Trek Fuel EX 2020 - první dojem

Americký Trek představil kompletně překopaný trailový full. Měli jsme možnost se na něm exklusivně svézt. Co je na něm nového a jaké jsou naše první jízdní dojmy se dozvíte v následujícím článku...

Autor: Petr Bureš
Foto: Petr Bureš
Trek Fuel EX 2020 - první dojem

Podobně jako většina dalších značek se také Trek postupně snaží inovovat celou svou modelovou řadu a to především kvůli změně geometrií. Hlavním parametrem změn jsou položenější hlavový úhel a delší reach, ale to není zdaleka všechno...

Ruku v ruce s položenějšími vidlicemi dochází současně ke snižování (zkracování) offsetu vidlice, čehož byl před mnoha lety Trek průkopníkem a odlišoval se tím od většiny značek. Trek, resp. Gary Fisher, tuhe technickou odlišnost kdysi pojmenovali G2 specifikací. S tou souvisel i celkový koncept tak zvané Genesis geometrie, která pro změnu pracovala s tím, že rámy měly delší horní rámovku, ale výrazně kratší představec.

Doba se však mění a s ní i požadavky na ovládání kola a potažmo i geometrie. Potřeba krátkých představců a delších rámů přetrvává, ale výrazně se mění jejich konkrétní hodnoty související s pokládáním hlavového a naopak napřimováním sedlového úhlu. Ruku v ruce s tím se pak mění i celkové dispozice rámu, který je na první pohled hodně nízký, ale současně dlouhý a dokáže tak nabídnout obrovský prostor pro kolena a výrazně snižuje těžiště biku.

Ano, tyto obecné charakteristiky opakujeme v článcích již celkem dlouhou dobu, ale to je dáno tím, že tenhle trend ve velkém odstartoval už zhruba před sedmi lety a od té doby dál pokračuje, a některé značky včetně Treku už od té doby představily druhou generaci svých rámů, které pokračují v rozjeté cestě a z původních hodnot kombinace úhlů 71/73° tak zbyla jen srovnávací archivní čísla, protože dnes se i některé trailbiky dostávají na hodnoty, které kdysi patřily enduro a freeride modelům.

Soupiska inovací

Při prvním pohledu na nové éixo byste možná ani nepoznali, že jde o nový model. To je dáno tím, že Trek v podstatě hlavní designové a funkční prvky využívá i na dále a nesnaží se o nějaké překvapivé přesouvání tlumiče, nebo úpravu umístění vahadla. Jenomže při podrobnéjším pohledu už zjistíte, že je zde pár věcí jinak a tady jsou tedy ty hlavní z nich.

  • nové robustnější tvary trubek
  • výrazně upravená geometrie
  • jiné uchycení tlumiče
  • nový úložný prostor ve spodní rámovce
  • upravený tvar sedlové trubky

Pojďme si nyní říct více podrobností o všem...

Pokračovat na: Očekávaná evoluce
Přečteno - 30970x Tagy: testy trek tech2020
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Orbea Occam LT M30
    TEST: Orbea Occam LT M30
  2. Testy - RecenzePrvní dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
    První dojem: ocel nebo titan - Javax vs. Equator
  3. TechnikaFotogalerie: Merida One Twenty 600
    Fotogalerie: Merida One Twenty 600
  4. Testy - RecenzeTEST: Merida One Twenty 600
    TEST: Merida One Twenty 600
  5. TechnikaFotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    Fotogalerie: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
  6. Testy - RecenzeTEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0
    TEST: Lapierre Pulsium Allroad 6.0

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.

redakční systém | ISSN 1803-5744