Cyklokrosový speciál Kateřiny Nash

Dnes zamíříme do dámské části cyklokrosového depa a podíváme se na materiál nejlepší české cyklokrosařky Kateřiny Nash Hanušové ...

Autor: Václav Svatoš

Cyklokrosová sezóna je v plném proudu a silniční kola obutá do širokých galusek se víkend co víkend zařezavájí do bláta, sněhu a travnatých luk. Pojďme si tedy představit další z vytížených cyklokrosových speciálů. Dnes však z trochu jiného soudku, nebo-li jiné kategorie a to kategorie té elitní ženské. Po cyklokrosových speciálech Stevens Carbon Team Nielse Alberta a Ridley X-Night Zdeňka Štybara vám představujeme závodní krosku naší nejlepší závodnice, Orbeu sympatické Kateřiny Nash Hanušové z amerického týmu Luna.

Kateřina Nash Hanušová - cyklokrosový speciál Orbea Igorre

Katka je na cyklokros vybavena dvěma koly, což je pro závodění absolutní minimum, ale na cestování mezi Evropou a Amerikou to jistě drobné rodačce z jihočeských Prachatic bohatě stačí. Základní kámen, tedy rám, je od stejné firmy jako její horské kolo a to od španělské firmy Orbea, jejíž historie sahá až do roku 1847 a v cyklistice ji proslavil především téměř nepřemožitelný biker Julien Absalon, který sedlá tato kola posledních pár sezón a díky nové smlouvě ještě pár bude.

Cyklokrosový rám nese označení Igorre podle španělského města, kde se jezdí cyklokrosové závody světového poháru. Rám asi jen težko něčím osloví, za to si ho může pořídit prakticky každý bez vynaložení větších finančních prostředků. Je svařen z tvarovaných hliníkových trubek s označením 6000, kdy spodní rámová trubka připomíná v řezu tvar čtyřlístku. Nechybí vyměnitelná patka a dnes velmi zaběhlé integrované hlavové složení. Rám spolehá na umístětní navářek pro vedeni bowdenu s lanky vrchem. Tedy po horni rámové trubce a tak musí být sedlová trubka u středového složení vybavená kladkou, která otáčí směr tahu lanka pro přesmykač. Rám postrádá vložky pro montáž košíků jak je u cyklokrosových kol zvykem.

Kateřina Nash Hanušová - cyklokrosový speciál Orbea Igorre Kateřina Nash Hanušová - cyklokrosový speciál Orbea Igorre

Exluzivním komponentem je použitá celokarbonová vidlice od firmy Easton. Model EC90X je bezpochyby tím nejlepším, co na trhu cyklokrosových vidlic můžeme pořídit, avšak kvalita je podtržena také cenou, která se v někerých případech rovná cenám vidlic odpružených nebo se jim alespoň blíží (cena 8990,-). Vidlice na Katčině speciálu má upravené patky, a to v podobě odstranění bezpečnostních výběžků, zamezujících vypadnutí kola při povolení předního upínáku. Důvodem tohoto řešení je rychlá výměna kola bez nutnosti šroubování matice rychloupínáku. Od stejné firmy se stejným označením a ze stejného materiálu je také sedlovka tedy Easton EC90 v podání Zero, tedy se zámkem ležícím přesně v ose sedlovky. Do něj je chyceno velmi oblíbené sedlo od firmy Selle Italia, model SLR s titanovými lyžinami. Od Eastonu je také kokpit tvořený hliníkovým představec EA90 a řídítky EA70 a i korková žlutá omotávka, která dolaďuje celý komplet do týmových barev.

Kateřina Nash Hanušová - cyklokrosový speciál Orbea Igorre

Pohon kola zajišťuje týmový sponzor Shimano, konkrétně nejvyšší silniční sada z let již minulých. Nápisy Dura-Ace najdeme prakticky všude, tedy na řadících/brzdových pákách, přehazovačce, přesmykači, kazetě 12-27, řetězu a klikách. Ty postrádají originální větší převodník, který nahradila placka FSA se 44 zuby, vnitřní má standardních 39. Délka klik 172,5 milimetrů je stejná jako používají dnešní největší hvězdy cyklokrosu Niels Albert a Zdeněk Štybar. Pedály jsou tradičně z bikové sady XTR.

