RB IQ Base TEST

Tenhle test byl dlouho očekávaný a my jsme si ho opravdu užili. Na zhruba třech stovkách kilometrů, které jsme na biku prožili, se už dá zjistit ledacos ...

Autor: Petr Bureš

Od chvíle, kdy český výrobce, firma Racebike, představil svůj nový celoodpružený trail model IQ, se rozdělili příznivci této značky na dva tábory. Jedna část ihned objednala, nebo alespoň novou koncepci vítá a podporuje, druhá část pak s očividným zklamáním dává od nového IQ ruce pryč s tím, že už to není "TO" RB jako doposud, že tlumič na zadní stavbě nemůže fungovat bez vahadla, že nekompatibilní uchycení tlumiče zesložiťuje případné opravy atp. Co na to říct ? Že většina lidí se na kole ani nesvezla a už dělá jasné závěry. Oni jsou totiž vždycky všici chytřejší než výrobce a hned podle obrázků poznají jak se kolo bude chovat a kolik vydrží. S úsměvem na rtu jsem pročítal debaty pod preview článkem RB IQ a v duchu se těšil na okamžik, kdy tenhle bike budu moct osedlat v našem redakčním testu. Ten okamžik již nastal a zde jsou tedy naše postřehy a zkušenosti z třítýdenního testovacího ježdění.

Jedeme na duralu
Nejprve ale tradičně něco málo k představení této novinky pro rok 2009. RB v tomto případě vsadilo na jednoduchost. Na rozdíl od Speedsteru, který v nabídce již nenajdete, opustilo velký frézovaný nosník uprostřed rámu i přerušenou sedlovou trubku a místo toho prohnulo horní rámovou trubku. Převážně kruhový průřez všech trubek, vyrobených z materiálu 7020 T6 a následně dvojitě tepelně zpracovaných, vrací kolu z části klasický tvar. Ten ale končí se sedlovou trubkou. Zadní stavba se nebojí žádných konvencí. Jednočepová konstrukce, které se RB drží u všech svých kol, dostala novou podobu. Na hlavní čep, který je umístěn nad středovým složením v úrovni mezi prostředním a velkým převodníkem, navazují spodní vzpěry zadní stavby zakončené frézovanými patkami. Doposud mělo RB vždy na svých kolech zadní stavbu jako jeden trojúhelníkový kus pouze s jedním čepem. U modelu IQ přibývá tedy čep druhý, který je rovněž uložen na průmyslových ložiscích. Horní vzpěry jsou svařeny prostřednictvím frézované spojky do které je našroubovaný tlumič. Pro celkové zpevnění je pak navíc použit černý bridge uchycený čtveřicí torxů za sedlovou trubkou. Systém RB nazvalo jako LDL (Linear Direkt Link). Jeho nespornou výhodou je přepákování sil působících na zdvih tlumíče, potažmo zadní stavby v poměru 2:1, což umožňuje použít nižších tlaků v tlumiči oproti konkurenčním přepákovaným řešením.

Zajímavé je osazení kola. Jelikož jsme pro test dostali v podstatě základní verzi biku označenou jako BASE, jen s několika výjimkami v osazení oproti sériovce, nelekejte se, že pár věcí na kole plně neodpovídá popisu. Text je správně, fotky lžou. Co se odpružení týká, tak tam najdeme Marzocchi 44 TST2 s ovládáním vyvedeným na řídítka. Zadních 120mm zdvihu obstarává vzduchový tlumič XFusion 02 PVA, který je vešroubovaný svou pístnicí napevno do zadní stavby. Původní informace, že časem přibude ještě možnost alternativně namontovat i FOX tlumič se bohužel nepotvrdila, takže stejný tlumič najdete na včech modelech IQ.

