Uživatelský profil

vám umožňuje se více zapojit do dění na MTBS. Pokud se rozhodnete ho používat, zjednoduší vám například diskutování v našich debatách pod články, ve fórech, umožní spravovat inzeráty v Bazaru, ale také vkládat vlastní fotoalba, nebo závody do našeho kalendáře, či jednoduše ševytvořit a psát vlastní blog.

Vložte si do profilu svou fotku (avatar), zvolte si co ukážete okolí a co nikoliv nebo si jen vklidu procházejte vaše oblíbené články, které jste si označili po jejich přečtení.

Váš profil vám přináší mimo jiné i soutěže o hodnotné ceny. Nikdy nevíte, kdy vás odměníme třeba za nejčtennější blog, nebo nejkomentovanější fotografii. Buďte aktivní, a my vás za to odměníme.

Váš tým MTBS.cz

Zdeněk Zed Dokoupil

Moje komentáře k článkům

KomentářDatum
Další milník: Česko má své první mistry e-MTB

Ohlédnutí za historicky prvním MČR eBike v XC, které se letos uskutečnilo na Dolní Moravě. Jaká byla atmosféra, co si o závodění na elektrokolech myslí elitní jezdci a nejenom to, se dozvíte v tomto 10ti minutovém videu zde: https://www.facebook.com/NovaCup.cz/videos/2344044529224025/

10.08.2020 09:54:47
Další milník: Česko má své první mistry e-MTB

Chvíli jsem přemýšlel, zda-li se k článku vyjádřím a to především proto, že v něm nezazněla celá řada podstatných informací a jiné byly slušně řečeno "trochu zkreslené" - zřejmě z důvodu, že jeho autor se ho osobně nezůčastnil! Tak tedy pouze ve faktech: Organizátoři ŠKODA AUTO MČR E-BIKE (Nova Cup, ČSC, UCI) se snažili navázat na MS E-BIKE Kanada 2019. Všechna elektrokola musela splňovat normu EPAC (ČSN EN 15194:2017, jsou vhodná pro provoz na pozemních komunikacích), tedy nominální výkon 250W, maximální rychlost asistence 25 km/h, žádné chipování + žádná akcelerační páčka (přesná pravidla zde: http://www.novacup.cz/ebike/#1547567681218-b9720cad-642a). To však automaticky neznamená, že jsou všechna elektrokola výkonostně totožná. Každý jednotlivý pohon, byť má nominální výkon 250W, má jiný kroutící moment a to v rozsahu od cca 75 do 108 Nm! Když k tomu připočtete výkonnost jezdce + jeho technickou vyspělost a v neposlední řadě (a současně především možná) také jeho váhu, dostanete odpověď na to, proč cituji "13letý kluk mezi hobíky na sjezdovku vyjel jako první, dospělí kluci mu nestačili, což bylo divný." K "rozklíčování stačí málo - pro upřesnění: jeho elektrokolo splňuje normu EPAC, kroutící moment však má 108 Nm, napětí v baterii 48V (také tím v kopci snáze udrží vyšší rychlost) a "váží i s postelí 45 kg." Něco podobného bylo vidět i v elitě: oba jezdci co ve svých kategoriích zvítězili (muži, ženy) byli lehčí, technicky vyspělí a jejich elektrokola měla pohon s kroutícím momentem 90 Nm. Celou záležitost doplňuje fakt, že během závodu ani po něm organizátoři nezaregistrovali žádný písemný prostest ze strany závodníků ani od ostatních zůčastněných. A pro doplnění - trať byla navržená tak, aby zvýšení asistované rychlosti nad 25 km/h nemělo žádný vliv na výsledek. Na tom, že každý pohon, potažmo každý jeho výrobce, po dodržení normy EPAC dokáže dosáhnout vyššího kroutícího momentu a vyšší efektivnosti pohonu (zejména pak převodovky) nevidím vůbec nic špatného. I automobily mají rozdílné kroutící momenty a spotřebu a přitom dodržují potřebné normy... Další podstatná informace, která v článku nezazněla nebo jsem ji přehlédl, je ta, že Česká republika má díky tomuto závodu oproti ostatním evropským zemím značnou výhodu v nominaci svých jezdců pro MS, které se letos pojede koncem léta v Leogangu (nebude-li zrušeno). Jiný závod této úrovně se totiž v žádné evropské zemi do dnešního dne neuskutečnil a také na to bychom měli být hrdí, že ČR si v tomto směru připsala prvenství. Závěrem: to, že někdo má elektrokola rád a jiný naopak nemá je subjektivní pocity každého z nás - redaktor by měl možná zůstat maximálně objektivní a měl by se maximálně držet faktů nikoliv pocitů...

  1. na tento komentář reaguje germano — #4
  2. na tento komentář reaguje trance28 — #5
  3. na tento komentář reaguje G23 — #6
29.07.2020 07:48:55

Počet komentářů celkem: 2

redakční systém | ISSN 1803-5744