Finálové Sudety v rekordu

Letošním vítězem finále maratonského ČP Specialized Rallye Sudety se stal v Teplicích nad Metují Ivan Rybařík, který jako jediný zdolal trať v čase pod pět hodin!

Autor: Tomáš Gladiš

Sudety. Jen při vyslovení tohoto slova je mezi bikery jasno. Závod, který je mnohdy bez okolků nazýván jako kultovní, se jel letos jako čtrnáctý ročník a opět jako honosná tečka za letošním Pohárem v maratonu horských kol Znovín MTB Maraton Cup.

Sluníčko a suchá trať, tedy naprosto odlišné podmínky v porovnání s loňskem, přivítaly tento víkend v Teplicích nad Metují takřka devět set startujících. Mezi nimi nechyběli ani někteří předchozí vítězové Sudet jako Petr Sulzbacher, který si připsal v minulosti dvě vítězství, nebo Tomáš Vokrouhlík, který po sérii druhých míst konečně zvítězil právě v loňském ročníku. Startovní listina by možná mohla být kvalitními jmény i nabitější, ale Specialized Rallye Sudety poněkud doplatily na termínovou kolizi s ještědským KPŽ. Přesto ale do bitvy o poslední letošní pohárové body vstoupili také závodníci usilující o celkový triumf v ČP — rozhodnout se mělo mezi Honzou Jobánkem a Ivanem Rybaříkem, ve hře ale byli také Aleš Kestler a Ondřej Zelený. Mezi ženami bohužel na startu chyběla mistryně republiky Alena Krnáčová, která ale při dvou neúčastech v Mostě a v Úpici stejně do celkového pořadí výrazněji zasáhnout nemohla, a naopak potřebovala zajet Barbora Radová, jíž chyběly body z Mostu. Celkově se tak v sobotu na startovní čáru postavilo 891 startujících, z nichž dvě třetiny zvolili ke startu 116 km dlouhých Sudet, a to včetně osmi tandemů. Tento poměr startujících ostatně potvrdil, že Sudety jsou zkrátka a dobře jen jedny.

V teplotě okolo šesti stupňů nad nulou (!) se úderem osmé ranní vydal celý balík vstříc svým tratím. Specialized Rallye Sudety byly letos o něco málo kratší, což bylo způsobeno dílčími změnami na trati. Základní kameny, které však tvoří tu proslulou mozaiku tohoto závodu, ale zůstaly a znovu se tak účastníci mohli těšit z těžké a technicky náročné trati. Ty pravé Sudety však tradičně začínají až po absolvování okruhu „Malých Sudet“, tedy něco málo přes třicet kilometrů po širokých drncavých cestách v lese i po loukách. Dříve býval tento okruh vlastním závodem určeným především pro juniorské kategorie, letos se však pořadatelé z Redpointu rozhodli krátkou trať krapet prodloužit (na 63 km). Závodit se tradičně začíná až po průjezdu Teplicemi nad Metují, kde je občerstvovací stanice, a bohužel pro účastníky krátkých Sudet to pravé bikování začíná zrovna v místě rozdělení tratí. Těmi stěžejními body na maratonské štrece jsou tedy například výjezd od Ameriky, sjezd Pánovou cestou, Vodní zámky, výjezd na Bor, Hvězda a pro mnohé také Ostaš. Zkrátka a dobře — v českých podmínkách pojmy, které mají mezi bikery už mnoho let své jméno.

Pořadatelé se vždy snaží závod zatraktivnit a aby se začalo závodit hned od startu, čeká první vrcholová prémie na závodníky už při stoupání na Bišík hned nad Teplicemi. Už zde se tedy začalo startovní pole trhat na větší či menší skupinky. Z čelních pozic odpadl Karel Hartl, adept na umístění v top ten, jehož ale o síly připravil od středy trvající průjem. Až do přibližně 20. km se v čelní skupině pohybovali všichni favorité, ani „Malé Sudety“ však neobjel Tomáš Vokrouhlík, který namotal přehazovačku a ze závodu odstoupil. Chléb se začal lámat pár kilometrů za Teplicemi nad Metují, k čemuž přispěli také závodníci z krátké trati. Pod Amerikou tak na čele pohárového závodu jela sedmičlenná skupinka, v níž figurovali Ivan Rybařík, Jiří Novák, Tomáš Doležal, Ondřej Zelený, Jan Jobánek, Aleš Kestler a Tomáš Trunschka. Udávat tempo začali první dva zmínění, tedy úřadující mistr republiky Jiří Novák (Dekhome Cannondale) a Ivan Rybařík (člen dnes již oficiálně zaniklé stáje sportful.cenytisku.cz) a na kopec s nimi vyjel i Aleš Kestler (Yogi Racing Ostrava). Ivan s Jirkou měli oba ambice v sobotu zvítězit — pro „Ňumiho“ to byl jeden z hlavních cílů konce sezóny, pro Ivana poslední příležitost výrazněji zasáhnout do celkového pořadí ČP a hlavně protrhnout smůlu, která se jej na Sudetech v minulosti držela. Netrvalo tedy dlouho a zmínění závodníci „orvali“ i své konkurenty a vzornou spoluprácí se jim vzdalovali.

