Dalším celoodpruženým kolem v našem redakčním testu bylo kanadské Norco Six, model roku 2005 ...
Six okupuje v Norco nabídce celkem vysokou čtvrtou pozici mezi VPS celoodpruženými modely. Jako jediný z nich má ale jednokorunkovou vidlici a zdvihy "jen" 155mm což z něj teoreticky dělá frírajd. Norco ale pojalo tenhle bike spíš jako trochu odlehčený sjezďák se vším všudy.
RÁM
|
KOMPONENTY
Že nejde o žádný low-end model je jasné, jakmile se na kolo podíváte.
nejvyšší model FR vidlice Z1 od Marzocchi, nekompromisní FOX tlumič DHX, a
velkoprůměrové (205mm) kotouče Hayes společně s masivním rámem dávají
tušit, že budete mít co do činění s pěknou dračí potvůrkou. Norco
nehodlá experimentovat s životy svých zákazníků a tak nasadilo namísto
Shimana Saint či Hone s dualovými pákami a řazením raději devítirychlostní
dvoupáčky od Sramu X9 a stejné logo nese na svém hřbetě i přehazovačka.
Cenově, ale především funkčně zřejmě stále častěji využívaná
varianta. Komponentově jde jinak o vcelku sehraný komplet převážně tří
značek, Truvativ, Titec a Sram doplněný o ráfky od Alexu.
Samostatnou kapitolou jsou na kole pláště. Ty totiž oproti původním specifikacím nakonal nesou hned dvě známá loga. To první imidžové prezentuje, Marzocchi, to druhé pak uvádí vše na pravou míru když nápisem Made by Nokian odhaluje pravého výrobce těchto 2,6" palců širokých držáků.
JÍZDA
Žádný chameleon SIX určitě není. Na první pohled z něj čiší
bytelnost a odhodlanost postavit se čelem k brutálnímu zacházení svého
majitele. Hned po prvním uchopení biku překvapí jeho téměř bezchybná
ergonomie. Musím říct, že málokdy jsem měl po prvním osahání tak dobrý
pocit z toho, že je mi kolo šitý prakticky na míru, jako u tohoto Sixe. Správná
šířka řídítek a kratší posez, než na který bychom mohli být u obdobných
velikostí zvyklí u konkurence to jsou znaky Norca už nějaký ten pátek.
Na dvojpáčkové devítirychlostní řazení Sram se dá zvyknout celkem rychle a kotouče Hayes Nine jsou záležitost, která nezklame, naopak. Jejich brutální brzdový účinek chvílemi překvapoval i mne a to už jsem měl v ruce pěknou řádku strojoven s poladěnými brzdami. V terénu byly pak dalším překvapením a nutno podotknout velice příjemným, Marzocchi pláště. Jejich design je složen ze stovek různě poskládaných log Marzocchi ve tvaru "M" a spolu s poloměkkou směsí se podařilo dostat přední kolo do smyku opravdu jen s těží.
CO A ZA KOLIK ?
Čtvrté nejdražší kolo v nabídce Norca má pro letošek cenovku s číslem
79 990,- a pokud budete shánět jeho levnějšího bratříčka budete mít
bohužel smůlu. Celoodpružený levnější VPS kolega Atomik, je postaven na
zcela odlišném monokokovém rámu ale stojí již zajímavějších 55 990,-.
Pozitivní zpráva ale je, že je k dostání i samostatný rám s tlumičem a
to za celkem příjemnou cenu 33 990,-
ZÁVĚR
Norco Six by se dal v našich zeměpisných končinách bez problémů zařadit
mezi sjezdová kola, ačkoliv jeho specifikace úplně 100%-ně sjezdová není.
Rozhodně od něj nečekejte universální možnosti použití jako např. u dříve
testovaného Giantu
Reign, který má prakticky stejné zdvihy jako Šestka. Díky
bytelné konstrukci, dvěma pevným osám a dobré geometrii na něm zažijete při
jízdě z kopce určitě
hodně zábavy. Pokud se na něm ale budete muset vydat někam na výšlap, počítejte
s tím, že dorazíte do cílového místa později než vaši kamarádi a že vás
to bude stát o něco více sil, než je. Dvacetikilový drobek rozhodně přežije
bez ztráty kytičky, i nějaký ten crash, takže se zase nemusíte bát, že vám
jen tak něco ulítne ...
Kompletní specifikace : Norco
Six (MTBS Bikekatalog)
Foto : Petr Bureš & Jan
Mourek
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Tovární tým německé značky Canyon představil svůj závodní tým. Už před časem jsme psaly o...…
Celý článek…Už v květnu budou na severu Čech soupeřit cyklistky o vítězství na nejvýznamnějším českém etapovém...…
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
to kolo je hodně v klidu ale mit těch 80 000.
odpověz na tento komentářJe to moc těžký. Kdo se s tím má tahat,kdyby to mělo zdvih 200mm a dvoukorunku,tak by se to dalo,ale toto
odpověz na tento komentářkurwa - A teraz polski akcent: Chuj Wam W Dupe!!!! Co cipy?? Rozumiecie wyjebańce kozie oscypy?? Możecie possać mi chuja!!!
odpověz na tento komentářzacne zamiaru, bratovie czesky
odpověz na tento komentářAsi začnem šporiť!!!
odpověz na tento komentářpřesmyk - přesmyk na těhle kolech je absolutní hovadina.Pokud člověk nemá kondičku jako čerstvej vítěz iron mana, tak ten kopec stejně vytlačí. Ale jinak je to stroj pěknej.
odpověz na tento komentářAsi tři měsíce sedlám levnějšího bratříčka Atomik a jsem absolutně spokojenej, jen vidli jsem nechal u(o)pravit a i tak by mohla být citlivější, ale bike je to supr. Norco umí a už teď se těším na to, co vytáhne proti novým bikům Kona '06.
odpověz na tento komentářAž na ten Truvativ pěknej kousek. Ale zeptám se odborníků - jak s jednokorunkou s takovym zdvihem? S mojí váhou bych z toho měl dost strach.
odpověz na tento komentář38zubu a napinak a muzes litat i do kopcu jak satan :) ty jo ale 20kg to je jak sjezdak :O
odpověz na tento komentářRe:Mara - Jasne ze na sjezd je jepsi jednoplacka s napinakem, laborovat se dá pak i s delkou osy apod, ale podle me je lepsi mit tam trojprevodnik klidne se smykem a neco alespon uslapat, nez rotovat 32zubu, to fakt neni na moc velkou rychlost...
odpověz na tento komentářTo autor: Když by jsi uvažoval o sjezdovém použití tohodle kola, tak by jsi k tomu velkýmu převodníku dal stejně napínák a sundal přesmyk.. ne?? Tak na co 3 převodniky s přesmykačem...
odpověz na tento komentář