Dnes tu pro vás máme první představení modelových novinek od Superioru pro příští sezónu. Jednobarevné rámy, "semtam" bílá a jak je to s celopéry ? ...
Jelikož je značka Superior v posledních letech spojena s jedním z nejznámějších profi MTB týmů, Českou Spořitelnou MTB, je nabíledni, že se tato spolupráce odráží i v jejich nabídce závodních kol. TOP závodní řada od Superioru Team Line obsahuje dva nekompromisní závodní speciály, které se od sebe liší pouze rámem, specifikace obou kol je naprosto stejná a to XTR, Hayes Stroker, Manitou R7 a FSA. Nejvýš v cenníku je karbonový monokok Team Racing za 70 000,-
Až jako druhý nejvyšší model je s cenou 60 000,- duralový Team Racing G7.
Zajímavé je, že například Tereza Huříková nejezdí karbonový top model ale právě duralový rám. Ten byl pro příští sezónu ještě vylepšen použitím nového materiálu Alu XTROLITE, který má mít oproti současnému scandiu ještě lepší pevnost.
Právě velmi dobrý poměr hmotnosti a pevnosti tohoto materiálu s výrazným vnějším zeslabováním trubek, způsobuje, že je celkově model G7 o 100g lehčí, než celokarbonová verze stejného kola. Navíc navrhnout a vyrobit jeden karbonový monokok speciálně pro Terezu by nebyla levná záležitost a díky tomu tak Terezin závodní stroj není současně strojem nejdražším v nabídce týmových speciálů.
Těsně pod závodními týmovkami je řada Race Line. V ní najdete dvě oblíbená devítistovková kola 930 a 920. Tady je pro rám použit Alu U6 Superlite. Dražší devětsettřicítka má vepředu Manitou R7 Ultralite a je postavena na mixu Sramu XO a X9 doplněném komponenty FSA a brzdami Hayes Stroker Trail stojí 46 tisíc. Na levnější 920d, která je slušných 33 tisíc se designéři opravdu vyřádili v dobrém slova smyslu :-). Sram X9, Hayes Stroker Trail a FSA doplňky, to všechno je taková "klasika" ale osadit bílé ráfky a bílou vidlici na černý rám s bílými logy, to chce přeci jen trochu odvahy. Celek ale nepůsobí vůbec špatně a pro ty komu se přeci jen nelíbí, je tu jistota v podobě druhé šedočerné barevné kombinace, nebo červeno bílé použité na druhém modelu.
Střední třídu Sport Line tvoří čtyři osmistovkové modely. Těm je společný duralový 6061 T6 rám. Celá tato řada je zaměřená na vyšší pevnost a odolnost kol což znamená, že jsou sice o něco těžší, než jejich dražší bráškové, ale za velmi rozumné ceny nabídnou bike, který by měl jejich majitelům vydržet rozhodně déle, než jen jednu sezónu.
Řada MTB Sport začíná na modelu XC 870. Ten je v komponentovém mixu Shimano XT/LX doplněném Marzocchi MZ Race a komponenty FSA. Na opačné (nejlevnější) straně Sport série se ocitá na véčkách osazený XC 810 se Suntour vidlicí, Sram 3.0 a zoom doplnky. Cenový rozsah je celkem velký a to od 13 000,- do 27 000,- korun.
O základní řadě Adventure se zmíním jen telegraficky. Zde totiž najdete nejlevnější biky, které SUP vyrábí s cenami 7-11 tisíc. V nabídce jsou celkem tři modely kol s rámy s ostře profilovanými trubkami a osazením nižších řad Shimana Alivio, Acera a jim odpovídajícími dalšími komponenty.
To ale není rozhodně vše. Na bázi rámů Sport serie má Superior i dva kousky populárních 29" kol Big Wheels Serie. Ty si oproti loňsku polepšili ve specifikacích a aba modely už mají osazenu 100mm bikovou vidlici Rock Shox Tora, resp. Dart. Osazení je ubou modelů mixem Shimana Deore, LX a XT. Ceny se pak pohybují v relacích 22 resp. 30 tisíc korun.
Druhou sérií, která obsahuje biky, ale je vyčleněná samostatně je Womens Line. Jak název napovídá, jde o kola, která jsou přizpůsobena potřebám našich jemných poloviček. Hlavním znakem je kratší geometrie rámu. Ta umožňuje ženám vzpřímenější a pohodlnější posez. Nechybí pochopitelně ani dámsky specifikovaná sedla. Vrcholný model Team Women je replikou závodního kola Terezy Huříkové.
Na stejně designovaném světle modrém rámu ale nejsou osazeny závodní XTR komponenty, ale "pouze" Sram X7. Cílem totiž bylo nabídnout cenově dostupné kolo pro aktivní holky a to modrý bike za 25 000,- přesně splňuje. Méně movité slečny pak mohou vybírat z další čtveřice modelů 845w až 760w, které se pohybují v cenovém rozpětí 17-11 tisíc korun.