SLX for ever
Osazení téhle "základovky" je poměrně hodně slušné. Spočívá totiž prakticky v kompletní sadě Shimano SLX doplněné o sedlovku, řídítka a představec R.A.C.E.R. (vlastní dálněvýchodní OEM produkce RB). Do nábojů SLX jsou zapletené ráfky WTB SpeedDisk posléze obuté do plášťů WeirWolf od stejné značky. Logo WTB pak najdete ještě i na sedle (Rocket V) a gripech (WeirWolf).

No a před tím, než se podíváme na to, jak se nám na IQ jezdilo, je tu ještě malé konkurenční srovnání. Vybrat ovšem smysluplnou trojici kol k tomuto rámu nebylo vůbec jednoduché. Nakonec jsme se rozhodli pro následující konkurenční trojku :

Konkurenční srovnání
 

RB
IQ Base

Superior
XC F50
Nicolai
Helius CC PRO
Titus
Motolite

cena

38 990,-
42 999,-
3 799,- EUR
45 990,- (rám)
materiál rámu
dural 6061
Alu 7005
Alu Easton
6069 alu/carbon
vidlice
Marzocchi 44 TST2
Manitou Drake Super Air
Magura Menja
-
tlumič
X-Fusion 02PVA
Manitou Radium R
X-Fusion 02RC
Fox RP2
zdvih př./zad.
120 / 120mm
130 / 130mm
85,100,130 / 88-129mm
127mm
systém odpr.
jednočep LDL
čtyřčep
čtyřčep
 čtyřčep FSR 
úhel hl. trubky
70°
67°
69°
69°
úhel sedl. trubky
73,5°
72°
73,7°
72°

Cestou necestou
Na test tohodle kola jsem se osobně celkem těšil. Vždycky mám rád, když se můžu svézt na něčem, co je výsledkem práce lidí, které jsem měl tu čest osobně poznat a v reálu vidět zázemí vzniku jejich produktů. RB je jednou z mála ryze českých firem, která opravdu celou svou produkci dělá ručně v Česku. Před tím než kolo vloží do své nabídky, probíhá mnohaměsíční testování a optimalizace a tak jsem byl zvědavý na to, jak se tenhle drobeček ve své základní specifikaci nakonec vybarví.

První nasednutí a zacvaknutí do pedálů dává tušit, že ačkoliv je posed poněkud pohodlnější než u vysloveně XC celopér se zdvihem kolem stovky, nepůjde o žádného lenocha. Pocit "závodna" a slib sportovního "rychlocestování" navíc posilují i poměrně úzká rovná řídítka (šíře 600mm), kterým by klidně slušely i krátké rožky. Tak hurá do terénu ať vidíme, co tenhle bike opravdu umí.

Jelikož v nabídce RB nahradilo IQ dosluhující model Speedster, dalo se očekávat, že se bude snažit ho alespoň částečně nahradit i jeho vlastnostmi. O tom, zda-li se mu to podařilo na jedničku, ale s úspěchem pochybujeme, protože nárůst zdvihu o 20mm v kategorii XC mnohé odradí. A ti, kteří byli zvyklí na XC celopéro, se s IQ nemusí ideálně popasovat. Nicnéně vše má svá pro a proti. 120mm zdvihu přidalo biku na komfortu. LDL systém navíc dokáže velmi dobře odfiltrovávat i malé nerovnosti a o kořenech a dalších lesních nerovnostech ani nemluvě. eRBé IQ je prostě napákované tak, aby jízda na něm méně bolela a člověk se mohl více soustředit na terén.

Komfort je v tomto případě ale bohužel vykoupený horšími akceleračními vlastnostmi kola. Jakmile totiž zaberete a opřete se naplno do pedálů, zadní stavba požere část vaší energie a způsobí, že místo abyste okamžitě vyrazili vpřed, se nejprve malinko zhoupnete a teprve potom je vámi vynaložená energie převedena v dopředný pohyb. Tohoto efektu se sice většinou zbavíte poté co polozamknete tlumič do prostřední polohy jeho alternativy propedal, ale tím zase eliminujete schopnost kola reagovat na menší nerovnosti. Navíc vás to často nutí k regulaci tlumiče, a odvádí pozornost od jízdy. Svou roli na horší akceleraci určitě hraje i fakt, že kolo nepatří mezi nejlehčí. Věříme, že tento nešvar do jisté míry ustoupí s vyššími specifkacemi kola, kde je hmotnost o poznání nižší.

