Dalším celoodpruženým strojem, který jsme dostali do redakce na test byl bělouš Adrenaline 5000 od Rock Machine ...
Se sjezdem toho ale moc společného nemá a je třeba ho brát spíš jako Enduro s lehkými freerideovými ambicemi.
RÁM
|
KOMPONENTY
U biku, který na krámě stojí půl stovky peněz, se dá tušit, že nepůjde
o úplně nezajímavou specifikaci. Přední odpružení obstarává
jednokorunkový Marzocchi Drop Off Comp se zdvihem 130 mm, který je usazen v rámu
hlavovkou od FSA. Kliky s trojpřevodníkem od Truvativu Hussefelt naznačují,
že se kolo nemusí bát delších švihů, naopak sériově montované platform
pedály dávají majiteli pocit frírajdových ambicí. Komplet sedlovka - představec
- řídítka je od FSA, prodloužené FR sedlo pochází z produkce WTB PowerV
DH Race.
Kola jsou postavena tak, aby něco vydržela. Na nábách Shimano Hone jsou zapleteny ráfky Alex DM 24 a obuty pláště Maxxis Dynomite 26x2,35". Přední kolo je ve vidlici upevněno klasickým rychloupínákem, zadní pak v rámu drží pevná osa spojená přímo s přehazovačkou.
Zaměření kola odpovídá i jeho hmotnost. Tu jsme naměřili u testovaného kola 16,4Kg, což není podle nás moc.
JÍZDA
Po celou dobu našeho testovacího ježdění jsme se ale nemohli zbavit dojmu určité těžkopádnosti a lenosti tohodle kola. Geometrie s poměrně vzpřímenou sedlovou trubkou a delší zadní stavbou nám prostě moc nesedla. Měli jsme pocit že se s kolem nedá v terénu jednoduše zatočit. Naopak když byla možnost, valit si to rychle po lesní cestě tak se bike choval poměrně stabilně a jízda na něm by se dala označit za celkem pohodovou.
Adrenaline pětitísicovka, jak bylo již řečeno výše, nemá sjezdové ambice a tak jsme se s ní ani nepokoušeli drásat nějaké Špindly, či Klínovce. V normálním provozu stačily zhruba dva dny na to aby si člověk zvykl na dualové řazení. Díky opačné pružině v přehazovačce systém funguje opačně, takže při jízdě v terénu do kopce, vlastně podřazujete palcem prostřednictvím spodní páčky pod řídítky. Trochu horší to bylo s přesmykačem, protože přehodit z prostředního na největší převodník vyžadovalo dost síly v obou prstech (prostředníku a ukazováku). Celkový dojem z kompletu nebyl nakonec překvapivě tak rozpačitý jak jsme původně čekali. Brzdy po zajetí byly opravdu hodně jedovaté a ani v kořenovém rozbitém terénu se nestalo, že bychom omylem při současném brždění přeřadili, z čehož jsme měli největší obavy. Ačkoliv je mi jasné, že toto tvrzení možná vyvolá řadu nesouhlasných reakcí, musím konstatovat že Adrenalínu Hone docela sedne...
CO A ZA KOLIK ?
ZÁVĚR
Adrenaline 5000 nemá rozhodně žádné extrémní frírajdové ambice.
Pokud hledáte kolo na blbnutí do města a do lesa asi byste se měli poohlédnout
po něčem jiném. Jestli ale hledáte kolo, na kterém si čas od času budete
chtít zkusit jak požere vyšší zdvih nějaký ten sjezdík a jinak jezdit převážně
umírněně, pak je dobré s pětitisícovkou počítat.
Kompletní specifikace : Rock Machine Adrenaline 5000 (MTBS Bikekatalog)
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Tovární tým německé značky Canyon představil svůj závodní tým. Už před časem jsme psaly o...…
Celý článek…Už v květnu budou na severu Čech soupeřit cyklistky o vítězství na nejvýznamnějším českém etapovém...…
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
škoda hliníku - další rockmršina na světě. tahle značka si ráda libuje v netradičních geometriích(na jednom exempláři jezdim) ale možná by nebylo od věci okopčit parametry třeba od kony a udělat nám radost.
odpověz na tento komentářradeji bych si koupil Coilera od kony, rm uz jsem mel dva a oba jsou na dve pulky. RM uz nikdy.
odpověz na tento komentářnic moc!! - to kolo je fakt na ...jeden z tech prvních ma pravdu je to universal ale naprosto k nicemu!!!tam nekdo mluvi ho rocky mountayn ja ho mam rm 6!!! luxus bike tady to kolo bych akorat tak povesil na zed!!!
odpověz na tento komentářZajímavej Rm - Zajímavej,ale na Downhill či extremní skákání se nejspíš nehodí.....škoda.
odpověz na tento komentář... - K cemu je tendle bajk vlastne dobrej?...na enduro se to imho nehodi....na XC taky ne...do mesta je to o nicem....to je fakt bajk bez vyznamu...nic moc teda. Na trhu je nekolik lepsich univerzalu za minimalne srovnatelne penize - a co si budem povidat...todle za ty penize neni nic moc vybaveny...
odpověz na tento komentářdrahý - je to celkem líbivé ale podle mě je to dost drahý...za stejný lowe pořídím od giantu reigna s nesrovnatelně lepšíma vlastnostma a s pocitem že se nemusím bát že se mi to rozpadne pod prdelí jak maj RM ve zvyku
odpověz na tento komentářDualy dává na svý RMX i Rocky Mountain, ale je fakt, že to neznamená, že je to dobře.
odpověz na tento komentářdualcontrol - Staci ze nedotiahnes skrutku objimky uplne...pri naraze sa paka na rajdoch odoci...Dualcontrol som jazdil, je to paradna vec, ale na FR by mi to vadilo...
odpověz na tento komentářsi myslim ze Dual Control narozdil od klasicke pevne paky uhne, takze by to nemuselo mit takovy destruktivni nasledky.
odpověz na tento komentářAle taky bych si je na tenhle typ kola nedal:)!!!
dualcontrol překvapil - mě teda rozhodně překvapila ta kladná reakce na funkčnost dualů při použití na FRku.. byl jsem zvědavej, jak se to osvědčí, ale taky jsem byl spíš skeptickej
odpověz na tento komentářKolo nevypadá špatně. Rozhodně líp než celopéra od Authoru.
odpověz na tento komentářDobrej testík.. - ...ale já bych si ROZHODNĚ dual controly na takovýhle kolo nepořídil. Nehodlám po každým pádu platit horentní sumy za tu kravinu na řidítkách..;-)
odpověz na tento komentář