Sudety s sebou ale vždy přináší dramata a totéž se dalo očekávat i letos. Svou roli hraje technická náročnost, kilometráž, počasí i technické problémy. Počasí letos hrálo závodníkům do karet — svítilo sluníčko, ale přitom se průměrná teplota pohybovala okolo deseti stupňů. Trať byla až na pár míst, která byste napočítali na prstech jedné ruky, absolutně suchá a rychlá, takže i technické pasáže se letos daly jet (pokud jste se zbavili psychického bloku a obav). Kilometry jsou na Sudetech každoročně zhruba stejné, ale nikdy nevíte, kdy přijdou technické problémy. Své by o tom mohl povědět Jirka Novák, který se musel po sérii defektů nad Božanovem vzdát naděje na vítězství. Ty naopak narostly u Ivana Rybaříka, který zůstal v půlce závodu na čele osamocen se solidním náskokem na své pronásledovatele. Ze závodníků ale málokdo věřil, že by jistebnický rodák mohl v nasazeném tempu vydržet. Jemu se to ale dařilo, ba naopak dokázal ještě získávat na vyrovnané duo Jobánek-Zelený, které jej stíhalo. Ivan z nasazeného tempa nepolevoval, posbíral vrcholové prémie v druhé půlce trati, bez větších okolků sjel Hvězdu (tak jako sedm z prvních deseti jezdců) a jeho náskok stále narůstal.

Cílem Ivan Rybařík, který patří do výběru pro australskou Crocodile Trophy, projel s vítězným gestem jako jediný v čase pod pět hodin (4:55:24) s náskokem šesti minut na druhého Honzu Jobánka. „Dnes jsem se cítil výborně, zrychlil jsem ve stoupání na Ameriku a zůstali se mnou jen Novák s Kestlerem, který pak odpadnul. Když Jirka píchnul, tak mi nezbylo než jet, a to zbývalo asi pětašedesát do cíle. Chvíli jsem se bál, ale když jsem zjistil, že mě kluci nestahují, tak už jsem začal pomalu věřit. Pak už mi ze dvou a půl minuty náskoku hlásili šest minut a to už jsem se uklidnil a šetřil kolo, aby nepřišel nějaký zbytečný defekt,“ líčil vítěz letošních Sudet. „Jsem moc rád, že se mi to povedlo. Zezačátku se jelo úplně na pohodu a já až letos pochopil, jak se Sudety vlastně mají jezdit — dříve mi tam ke konci vždycky hrozně docházelo. Vlastně jsem dnes nebojoval o vítězství v Poháru, ačkoliv tam nějaká šance byla, ale spíše o vítězství na Sudetech. Je to nejtěžší závod u nás, konkurence byla solidní a pro mě to byl jeden z cílů před sezónou,“ dodal Ivan, který si zajistil druhé místo v celkovém pořadí ČP.

Díky druhému místu se stal vítězem celkového pořadí Znovín Maraton Cupu Jan Jobánek (Merida Biking Team): „Čekali jsme, že to Ivan do konce nevydrží, ale jel parádně. Pořád nám pomalu ujížděl — Zelí jezdil lépe z kopce, já byl zase rychlejší do kopce a to druhé, třetí místo jsme si hlídali před Doldym a Trundou. V kopci po poslední občerstvovačce jsem poodkočil Zelímu a náskok už mi vydržel až do konce,“ popsal průběh závodu „Džobr“. I o třetí místo se 20 vteřin po něm ale ještě bojovalo — nakonec jej v cílové rovince získal o pouhých sedm desetin vteřiny Ondřej Zelený (Michelin-Specialized), který si připsal stejnou příčku rovněž v celkovém bodování, před famózně finišujícím Tomášem Doležalem (Axit-Doldy). Páté místo uhájil bez potíží Tomáš Trunschka (ČS-MTB) a do první desítky se vešli ještě šestý Aleš Kestler (Yogi Racing Ostrava), sedmý Luboš Němec (Vokolek Cycling Team), osmý Marek Nebesář (KC Kooperativa SG), devátý Jarda Stadtherr (MTB Team Příchovice) a desátý Radoslav Šíbl (Bikezone.cz/MRX).