Jinak ovladatelnost kola je velmi dobrá. Ačkoliv bychom uvítali přeci jen o něco širší a pohodlnější řídítka, geometrie kolu sedí a v trailech, do kterých je bike určený, se cítí jako ryba ve vodě. Jediné, co malinko kazí výsledný dojem z jízdy a nemalou měrou přispívá také k vyšší hmotnosti kola, je zvolená vidlice. Tato Marzocchi totiž bohužel nepatří mezi nejlepší počiny italského výrobce a nic na tom nezmění ani dálkové ovládání lockoutu z řídítek. Jelikož máme v dlouhodobém testu k dispozici set zapletených kol Remerx Viking, tak jsme samozřejmě neodolali a na bike je zkušebně asi na sto kilometrů nasadili. Nejenom, že jsme v daném okamžiku ušetřili zhruba čtvrt kila, ale překvapilo nás, jak to biku dodalo na přesnosti a ubralo malinko i na již zmiňované lenosti. Mimochodem a kolo s nimi i dost dobře vypadá.

- komfortní odpružení - horší akcelerace
- dobrá cena - slabá vidlice
- vyvážená specifikace - vysoká hmotnost

Jak si stojí ?
Sečteno a potrženo RB IQ Base je kolem, které v dané specifikaci neoslovuje ani XC ani MX závodníky, ale spíše rekreačněji orientované jedince, kteří čekají od celoodpruženého kola více pohodlí a nevadí jim horší schopnosti akcelerace. Daň za nízkou cenu, která je v tomto případě těsně pod hranicí 40ti tisíc korun, si ale kolo vybírá v poněkud vyšší hmotnosti. Bez pedálů jsme totiž tenhle bike zvážili a údaj na displeji  byl i na trail bike v eLkové velikosti poněkud vyšší - 13,42 Kg. Jinak jde o poměrně vyvážený stroj, jehož specifikace v žádném bodě výrazně nevybočuje. Dokážeme si ale představit, že daleko víc radosti bude IQ rozdávat ve své prostřední specifikaci, která staví na kvalitách vidlice FOX a komponentech Shimano XT.

Technické parametry
velikosti S,M, (L), XL,XXL
A - úhel hlavy *) 70°
B - úhel sedlovky *) 73,5°
C - délka rámu *) 595 mm
D - výška rámu *) 490 mm
E - rozchod kol *) neudává se
F - délka zadní stavby *) 423 mm
G - výška středu *) neudává se
hmotnost kola 13,42 Kg

*) - Udávané hodnoty rozměrů odpovídají testované velikosti L.

Více informací o cenách, specifikacích a geometriiích hledejte na stránkách výrobce www.racebike.cz. Porovnávat a zkoumat kola RB můžete ale i v našem bikekatalogu.

Přečteno - 38645x Tagy: testy rb tech2009
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Testy - RecenzeBylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
    Bylo to znamení: vysněný gravel Santa Cruz Stigmata
  2. DoplňkyTEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
    TEST: Crankbrothers Mallet Trail BOA
  3. TechnikaFotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
    Fotogalerie: Jak jsme testovali nejnovější Bosch MY25
  4. Testy - RecenzeTEST: Specialized Chisel FS 29
    TEST: Specialized Chisel FS 29
  5. Testy - RecenzeTestovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
    Testovali jsme nejnovější Bosch Performance CX
  6. TechnikaFotogalerie: Bryton Rider 460 E
    Fotogalerie: Bryton Rider 460 E

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #26 petr červený - vloženo: 06.06.2009 v 21:58:59

    GA - NA to jsem přišel při jízdě.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #25 happyrider - vloženo: 06.06.2009 v 00:22:42

