Superior 2010 Hot News

Je vám sympatická tahle firma s "S" ve znaku? Pak zbystřete svou pozornost, protože jsme navštívili její prezentaci modelů 2010 a právě teď vám z ní poodhalíme to nej ...

Autor: Jan Němec

Nedaleko své základy v areálu Tatry Kopřivnice uspořádal Superior představení modelů 2010. Do Trojanovic se sjeli zejména prodejci značky, my jsme ale nemohli chybět. Nejen, že jsme si mohli novinky na příští sezónu osahat, nafotit, ale měli jsme i dostatek času se na některých modelech projet. Petr Lavička, šéf společnosti Bike Fun International, pod kterou Superior spadá, se svým týmem totiž připravili 3 testovací okruhy pro individuální jezdění a také jednu delší společnou vyjížďku. Uff.

Hotel Troyer byl dostatečně luxusním a důstojným místem pro prezentaci toho nejlepšího co, Superior nabízí. A můžeme začít logem, protože to se po několika letech dočkalo výrazné změny. Stejně jako automobilky upouštějí od oblých tvarů, dělá tak i Superior s novým logem. Oproti starému znaku zde oblou hranu nenajdete, dominují rovné linky a ostré hrany. Zejména na týmových modelech je nepřehlédnutelné a netradičně umístěné ze strany.

Nejvíce nás samozřejmě zajímaly novinky týkající se nejvyšších modelů, v řadě nazvané Team Line. Kromě cen, které zatím nejsou známy, jde zejména o změny komponentů. "Karbonové rámy a ani rámy vyrobené z aluminia G7 jsme neměnili, protože nemáme důvod. Oba materiály jsou perfektní. Na vývoji rámu jsme pracovali více jak dva roky. Ve zkušebně EFBe jsme byli celkem čtyřikrát, než nás výsledky uspokojily, letos jsme se zaměřili na osazení a design," osvětlil nám Petr Lavička. Japonský karbon z dlouhých vláken a spojení "tube to tube" se letos také poprvé objevily na nejvyšším dámském modelu MTB Team Woman CRB, na kterém už vloni závodila Tereza Huříková. Karbonovou rodinu Superiorů rozšiřuje také silniční top model Team Racing na Fulcrumech a Shimanu Ultegra. Dobrým detailem na všech karbonových modelech je dvojitá objímka s pogumovaným okrajem. Jedna polovina objímky stahuje sedlovou trubku a druhá rám.

Superior Team

- Karbonové rámy Superior jsou nositely certifikátu Top Performance EFBe institutu

- v České republice tento certifikát splňuje 8 % značek distribuovaných v ČR, 17 % nesplňuje, 75 % značek není testováno vůbec.

- rozdělení
Standard Performance
High Performance
Top Performance

Řadu Team Line se tak letos rozšiřuje o jeden model, celkem na čtyři biky. Celoodpružený Team Racing F80, karbonový Team Racing, "gésedmičkový" doplňuje novinka Team Racing XX. Co se pod tím skrývá je jasné, na modelu se objeví nová sada Sram XX s desetikolečkem.

Další změnou na hardtailových "tým lajnech" jsou brzdy. Letošní Hayes Stroke v roce 2010 vystřídá nejlehčí sériově vyráběné brzdy Formula R1. Těšit se také můžete na nová kola. Fulcrum totiž nahradí zapletené komplety od švýcarské firmy DT Swiss. Posed vám zpříjemní 175 gramový fi'zi:k Antares k:ium. Design zůstává střídmě černý, doplněný o výrazné bílé logo SUP, které reprezentuje závodní speciály a také o nové červené logo. Na rámu také naleznete i různé grafické prvky a ikony, které poukazují na použitý materiál, technologii nebo funkčnost. Vše kvalitně zpracované pod lakem, autorem je studio La Taupe, které se Superiorem spolupracuje již několik let.

