Schurter vyhrál první závod SP na biku 27,5". Kulhavý 5.

První závod světového poháru cross country vyhrál stejně jako minulý rok Nino Schurter. Švýcar v africkém Pietermaritzburgu překvapil na novém kole o rozměru 650b, tedy rozměrem vyplňujcím mezeru mezi 26" a 29". Druhý skončil domácí biker Burry Stander, třetí Němec Manuel Fumic. Mistr světa Jaroslav Kulhavý skončil pátý za dvojnásobným olympijským vítězem Julienem Absalonem.

"Druhé a třetí kolo se mi nejelo dobře. Potom jsem se sice trochu rozjel, ale to už bylo pozdě a na nejlepší to nebylo. Chtěl jsem být do pátého místa a to jsem splnil. Byl to teprve první závod, takže je ještě dost času s formou něco dělat. Čekal jsem, že bude vepředu tahle skupinka, protože trávili skoro celou zimu tady v Africe, takže budou s tréninkem trochu dál. Já naopak překvapivě ztrácel v technických pasážích, spíše než abych v nich získával," řekl nám bezprostředně po závodě Jaroslav.
Skvěle do závodu odstartoval také Matouš Ulman (S&H Superior MTB), který se pohyboval někde okolo patnáctého místa. Nakonec se před něj dostal jeho týmový kolega Milan Spěšný, který skončil jako druhý nejlepší z českých bikerů na 26. místě.

Výsledky:
1. Nino Schurter (SUI, Scott SwissPower) čas 1:30:38 hod.
2. Burry Stander (RSA, Specialized Racing) + 11 sek.
3. Manuel Fumic (GER, Cannondale Factory Racing) + 59 sek.
4. Julien Absalon (FRA, Orbea) + 1:41 min.
5. Jaroslav Kulhavý (CZE, Specialized Racing) + 2:21 min.
26. Milan Spěšný (CZE, S&H Superior MTB) + 6:18 min.
31. Matouš Ulman (CZE, S&H Superior MTB) + 7:06 min.
62. Jan Škarnitzl (CZE, Rubena Auto-Menčík Specialized) + 11:20 min.
DNF. Jiří Friedl (CZE, Rubena Auto-Menčík Specialized)

Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárOkruh v Araxá plný skoků, rozhodčí musí krotit
    Okruh v Araxá plný skoků, rozhodčí musí krotit
  2. Světový pohárSvětový pohár v NMnM spustil nový web i přihlášky do doprovodných závodů
    Světový pohár v NMnM spustil nový web i přihlášky do doprovodných závodů
  3. Světový pohárBikový karneval SP pokračuje v Araxa! 2. díl startuje už zítra
    Bikový karneval SP pokračuje v Araxa! 2. díl startuje už zítra
  4. Světový pohárCo ukázal první SP v Mairipora? Nástup nových tváří nebo jen boj o OH?
    Co ukázal první SP v Mairipora? Nástup nových tváří nebo jen boj o OH?
  5. ZávodyFotogalerie: Světový pohár XCO #1 - Mairipora
    Fotogalerie: Světový pohár XCO #1 - Mairipora
  6. Světový pohárÚvodní díl SP v Brazílii vyšel Američanům, Cink 17.
    Úvodní díl SP v Brazílii vyšel Američanům, Cink 17.

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #30 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 08:37:28

    Pro "češtináře" tam mělo být pořádný :-) a kolik z těch co tady jsou proti 29" to mělo možnost pořádně vyzkoušet, a myslím tím taky slušné kolo a ne nějakou 14-ti kg potvoru? Já se tím bavím protože jsem zastával uplně ty samé názory jako vy :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #29 Michael Šimek - vloženo: 20.03.2012 v 08:36:10

    odpověď na funy — #27 ale on rekl ze vi ze se nejvic setri na kolech...

    a co takhle podlozit tvoje tvrzeni nejakyma cislama/vzorcem ze mit 200g na predim ci zadnim kole poznas zrovna do kopce o tolik vic nez 200g nekde jinde ...a jak moc bude tech 200g znat, pokud chces dokazat ze tech 200g udela 29ku horsi v celem zavode, tak opet bych prosil nejaky cisla, ...zrejme zvladnes prevest na salam i to kolik usetris sil pri prekonavani kamenu ci prekazek, kolik usetris sil v jinych mistech kde setrvacnost naopak pomaha atd....