    K tlumiči - má čtyři polohy a každá z nich se chová jinak a citelně mění chování kola. Takže při plně vypnutém propedálu krásně kopíruje naopak když se zapne tak o pohupování nemůže být řeč. Celkový projev ovlivňuje i tlak. Fouká se opravdu méně. Do Speedstera s RP3 jsem dával 160psi a do IQ dávám 90psi. Radím vyzkoušet různé tlaky a jezdit. Rozdíl o 10 psi je už hodně poznat a třeba pro mně bylo 100psi už docela nepříjemné. U speedstera jsem nepoznal moc rozdíl mezi 140 a 160. Testovaný model má i podle mně slabinu ve vidlici. Osobně mám IQ race+ a to je trošku jiné kafe. Váha rámu 2.56kg (vel. M, barva brutal), váha celého kola s drobnýma změnama proti sérii je 10,8kg.

    Porovnání se speedsterem je jasně pro IQ. Váha (SP v M-ku 2.95kg), funkce (citlivější reakce a větší rozsah nastavení tlumiče), zdvih (necítím žádné "zhoršení" oproti 105mm, naopak limit se posunul kousek dál), celkově vyspělejší rám. Pro Speedstera je jeho klasicky RB vzhled, spolehlivost a bezůdržbový provoz. To ještě u IQ nelze s jistotou říct, ale za téměř rok (to není překlep) co je jezdím tak není problém a ani ho nepředpokládám.

    Celkově jsem IQ spokojen a cítím to jako velký krok dopředu proti Speedsteru. Na maratony a celodenní bajkovačky opravdu dobrá volba.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #24 Bebe - vloženo: 05.06.2009 v 11:53:21

    .... - Aj... jsem to nějak špatně vypsal :-) Jinak k tomuzdvihu.. GA dělá i 90mm a to je XC více než dost.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #23 Petr Červený - vloženo: 05.06.2009 v 11:16:07

    Bebe - Heh, kroutí? Na to jsi přišel jak??

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #22 Petr Červený - vloženo: 03.06.2009 v 20:55:27

    BEBE - Ano, ovšem German Answer to dělá hlavně na váhu a na můj vkus se to hrozně kroutí. Navíc docela malej zdvih (i když ten je částečně dán kinematikou). Ale pěkný to je, to jo.:)

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #21 nara - vloženo: 03.06.2009 v 14:18:35

    tohle nemužeš porovnavat s proflexem, který má zadní vidli tak mohutnou, že by vzpěry vubec nepotřeboval. navíc původní tlumič na něm byl jenom elastomerový váleček na který kroucení zadní stavby nemá žádný negativní vliv. Je tu ale podobná věc, která funguje...a to je Maverick (dvojčep). U něj je tlumič součástí celé zadní stavby...a že by byl považován za jeden z nejkutivovanějších systémů odpružení na světě? :)

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #20 Bebe - vloženo: 03.06.2009 v 10:01:02

    to Petr Červený - obdobný systém stále dělá German Answer

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #19 Petr Červený - vloženo: 02.06.2009 v 20:31:55

    Proflex - Proflex je podobný asi jako Super V. Systém kyvky je jiný (úplně - banán čep na úrovni horního převodníku, masivní svařenec) a horní vzpěry jsou cca o 15cm kratší. Rámový "trojúhelník" má úplně jiný tvra a horní čep tlumiče je uchycen až "za sedlovku"

    Souhlasím s tvrzením, že vidlice Girvin byla lahůdka, škoda že tento systém vyšuměl... :/

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #18 oink - vloženo: 02.06.2009 v 10:47:22

    trocha historie - Pokud odhlédneme od konstrukce zadní stavby, tak naprosto stejný způsob uchycení tlumiče a geometrii čepu měla kola Proflex (později K2). U Proflexů byla zadní kyvka masivní hranatá, kvůli tuhosti a nahoru vedla tenká ramena spojená před ukotvením tlumiče. První Proflexy měly ještě elastomerové tlumiče (později bylo třeba je nahrdit jiným systémem po cca 3 letech ztrvrdly a nebyly použitelné) a paralelogramové vidlice Girvin (lahůdka).

