se staly inspirací pro dva francouzské...…
Celý článek…Co o sobě v souvislosti s vařením a stravováním o sobě prozradila čerstvá vicemistryně světa v cyklokrosu Kristýna Zemanová? Příspěvek POD POKLIČKOU s Kristýnou Zemanovou pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…Gravel kolo se stalo v posledních letech doslova hitem. Proč? Zde je šest důvodů, proč byste se o tento typ bicyklu měli zajímat...
Celý článek…
Hmm, hnusna obluda
odpověz na tento komentářA zase, převzaté obrázky, rozumy vyčtené na internetu, kde si je najde každý. Dohady, předpoklady. Zase není test:-) Občas tu i bývaly.:-) On vám už nikdo žádné kolo nepůjčí? :-))
odpověz na tento komentářodpověď na Jirka Stratil — #1 26,5 kg oficialni vaha, takze tak 27kg
odpověz na tento komentářCo to **** je za monstrositu. Krasnych 28 -30 kilo
- na tento komentář reaguje Jirka Stratil — #2
odpověz na tento komentář