Superior letos představil zdánlivě nezajímavou, ale podle mne uživatelsky hodně příjemnou možnost, jak udělat z vašeho biku během několika sekund silničku. Všechno spočívá v jednoduché možnosti výměny celých kol. Mnozí závodníci toto využívají na cestách po závodech, kam si nemohou, nebo nechtějí brát tréninkovou silničku. Na bika si tak namontují silniční ráfky a pláště zapletené do MTB nábojů s kotoučovými brzdami a mohou vyrazit na trenažér, nebo silnici. Superior tedy nově nabízí možnost objednat ke kotoučovým modelům Race a Sport Line tato kola, která nazývá Combo Wheels a která vás vyjdou kompletně obutá s kazetou ia kotoučema na 5690,- korun. Pokud si je objednáte společně s některým z kotoučových SUP modelů, pak počítejte s cenou zapletených combo kol o 10% nižší.
No, hodně silný je SUP i v crossech a městských kolech a v nabídce má i nejedno kolo pro nejmenší ratolesti, ale jak bývá zvykem tak tyto skupiny kol podrobněji v našich přehledech neprobíráme. Pokud vás přeci jen zajímají, můžete se podívat do našeho Bikekatalogu, kde se co nevidět objeví i nové modely 2008.
Pakliže se ptáte, jestli jsme náhodou nezapomněli na celoodpružená kola, jedno z nich jsme vám představili v tomto jarním článku, odpověď zní, nezapomněli. Superior, podle jeho slov, zatím nedocílil, patřičných vlastností a kvality u celoodpružených kol, tak aby byla podle jeho představ a proto je zatím nezařadil do své sériové výroby. Testování bude dál pokračovat a čas ukáže :-)
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Už popáté se vracíme na ostrov Mallorca, do ráje cyklistů. Oblast přenádherné Alcúdie i hotel,... Příspěvek MALLORCA 2025 – DNK kemp #5. Pojeď s námi na ostrov cyklistů pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…„Uf, to nejhorší máme za sebou“. To jsem si říkala, po ukončení prvního trimestru, ale ... Příspěvek Z deníčku šílené matky B. – 3. díl. Hlavně si nic neplánovat pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
rafky pro Vecka - to se mi zda nebo jsou na spouste kol, rafky pro Vecka i, kdyz jsou osazeny kotouci viz 929 ?
odpověz na tento komentářto Ondra B* - nene, ver tomu, lanka vedena spodem necini vubec zadne potize: co se tyce prehazky, nespini se tak, jako kdyby byly(i?) vedena vrchem - neprsi do nich, nepada do nich blato. a co se tyce smyku, taky vubec zadny problem a to ani v zime (snih/ led).
odpověz na tento komentářtuto variantu vozim jiz 7. sezonu (zacal jsem na Sfinxu), delam 10-12k km rocne.
kdyby byla lepsi "mtb" varianta, tj. vedeni vrchem, jiz davno byl na tento princip najeli vyrobci silnicek ;-)
spodem je narocnejsi na montaz, proto vsichni najeli na vrsek.
lanka - diky za ohlasy na druhou sadu kol... a k tem lankum - ja s tim nemam zkusenosti, ale prijde mi to spis mene prakticky, protoze na tech lankach se musi desne zachytavat blato a i bowdeny se musej desne zadelavat... takze zivotnost je kratsi
odpověz na tento komentářto karkula - prave fakt, ze presli z matu na lesk se mi nelibi. matnych na trhu neni moc, hned zaujeme. ale vec nazoru.
odpověz na tento komentářa designove mi pripadaji vyvazene (evidentne jde o subjektivni pocit :-) nejsem sam, co vim, tak superioru se zvysuji trzby.
ocenuji i fakt, ze lanka na prehazku a smyk vedou spodem. opravdu lepsi reseni, nez vrchem! u jsou to machri.
Souhlas s maedva..Zdařilejší a optimistický je pro mě alespoň fakt, že u vyšších modelů- team přešli z matu na lesk...
odpověz na tento komentářKvalitni veci a asi i ram, ale ten design je mirne podprumerny.To me odrazuje od koupe.S tema nahradnima kolama je to prece uz davno znamy, vim o hodne lidech co to tak maji a ani nejsou zavodnici.Je ale plus, ze to nabizi primo vyrobce pro svoje modely.
odpověz na tento komentářto Ondra - technických komplikací se bát nemusíš, já mám kazetu 11-23 :)
odpověz na tento komentářnevim jestli se mi to zda ale nektery fotky jsou malinko rozmazany:-(
odpověz na tento komentářbiková silnička - jj, s těmi úzkými hladkými plášti obutými na druhé sadě kol to dělám taky - je to velmi praktické. silničku jako druhé kolo bych neměl čas ujezdit a takhle akorát přehodim kola a mám z bika téměř silničku. kazetu tam mam bikovou, abych si nezpůsoboval zbytečné technické komplikace...
odpověz na tento komentářcombo - S těma náhradníma kolama to není špatnej nápad. Co je tam za kazetu ? Vypadá to že je trochu do "silnična" ?
odpověz na tento komentář