Mezi ženami si své třetí vítězství v řadě připsala v závodě Specialized Rallye Sudety Barbora Radová (MRX Profil Bicycles), které na zdolání tratě stačilo 6:21:16. Druhá dojela s minimální ztrátou tří minut Martina Němcová (Pell´s Hard Bikers)  a třetí Pavla Nováková (Merida biking team). Svým třetím vítězstvím v letošním ČP získala Barbora Radová rozhodující bodový náskok pro celkové pořadí ČP, jež vyhrála s náskokem 100 bodů na druhou Novákovou a třetí Karolinu Stolařovou (ČS-MTB).

Na poloviční trati kultovních Sudet zvítězili s přehledem Jan Strož (KC Kooperativa SG Jablonec) mezi muži a Ivana Loubková (Hermann-Lucky bike) mezi ženami.

Do historie závodu Specialized Rallye Sudety se zapsal další úspěšný ročník, který se obešel bez větších zranění i ztrát ve startovním poli. Prim i letos hrála dobrá nálada, zkušené pořadatelské zajištění a nádherné prostředí, kterým trať účastníky provedla. Těžko uvěřit, že před pár lety Sudety málem skončily, a za všechny snad můžeme říci: dobře, že se tak nestalo!

Kompletní výsledkové listiny: www.sportsoft.cz

Celkové výsledky ČP XCM: cpmx.sportsoft.cz

Foto: Filip Bitnar, Tomáš Gladiš

Přečteno - 11330x Tagy: maratony 2008 cesky pohar xcm
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Ostatní závodyPrima Cup a Český pohár v maratonu 2025
    Prima Cup a Český pohár v maratonu 2025
  2. Český pohárFriedl ovládl Sudety, Jobánek obhájil celkové prvenství v ČP
    Friedl ovládl Sudety, Jobánek obhájil celkové prvenství v ČP
  3. PozvánkyRozdáváme startovné na Krakatit
    Rozdáváme startovné na Krakatit
  4. PozvánkyGenerálka na Mistrovství Evropy 2012 je připravena!
    Generálka na Mistrovství Evropy 2012 je připravena!
  5. PozvánkyNezapomeňte se registrovat a přiložte ruku k dílu!
    Nezapomeňte se registrovat a přiložte ruku k dílu!
  6. PozvánkyŠela na nových stránkách spustila přihlašování k závodu!
    Šela na nových stránkách spustila přihlašování k závodu!

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #29 tomas - vloženo: 23.09.2008 v 10:12:08

    spot ze sudet - naleznete na http://www.televize-js.cz/view.php?cisloclanku=2008090037 a můžete v něm vidět jak jela hvězdu Pavla Nováková

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #28 Pavel - vloženo: 20.09.2008 v 20:26:09

    SUDETY - Předem - závod byl skvělý, díky.
    K té trati malých Sudet - jo, byla nehorázně rychlá a hodně asfaltu, ale jak podotkl Milan - určitě lepší, než na Drásalovi, kde to (krom zepředu startujících) je ze začátku pěší turistika ve špuntech. Nicméně pokud je teoreticky možné nějaké zterénění a zkopcovatění při zachování propustnosti a prošlo by to přes lesáky/úředníky/ochranáře, hlasuji pro jednoznačné nadšené ANO! (i když pokud to pojede Véna o hodinu dýl, tak my pomalíci o dvě :-D).
    Byla to letos naprostá paráda, počasí vyšlo ideálně, na viděnou za rok!