Dalším odlišným komponentem, nezapadajícím jmenovitě do sady, jsou brzdy. Čelisti Kore jsou vybaveny standardními držáky brzdových gumiček ze silničních brzd Dura-Ace, do kterých jsou vsunuty opět exluzivní brzdové gumičky Swissstop Yelow King na karbonové ráfky, vyráběné s potiskem přímo pro Mavic.

Kateřina Nash Hanušová - cyklokrosový speciál Orbea Igorre

Blížíme se ke konci článku, a tak nám nezbývá, než se podívat na pomyslnou třešničku, kterou jsou karbonová kola Mavic Cosmic Carbone Ultimate s výrobcem udávanou vahou 1185 gramů. Francouzský výrobce pěje na tato svá kola jen samé ódy i s přívlastky jako nejtužší kola na světě. Jak by také ne, když při prvním pohledu takřka nejde Kateřina Nash Hanušovázadržet slovo Lightweight.
Že kola jsou maximálně tuhá je neoddiskutovatelné, v superlativech se ale nedá mluvit o systému zadní náby, který má své mouchy.
Na kolech nalezneme opět galusky Dugast se vzorkem Rhyno a šiřkou 32 milimetrů. Po bocích je tkanina ošetřena speciálním přípravkem chránícím galusku hlavně před mokrem a sáním vlhka. Pasta boky galuky začernila a změnila ji k nepoznaní. Tyto přípravky se vyrábějí i v bezbarvém provedení a tak si jich z dálky ani nevšimnete.

Tak a to je o kole nejlepší české cyklokrosařky a bikerky vše. Doufejme, že se Katce na světovém šampionátu v domácím Táboře zadaří a její speciál uvidíme za cílovou čarou jako první ...


Foto: Michal Červený

Přečteno - 22581x Tagy: tech technews cyklokros cx cc
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Týmy a klubyPuck Pieterse absolvuje v sezóně 13 cyklokrosových závodů, vrcholem je MS
    Puck Pieterse absolvuje v sezóně 13 cyklokrosových závodů, vrcholem je MS
  2. Český pohárČeský pohár v cyklokrosu čeká v sobotu 5. díl, jak vypadá průběžné pořadí?
    Český pohár v cyklokrosu čeká v sobotu 5. díl, jak vypadá průběžné pořadí?
  3. Světový pohárStart světového poháru v cyklokrosu se blíží, 1. díl se jede v Antverpách
    Start světového poháru v cyklokrosu se blíží, 1. díl se jede v Antverpách
  4. ZávodyFotogalerie: HSF System Cup 2024 - Plzeň
    Fotogalerie: HSF System Cup 2024 - Plzeň
  5. Mistrovství EvropyJuniorka Bukovská veze do Čech z cyklokrosového mistrovství Evropy stříbro
    Juniorka Bukovská veze do Čech z cyklokrosového mistrovství Evropy stříbro
  6. Mistrovství EvropyMistrovství Evropy v cyklokrosu hostí španělská Pontevedra
    Mistrovství Evropy v cyklokrosu hostí španělská Pontevedra

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #5 Dave Babiánek - vloženo: 13.11.2009 v 14:30:39

    Jak vidíte, jen o kole to není..

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #4 hydrant - vloženo: 12.11.2009 v 20:39:36

    překvapení - Překvapilo mě víc věcí: hliníkový rám, stará Dura, délka klik, očka pro blatníky na přední vidlici... Pro elitní jezdkyni bych očekával elitnější kolo...
    Jinak Katka jezdí super a přeju jí, ať ji netrápí žádná nachlazení a dobrá forma vydrží až do Tábora !

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #3 chaingang - vloženo: 12.11.2009 v 17:12:55

    klasickej rám? - protože slopingovej rám by už asi nenahodila na rameno,bylo by tam málo místa...

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #2 Petr - vloženo: 12.11.2009 v 17:05:57

    Klasickej rám pro bikerku? - Teda nemůžu si pomoct ,ale na ženskou??Proč to nemá sloping,proč to víc nekopíruje její MTB kolo?

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #1 lalin - vloženo: 12.11.2009 v 15:34:50

    zadni naba? - Co je tim mysleno ze zadni naba neni uplne ok?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744