V sobotu byl v polské Kudowa Zdroji sedmou závěrečnou etapou ukončen Polsko-český etapový závod. Jak viděl poslední etapu a celý závod jeho účastník Tomáš Čada?...
Bikechalenge 2009 je již minulostí. Na jeho organizaci se velkou měrou podílel i český pořadatelský tým v čele s Vénou Hornychem.
Vénovou hlavní prioritou bylo kromě zajištění výsledkového servisu i výběr tras, jejich mapování a značení. A právě náročné trasy vedené „neprovařenou“ krajinou udělaly z Bikechalenge etapový závod, na který se jen tak nezapomíná.…
Po vynikající masáži od Dády a noci doma ve vlastní posteli jsem se cítil líp než první den. Od startu se mi jelo snad poprvé dobře a na vrcholu panelky jsem byl docela vepředu. V první skupině jsem se udržel až pod stoupání na Pasa, kde nám odjeli první dva jednotlivci a tři týmy. Se mnou jel k mé radosti jen Míra Hornych a další tři týmy. Jelo se svižně i vepředu a do Pánovy cesty najeli od Ameriky všichni na plno. Jakmile se to postavilo, tak jsme my, kteří to známe, v klidu pokračovali a ostatní nevěděli co zařadit. Navíc začalo drobně pršet. Po sjezdu k Václavu, ve kterém prý polský lídr v jednotlivcích nejtěžší místo dropnul prostředkem (!), jsem zůstal sám s Mírou. Dlouho jsem mu nestačil a před první občerstvovačkou na Slavném mně naopak dojeli Rakušani z týmu Prologuebikes.com.
Pod vodou vymletými Vodními zámky jsem byl už zas před Mirečkem a dokonce s polským týmem, jedoucím na třetím místě. To ale netrvalo dlouho. V dlouhém stoupání pod Korunou mě opět dojel Mireček a za chvíli i s Poláky odjel. Před Machovským křížem přijel zezadu i německý tým, se kterým jsem pokračoval až na další občerstvovačku v Pasterce pod Hejšovinou. Do té doby mrholilo, ale šlo to. Kousek za Karlowem se setmělo a začal pro klasický přívalový déšť. Od té chvíle jsem jel sám, buď do kopce proti proudu nebo s kopce po proudu. Třetí bufet nad Darnkowem jsem projel bez zastavení a nešetřil jsem se ani v následujícím výjezdu a celkem těžkém sjezdu do Czermné.
Ve sprchách se dali podle odřenin a modřin snadno rozpoznat ti, kteří absolvovali závod, od ostatních návštěvníků aquacentra. Slavnostní vyhlášení výsledků a závěrečná párty v lázeňském parku byly důstojnou tečkou za celou akcí.
V jednotlivcích vyhrál Polák Pawel Urbanczyk (Twomark Cannondale Antyradio Team), který na trati strávil 22 hodin 35 minut a 42 sekund, před druhým Mírou Hornychem (sportchallenge.cz) -50:29 a dalším polským závodníkem Dariuszem Porosem (MTB Votum Team Wroclav) -1:22:26.
Na celkově 5. místo se díky poslední etapě dostal Tomáš Čada (Redpoint PEARL iZUMi) -2:48:37. Mezi ženami byla první Němka Gwenda Rüsing (Mooove Racing Team) 30:28:53, druhá Lída Damková (Beskidy MTB Trophy) -1:31:47 a třetí Heidi Buttiens (Downhillbikers) -8:49:37 z Belgie.
Ze 63 lidí na startu zbylo 56 v cíli. V týmech zvítězil belgický Team L.A.S. – RavX (Ken Van den Bulke – Vouter Cleppe), v čase 22:58:13, před týmem Teplice nad Metují – Cyklomax (František Žilák – Petr Suzbacher) -1:09:27 a polským Plannja Racing Team (Ernest Kurowski – Grzegorz Tomasiak) -1:32:35. Celkově 8. týmem byl teplický Redpoint – PEARL iZUMi (Michal Demjanovič – Jiří Slabý) -4:03:17. Z celkem 36 startujících týmů jich dokončilo 29. Kompletní výsledky naleznete na www.sportchallenge.cz a pořadatelskou fotogalerii na www.mtbchallenge.com.
Všechno má svůj konec, ale tento byl pro mě trochu nostalgický. S mnoha lidmi, se kterými jsem strávil krásný týden se třeba už nikdy neuvidím… Mělo to všech pět P: perfektní akce, perfektní trať, perfektní atmosféra, perfektní zážitky a perfektní poznání svých možností. To všechno vám poskytne jen etapák, na jednorázovém závodu toho tolik nezažijete. Jsem rád, že jsem se s vámi mohl o své zážitky podělit, díky. Třeba se někde příště potkáme. Děkuji i týmu pořadatelů za krásnou týdenní dovolenou, kterou vám žádná cestovka nezprostředkuje. Tomáš Čada
Foto: Miloš Lubas a archiv Tomáše Čady
Zde si můžete přečíst i ostatní reporty z tohoto etapáku:
#1. Etapák Bikechallenge odstartoval
#2. Bikechallenge nabírá na obrátkách
#3. Bikechallenge graduje!
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Tovární tým německé značky Canyon představil svůj závodní tým. Už před časem jsme psaly o...…
Celý článek…Už v květnu budou na severu Čech soupeřit cyklistky o vítězství na nejvýznamnějším českém etapovém...…
Celý článek…Jan a Josef Kohoutové mají v Praze díky Klubu českých velocipedistů svůj pomník...
Celý článek…Chybí vám už „cyklistický“ pohyb a chcete protočit nohy na kole navzdory vrstvě sněhu za okny? Jaké jsou možnosti cyklistického tréninku na doma a jak vybrat to pravé ořechové?
Celý článek…
škoda čeho ? - Etapák se pořádá stále jako závod dvojic, jsou to pořád hlavní kategorie Glacensic Bike Challenge - Man, Masters a Master 100 pro muže, pak Mix a Women pro děvčata. A protože, ne každý má vyrovnaného parťáka, tak se jedou i kategorie mužů a žen. Na rozdíl například od Beskidy Trophy , ale pouze v absolutním pořadí, a tak by mohli brečet třeba masters, že nemají svou kategorii.
odpověz na tento komentářStartovné stále patří k nejlevnějším a když ho porovnáš s týdenním zájezdem nebo jednodenním bikemarathonem, tak cena je myslím přiměřená. Prořídlejší startovní pole může mít více příčin, pro domácí okoukaná trasa, pro někoho příliš technické a fyzicky náročné, pro někoho termínová kolize s mnoha novými etapáky i bikemaratony,...atd. Nemyslím si, ale že o akci není zájem. Bikeři z 15 zemí, takových závodu tady moc nemáme. Týden bikovaní asi upřednostní více cizinci než domácí. Češi taky raději jedou na Ironbike, Trans Alp ,....., nebo s cestovkou na Ukrajinu za poznáním.
Ročník 2009 podle mnohých co to jeli také neměl chybu....
škoda jen... - škoda jen, že už se celý etapák druhým rokem nejede jako závod dvojic, že se značně zdražilo startovné a že tím pádem rapidně prořídlo startovní pole. Jel jsem v r.2007 a nemělo to chybu.
odpověz na tento komentář