Specialized 2010 Hot news

Zásadními změnami na příští sezónu se to u Spešlu jen hemží. A o jaké že to změny vlastně jde ? Roste zdvih u trail a enduro modelů přechází se na Sram XX a ...

Autor: Petr Bureš

Přiznejte si to, na tento článek mnozí z vás toužebně čekají každým rokem. Nové biky od Specialized totiž patří k momentální technologické špičce a jestliže letos prosákly na povrch informace, že se Spešl pustil do zásadní inovace svých trail a enduro modelů, je na snadě, že právě tyto dvě skupiny kol oslovují velké množství bikerstva, která netrpělivě čeká na to, jak budou nové biky vypadat a kolik budou stát.

Nuže slyšte. Pro rok následující, který je označován desítkou, přichází Specialized s nově upraveným rámem Stumpjumper FSR. Ten bude mít celkem tři verze. Základní duralovou, karbonovou a upravený duralový model pro 29" kola.

Hlavní inovací Stumpjumperů je předělané uchycení tlumiče, který je nově situován vodorovně a do přepracovaného vahadla vetknut díky prodlouženým vzpěrám až za sedlovou trubkou. Zdvih se zvedl ze 120mm na 140mm (u 29" verze pak pouze na 130mm).

Vlajková celokarbonová loď Sworks, která se mimochodem pyšní neuvěřitelnou hmotností 10,7kg, je osazena Sramem XX doplněným o karbonové kliky Specialized a další high-end komponenty s "S" ve znaku; bude stát 188 tisíc a my již nyní testujeme jeden z prvních exemplářů v ČR.

Pochopitelně že budou ale k dispozici i levnější varianty tohoto modelu. Bezmála 130 tisíc bude stát karbonový model PRO a 108 tisíc si budete muset připravit na "základní" karbon v nabídce s označením Expert.

Duralových variant pak bude celkem šest, přičemž dvě z nich budou 29". Cenovky se budou pohybovat od 61tisíc za Stumpjimper FSR Comp do bezmála dvojnásobku 114 tisíc za model Pro.

Druhou řadou, o které si dnes povíme více, je Enduro. Tady se Specialized vytasil rovněž se zcela novým rámem, kterému propůjčil oproti jeho předchůdci rovněž více zdvihu a to rovných 160mm. Obdobně jako u Stumpjumperu se změnila pozice tlumiče ze svislé na vodorovnou. Celkově rám poněkud zmohutněl jelikož si nové uchycení tlumiče vyžádalo přidání nové vzpěry. Horní partie rámu nyní charakterizuje tvar trubek do písmena X.

Vyšší zdvih koresponduje s vyšší pevností, ovšem jak tvrdí u Spešlu, nové rámy by neměly nic ztratit ze své lehkosti a jízdní "přívětivosti." No uvidíme. V každém případě i zde najdeme jak vrcholná provedení na celokarbonu, tak ekonomičtější duralové verze. Cenovky začínají na 73 tisících za základní duralové Enduro FSR Comp a končí na 165 tisících za top model Sworks.

To je pro tuto chvíli z největších chystaných novinek vše. Pokud vás zajímá více fotek z prezentace, pak si počkejte na fotogalerii, nebo vydržte pár týdnů a po Eurobiku vás seznámíme se vším dopodrobna.

Přečteno - 16730x Tagy: tech2010 specialized
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeTEST: Specialized Chisel FS 29
    TEST: Specialized Chisel FS 29
  2. Tech newsNeříkejte mi ebike! Specialized představil novou karbonovou řadu SL
    Neříkejte mi ebike! Specialized představil novou karbonovou řadu SL
  3. TechnikaFotogalerie: Specialized Stumpjumper 15 Expert
    Fotogalerie: Specialized Stumpjumper 15 Expert
  4. Testy - RecenzeTEST: Specialized Stumpjumper 15 Expert
    TEST: Specialized Stumpjumper 15 Expert
  5. DoplňkyTEST: Tretry Specialized Recon 3.0 - univerzály na výlet i na závod
    TEST: Tretry Specialized Recon 3.0 - univerzály na výlet i na závod
  6. Tech newsS-Works Crux LTD - jednosměrná jízdenka do gravelového nebe
    S-Works Crux LTD - jednosměrná jízdenka do gravelového nebe