    prestane placat tyhle radoby vedecky ci radoby "ja rozumim vsemu" obecny poucky...sezente si kolo s powertapem ci necim podobnym, projedte si tu trat 20krat jejich tempem na 29ce 20krat na 26 20krat na 650...a pak muzete neco tvrdit

    1. na tento komentář reaguje lalin — #31
    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #28 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 08:31:08

    odpověď na funy — #27 Nech si nějaké poznámky typu "ty trdlo" funy :-) tohle dobře vím a já právě 9kg hardtaila měl a s kámošem co má to samé jsme jezdili vždy stejně, a teď mu ujíždím... pro všechny chytrolíny tady já taky vždy žral co nejmenší hmotnost a snažil se ušetřit každý gram, běžte si někam půjčit pořádnéhý 29"er a pak napište, já byl stejně skeptický jak vy než jsem na to sedl... a hmotnost je větší o 100g na jednom kole, fakt si to zkuste pak se podělte o zkušenost a buďte chytří, kdyby to bylo tak na hovno jak píšete tak by na tom asi nejezdilo tolik závoďáků co šetří opravdu každý gram

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #27 funy - vloženo: 20.03.2012 v 08:10:38

    odpověď na lalin — #24 no jo, ale stejně ustrojenou 26" by jsi měl už skoro za 9kg ty trdlo... jestli nevíš, že nejvíc se na gramech šetří právě na kolech tak jim opravdu moc nerozumíš - ono mít 20dkg salámu navíc na předním či zadním kole je do kopce pořádně znát

    1. na tento komentář reaguje lalin — #28
    2. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #
    3. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #29
    4. na tento komentář reaguje hsv — #43
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #26 lalin - vloženo: 20.03.2012 v 06:57:27

    odpověď na algheroteam — #25 Já vím že ano, ale zase nic se nemá přehánět, ja měl na 26" kole lehké kola (když už jsme teda u té obvodové hmotnosti tak ráfky DT XR400), pláště Schwalbe Furious Fred (300g) a duše 100g a jasně akcelerace byla fakt super, ale když člověk přestal šlapat tak kolo dost znatelně začalo zpomalovat. jako ideální mi přišlo pláště cca 450g a duše cca 170g a to byl ideální kompromis. Proto teď když mám na 29" pár gramů navíc mi to nijak nevadí, a stačí až seženu Racing Ralphy v šířce 2,1" tak budu spokojen, zatím jsou všude jen 2,25" ...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #25 algheroteam - vloženo: 19.03.2012 v 20:56:29

    odpověď na lalin — #24 Konkrétně na kolech je každý gram znát, ale jinak souhlasím, že 29 má rozhodně pro drtivou většinu nás tady diskutujicích jasné výhody.

    1. na tento komentář reaguje lalin — #26
    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #24 lalin - vloženo: 19.03.2012 v 20:34:19

    odpověď na cenda — #22 No nevím jestli se mám nad sebou zamýšlet, moje kolo má teď 9,6 kg, to mi nepřijde na 29"er velikosti XL a s plášti 2,25" docela špatné. A součet hmotností ráfků a kol? Schwalbe Racing Ralph 26x2,25 510g a 29x2,26 560g. A ráfky, každý ráfek stejného typu a výrobce má o cca 50g víc, což mi v součtu obou kol dává 200g víc, půl kila tam fakt nenajdu. Nicméně kup si 20dkg salámu a zjistíš že tohle na obou kolech asi fakt pozná jen málokdo. Co tak zjišťuju tak na 29" májí kecy jen Ti co to nezkusili :-) a nebo nevyrostli, aspoň moje zkušenost

    1. na tento komentář reaguje algheroteam — #25
    2. na tento komentář reaguje funy — #27
    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #23 Michael Šimek - vloženo: 19.03.2012 v 14:11:46

    odpověď na cenda — #22 A to si dokazal jen tak spocitat ze ten rozdil vahy na kolech vynahradi ty vyhody 29ky, nebo patris mezi ty lidi co delaji jak tomu strasne rozumi, ale proste jsou jednoduse zaujati a vsechno svadi na marketing a PR atd?