    Ale zpět: tento systém evidentně vychází z klasického macpersonu, který se používal na prvních FS kolech pro XC (viz zmiňovaný Proflex). Uchycení tlumiče je stejné. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit (Proflex 756 vlastním a používám 11 let), že s tím není nejmenší problém.

    Mimochodem - po upgradu na tlumiče olej/vzduch můj proflex s běžnými komponenty LX váží 12kg.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #17 Denholm - vloženo: 01.06.2009 v 21:56:17

    omluva redakci - Jsem sokovan. RB to IQ zlevnilo zpatky! A ja ho pred mesicem koupil za tech 45k. Jsem opravdu potesen.
    Redakci se omlouvam.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #16 Petr Červený - vloženo: 31.05.2009 v 11:29:15

    vůle - Pohyb do strany musí být stejný jako u Speedstera - v základu je to podle mne víceméně stejný koncept, celá vůle je odvislá na hlavním čepu, který RB používá na většině svých modelů (RBox, tuším...).

    Nesmysl. Pohyb do strany je odvislý od pevnosti a pružnosti celého systému. Jak se říká, jeden čep jaro nedělá.

    Raděj bych se soustředil na to, jak se bude rám, tlumič a majitel tvářit tak za dva roky. :)

    Neodpustím si otázku:
    Jak asi brzdí kotouče na poslední fotce? :D

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #15 Petr Bureš - vloženo: 31.05.2009 v 09:42:10

    Mě ten test nepřijde zase tak špatnej. Nikdy se o kole nedá napsat podrobne úplně všechno co by zajímalo všechny. A fakt je, že když dá výrobce do testu nejvyšší model, tak vždycky vyjde líp, než ten základní. Jenomže pokud to má být taky trochu informace pro lidi, tak je dobrý zjistit, jak se chvá kolo za 40, protože to si koupí nejvíc lidí.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #14 pospecz - vloženo: 31.05.2009 v 01:30:00

    Akcelerace - Ahojte, mám tenhle rám XL a na něm věci ze starýho HT (XT, Manitou Black SPV 120mm a Mavic Crossride). Teď sem přijel z prvního ježdění po Šumavě a to ryze po asfaltových cestách, jelikož sem si před pěti tejdny zlomil obě ruce a zatim to na terén moc neni a na nový kolo sem se celou dobu jenom díval. Můžu říct, že v nejtvrdší poloze při normálním tlaku v tlumiči se chování kola pocitově blíží HT, lze v pohodě šlapat ze sedla, aniž by zadní stavba nějak výrazně propružovala a jel jsem úplně stejný převody a stejnou rychlost do lety osvědčenejch kopců jako na HT. Pouze při ryze silový jízdě tlumič povoluje, ale takhle na krev stejně dlouho nikdo jet nedokáže a ti co ano, si většinou nekupují celopéra. Pohyb do strany musí být stejný jako u Speedstera - v základu je to podle mne víceméně stejný koncept, celá vůle je odvislá na hlavním čepu, který RB používá na většině svých modelů (RBox, tuším...).
    Podle mne je právě vychytávka celýho kola v tom nastavení tlumiče, jehož čtyři polohy se od sebe skutečně diametrálně liší. Jasně - ne každýho baví hmatat dolů k tlumiči a za jízdy si měnit charakteristiku kroku, nicméně celkový projev kola mi přijde podobný filozofii, kterou razí třeba Tomas Frischknecht, který se podílel na vývoji řady Genius od Scottu. IQ by tak mohlo být velmi dobrou volbou třeba pro Alpy, kde je potřeba jet dlouho nahoru, většinou po šotolině či asfaltu, moc se u toho zbytečně nenadřít a pak si užít naplno 120mm kroku dolu dlouhým trailem. Myslím že je to ideální koncepce třeba do Livigna a podobných lokalit. Kvůli tomu sem si ho taky koupil a s první částí - teda výjezdama sem spokojenej. Už se nemůžu dočkat až budu moct jezdit dolu...

