Otestovali jsme zeleného draka v barvách Kawasaki, který není ani čistokrevný All mountain, na to je příliš těžký, ale ani freeride bike, na to má moc málo zdvihu a jinou geometrii ...
Dostalo se nám do rukou na testování zelený kolo s bílou vidlicí a bílými
ráfky. To by mohlo pro představení stačit?
Asi nestačí, tak fajn. Rám Transitionu je osazen tlumičem Fox DHX 5.0 a v této kombinaci nabízí zdvih 130mm pod přepákovaným jednočepem. Přední tlumení zajišťuje model Float 36 od stejné firmy jako je tlumič. Vidle ale chodí až na 160mm. Náboje, kola, řidítka, sedlo, záslepky, pedály jsouv režii značky TBC, konkrétně tedy Transition Bike Components. Brzdí se zde Avidy Juicy 7, řadí se sramem x-9 a to vepředu i vzádu a šlape se pomocí klik Hussefelt od Truvativ.
Prestona jsme se snažili projet na trailech a lokalitách, který dobře známe a na kterých už jsme jeli na víc kolech, abychom mohli objektivně soudit jeho vlastnosti. Celé kolo váží něco přes 16kg, sedlo se dá vytáhnout vysoko, tlumič můžete pro-pedalem hodně znecitlivět, takže? Takže jsem to udělal a vyšlápl si po vlastní ose na kopec. Pláště Maxxis adventure nám to ani moc nestěžovaly a tak byl výšlap celkem v pohodě. Dvojpřevodník vepředu v kombinaci s velkou kazetou vzádu je na stoupání vskutku ideální.
Nahoru jsme se dostali. Sedlo dát opět níže, povolit tlumič a hurá na sjezdovou pasáž. To už byl trochu oříšek. Vidlice se zemí svírá celkem vzpřímený úhel ( dalo by se říct kolmý ) a tak v prudkých pasážích má člověk problém, aby nešel přes rodla. Tento pocit umocňuje poněkud delší představec od truvativu, díky kterému se vaše těžiště dostane hodně dopředu. Pláště také nejsou zrovna ideál. Tlumení ale funguje excelentně.
Po tom, co se terén narovnal a my se dostali spíš na takový singletrail, se vše změnilo. Měli jsme před sebou trail jemně z kopce, s kořínky, skočkami a různými točkami. A tady kolo obživlo. Geometrie, která neseděla na sjezdu, se sem přímo hodí. Kolo jede svižně a je hravé. Přímo vybízí k neustálemu bunnyhopování, poskakování atd. Co musíme pochválit je přesmykač x-9 v kombinaci s rockringem. Řětez za celou dobu nespadl. Stihli jsme si zajet na klopenky a skoky v lese. V klopenkách kolu moc nevěříme, opět se projevuje nestabilní geometrie, kvůli moc zkosené vidlici. Není to ale sjezdový speciál, od které se očekávají rychlé průjezdy, že?
Skoky a Preston. První skoky byly na seznámení, ale po chvilce jsme se skámošili
a skákání byla jedna báseň. Přiznáváme, že to nás na tomhle kole opravdu baví.
Kolo je celkem krátké, takže si musíte zvyknout na menší stabilitu ve vzduchu.
Na druhou stranu pak přijdete na to, že se s ním dá fajnově pohrát. Dobře
se z něj odráží, ať už bunnyhop, tak z klasického odrazu. Škoda ale
je ve vysoko umístěné horní rámové trubce, přes kterou se špatně kope například
no foot can can. Na slopestyle to asi úplně nebude.
Nahoru, dolů, rovně, ve vzduchu. Nahoru mu to jde dobře a dopravíte se opravdu tam, kam budete chtít a Preston vás omezovat nebude. Sjezdové tratě bychom ale raději vynechali a nebo je jeli hodně zvolna. Jinak způsob přepákování je celkem příjemný. Začátek zdvihu je i na svých 13cm citlivý a za řetěz protlumení zas tolik netahá. Jako ryba ve vodě je kolo na singletrailech, tam si jízdy užijete opravdu dosyta. Skoky si užjete taky, ale na závody ve 4x to nevidím. Mno ale kam ho tedy zařadit? Nám se celé kolo jeví jako ideální all mountain, který je postaven pro fajnšmekry, jelikož jej nelze přehlédnout. Zelená barva v kombinaci se zlatou a bílou je celkem ojedinělá, leč celkem příjemná. Zlaté záslepky čepů, řidítek a jiné zlaté doplňky jen zdůrazňují to, že je kolo vyladěno do posledního detailu. Rám s tlumičem se vyrábí celkem ve třech velikostech (S, M a L) ve třech barevných provedeních a připravit si na něj budete muset rovných 33 tisíc korun.
Text a foto : Jakub Fišer
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Voda s citronem je vynikajícím nápojem, který si zaslouží místo ve vaší každodenní rutině, nejen...…
Celý článek…Koloshop jako jeden z největších českých internetových shopů, který má také prestižní prodejnu v Novosedlicích, otevřel...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Kozel zna?! - To Buba: Mozna sis nevsiml, ale muj prispevek neni miren proti Kubajsovi, ale proti samotnemu principu takoveho testu, ktery z podstaty nemuze byt objektivni. A vubec nejde o spatne umysly ci haneni jine znacky.
odpověz na tento komentářKozel ví?! - Kozel: Helee, ja myslim, ze clanek je velice objektivni a nehaze na nic a na nikoho spinu, tak neni zrovna na miste obvinovat Kubajsze z nejakych spatnych umyslu. Prezentovat svou staj umi dobre i jinak a nema potrebu tady hanit ostatni znacky, nebo myslis ze jo?
odpověz na tento komentářTest kola od cloveka, ktery je defacto sponzorovan konkurencni znackou? No tak to tu jeste nebylo, hvezda Mtbs.cz stoupa kolme vzhuru.
odpověz na tento komentářautor - Psal to Kubajs, je to jeho prvotina na MTBS, Ja jsem v tom upravoval jenom pad detailiku.
odpověz na tento komentářhele psal to milos milanovic
odpověz na tento komentářKdo to psal? - Tak kdo to psal , Kuba , nebo Petr , v hlavicce je jako autor Petr Bures a pod clankem Kuba
odpověz na tento komentář