Jaký bude další rok? Dnes pohledem Cannondale, Sramu a Hara ...
Bylo, nebylo?
Deset, jedenáct, dvanáct...
A kdyby se to zdálo ještě málo
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Tovární tým německé značky Canyon představil svůj závodní tým. Už před časem jsme psaly o...…
Celý článek…Už v květnu budou na severu Čech soupeřit cyklistky o vítězství na nejvýznamnějším českém etapovém...…
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
místo baterií - vytvořit nohu vidlice z ebonitu a nějakým způsobem někam přidat liščí ocas:-D
odpověz na tento komentářSram XX na spešlu Stumpjumper - Tak jsem si to mezitím našel v katalogu na 2010. Je tam trojpřevodník a kliky S-works, k tomu přesmykač Shimano XTR a řadí se páčkama Sram XX přehazovačka a Sram X.0 přesmykač. Docela guláš, ale asi to funguje...
odpověz na tento komentářad SRAM 10 R na Stumpjumperu - Spešl osazuje nejvyšší Stumpjumper - S-Works - trojpřevodníkem 22/32/44, 10 pastorkovou kazetou XX s max. 36 zuby a podle specifikací řazením XX, což asi bude u smyku jinak, protože XX má skutečně jen dvojpřevodník.....
odpověz na tento komentářSram XX - Zaujala mě informace o osazení stumpjumpera tím trojpřevodníkem. Jaké je potom řazení? Ve specifikaci sram XX je uvedeno, že přesmykač je dvoupolohový.
odpověz na tento komentářSimon - Je to pěkná vidina elektizace, ale zádrhel vidim v akumulátorech i do budoucna, Jestliže vydrží takovádle sranda 2-8 hodin, tak na větší výlet to neni.. Zlatá a přesná mechanická páčka..
odpověz na tento komentářUž mlčím mlčím :-)))
odpověz na tento komentářthx tt - 2 Muchroch díky nejsu idiot (: chápu rozměr kola vs. rozměr ráfku. Takže 2 varianty 622 ráfek s vysokým(širokým) pláštěm / galuskou (můj případ) nebo 584 (650b) s pláštěm viz
odpověz na tento komentářhttp://www.bikeradar.com/news/article/pacenti-introducing-650b-mtb-tires-11794
2 Jenik Ty si normovaný deb** !!
Mudrochu prosim sklapni!! Nikoho ty slinty, navic nesmyslne nezajimaji.
odpověz na tento komentářtřeba Haro používá ráfky WTB či Weinmann s označením 650B.
odpověz na tento komentářtady je seznam ráfků z 650B blogu: http://650bpalace.blogspot.com/2009/08/650b-rims.html
jinak Haro na svých stránkách psalo, že testovali 27,5" kola ve standardním rámu, tuším s Foxkou, čili pokud by se vešlo, byla by to zajímavá zkouška....
a ještě dva odkazy:
http://www.sheldonbrown.com/650b.html
a
http://www.bikeradar.com/news/article/pacenti-introducing-650b-mtb-tires-11794
Pro Vika - Jednoduše a stručně kolo 27,5" je na ráfku 622, šíře pláště 30-34mm.
odpověz na tento komentářPokud bude vyroben dostatečně mohutný plášť (asi tak 50mm) na 584 pak i toto se může prezentovat jako 27,5"
Podstatný rozdíl bude v mohutnosti pláště.
Označení a velikost kola v palcích je dána průměrem (venkovní průměr) pláště. Plášť na horském kole se na této vzdálenosti(průměru) podílí přibližně 10-12cm, čím jsou tyto hodnoty nižší tím je plášť užší a tedy i slabší.
Jestli existuje dostatečně mohutný plášť na ráfek 584 aby naplnil rozměr 27,5" nevím. Dle mého přehledu o pláštích doposud neexistuje.
2 Mudroch - Díky ptal sem se na rozměr toho RÁFKU ne KOLA jako celku a teď su ještě zmatenější (:
odpověz na tento komentář29" mají 622mm tzn že na to obuješ "klidně" trekový plášť.
26" mají 559mm tady není co řešit.
a zajímalo mě, jestli se na tu 27,5" dělá jiný rozměr ráfku ? Z příspěvku na cd sem pochopil že ano a je to 684mm tzn že na to musí jít i plášť který bude mít patku o shodném rozměru.
Je tak ? (:
Polopaticky se pokusím vysvětlit. - Ještě jednou s opravama slovosledu a tedy lepšího pochopení. Kdyby to četl nějaký skalní příznivec cyklodiskuze :-))))
odpověz na tento komentářJe třeba si nejdříva ujasnit který rozměr co měří.
559mm je průměr ráfku, ovšem 26" je venkovní průměr pláště který je na tento ráfek nasazen. Pokus o vysvětlení - 559mm se rovná 22". Kde je tedy ten rozměr 26"?? Ten rozměr naměříte na venkovním průměru navlečeného a nafouknutéto pláště, to je ta část po které se jede.
Tak že na ráfek 559 nasadíte plášť a máte kolo 26"
A na ráfek 622 nasadíte plášť 29" a taky 27,5".
Tak jak se už někde psalo 27,5" je nejlepší obutí z hlediska kompromisu valivého odporu, váhy a překonávání nerovností. Toto obutí není novinkou ale lety ověřenou věcí, jedná se totiž o cyklokrosová kola - pláště.
O rozměru kola rozhodujou totiž dvě věci, a to rozměr ráfku a mohutnost pláště či galusky.
Polopaticky se pokusím vysvětlit. - Je třeba si nejdříva ujasnit který rozměr co měří.
odpověz na tento komentářRozměr ráfku 559mm označuje jeho rpůměr, ovšem 26" označuje venkovní průměr pláště který je na tento ráfek nasazen. Pokus o vysvětlení - 559mm se rovná 22". Kde je tedy ten rozměr 26"?? Ten rozměr naměříte na venkovním průměru navlečeného a nafouknutéto pláště, to je ta část po které se jede.
Tak že na ráfek 559 nasadíte plášť a máte kolo 26"
A na ráfek 622 nasadíte plášť 29" a taky 27,5".
Tak jak se už někde psalo 27,5" je nejlepší obutí z hlediska kompromisu valivého odporu, váhy a překonávání nerovností. Toto obutí není novinkou ale lety ověřenou věcí, jedná se totiž o cyklokrosová kola - pláště.
... - z cyklo diskuze
odpověz na tento komentářtakže 559 (26") vs 584 (27,5") vs 622 (29")
ID valodja thx
rozměr ? - Neví tu nějaký "odborník" jaký je rozměr ráfku na té 27,5"?
odpověz na tento komentářAutor ví ?