Superior Team Racing XX


Závodní kokpit s Formula R1 a Shimanem XTR

Celoodpružený model posílil na brzdách, tady produkční vsadil na Formula RX a loňský Syncross byl na kolech nahrazen materiálem z dílny Fulcrum, modelem Red. I u závodního "celopéra" zůstala barva jako při loňské premiéře F80, tedy bílá. Jen červenou ikonografii vystřídala modrá.

A jelikož celoodpružené modely hýbou cyklistickým světem, ještě u nich zůstaneme. Je si toho vědom i Superior, a tak letos představil zbrusu nový model určený pro dámy. Model nese název F33W.

Superior F33W

Vyniká zejméná krátkou stavbou a originálním designem. Určeno je zejména pro hravé vyjížďky, odpružení je v režii Manitou Drake se 130 mm zdvihu, řadit bude Shimano Deore a SLX a o zastavení se postará Hayes Stroker. Dostupné bude ve dvou velikostech.

Superior rozšířil o další full i řadu Sport Line. Loňský model F50 dostal do vínku nové výplety Mavic Cross Line s 20mm přední osou a také "stoosmdesátkové" kotouče s brzdami Hayes Stroker trail. Zelená F40 je potom loňskou kopií F50.

"Vyslyšeli jsme prosby konzervativnějších bikerů a doplnili naší řadu Race Line i o doplňky Shimano," představil Petr Lavička přírůstky ve sportovně naladěné řadě hardtailů.

Přibyly tak další dva modely s označením XP 935 a XP 925, které nabízí Shimano XTR a XT alternativu k výbavě na Sramu. V této divizi se designéři letos odvázali o něco více než vloni. Zelenou sice už nenajdeme, ta se přestěhovala na F40, rozzářily ji zato vínová, bílá a azurově modrá. "Na povrchové úpravě jsme si dali záležet, na rámech jsou 4 vrstvy laku překryté polyuretanovým práškovým lakem, krásně to kombinuje barevnost a hloubku vodních barev s houževnatostí a odolností," vysvětlil nám Karel Drašnar z La Taupe.

Superior XP 930

Širokoobručové modely, které patří do řady Big Wheel 29" samozřejmě v nabídce zůstávají. Opět tři kola: Team 29, 929 a 829. Přepracování se dočkala zadní stavba, která byla rozšířena pro použití Team 29širších plášťů. U týmového modelu, na který nedá dopustit Pavel Zerzan z týmu Česká spořitelna MTB, jsou pro příští rok použity širší kotouče a zelenkavý nápis na bílém základu vystřídala vínová.

Superior pro příští rok také myslel na ty, kteří jsou pracovně vytížení a hledají alternativní přístup k životu a chtějí udělat něco pro své zdraví. Pro manažery s bříškem a notebookem je tu nová řada s názvem Mach. Typickým rysem je vzpřímenější, ale přesto sportovní posed. Design je jak se patří nenápadný a po superiorovsku černý doplněný o jemné grafické prvky.

Cenová politika Superioru jistě také stojí za zmínku. I když v tuto chvíli vás nemůžeme informovat o aktuální výši cen jednotlivých modelů, již brzy se to jistě všichni dozvíme. "Ceny chceme oznámit v průběhu července, budou fixní na celý rok 2010 nezávisle na krizi nebo na výkyvech kurzů," oznámil Lavička.

Přečteno - 28184x Tagy: tech2010 superior
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyDalší ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
    Další ročník Festivalu cyklistiky u Štěrby - tentokrát spojený s Výprodejem 1x v roce.
  2. Tech newsSuperior zbrojí na mistrovství světa v gravelu, představí tam "limitku"
    Superior zbrojí na mistrovství světa v gravelu, představí tam "limitku"
  3. Ostatní závodySuperior s Adelem a Jobánkem smolaři domácího šampionátu v gravelu
    Superior s Adelem a Jobánkem smolaři domácího šampionátu v gravelu
  4. Ostatní závodySuperior vyrazil na návštěvu tratě letošního MS v gravelu
    Superior vyrazil na návštěvu tratě letošního MS v gravelu
  5. OstatníProjeli jsme trasu gravelového MS v Belgii: Průlet čistými lesy, kde nechybí kostky  
    Projeli jsme trasu gravelového MS v Belgii: Průlet čistými lesy, kde nechybí kostky  
  6. Ostatní závodyFilip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká
    Filip Adel a jeho čtvrtý Cape Epic. "Je to čest jet s Járou," říká

