Ačkoliv jsme měli možnost se na tomto kole i krátce povozit, zvolili jsme nakonec formu jeho představení "jen" ve formě preview, protože na plnohodnotný test nebyl bohužel dostalek času ...
Značka | Trek |
Model | Top Fuel 9.9 SSL |
Typ | XC |
Rám | OCLV Red Carbon |
Vidlice | Rock Shox SID World Cup |
Vybavení | Shimano XTR |
www | trek-bikes.cz |
Cena | 149 990,- |
Závodní TREK si totiž zaslouží pro test minimálně závodní podmínky. A že je to závoďák se vším všudy je jasné nejen z ceny, která je stanovena pro rok 2009 na 149 990,- korun českých. Pokud chcete pár desítek tisíc ušetřit, ale zůstat u stejného designu rámu, má pro vás Trek alternativu v podobě modelu Top Fuel 9.8 na jehož chudší (XT) specifikaci ušetříte padesát tisíc korun.
Více informací o tomto kole najdete na webu výrobce, dovozce, nebo již brzy v našem Bikekatalogu.
Text : Michal Červený & Petr Bureš
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Tovární tým německé značky Canyon představil svůj závodní tým. Už před časem jsme psaly o...…
Celý článek…Už v květnu budou na severu Čech soupeřit cyklistky o vítězství na nejvýznamnějším českém etapovém...…
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
Trek Top Fuel 9.9 SSL - Tak tohle kolo přihazuji do škatulky 'klidněbychsikoupil' (Epic, Scalpel, možná Spark). Jenom bych tomu dal Mavic SLR (jsem na ně ujetej), XTR trojtác a dualy (vozím je). Ohledně vidle, myslím, že tenhle sid je ta nej pro závodní XC, sám vozím fox RL, ale na tomhle jsem nejel, a váha hovoří pro RS.
odpověz na tento komentářBrain - Já jsem měl možnost se svézt na starším Epikovi a moc se mi líbilo, že při jízdě po silnici do kopce, při spurtování po silnici se zadní tlumič nehnul, ale při jízdě po kořenech, při jízdě z kopce ano. Bojím se, že systémy jiného druhu by mě rušily tím, že by se houpaly. Ale nevím, nejel jsem na ničem lepším než na celopéru Meridě s jakýmsi tlumičem DT, a houpalo se to furt a bylo to nic moc. Sice se zavíráním, ale za jízdy nedostupným. Myslím, že Epik je pro XCz ávodníky ideální: zachovává výhody pevného kola tam, kde to je třeba.
odpověz na tento komentářchytrý tlumič - Upřímně, kdo potřebuje chytrý tlumič...??? Měl jsem vidlici s Terra Logicem a musím řict, že je to na nic a nikdy více podobné systémy. Jezdim závody, a ani vidlici zavřu minimálně. Tlumič, pokud dobře nastavíš, není potřeba zavírat prakticky vůbec. První co většinu z nás zajímá je, jak se to dá zavřít a jak to udělat aby to pružilo co nejmíň... Když chceš pevný kolo, pořiď si HT s pevnou vidlicí. Podle mě je Epic tvrdej a není to rozhodně aktivní systém. Jezdil jsem na staršim Top Fuelu a bylo to super, věřim že tohle bude ještě 100% lepčí :-)
odpověz na tento komentářBezmozek :) - Zajímalo by mě, jestli má tohle kolo šanci proti Epikovi, když nemá "chytrý tlumič". nevím, jestli mám kompletní informace, ale moje představa je, že kolo se při jízdě houpe - je to pravda? (Lockout neuvažuji). Není to jasná nevýhoda a jasný argument pro Epika?
odpověz na tento komentářMutant - Mám pocit, že ty jsi vysraný z kde čeho. Pochválit neby vyzdvihnout se to kolo dá mnoha způsoby. Zkus se zaptat paní učitelky, jistě ti ráda poradí.
odpověz na tento komentářZávidím všem kteří si ho mohou dovolit koupit.
odpověz na tento komentářPetre Cerveny, jak mam teda napsat, ze sem z toho kola vysranej ty slusnacku?!
odpověz na tento komentářOhledně 2-převodníku - Na tomto kole není 2převodník jen kvůli úspoře hmotnosti ale především kvůli tomu, že speciální střed BB90 s integrovanými ložisky umožňuje při použití speciálních klik (v tomto případě FSA) zmenšit Q-faktor. To zmanená, že jezdec nemá tolik roztažené nohy a šlape efektivněji. Je to velká výhoda pro jezdce, kteří trénují na silničce a potom přejdou na závod na bika a najednou mají chodidla více od sebe. Tento systém to eliminuje. Jinak není problém, vyměnit si ty kliky na Shimano XTR nebo jakékoliv jiné s 3tácem...
odpověz na tento komentářTy koky tak to seru! Nechce se mi to čist pač bych se určitě přehltil superlativy, ale velice to lahodí oku...pěkně sladěný (hlavně s těma klikama) akorat sen sid to trochu bourá.
odpověz na tento komentářlahooda - Je to nádherně sladěný i celkem funkčně poskládaný ale fakt by bodnul ten trojtác...
odpověz na tento komentářdobře Vy
odpověz na tento komentářMutant - Ještě více podobných duchaplných reakcí, jako třeba dobře on, nebo málo ty a bude to tady jako na Dolekopu pro 5-tileté prosťáčky. Osobně bych raděj přidal 25g a viděl tam 3 placku.
odpověz na tento komentářTy pyco tak to je delo!!!
odpověz na tento komentář2-prvodnik - Je to zavodak...2- talir s 29 je v poho...na XC 22/32 snad nikdo neda (to je lepsi a rychlejsi to to vybehnout) a maratony...skoro to same..je rychlejsi to vybehnout nez radit jak pominuty a skrabat se 5kou nahoru;-..bezet do kopecka se da v poho 7,8 km/h, na to uz 29ka staci;-)...muj nazor na zaklade mych zkusenosti....nevnucuju;-)
odpověz na tento komentářtrek - ta EVO paka je proste jednoduse nadherna
odpověz na tento komentář