Rock Machine Gravelride CRB 700 - nový levný uhlíkáč

Tak tohle je jeden z nejdostupnějších karbonových štěrkoletů, které dnes u nás můžete sehnat s hydraulickými kotoučovkami...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Rock Machine Gravelride CRB 700 - nový levný uhlíkáč

Už je to pěkných pár měsíců, co jsme vám představili hlavní novinky české značky Rock Machine na sezónu 2020, takže je na čase vám ukázat podrobněji i některé zajímavé biky, které si pro vás tahle značka připravila. A začneme takovým luxusním zimákem, nebo mám říct raději sociálním modelem karbonového štěrkoletu?

Vyberte si sami. Ostatně Rock Machine už s gravelbiky určité zkušenosti má a není jich málo. Ovšem doposud se pohyboval ostatně stejně jako většina konkurence výhradně u kovových přesněji řečeno hliníkových rámů. V rámci modelového roku 2020 se ovšem Jára Spěšný rozhodl, že je potřeba nabídnout zákazníkům i něco lehčího, lépe vybaveného a dražšího, než RM nabízelo doposud a výsledkem tak jsou dva modely karbonových štěrkoletů z nichž sedmistovka je ten dostupnější.

Na úvod je potřeba si na rovinu říct jednu zásadní informaci. Rock Machine sice v rámci svého vývoje disponuje skutečně vlastními designy a konstrukcemi rámů, odpružení i forem pro vlastní rámové trubky, ale v případě karbonového gravelu byl použit generický karbonový rám, který sice má svá specifika i gravelové geny, ale není primárně výsledkem českých kresličů a designérů.

To samozřejmě neplatí o barevném designu a kompletní specifikaci, ovšem jeho dna pochází z dálného východu. Oproti jeho hliníkovým sourozencům tu tak nenajdete ani výrazný sloping a nízký rám ani přetaženou sedlovou trubku obdobnou té z horských kol. Rám je svou vizáží blíž silniční klasice od které ho ovšem poměrně zásadním způsobem distancuje zelená khaki barva v kombinaci se sytě oranžovými logy. To si troufám tvrdit, že by si jen tak nějaký zarytý silničář nekoupil.

Rock Machina uvádí, že rám je vyrobený z karbonu označeného Carbon Mid Modulus PD-FB-15. Je jasné, že nepůjde o žádný superkosmický produkt, ale ani o žádného extra mastodonta protože i přes ekonomcké osazení se váha kola vměstnala pod magickou hranici deseti Kg.

Ostatně Rock Machine se nebojí osadit rovnou poměrně široké pětačtyřicítkové pláště a je jen otázkou jak velkou rezervu zde budete mít pro případ ještě náročnějších pořadavků na šířku plášťů.

Sympatické je, že zde najdete závitový BSA střed. Spolu s ním pak samozřejmě diskové provedení rámu určené pro specifikaci flatmount třmenů a spolu s nimi také pevné osy silniční specifikace 12x100mm vpředu a 12x142mm vzadu. Tapered krk střední déky je zde samozřejmostí a stejně tak i kompletní vnitřní vedení kabeláže.

Pokračovat na: Nově komplet s GRX

Seznam stránek článku:

  1. Rock Machine Gravelride CRB 700 - nový levný uhlíkáč
  2. Nově komplet s GRX
  3. Fotogalerie
Přečteno - 32253x Tagy: rock machine karbon gravel
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  2. Ostatní závodyPetr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
    Petr Vakoč v Rakousku zahájil světovou gravel sérii
  3. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  4. Ostatní závodyMS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
    MS na gravelu bude v roce 2024 hostit Belgie, pořadatelé odhalili trasu
  5. Tech newsCanyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
    Canyon Grizl:ON, nový gravel hladový po dobrodružství
  6. DoplňkyPřichází dostupnější Campagnolo Ekar GT
    Přichází dostupnější Campagnolo Ekar GT

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #4 panzdenda - vloženo: 19.12.2019 v 17:29:01

    odpověď na Jirka Stratil — #1 Je chvályhodné, že se k použití generického rámu R-M otevřeně hlásí a nevodí nás za nos jako třeba Pells. Pamatuji si pár let dozadu jak pan Petřvaldský na předváděčce představoval celopéro jakoby ho sami vyvinunuli a on to jen předražený Hong-Fu. Trapas. Podobně s jejich pluskovým hardtailem, který kdysi představovali taky tady na mtbs. Mnohem levněji šel tehdy koupit s jiným nápisem na Planetx.co.uk Taky trapas.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #3 Jirka Stratil - vloženo: 17.12.2019 v 12:57:34

    odpověď na trance28 — #2 pravda

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #2 trance28 - vloženo: 17.12.2019 v 10:16:51

    odpověď na Jirka Stratil — #1 no vzdyt to tam i pisou prece...

    1. na tento komentář reaguje Jirka Stratil — #3
    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #1 Jirka Stratil - vloženo: 17.12.2019 v 09:05:51

    Lepici nalepek. Ram ktery ma nekolik vyrobcu

    1. na tento komentář reaguje trance28 — #2
    2. na tento komentář reaguje panzdenda — #4
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744