Apache 2010 hotnews

Nazvat letošní přerod designů u české firmy Apache jako přerod ošklivého káčátka v překrásnou labuť by bylo značně troufalé, nicméně do jisté míry trefné ...

Autor: Petr Bureš

Indiánsky pojmenovaná značka Apache s českými kořeny na jihu Čech tak nějak proplouvá v posledních letech mezi konkurencí a od začátku se snaží zaujmout "něčím jiným" Zprvu to byly až možná trochu přetvarované trubky s jednobarevným designem. Postupem času se však tvůrci designu těchto kol vrátili spíše ke klasickému pojetí, které končí, alespoň u dražších kol, letošním rokem. Na první prezentaci vzorků pro nadcházející sezónu jsme totiž mohli spatřit co že to na nás Apači chystají. A věřte, budou se dít velké věci ...

Jako malou ochutnávku ze všech novinek jsme pro vás nafotili následujících pár kol. Zbrusu novými kousky jsou dvě celoodpružené dvojice biků určených výhradně pro X-Country. Top model s karbonovým trianglem a zadní čtyřčepovou stavbou nazvali u Apačů Scalp C1+.

Po silničním celokarbonu je to druhý nejdražší model v nabídce, ovšem za bez desetikoruny 105 tisíc dostanete téměř kompletní XTR, Fox 32F 100RL vidlici, stejnojmenný tlumič RP 23 DT XR 420 zapletená kola, nebo třeba Ritchey WCS sadu představce, řídítek a sedlovky.

O poznání "hůře" osazený, ale stále na Shimanovém mixu SLX/XT/XTR s Rock Shox Reba Race vidlicí a Fox RP 23 tlumičem, to je Scalp C1. Identický rám jako u pluska, jen ekonomičtěji osazený vás vyjde na bratru 80 tisíc.

Druhá dvojice celoodpružených biků se vyznačuje sice stejným zdvihem jako C1, to jest 100 mm, ale vše ostatní, alespoň to zásadní, je úplně z jiného ranku. Především rámy. Ty jsou svařeny z duralu a opatřeny poměrně dobře vyhlížejícím virtuálním systémem odpružení.

Tak trochu matoucí je na vyšším modelu Scalp A1+ XTR přehazovačka, která malinko nekoresponduje se zbytkem sady SLX, ale grafika matného eloxu s logem vespod dolní rámové trubky spolu s černými koly, představcem a sedlovkou (Ritchey Comp) hraje uchu i oku lahodící kantátu.

Levnější a pro mnohé možná i atraktivnější barevnou variantu bíločerné pak nabízí mode Scalp A1.

Zde opět najdeme identický rám jako na dražším plusku, nicméně osazení už sestoupilo o třídu níž. Zadní předimenzovaná přehazovačka Shimano XT působí opět tak trochu jako pěst na oko ve zbytku nové sady Deore. Ritchey Comp doplňky jsou dobrou volbou, stejně jako Rock Shox Recon Race vidlice doplněná o Fox Float R tlumič. A jak že jsou na tom tahle duralová XC celopéra s cenami ? No vcelku hodně slušně. 55 tisíc za dražší A1+ a 43tisíc za levnější A1 nejsou nijak přemrštěné částky.

Posledním kouskem, který si dnes ukážeme, je nejvyšší celokarbonový hardtail model. Apache na identickém rámu připravil trojici různě osazených modelů Shimanem SLX počínaje, přes XT až po kompletní XTR konče.

To by však nebylo ještě tak zajímavé, kdyby se Apač nepustil do zásadního redesignu své grafiky. Ta se totiž, ostatně stejně jako u svých celoodpružených indiánských bratří, změnila oproti letošku k nepoznání. Samolepky pod lakem nahradilo mnohanásobné lakování, které umožnilo dlouhé liniové přechody barev. Ostatně posuďte sami...