    Maja ujela v kamenitym sjezdu, Schurter ujel v kamenitem sjezdu, chces poprit ze tam 29ka nema vyhody? (ano schurter tam jel 650 a burry 29, to na tom nic nemeni)

    Kdyz se vemou vyhody i nevyhody obou kol, tak dost mozna proste vyjdou na stejno. Nebo taky ne. At tak nebo onak, je temer nemozny to vycislit a rict presne jaky je lepsi. Rict ze 29ka neni na zavodeni je naprosta kravina (pokud nejezdis DH ci neco takoveho)

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #22 cenda - vloženo: 19.03.2012 v 12:58:11

    odpověď na lalin — #21 to je přesně ono jak tomu lidi nerozumí - podívej se do katalogu výrobce na stejné ráfky o velikosti 26" a to samé udělej se stejným pláštěm a duší - sečti si váhy v případě 26" a porovnej se součtem 29" - i když máš podle toho co píšeš kvalitnější ráfky, tak na sichr když sečteš všechny váhy dohromady a vynásobiš dvěma koly, tak rozdíl bude kolem půl kila - a to je na kola dost, pokud to máš na nějaký víkendový ježdění, tak to neřeš, ale pokud chceš i závodit, tak bych se být tebou nad tím zamyslel

    1. na tento komentář reaguje Michael Šimek — #23
    2. na tento komentář reaguje lalin — #24
    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #21 lalin - vloženo: 19.03.2012 v 12:34:35

    No já mám teď asi dva týdny 29"er a jsem z toho nadšený (cannondale flash carbon) a pokud jsou pláště s hmotností 500g a kola které něco snesou s hmotností 1600g tak nevidím nijak zásadní rozdíl v hmotnostech oproti 26" , samozřejmě už se dělají ještě lehčí kola a pláště ale to už se potom člověk bojí v každém sjezdu co se bude dít takže ty neberu v potaz... Já už zpátky na 26" určitě nesednu!

    1. na tento komentář reaguje cenda — #22
    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #20 marty - vloženo: 19.03.2012 v 12:05:54

    odpověď na Sejla — #16 souhlas, 29" je pouze nafouknutá marketingová bublina, velký kola jsou dobrý na hodně rozbitý terén, ale díky své větší váze budou do kopce a ve zrychlení vždycky pomalejší a v technických pasážích samozřejmě taky, kdo dával tak v páté třídě ve fyzice pozor, tak to chápe...

    1. na tento komentář reaguje hsv — #45
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #19 tmax - vloženo: 18.03.2012 v 16:00:17

    odpověď na Sejla — #16 Nie je "technická pasáž" ako technická pasáž. V tej RSA na šutroch a kládach boli veľké kolesá jednoznačne prínosom.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #18 Pavel N. - vloženo: 18.03.2012 v 15:06:33

    odpověď na Sejla — #16 totální blbost... viděl jsi loni mistrovství světa, jaká tam byla technická trať? Viděl jsi svěťák v Novém Městě? Přijde mi, že ne. Jarda má prostě letos jiné, ještě důležitější cíle.

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #17 Kurri22 - vloženo: 18.03.2012 v 10:45:35

    odpověď na Sejla — #16 Ne, tak to je fakt nesmysl. Jeho loňské výsledky ukazují, že to není pravda. Navíc si nemyslím, že se olympiáda jede na nějak extra technické trati.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #16 Sejla - vloženo: 18.03.2012 v 08:07:20

    Možná by měl někdo Kulhavýmu poradit že na 29 kolech bude ztrácet v technických pasážích vždycky. A olympiáda se jede na technické trati! Zatím mu radí jen marketing:)

    1. na tento komentář reaguje Kurri22 — #17
    2. na tento komentář reaguje Pavel N. — #18
    3. na tento komentář reaguje tmax — #19
    4. na tento komentář reaguje marty — #20
    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #15 OndraVojta - vloženo: 17.03.2012 v 23:44:34

    A jejda! Sorry pánové, updatuju si odkaz na výsledky! :-)

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #14 Kurri22 - vloženo: 17.03.2012 v 22:51:47

    odpověď na OndraVojta — #12 Ondro, nestraš!!! To máš loňské výsledky. :-)) Kurňa, to jsem se lek.

    Ikdyž jsem ji v té černé helmě taky těžko identifikoval. A divil jsem se i vysokému startovnímu číslu 20.