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #27 zdenek - vloženo: 19.09.2008 v 21:47:04

    Siroka sotol = Skoro asfalt - Myslim ze pri dnesni technice (siroke gumy , UST , celopera) je skoro jedno jestli je povrch siroka sotol nebo asfalt a ze by se nemelo pocitat asfalt versus zbytek ale single traily (nebo aspon cesty kde je vyzadovana nejaka technika) a zbytku.Prece jenom technika je to co nas deli od silnicaru kde je to jen o slapani a hakovani

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #26 |Pitr - vloženo: 18.09.2008 v 09:49:55

    Nechal bych jed každeho jakou trat chce. vse podivejte že i v prvni5 ce an dlouhe sou hobici! ne jen profici. a ta prvnmi 30ka myslim km je na rozjeti a nějake to nadělení idealní!

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #25 TinkTink - vloženo: 18.09.2008 v 09:24:08

    Strucne - Bylo to fajn, proste dobry zavod.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #24 Dan - vloženo: 18.09.2008 v 08:46:14

    Trať - Stručně: nejsou lehké a těžké tratě , jsou jen schopní a neschopní závodníci.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #23 fribis - vloženo: 17.09.2008 v 22:35:01

    foto - a bude galerka na mtbs?

    Prvních třicet kiláků nebylo rozhodně jen tak na zahřátí, podívejte jak maj někteří rozdrbaný startovní čísla hned v prvním výjezdu!!!!!:))

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #22 Jirka - vloženo: 17.09.2008 v 18:02:24

    Malé vs Velké - Tak ono by rozdělení startu 63km a 123km prospělo po sportovní stránce. Pořadatelům by asi přitížilo v organizaci. Ale k věci - "nadržení machýrci" co se bojí objet dlouhou trať a jedou raději krátkou aby se "uspokojili" např. umístěním na bedně a kousek za ní dělají celkem bordel v balíku kde jedou lidi na dlouhou trať. Ideálně kbyby byla krátší varianta jen pro naprosté hobíky (příchozí) jenže jak to ošetřit aby se poznalo kdo kam patří - to je nereálné, protože vidina umístění na bedně je pro ně víc než dokázat objet 123km...

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #21 Petr - vloženo: 17.09.2008 v 17:47:09

    male sudety continued - Ja se teda jeste jednou musim zastat "malych sudet". Na jednu stranu me taky zklamalo ze Sudety se uz zalitly pod 5 hodin (to nebyl samozrejme myj pripad :) ), ale jak pise Milan je opravdu fajn to, ze temer nezalezi na kterem fleku zacinate a dojedete na miste ktere odpovida vykonosti (samozrejme nemluvim o top ten). A ja mam za to, ze za to muzou hodne prave "male Sudety". A na Sudetech je terenu az dost. Tak proc se tu bere to narikani, kdyz "zakladni kameny" Sudet tu porad jsou a budme za to radi!! Pokud by ale teren zacal od zacatku, tak jsem spis o rozdeleni tras kratkych a dlouhych.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #20 Milan - vloženo: 17.09.2008 v 17:00:07

    ad Male Sudety - Asi takhle, vyrazel jsem z uplneho chvostu(rekneme pozice 800), dojel jsem okolo 200 tzn. ze jsem musel predjet okolo 600 lidi. A dle me zkusenosti se nejlepe predbiha v kopci na asfaltu(cim delsi a prudsi tim lepe). Z tohoto pohledu si myslim,ze Male Sudety splnily svuj ucel. Kdyz si vzpomenu napr. na Drasala, kde se na najezdu do terenu 5km po startu seseda a treba 10 minut preslapuje na miste(letos jsem nebyl, ale loni to tak bylo), tak Sudety jsou vyresene lepe. Zaver: urcite nerusit.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #19 tomas - vloženo: 17.09.2008 v 14:32:39

    pro bufa - bobe, toho asfaltu na zaváděcích 33 km je max.30% a z toho jsou 3 km do kopce na bišík, a to zas tak moc není. vždy je to dané možnostmi terénu. tak nech nostalgie, přestaň vést chytré řeči a radši se pokus dělat něco pro beskydtour :-(

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #18 M.N. Cryzyy.net - vloženo: 17.09.2008 v 11:47:38

    male sudety - Je pravda, ze male sudety jsou dost rychle, ale jak pise Tomas, je to lepsi, nez aby se to nekde ucpalo, pripadne smotalo. Ono tu vubec letos bylo nejake moc rychle - nekde mi chybela hodina a zatim jsem nedal dohromady kde vsude se vlastne ztratila... mozna by male zpomaleni neskodilo :)