Cenovky pevných karbonů začínají na 53 tisících u zálkadního modelu Totem, pokračují přes 66 tisíc za Shamana a končí na komplet XTR osazeném biku Manitou za 80 tisíc.

Tak co vy na to? Ne nadarmo se říká, že barvičky a design prodávají. Apache na změně designu letos mohutně zapracoval a uvidíme, zda-li a jak se to projeví na úspěšnosti jeho nové kolekce.

Přečteno - 14944x Tagy: tech2010 apache
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. TechnikaFotogalerie: Apache Quruk Bosch 1
    Fotogalerie: Apache Quruk Bosch 1
  2. Testy - RecenzeTEST: Apache Quruk Bosch 1
    TEST: Apache Quruk Bosch 1
  3. TechnikaFotogalerie: Apache Hupahu 5 Bosch
    Fotogalerie: Apache Hupahu 5 Bosch
  4. PreviewApache Hupahu 5 Bosch
    Apache Hupahu 5 Bosch
  5. TechnikaFotogalerie: Apache Rio-Grande
    Fotogalerie: Apache Rio-Grande
  6. Testy - RecenzeTEST: Apache Rio Grande - SUV zjevení
    TEST: Apache Rio Grande - SUV zjevení

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #22 beng - vloženo: 05.11.2009 v 01:15:48

    made in world.. - to by mne vazne zajimalo o kom si myslite ze jeste vyrabi doma? Marzzochi taiwan....cannondale..taky...rocky mountain...to uz taky nedelaj v kanade (obe od modelu 2010)...tlumeni tomuto trendu dava jeste tak Fox....
    mne se apache vzdycky libili uz jenom tim ze je to ceska firma...a tyhle jsou opravdu krasne..

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #21 apache fans - vloženo: 30.08.2009 v 23:46:42

    Moc pěkné. V dnešní době, kdy mi připadá, že snad každý druhý jezdí Specialized je to příjemná změna. Sám mám staršího apache a nedám na něj dopustit. Samozřejmě, že každej, kdo si koupil předraženýho Treka nebo Spešla bručí :-)

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #20 antuch - vloženo: 13.08.2009 v 15:08:10

    Firma Apache pro rok 2010 riskla menší odtržení od mateřského konglomerátu a svou výrobu, design i "vývoj" přesunula do rakouského KTM (tam se už dávno předtím dělal rám Victorio). Takže o kvalitě rámů (jak hlíny tak carbonu) bych zas tak moc nepochyboval...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #19 mill - vloženo: 06.08.2009 v 17:05:43

    velikosti - nevite nekdo nahodou jaky budou velikosti u fullu? Jestli ta nabidka velikosti bude taky tak blbe odstupnovana jako u hardtailu. K ty kvalite- Apache jsem jezdil rok a uplne bez problemu. s tim co muzu srovnat- Apache lepsi nez Merida a horsi nez Sup

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #18 tomáš - vloženo: 06.08.2009 v 16:14:10

    apache 2010 - všechny krásný kola jsou si podobný.Moc jim to sluší.Viděl jsem je na živo,,Krásný"!!!!

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #17 em - vloženo: 05.08.2009 v 15:04:35

    to anonym - nejazdil, a ty si snad jazdil carbon apache potazme full(carbon)apache? ja som nikde nepovedal ze apache nemohli byt dobre biky ale u tychto modelov nemoze nikto, snad ani samotna firma apache ani len tusit co je to zac kedze je to z nizsie uvedenych dovodov (pokojne mi ich vyvrat, ja netvrdim ze moje argumenty su nepriestrelne) "vyvinute" (citaj pajcnute a volako dobastlene)v cinskej noname manufakture.
    a ked uz mam dat par tisic E tak radsej overenemu brandu trebars aj azijskemu,nic proti nim nemam.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #16 Vikis - vloženo: 05.08.2009 v 09:52:31

    well done - kazdemu se libi neco jineho, nazor na design je velmi subjektivni, ale mne se Apache 2010 libi velmi.... Diky tomu, ze speckami se muzete jen tezko odlisit, protoze dane dily muze montovat de facto kazda firma, tak jedine, kde se nabizi prostor, je design. A toho se Apache chytil a udelal dobre... Tesim se na Sport Life a srovnani s ostatnimi "ceskymi" znackami...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #15 do - vloženo: 05.08.2009 v 09:23:40

    scalp - preco n ie scalpel,,ked uz su to take dokonale kopie .. ??
    farby Trek, KTM, Cannon .. krasa