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #13 Denholm - vloženo: 30.05.2009 v 21:16:05

    poznamky - Z vlastni zkusenosti lze tlumic nastavit v celkem sirokem rozpeti utlumu, takze vetsina jezdcu si urcite najde to svoje. Neni nejlehci, ale to RB nikdy nebyly. Pruzeni je takove, ze pro me v lese zmizela velka vetsina korenu a kamenu :-). Doufam, ze se "Marcoska" zabehne, zadek je mnohem citlivejsi nez predek. Velmi se mi to vzhledove kolo libi, konstrukce je velmi jednoducha a cista.

    Pani novinari by mohli opravit tu cenu, ja uz platil tu novou. Takoveto klamani ctenaru je diletantske.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #12 Kozel - vloženo: 30.05.2009 v 21:15:11

    To snad ne - Chcete tvrdit, že jste na kole najeli přes 300km a výsledkem je test, který se snad nedá považovat ani za slabý. Ponechme stranou, že chybí elementární údaje, v testech normálně obvyklých. Když už se v úvodu odkážu na preview a pod ním vedené diskuze, tak snad mohu danou věc rozvinout, popsat a buď potvrdit či vyvrátit. Pokud mám v testu kolo s nestandardním uchycením tlumiče, bylo by možná dobré jej více rozebrat a přidat praktické zkušenosti z testu. Jak je to třeba s torzní tuhostí?
    Samotný popis jízdních vlastností ve vašem podání jest výsměchem. To není shrnutí kola po 300km ježdění, ale výcuc z prstu od stolu. Hlavně, že řešíte hmotnost, která podle mého není u kola se zdvihem 120mm, v cenové kategorii do 40tis zase tak mimo. Naopak oceňuji, že bylo dodáno kolo dosažitelné pro obyčejného smrtelníka a ne TOP model za 100tis, který má super hmotnost, ale kolik lidí si jej koupí?
    Než takové testy, to radši zůstaňte jen u těch preview. Uděláte líp.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #11 M - vloženo: 30.05.2009 v 17:54:45

    :-) - skáče, neskáče, nejdem to ďalej rozoberať ... písal som aj na iných foto tak sa kukni :-)

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #10 nara - vloženo: 30.05.2009 v 13:28:53

    2 M - možna to bude tim, že skáče přez pařez. zkus si to někdy :) ...Co třeba pár slov o pružících jednotkách. O tlumiči se v pre-view strhla bouřlivá debata (o které tu píšete a máte na ní odkaz), ale v testu se na poodhalení tajemství nějak pozapomělo (stejně jako na spoustu dalších věcí) ...další test netest

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #9 M - vloženo: 30.05.2009 v 12:10:28

    :-) - mne sa vždy "vidí" ten chlapík na druhej fotke - aj na iných fotkách a aj tu má taký posed ako keby išiel poriadnou strminou strmhlav dole - no a skoro rovina! neviem či sa predvádza! :-)

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #8 onik - vloženo: 30.05.2009 v 12:08:46

    rb iq super volba - mám tenhle rám velikost xxl,fox rlc120,na xtr s crossmaxama+pláště hutchinson python a dostal sem se na vahu 11,70kg což je docela dobré a kolo jako takové má naprosto parádní zaběr,tlumič pruží minimálně a kolo krásně tahne i do kopce...s toho rámu sem nadšený,nevím proč vám na test nepujčily lepší výbavu takhle je to dost neobjektivní vůči rámu

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #7 Maaca - vloženo: 30.05.2009 v 01:04:44

    mimo misu? - Ja mam univerzalni HT 'trailbike', kterej snese i 'lehky' hopsani, negramarim, takze s plastema na ENdurko ma 17,8kg :D a v tejdnu jsem ho prohnal trailem okolo berounky, nakonec z toho bylo krasnejch 50km a ta otresna vaha tomu vubec nevadila :) takze full kterej vazi 13,42 Kg je za ty prachy velmi v poho, samozrejme nemuzu nic rikat proti fajnsmekrum resicim na webu prvni posledni, ale vysledek je ve skutecnosti stejne hrozne relativni...

    ale takovejhle '2čep' je zajimavy reseni, ale proc nehodit lozisko na kyvce dolu, jako u FSR? mozna ze by to slo lip za pedalem,

    a taky jsem zvedav na zivotnost uchyceni tlumice v horni vzpere...

