Trek Elite 9.9 SSL Liama Killeena

Jaký materiál má k dispozici nově vzniklý tým Trek World Racing? Podivejte se na top pevňáka 9.9 SSL Liama Killeena v týmových barvách...

Autor: Michal Červený

V dnešním preview znovu zabrousíme mezi závodní materiál světové cross country špičky. Konkrétně na bike Brita Liama Killeena, který přes zimu opustil Specialized a osedlal konkurenční americkou značku Trek v nově vzniklém týmu Trek World Racing.

Trek Elite 9.9 SSL - Liam Killeen - Trek World Racing Team

Killeen má ve svých sedmadvaceti letech na kontě řadu úspěchů. Profesionálně se závodění věnuje od roku 2003. Je několikanásobným britským šampionem, dvakrát vyhrál celkově světový pohár v kategorii do 23 let, vyhrál závod SP maratonu a dvakrát se dokázal výborně připravit na olympijské hry. Poprvé v Aténách dojel pátý, loni v Pekingu měl v prvním kole nepříjemný pád, po kterém zůstal chvíli sedět otřesený vedle trati, pak ale sedl na kolo a zastavil se až v cíli na sedmém místě se ztrátou 2:22 min. na vítězného Absalona.

Tovární tým pochopitelně sedlá nejlepší materiál vyráběný Trekem. U XC závodníků to jsou fully Top Fuel 9.9 SSL, který jsme vám již představili v sériové verzi, a potom hardtail Elite 9.9 SSL, který vám představíme dnes.

Trek Elite 9.9 SSL - Liam Killeen - Trek World Racing Team Trek Elite 9.9 SSL - Liam Killeen - Trek World Racing Team

Základem je rám, který zaujme především svými ladnými tvary a zejména pak polointegrovanou sedlovou trubkou. Je postaven z materiálu označovaného jako OCLV Red Carbon, který americký výrobce používá na své nejvyšší modely. Karbonové pláty jsou nanášeny v různých směrech a v různých tloušťkách tak, aby byl rám lehký, ale zároveň tuhý.
Tvarování nejvíce ovlivnilo horní polovinu rámu. Z poměrně masivní hlavové trubky přímo vychází pod ostřejším slopingem horní rámová trubka, která se postupně zplošťuje až v podstatě plynule přechází do mohutné monostay a rozděluje se do horních vzpěr zadní stavby, zakončených jednoduchými hliníkovými patkami.
Masivní je i oblast středového složení se spodním napojením zadní stavby ne nepodobným hornímu monostay.
Jak už bylo napsáno výše, sedlová roura je polointegrovaná, tedy nekončí zámkem, ale je do ní zasunuta normální kulatá sedlovka. V tomto případě karbonová Bontrager s netradičním průměrem rovných 34 milimetrů.

Trek Elite 9.9 SSL - Liam Killeen - Trek World Racing Team

V osazení najdeme oproti sériovému kolu hned několik změn. Ta první je na postu vidlice. Tým vozí vidlice Fox, Liam pak konkrétně stomilimetrový model Fox F100 RLC s lockoutem na řídítkách, jak se pro letošní verzi sluší.
O pohon a brzdy se postaralo Shimano. Na kole totiž najdeme kompletní sadu Shimano XTR a to kliky, řazení Rapid Fire Plus, přehazovačku Shadow s karbonovým ramínkem, přesmykač, kazetu se zubáží 11 - 34, řetěz i brzdovou soustavu.
I tady najdeme některé shodné prvky jako na předchozích kolech - Cannondalu Scalpel Roela Paulissena a Meridě Ninety - Six Jiřího Friedla, a sice, že i Killeen vozí pedály Egg Beater 4Ti od Crank Brothers, zadní kotouč jen o průměru 140ti milimetrů, a na klikách jsou pouze dva převodníky.

Ostatní komponenty, vyjma poměrně dlouhých karbonových rohů Titec Pluto, nesou logo koncernové firmy Bontrager. Kokpit je tvořen deseticentimetrovým hliníkovým přestavcem Race X Lite s oversize průměrem, karbonovými řídítky Race XXX Lite širokými 58 centimetrů, pěnovými gripy a sedlem inForm RXL s ostrými tvary.
Takovou trochu lahůdkou jsou nová zapletená kola Bontrager Race XXX Lite, které jsme vám představili už na konci loňského léta po výstavě Eurobike. Ráfky jsou karbonové, zapletené 28 dráty. Váha páru by se měla pohybovat pod 1500 gramů.
Liam kola vozí spolu s bezdušovým kitem a v tomto případě plášti XR1 ve verzi Team Issue s hustým kostičkovatým vzorkem a šíří 2,2".

Váha tohoto biku v popsané závodní specifikaci je 9,1 kilogramů.

Trek Elite 9.9 SSL - Liam Killeen - Trek World Racing Team

Foto: Michal Červený
Přečteno - 16717x Tagy: xc svetovy pohar tech2009 sp cross country xco
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárSvětový pohár MTB 2025 čekají největší změny od roku 1991
    Světový pohár MTB 2025 čekají největší změny od roku 1991
  2. Tech newsRocky Mountain boří mýtus novým Elementem
    Rocky Mountain boří mýtus novým Elementem
  3. ZávodyFotogalerie: Finále světového poháru XCO v Mont Sainte Anne
    Fotogalerie: Finále světového poháru XCO v Mont Sainte Anne
  4. Světový pohárNino Schurter nekončí, v závodění bude pokračovat i příští sezónu
    Nino Schurter nekončí, v závodění bude pokračovat i příští sezónu
  5. Světový pohárE-bikeři v Monaku uzavřeli světový pohár, Čech Swárovský celkově šestý
    E-bikeři v Monaku uzavřeli světový pohár, Čech Swárovský celkově šestý
  6. Světový pohárMont St. Anne se rozloučilo s Minnaarem, SP DHI ovládli Bruni a Höll
    Mont St. Anne se rozloučilo s Minnaarem, SP DHI ovládli Bruni a Höll

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #6 Mike-biker - vloženo: 21.06.2009 v 22:10:06

    Trek - Tak mě se splnil sen, mám ho. Akorát mám původní kliky FSA 42/29 a origo vidli RockShox SID WC. Sedlo jsem dal pryč, mám tam Selle Italia Carbonio 09 white.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #5 Kamil - vloženo: 25.05.2009 v 16:40:47

    Slo by postavit lip...

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #4 Zbyněk - vloženo: 24.05.2009 v 12:40:12

    Kolo se mi celkově líbí, ale hlavně se mi líbí komponenty Bontrager

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #3 Kimlo - vloženo: 23.05.2009 v 11:40:22

    jo! - paci sa mi :)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #2 Miroslav Volek - vloženo: 22.05.2009 v 11:49:16

    :-) - Hezké bílé špice, bílá móda jede, :o).

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #1 Jarki - vloženo: 22.05.2009 v 09:55:57

    Trek - Zatím nejhezčí raketa, která byla představena od závodníků:)

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744