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #14 Petr Červený - vloženo: 04.08.2009 v 22:08:52

    :) - JJ, úplně jako by Treku z oka vypad, hlavně poloviční cenou :)

    Skoro každý dnes vyrábi na Taiwanu a cca 3/4 všech bajků na světě jsou už z něčího hotovýho katalogu (rámy).

    Asi vás kuci štve, že je většina ostatních dražší a hnusnější, žejo? :)

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #13 anonym - vloženo: 04.08.2009 v 19:32:18

    To EM - prosimtě jezdil jsi někdy apache ? prosimtě já měl dva apache jednu meridu 4evera a superiora a ty apache hodnotim jako nejlepší

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #12 anonym - vloženo: 04.08.2009 v 19:28:55

    Tomáš - Apache si myslim že byla špica do tý doby dokud nepřišek carbon to si mohla dovolit dělat vlastní rámy. ateď se podívejte na německý a italský carbonoví rámy jsou všechny z taiwanu ono je nasvětě asi deset firem co dělaj karbonový rámy a ty menší firmy si prostě kupujou rámy a pak je v Čr nastříkaj polepjj a osaděj jinač od hawku dolů má apache rámy vlastní výroby

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #11 em - vloženo: 04.08.2009 v 17:28:37

    to neni o tom ci som priazdnivec znacky alebo nie. iba aby bolo jasno - bavime sa o fulloch, ht uz dnes naozaj vyrobi "dobry" snad kazdy jedno kde a z hocakeho materialu ak sa chce.(t.j. nie aby bol nutne lacny a preto bych mimochodom za ten cinsky karbon nedal ani deravy gros a nie ze par tisic E takze bych si tento carbon apache nekupil ani ht). full je ale trocha ina kava, to uz neni len o materiale ale o celkovom systeme pruzenia a jeho spracovani. a v tom su nebotycne rozdiely medzi cinskymi firmami ktore to "vyvinu" nejako, volaco pajcnu, volaco dosusunuju aby to volako fungovalo hlavne aby to bolo lacne a mohli to vyrabat na statisice a onalepkovat ako si kto objedna a "overenymi" firmami ktore to seriozne vyvyjaju, testuju atd. aby to malo pozadovane vlastnosti. kde to potom s vlastnou resp. dodanou technologiou vyrobia je vec druha, nikdo sa nesmeje tomu ze sa to vyrobilo v cine alebo na taiwane. vsetci tam vyrabaju, aj ti co to kvoli imagu nepriznaju. ja som len konstatoval ze to na 1000% neni nijaky "cesky bajk". nie ze nebol vo firme apache vyvinuty ale ani len opajcovany. (stavim sa o hocico ze tam nijaky vykres tych fullov nemaju) proste len objednany z cinskeho katalogu. dovody preco si to myslim som uviedol nizsie.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #10 Martin - vloženo: 04.08.2009 v 17:08:36

    Pěknej design, mě se to líbí. Apache se vrátil s designem na počátek svého působení na trhu. Barevné, není to přeplácané. Samozřejmě podoba s některými značkami tam trochu je, ale co chcete každej rok novýho a převratnýho vymýšlet na pár centimetrech čtverečných?