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #13 peter - vloženo: 17.03.2012 v 22:49:52

    odpověď na OndraVojta — #12 Zkontrolujte si rok závodu, na který odkazujete, dnes byla Pendrel 3. a Nash 6.

    http://www.uci.ch/templates/BUILTIN-NOFRAMES/Template3/layout.asp?MenuId=MTUyMTM&LangId=1

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #12 OndraVojta - vloženo: 17.03.2012 v 22:17:23

    odpověď na rendys — #10 Podle výsledků to byla Pendrel, Katka Nash až 41

    http://www.uci.ch/templates/BUILTIN-NOFRAMES/Template1/layout.asp?MenuId=MTYxMjU&LangId=1

    1. na tento komentář reaguje peter — #13
    2. na tento komentář reaguje Kurri22 — #14
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #11 jarda slezák - vloženo: 17.03.2012 v 21:21:02

    Jak to je s novým rozměrem kol?jsou už schválena pro závody?dřive platilo,že závodník může použít pouze kola rozměrů 26' a 29'....

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #10 rendys - vloženo: 17.03.2012 v 20:41:02

    Všem našim závodníkům obrovská gratulace skouknul jsem záznam na redbulu

    a myslím že vidět v první desítce jak Katku tak Kulhece je super je to začátek tak jen tak dál

    1. na tento komentář reaguje OndraVojta — #12
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #9 kral.zd - vloženo: 17.03.2012 v 20:35:10

    odpověď na xxlojza12 — #3 Když tak 3,14Čovina,ale jinak mě to pobavilo. A jinak Jarda skvělý, sezóna teprve začíná a vrchly jsou jinde.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #8 peter - vloženo: 17.03.2012 v 20:09:01

    Jardovi i ostatním klukům a Katce velká gratulace. Nemyslím si, že by Jardova forma měla nějaké zásadní trhliny, musí být složité jezdit v jihoafrickém horku a vlhkosti úplně na limitu bez delší aklimatizace. V Houffalize už by to mohlo vypadat jinak.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #7 hsv - vloženo: 17.03.2012 v 20:05:24

    odpověď na xxlojza12 — #3 Případně 28,25", aby vyplnily mezeru mezi starým novým standardem 29" a novým novým standardem 27,5". Na téma 27,5" je docela dobrý článek v Cykloservisu č. 4, doporučuji přečíst.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #6 tmax - vloženo: 17.03.2012 v 19:59:59

    Ako že nie?

    http://live.redbull.tv/events/33/ucistop1-xc2/

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #5 kyklop - vloženo: 17.03.2012 v 19:58:36

    je někde záznam? na redbul.tv ho nemůžu najít ... díky

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #4 Ludek - vloženo: 17.03.2012 v 19:39:13

    odpověď na xxlojza12 — #3 Viděl bych to tak 3-4 roky než se 27,5" zabydlí a pak začnou tlačit zas jiný zaručeně ten správný rozměr. A nebo třeba spešl na truc příjde už příští rok s nějkým jiným rozměrem.

    By nebylo špatné k těm výsledkům připisovat i rozměr na jakém kdo jede :) Jinak Jardovi samozřejmě gratulace, ale doufám, že se ještě rozjede.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #3 xxlojza12 - vloženo: 17.03.2012 v 17:28:51

    ... nevíte někdo, kdy se začnou vyrábět kola 26,7", aby vyplnily mezeru mezi klasikou 26" a novým rozměrem 27,5"??? Když jsme v řeči čísel, tento rozměr je slušně řečeno 3,14ovina

    1. na tento komentář reaguje Ludek — #4
    2. na tento komentář reaguje hsv — #7
    3. na tento komentář reaguje kral.zd — #9
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #2 lalin - vloženo: 17.03.2012 v 17:12:52

    Ještě dva roky zpátky bychom z takového výsledku všichni neskutečně jásali, po tom co nás ale Kulhec loni posunul jinam je pomalu páté místo zklamání, tím ale tento výsledek vůbec nechci shodit, Kulhec ví kam letos směřuje svou formu :-)

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #1 Lenka86 - vloženo: 17.03.2012 v 17:05:30

    Páté místo v SP je skvělý výsledek!!! Gratulujeme Jardovi i ostatním klukům. Držte se :)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744