Co si připravil Trek pro všechny XC a marathónské ridery na sezónu 2010? Tak tuto otázku vám podrobně zodpovíme v následujícím článku ...
Vítejte u druhého dílu představení novinek modelové řady Trek 2010. Dnes navážeme na první díl, ve kterém jsme vám představili celopéra s vyššími zdvihy a který jsme zakončili trail řadou Fuel EX.
Celoodpružená řada biků se zdvihem 100 mm určená pro sportovní i závodní X-Country nese název Top Fuel a najdeme v ní celkem šest modelů včetně dvou WSD určených ženám, bikerkám. Jako základ je v nabídce duralový model Top Fuel 8, který dovozce vybral do speciální cenové akce. Za vstupní model osazený kompletním Shimanem SLX doplněným o komponenty Bontrager tak zaplatíte 58 tisíc.
Abychom nezapomněli, i zde Trek využívá všechny své nové technologie. Vahadlo z jednoho kusu EVO Link, nebo APB osu zadního náboje sloučenou s čepem odpružení zadní stavby. Trojice karbonových modelů patří mezi absolutní špičku mezi odpruženými koly. Atypicky prohnutou sedlovou trubku, která do jisté míry limituje nastavení výšky sedla, ale přispívá k vyšší pevnosti, představil Trek již loni. Letos vytunil konečně svůj topmodel i o karbonový set zapletených kol Bontrager, který přispívá k dobré hmotnosti.
Jestliže druhý duralový model v nabídce nalezneme v ceníku s číslovkou 80 tisíc, pak základní karbon Top Fuel 9.8 disc je pro nadcházející sezónu v akci, která srazila jeho cenu těsně pod stotisícovou hranici. Uvážíme-li, že stejné kolo, jen ve WSD dámské specifikaci vychází na 135 tisíc, pak je to opravdu zajímavá nabídka. Divit se tomu, že topmodel 9.9 SSL stojí 175 tisíc, asi nemá smysl. Jsou na něm použité veškeré top technologie, které fabrika vlastní a navíc je osazen novinkou v podobě nejdražší bikové sady Sram XX. Mimochodem, samotný rám stojí 67 tisíc Kč.
A jsme u hardtailů. Ty má Trek rozděleny číselnými řadami z nichž ta nejvyšší začíná devítkou a charakterizuje ji použití carbonu. Nejvyšší týmový model 9.9 SSL sedlají krom jiných i tovární jezdci Treku bratři Fluckigerové.
Pro rám je použit OCLV Red Carbon, který společně s karbonovými klikami FSA K-Force a sadou Shimano XTR zajišťují jak vynikající hmotnost, tak potřebnou "závodní" tuhost. Cena tohodle závoďáku je 160 tisíc, rám samotný vyjde na tisíců 57.
Poněkud dostupnější jsou pak dva další karbonové modely 9.8 a 9.7, které spoléhají na TCT White carbon a jsou osazeny Shimanem XT resp. mixem XT / SLX. Cenovky jsou stanoveny na 75 resp. 55 tisíc.
Sportovně závodní družina biků od Treku, která v sobě kloubí závodní ambice a vlastnosti s dostupnou cenou je označena číslovkou 8. Materiál rámu je označený jako Alpha Red Aluminium a Trek nabízí dva pánské a jeden WSD dámský model. Specifikace těchto biků ve všech případech obsahuje Shimano XT, u levnější verze je však zmixováno s SLX. 40 tisíc stojí základní model 8000, dalších 8 si budete muset připlatit za lepší osm tisíc pětistovku.
A pojďme k další skupině a tou jsou sportovní kola střední třídy, pro které má Trek po léta stejné značení a tím je šestitisícová řada. Najdeme zde celkem pět pánských a dvě dámské specifikace, přičemž pouze u té nejvyšší, označené 6700, můžete vybírat mezi kotoučovými brzdami (Avid Elixir) a V-brejky Shimano XT.
Ostatní modely v nabídce jsou kotoučové a to buď s Avid, nebo Shimano brzdami. Široká škála velikostí, specifikací i poměrně dobře odstupňované ceny pokrývají tento segment vpravdě maximálně. Trek si zde nehraje na něco víc, jak to dělají mnozí konkurenti osazováním přehazovaček XTR v mixu s SLX, či Deore. Na šestitisícovkách nalezneme výhradně Shimano a to Deorem počínaje, přes různé mixy SLX a XT a čistokrevným XT-éčkem konče. Ceny se pohybují od 20-ti do 35-ti tisíc.
Základní nabídka biků od Treku spoléhá na osvědčené řady 3000 a 4000. Tady je pokryta oblast od "tesco" kol za 8500,- Kč až po sportovněji laděné kousky za dvojnásobnou cenu.
Osazení těchto biků kopíruje cenovou hladinu a nabízí opět pouze Shimano. Řady C a T najdete na základních třítisícovkách, naopak nejvýše položené modely disponují již o poznání vybranějším osazením Deore, SLX.
Poslední skupinou kol, o kterých se dnes zmíním, je řada Ticket. Ta v podstatě vychází z biků Bruser, určených před lety pro drsnější zacházení. U Ticketu sice nelze hovořit o nějakých dirtových, či fourcrossových speciálech, nicméně na první pohled je na nich vidět, že jejich majitelé budou mít na hlavě spíš kokosku, než klasickou helmu. Cenovky Ticketů jsou v rozmezí 13-20 tisíc korun.
Info o novinkách v oblasti výšezdvihových celopér Trek 2010 najdete v tomto článku.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
57??? - Kdo umí prodávat nechá si za kvalitu zaplatit. Kdo neumí, za chvíli zkrachuje nebo získá celý trh...
odpověz na tento komentářPS: Ta cena za rám mi osobně taky přijde dost....
cena - Jestli vono to fakt nebude moc :)Obecně.
odpověz na tento komentářHynas: Taxe na nej podivej! Za kolik bys ho udelal ty, kdyz ses tak chytrej? To je furt dokola, penize penize drahy drahy :o(
odpověz na tento komentářhmmm - no co ja viem, z buducorocnej kolecie som videl uz krajsie bajky u inych vorobcov... :)
odpověz na tento komentářakurat tak ten 9.9 SSL vyzera nejak k svetu :))
57??? - 57 tisíc za samostatný HT rám? I na Trek dost drahé si myslím...
odpověz na tento komentář