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #9 GD - vloženo: 04.08.2009 v 16:37:25

    ... - Tak koukám, že tady moc přívrženců značky Apache neni... Nevím, jestli všichni máte zkušenosti s jejich rámy nebo jenom jedna baba povídala. Já jsem na jejich kolech v letech 05-07 závodil, jejich hmotnost i design byly srovnatelný se zahraničnímy značky. Je pravda, že byly kapku měkčí třeba oproti scottu, se kterým ho mohu srovnat dnes, ale při mých 65kg mě to netrápilo. Poslední 2sezóny apache spíše zaostával. A nějakou "bombu" potřeboval.

    Celopéro se dnes prodává čím dál více, jelikož trati jsou čímdál víc technicky náročnější. Na maratony je to též lepší volba a hmotnost už není o tolik vyšší co hardtail. Proč by apache neměl mít fulla a proč by měl 4čep od někoho kopčit? To bych mohl říct, že superior jednočep taky okopčil, protože ho používá jiná značka. Přece nejde aby každý výrobce měl patent na jeden uplně odlišnej systém, protože nich tolik být nemůže. A co se týče číny, tak hodně výrobců vyrábí svý rámy na Taiwanu, kvůli levné pracovní síle a větinou to ani netušíte...

    Tím chci říct, ať neodsuzujete "revoluci" české značky, dokud ji neodzkoušíte, doufám, že zapracovali na tuhosti rámu a myslím, že budou srovnatelný s ostat. výrobci...

    mj. všimli jste si vedení lanka ovnitř rámu? U jakého českého výrobce to najdete? :)

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #8 ladoch - vloženo: 04.08.2009 v 16:16:47

    je to vše stejné - Ten pevnej bajk je přesná kopie Haibike až na ty polepy

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #7 pet - vloženo: 04.08.2009 v 15:57:16

    ceske jsou jen penize co za ni davas - "-) plagiat a z taiwanu

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #6 stepan - vloženo: 04.08.2009 v 15:08:38

    apache 2010 - a je to česká značka a mě se to líbí

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #5 jakub - vloženo: 04.08.2009 v 15:03:03

    Pokud vim tak je to tedka moda a i jená firmy mají takto zpracované disajnově ramy (např. amulet)
    a každá menší firma objednává rámy z taiwanu. Mynulí karbonový apache byl stejný jako Axman a další carbonový rámy u jíných značek. A já ty kluky z apache znám ty objednávaj jenom rámy a pak to dokompletujou v ČR

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #4 pet - vloženo: 04.08.2009 v 10:39:26

    presne - dokonce i ty designy jako by vypadly z pera treku... divim se, ze jim to projde... teda pokud koupili licence na vpp nebo podobny system, pak to beru, ale jinak je to svinstvo a navic odporne predrazeny, kdyz vezmu, co za tu cenu muzu uz mit :-(

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #3 em - vloženo: 04.08.2009 v 09:24:04

    to je asi moda ze pomaly kazda firmicka musi mat full a najleposie carbon. fakt neviem naco sa do oho hrabu. po 4ever (carbon full - prep. jednocap, dural full horst link) dalsi svetovy unikat co vyraba karbonovy full a duralovy full na diametralne odlisnych zakladoch, dokonca este okatejsie aj ked je to v principe fuk. to znamena len jedno - komplet made in china s nalepkou apache. neni tam kuska vlastneho vyvoja, ani len plagiatorstva. proste len objednane z cinskeho katalogu a onalepkovane. a k tomu tzv. top model za absolutne sialenu sumu cca 4100 E (pre pamatnikov cca 8000 zapadonemeckych mariek :-) ) za to si kupim akykolvek overeny bike, od hentoho ruky prec.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #2 pet - vloženo: 04.08.2009 v 08:59:27

    kde asi chlapci brali inspiraci? - Vpp? trochu plagiatorske...

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #1 Paolo - vloženo: 04.08.2009 v 07:55:25

    Nejhezčí Apache co jsem kdy viďel!!! Dobrá práce chlapi!!!

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744