American Classic MTB 26 Tubeless

Zbrusu nový set zapletených MTB kol v trendy designu za zajímavou cenu. Tak to je necelé kilo a půl vážící bezdušový set amerického výrobce...

Autor: Petr Bureš

Jelikož nechceme stranit ani velkým francouzským výrobcům, ani velkým českým producentům ráfků a zapletených kol, rozhodli jsme se, že se blíže podíváme na novinku v oblasti zapletených kol amerického výrobce American Classic, bikový model MTB 26 Disc Tubeless, modelového roku 2010.

Jak již název napovídá, jedná se o MTB set zapletených kol o průměru 26". Výrobce má ve své nabídce ale i obdobný model určený vyznavačům devětadvacítek a jestliže je tu řeč o univerzalitě, pak je potřeba ještě dodat, že je tento model kompatibilní i s bezdušovými plášti. Ty však lze použít pouze společně s tubeless speciální páskou a mlékem aplikovaným dovnitř pláště.

MTB 26 Disc Tubeless je komplet určený zejména pro X-Country a marathónský biking čemuž odpovídá i konstrukce kol a potažmo také velmi příznivá hmotnost. 26mm široké ráfky jsou zapleteny 32 ocelovými dráty do odlehčených duralových nábojů, které se odvalují na průmyslových ložiscích. Zadní náboj je opatřen duralovým ořechem do kterého jsou integrovány tři pomocné ocelové zarážky bránící otlačování ořechu levnějšími kazetami.

Přední i zadní náboj je opatřen bravurně odfrézovanými šestiděrovými adaptéry pro uchycení kotoučů prostřednictvím International Standard.

Jak již bylo řečeno, tento set zapletených kol je určen všem ikscéčkařům a jelikož ti jsou často váhovými maniaky, zde jsou uváděné hmotnosti. Přední kolo bez pásky a bez upínáků váží 691 gramů, zadní pak 795g. Celý set tedy vychází na 1486 gramů s tím, že váhový limit je stanoven na kulantních 107kg.

Ke kolu jsou standartně dodávány ocelovo-duralové rychloupínáky které je však možné upgradeovat za titanové. Na přání je rovněž možné dodat kola s keramickými ložisky, či speciálními přepravními ochrannými vaky. Cena základního provedení je stanovena na 11 699,- Kč.

Další informace o značce American classic se dozvíte na stránkách výrobce www.amclassic.com, nebo na webu českého distributora firmy Cykloprofi www.cykloprofi.cz.

Přečteno - 18578x Tagy: tech2010 american classic
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. DoplňkyTEST: American Classic Krumbein & Wentworth
    TEST: American Classic Krumbein & Wentworth
  2. DoplňkyAmerican Classic se vrací s novým sortimentem
    American Classic se vrací s novým sortimentem
  3. ServisAmerican Classic zavřelo své továrny a jedná o prodeji značky
    American Classic zavřelo své továrny a jedná o prodeji značky
  4. Tech newsBrentjens na Vysočině představil znovuzrozený American Eagle
    Brentjens na Vysočině představil znovuzrozený American Eagle
  5. TechnikaAmerican Classic 27,5/29 fotogalerie
    American Classic 27,5/29 fotogalerie
  6. PreviewAmerican Classic 2013
    American Classic 2013

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #8 Honzan - vloženo: 04.04.2010 v 16:15:43

    červené náby - Ale jo, kola jsou to hezká a červené náby jim sluší mnohem více než předchozí černé...akorát na netbike už jsem ty náby kupoval v roce 2008 v červeném eloxu co mi dělali na zakázku. Jinak bych řekl, že to jsou kola pro lehčí váhy, kde ta tuhost je ještě v normě, no a těch 107kg v terénu to bych chtěl opravdu vidět nebo spíš raději ani ne:-D

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #7 pb - vloženo: 29.03.2010 v 16:38:17

    Re: Váha bez... - Protože ono to pak v katalogu lépe vypadá a je to tudíž prodejnější. Např. moje staré přední kolo komplet tak, jak jsem ho sunal z kola, mělo hezkých 2050 g.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #6 Bříza - vloženo: 29.03.2010 v 07:29:15

    Váha bez.... - Ahoj,může mě někdo vysvětlit, proč všude čtu: váha bez upínáku, bez pedálů, bez ....To jezdíme bez....? A dotaz na pana Mrázka: kdo je nyní tedy vlastníkem AC? Já si taky myslel, že jsou to američani (alespoň ji amík založil, dokonce v USA).

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #5 mrazek - vloženo: 27.03.2010 v 20:21:45

    kecy voe - když si po zajetí nedotáhneš výplet a ložiska,pak máš problém s cvrnkáním.Kola jezdí např. Filip Eberl a toho je kus a nemazlí se s tim.
    Já mám tuhle značku na silnici,přes 90 kilo a bez problému.
    Snad jen pane autor,jste asi jediný kdo tvrdí že firma je to americká...

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #4 Ondra - vloženo: 27.03.2010 v 17:47:49

    Na nějakém foru jsem našel porovnání tuhostí i s jinými koly a dopadly hodně dobře! nemusí to být špatné kola! tuhost i váha 100%

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #3 Vladimír - vloženo: 27.03.2010 v 10:42:45

    AM - Vozím je již tři roky, vzadu mám 140, vpředu 160mm kotouč.Vpředu mám na jedné straně přímý výplet, všude ALU niple, 1.8mm špice. Vozím je pouze na závody a upčitě je nešetřím. Drží 100%.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #2 Vlady - vloženo: 27.03.2010 v 09:40:48

    když budeš vozit kotouče, tak "cvrnkat" nebudou...:))))))

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #1 RD - vloženo: 27.03.2010 v 09:09:03

    váha a cena - to je plus, ale těch mínusů je asi víc. Mám předchozí model pro ráfkové brzdy, vážím 64 kg. V zatáčkách "cvrnkají" o brzdy. První rok se "povolovaly" v ložiscích. Logicky moc nevydrží ... Prostě žádné překvapení se nekoná a zmíněné nevýhody jsou zjevně důsledkem velmi příznivé hmotnosti. Jinak pro bikera nad 90 kg rozhodně nejsou !!!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744