Před několika dny představil Cannondale dva nové přírůstky ve své nabídce. Jde o nové celoodpružené enduro biky protkané v mnoha případech karbonem ...
Z pohledu ročního období tak trochu neplánovaně, představilo velké "C" dvojici nových modelů, ale kdo zná Cannondale, tak ví, že si tahle značka z termínů nic nedělá a v minulosti už několikrát vyšla s novými modely uprostřed sezóny.
Obě novinky náleží ke skupině kol All Mountain, nebo jsou alespoň tak prezentovány. Mimochodem prezentce proběhla před pár dny na Kanáských ostrovech, kde měli novináři z celého světa možnost vyzkoušet si biky poprvé na vlastní kůži.
I když vlastně jak se to vezme. Pro Cannondale je to systém nový. Ve skutečnosti jde o "konvenční" hodně používaný systém přepákovaného jednočepu. Hlavní čep je umístěn v úrovni prostředního převodníku a horní ramena zadní stavby s čepem nad zadní osou, jsou spojena pohyblivým vahadlem s tlumičem.
K dispozici budou hned od začátku dvě verze rámu. Základní dvojice Rize 4 a Rize 5 je svařena kompletně z Duralu vyšší level pak obsadila trojice karbonových monokoků Rize Carbon 1, 2 a 3. Hodně brutální je i cenové rozpětí, které začíná u základního modelu Rize 5 na solidních 54 tisících, pokračuje přes 72 tisíc za druhý duralák, aby se u karbonů mohlo vyšplhat přes stotisícovou hranici. Konkrátně se Karbonové verze budou prodávat od cca 105 000,- do bezmála 190 000,- Kč Všechny rámy jsou opatřeny 1.5 oversize hlavou, takže je možné použít jak klasickou vidlici, tak Lefty. V žádné specifikaci samozřejmě nechybí hydraulické kotoučovky.
Ale pozor, u modelu Moto nejde o karbonový monokok, ale o kombinaci karbonu (horní a spodní rámová trubka) s duralovou sedlovou trubkou. Pro zvýšení pevnosti v oblasti spojení těchto dvou částí u středové osy použil Cannondale jakéhosi oplátování, přičemž středovou osu a osu čepu zadní stavby spojují z obou stran navíc speciální karbonové výztuhy.
V nabídce budou celkem 3 modely s tím, že i zde je poměrně veliké cenové rozpětí. Cena základního modelu Moto 2 by měla startovat na 120 000,- zatímco top model Ultimate vyjde na 160 000,- Kč. Ve všech případech jsou biky osazeny konvenčními vidlicemi s 1.5" sloupkem od RockShoxu, resp. Foxu a trojpřevodníkem, což naznačuje, že nejde opravdu o žádné sjezďáky.
Moto 3 a Moto 4 budou duralovými alternativami, které by se s cenou měly pohybovat poměrně hodně pod magickou stotisícovou hranicí.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Tovární tým německé značky Canyon představil svůj závodní tým. Už před časem jsme psaly o...…
Celý článek…Už v květnu budou na severu Čech soupeřit cyklistky o vítězství na nejvýznamnějším českém etapovém...…
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
jojo - modelem moto si kanon nakloní přízeň masový veřejnosti ale znechutí tím zbytek svejch poříznivců, kteří nad konstrukcí kola aspoň trochu přemejšlej. škoda
odpověz na tento komentářHehe - Tak Petře červený, tentokrát s tebou musim, jako bývalý jezdec Cannondalů, naprosto souhlasit. S tim Motem si snad dělaj srandu.....
odpověz na tento komentářKanón? - Tak nám to vypadá, že se kanón připojil po bok arturu, superioru, a spol. Rámy s 15 let starým odpružením, nikde nevidím žádnou inovaci, spíš naopak. Chudák Super V se otáčí v hrobě. :/ No a moto? Hehe - to je snad jediný komentář, který si to zaslouží, i když, proč to dělat jednoduše, když to jde složitě? Na zdůvodnění nezaberou už ani konspirační teorie o nižším těžišti :D (jen pro informaci na motorkách se již dávno používá přímý převod na tlumič bez přepákování)
odpověz na tento komentářPrvní bajk je v pohodě (v jednoduchosti je síla), ale ten druhej rám už je na mě moc extravytuněnej.
odpověz na tento komentářJo tak za tenhle napis na ramu bych uz tech stodeset tisic dal...
odpověz na tento komentářHele mě se docela líbí ten Rizer, že by návrat zase ke klasice ? Ostatne nejnovější Merida 96 pokud vím používá úplně stejný systém.
odpověz na tento komentářpecka - tohle je fakt pamlsek, vypadá to skvěle!
odpověz na tento komentář:-) - Cannondale, zase něco extra....
odpověz na tento komentář