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #13 lukas - vloženo: 09.09.2009 v 12:19:51

    jo precetl jsem si to, zni to dost pozitivne na novej model :-)

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #12 Jožan - vloženo: 05.09.2009 v 15:24:02

    SUPERIOR F 50 - Je faktem .že se o F50 málo psalo , já ji vlastním od jara 09 a snažil jsem se o ní něco dočíst, abych mohl porovnat své pocity s ostatními.
    F 50 je moje první celopéro a tak můj názor nebude asi plnně odborný, ale ze začátku jsem měl pocit , že mi zadní kolo hodně plave do stran, to jsem však vychytal správným nahustěním jak tlumiče, tak pneu.
    Je pravda , že Pneu Swalbe jsou hodně háklivé na správné nahustění do patřičného terénu.
    Jezdil jsem na hodně kolech různých značek a cenových kategoriích a musím říct, že F50 v této cenové kategorii ,, u mne " žádné kolo nepřekonalo.Mám rád když mi kolo dovolí a pomůže sjet jakýkoliv terém, ale napřed se s ním na patřičný vrchol musím dostat a přivádí mne do nepříčetnosti když se podemnou kolo propadá a připadám si jako na houpačce( viz SPECIALIZED Stamp.Expert).Mně osobně se líbí prvotní schodek ve zhupu, neboť mne ve stoupácích podrží a nemusím mít ani propedal.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #11 Tom - vloženo: 04.09.2009 v 14:08:34

    F50 - Nevím, jestli si to ještě Lukáš přečte, ale tady je něco o F50
    http://www.kolanastatku.cz/test_f50.html

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #10 Joza - vloženo: 24.07.2009 v 10:52:27

    Co nam to je platny, ze to predstavujou ted, kdyz ani v unoru breznu se to neda koupit, viz modely 09, nestihali vyrobu paka. Tak pekny kola a clovek musi koupit jinde

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #9 Fogl - vloženo: 23.07.2009 v 16:43:18

    Re: Ceny - MTB XP 930d ALUMINUM U6 SuperLite Manitou R7 Super Absolute LO SHIMANO DEORE XT / 27 41 999

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #8 Marcel - vloženo: 23.07.2009 v 13:46:12

    ceny - Kdyz uz tady kazde vi jake jsou ceny, tak jake. Ja to treba nevim.

    Musim ale rict, ze 930ka v te modre barve je luxusni!

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #7 Fogl - vloženo: 23.07.2009 v 12:09:22

    Re: silnička - to Anonym: Na fotkách není, v katalogu 2010 je...

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #6 anonym - vloženo: 23.07.2009 v 11:15:40

    silnička - Tam je někde silnička,že jsem si nevšiml:-)))

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #5 Fogl - vloženo: 23.07.2009 v 10:12:54

    Ceny - ...ceny prodejcům přišly s průvodním dopisem už před 14 dny. A měly by být stejné jako ty původní loňské před zdražením. Takže mě překvapuje informace v tomto článku, že ceny neznáme...

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #4 - vloženo: 23.07.2009 v 09:50:07

    prosím více fotek, obzvláště celopéra a silničky...díky

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #3 Pavel - vloženo: 22.07.2009 v 23:19:43

    Sup - Tak u Superioru jsou zase nepoučitelní...barva rámů zase černá nebo hnusně šedá, jenom Manitou vidle, Hayes Stroker/Trail brzdy, FSA kliky a "ONE" na závodním kole:-)

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #2 lukas - vloženo: 22.07.2009 v 22:39:20

    celopera - No jsem zvedavej na ty celopera, popravde receno jsem tu lonskou F50 u nikoho nevidel a ani zadnou zkusenost od nikoho neslysel, coz me docela mrzi :-(

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #1 Dave - vloženo: 22.07.2009 v 13:41:14

    SUP XP 930 pry nema chybu..

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744