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #6 Pavel - vloženo: 29.05.2009 v 22:26:35

    Chlapi, pište to pořádně ! - Nerozumím tomuto "Na zhruba třech stovkách kilometrů..." a "zde jsou tedy naše postřehy a zkušenosti z třítýdenního testovacího ježdění." ????? Na stránkách píšou cenu 45 tisíc. Váha rámu není, popis tlumiče není když už nebude FOX taky by to chtělo doplnit. Chtělo by to kolo porovnat s pořádnou vidlou...osazení by stačilo stejné. Pláště rozměr není?

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #5 Qeex - vloženo: 29.05.2009 v 21:17:23

    Materiál rámu - Ve srovnání kol je špatně materiál rámu.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #4 Axis - vloženo: 29.05.2009 v 21:02:49

    IQecko - Jop tlemič mohu taky jen a jen pochválit, po menším upravení z 100Psi na 110-115Psi a přepnutí na první polohu nastavení se mi jelo mnohem líp. K cenám: přítelkyně si dnes v RB centru v Praze pujčovala na projetí IQučko a vzhledem k tomu že má dost enormní zájem si ho pořídit ji bylo servisáky řečeno že se cena má upravovat směrem dolů (kurz dolaru je hodně dole). BTW v článku je popis u tlumiče right ovšem v tabulce je false.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #3 Jirinak - vloženo: 29.05.2009 v 20:47:20

    IQecko - mozna by neuskodilo, kdyby jste si v testu opravili par udaju v tom srovnani, cena je 39 a ne 50 a tlumic tam neni 02RC ale 02PVA, o jehoz vlastnostech by take mozna stalo zazminku par slov, treba jakoze je to fakt skvelej tlumic vlastnostma prevysujici RP3 od Foxe, atd.. Mam ho uz pres rok na kole a funguje skvele, oproti Foxu ma 4 polohy a kazdy si brzo najde tu svou, popr. si zvykne, na to jak ho pouzivat.. Myslim, ze je to i dost otazka tohodle ramu, jak si nastavite ten tlumic. Ram je super a mozna by jeste stala zazminku jeho hmotnost a ne jen hmotnost celeho kola s levnou vybavou..

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #2 Axis - vloženo: 29.05.2009 v 20:02:08

    RB IQ TEST - Koukám že se mi u příspěvku rozhodila čeština, psáno ve spěchu a bohužel nezkontrolováno :-(

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #1 Axis - vloženo: 29.05.2009 v 19:56:11

    RB IQ TEST - Tak s uvedeným oasazením + hmotností = pomalostí souhlasím. Měl jsem možnost Bike v základním osazení po celý víkend testovat, vše se odehrávalo v terénu + přejezdy, a hodně se moje pocity blíží uvedeným v Testu. Během bikování měl kamarád též RB IQ, ovšem s komponenty mix XT/XTR(řazení) + vidlice RockShox Reba Team. Při letmém srovnávání (kdy se je naše výkonnost jakž tak stejná) mě válcoval v rovných či mírně zvlněných partech trailů, v rozbitých částech, sjzdech + výjezdech to bylo dost na stejno (hodně mu pomáhala Reba - Bomber je opravdu hodně slabá vidlice). Oba jsme si kolo po víkendu pochvalovali, až na můj postoj k ultra lenivejch pláštích + kolech, naše pozadí pak hovořilo o velmi komfortním posezu a schopnost velmi šikovně si pohrát s jakýmkoliv terénem.
    HOWG

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744