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #13 G. - vloženo: 03.09.2009 v 18:29:25

    Specialized - souhlasim s tebou... lidi z 69 maji otresny pristup... ;(

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #12 honza - vloženo: 02.09.2009 v 22:25:58

    hnusný... - ty kola jsou tak seredne hnusný. rámy jako no fear oči. no des. videl jsem je naživo v haffnu a to byl proste des.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #11 miki - vloženo: 31.08.2009 v 12:48:24

    Specialized - Krasna a dobra kola, mel jsem moznost testovat stumpjampera 2010 v Rakousku. Vsem doporucuju. Jen kdyby Ti ču..ci z cyklo69 změnili přistup ve všem a ke všemu !!!

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #10 jirka - vloženo: 19.08.2009 v 10:28:05

    2 gigi - Ahoj, kola jsem vyměnil za American classic, kliky za levně koupené XTR. Otřesná šlapátka Crank Brothers Smarty po zakulacení kufrů pilníkem fungovala dobře, jenže se stejně rychle rozpadla. Doporučuji Exustar s titanovou osou. Není to sice šlehač rychle přístupný ze všech stran, ale intuitivní jsou hodně.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #9 gigi - vloženo: 13.08.2009 v 11:34:15

    2 jirka - můžeš popsat úpravy? mám stumpa comp 08 v L... taky bych rád endurko hehe, i když ten novej stump hmmmmm...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #8 jirka - vloženo: 13.08.2009 v 09:27:26

    Mám Stump FSR Comp M dva roky. Menší úpravy a hmotnost klesla z cca 12 na 11,4 kg. Chrtivost se jasně zvýšila, ale vzhledem k terénům chci do dvou let Enduro, to už je mi jasné dlouho. Bez ohledu na hmotnost. On totiž vyšší zdvih v rozbitých kopcích část hmotnosti kompenzuje. Enduro 2009 jsem si trochu odzkoušel.

    Na Stumpu stíhám se honit k kolegy tvrdoocasáky i přes 70 km. Enduro pak je lahoda pro celodenní užívání si všech míst, kam by se ani jezdit nemělo.

    Ovšem ten nový Stumpík projede asi taky hodně.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #7 Blacky - vloženo: 12.08.2009 v 16:43:52

    Stumpík - 10,7 na kolo 140/140 mi přijde jako dobrá váha. 95% cyklistické populace má těžší HTčka.

    ukažte konkurenci na podobným zdvihu ve srovnatelný odolnosti a pak se budem bavit

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #6 Rasťo - vloženo: 12.08.2009 v 12:06:43

    Specialized - Nevím proč se málokdy uvádějí váhy Spešlů, taky si myslím, že 10,7 kg není nic moc.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #4 nara - vloženo: 11.08.2009 v 21:37:48

    nádhera - konečně pochopili že enduro potřebuje spíš rock-ring, než velkou pilu a teleskopická sedlovka je taky boží výmysl. tet sem koupil lonsky enduro a už zas musim mylset na nový sakra!!

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #3 rasto - vloženo: 11.08.2009 v 19:55:08

    to je riadny designový grc (o funkčnosti nehovorim bo som ho neskušal) a to Spejšl možem,Kde je design Endura z 2001.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #2 Kubajz - vloženo: 11.08.2009 v 17:46:07

    Kurňa neni sprosté slovo! - Jaj, kurňa, no toto.... ....Nejen Endura udělali velice krásný (a věřim že nejen krásný...)...kdyby tak chtěli prodat prvních milion kusů jen "za hubičku":D...

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #1 david - vloženo: 11.08.2009 v 15:15:22

    není už na stumpjumpere 140 zdvihu moc???

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744