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #17 buf - vloženo: 17.09.2008 v 11:37:07

    jsou silniční i bikové sudety - Tomáši jsou silniční i bikové sudety, tak proč dělat z bikových silniční. Na silnici se ještě žádný biker nezařadil kam patří. Nikdo nechce jet po startu singletracky, chce to roztřídit lidi v terénu (větší kopce , širší lesní a polní cesty, louky ) když je to bikový závod. V terénu se to roztáhne dřív než na asfaltě. Jezdit zahřívací kolo v balíku nic neřeší, jen to odradí ty co neradi asfalt.... a silničáři pak stejně zavazejí bikerům až dojedou do těch pravých Sudet. Myslím , že Véna má pravdu, chce to jet terénem od startu....

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #16 luboš - vloženo: 17.09.2008 v 11:00:05

    to-máš pravdu... - ale ať už se pojede tak jako letos, nebo jinak-stejně se budu těšit!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #15 tomas - vloženo: 17.09.2008 v 10:18:28

    male sudety - po letech jsem si zase dlouhý sudety objel, abych to viděl z pohledu závodníka a myslím, že první zahřívací část vůbec není na škodu. dělá se to tak i jinde ve světě. každý se zařadí tam, kam patří a je to určitě bezpečnější, než aby byl na 5.km byl sjezd, kde se to smotá nebo singl, kde se to ucpe...

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #14 Žvejk - vloženo: 17.09.2008 v 09:55:28

    Véno, to by bylo super - Taky se přimlouvám za stížení a prodloužení trati.A myslím že i ti co jeli krátkou by si to více užili.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #13 luboš - vloženo: 17.09.2008 v 09:46:19

    :-o - tak to se máme na co těšit...

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #12 vena - vloženo: 17.09.2008 v 09:31:20

    Zadne male sudety nejsou - Jsou sudety 120 km a vlozeny zavod pro predskolni zactvo a tehotne matky s detma :-)
    Tomase uz navadim aby prvni pulku pozmenil , jestli se necha presvedcit tak se pri stejne delce pojede o hodinu dyl :-D :-D :-D Neni to bohuzel jenom na nem ale i na armade uredniku a majitelu pozemku.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #11 mario - vloženo: 17.09.2008 v 08:39:20

    male sudety vymenit... - nechtel jsme rict ze by sudety meli byt 90! SUDETY JSOU 123km! verim ze by se dalo jet nejakym zajimavejsim terenem. neco jineho je jestli je to mozne... (lesaci,majitele,ekologove..

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #10 luboš - vloženo: 17.09.2008 v 08:36:17

    ms (malé sudety) - napsal jsi to přesně: trasa se mění a na první části terénu ubývalo a ubývalo, až nezůstalo nic:-(, ale i tak jsou sudety alespoň pro mě:-) krásnej závod!

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #9 buf - vloženo: 17.09.2008 v 07:26:31

    "malé" sudety - Není pravda, že tomu bylo tak vždy. já si ještě pamatuji "malé" Sudety jak se jely přes Myší díru a i s kořeny před ní, pak se jelo přes Křížový vrch. technické pasáže na Borku, kultovní sjezd ke koupališti ( kde se fotily před rybníčkem "extlamy"), pak se jelo kolem hřbitova a za kostelem.
    Situace se ale rok od roku horší všude, to není problém jen Sudet. Lesy se stále více sypou šotolinou a vylívají asfaltem, dokonce i za dotace EU, přibývá soukromých vlastníků co nemají rádi lidi a natož bikery, vznikají ekoteroristická občanská sdružení, jen těžko se hledá pochopení u lesáků a ochránářů pokud oni sami na biku nejezdí,....., udělat dnes legálně trať, aby byla technická a co nejvíce v terénu je tak stále obtížnější.
    Snad Tomas vydrží a nenechá se odradit a Sudety budou v rámci možností i nadále "SUDETY".

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #8 Petr - vloženo: 17.09.2008 v 07:05:01

    male sudety - Me treba zase to kolo "malych sudet" vyhovuje. Je to idealni na rozjeti a taky se to uz pekne roztridi podle vykonnosti, takze potom v opravdovem terenu me uz nikdo nepada pod kolo a da se pekne predjizdet.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #7 Radim - vloženo: 16.09.2008 v 23:30:39

    Vidím to podobně, Mario - Ale Sudety by tím přišly o část svého "NEJ", bylo by to pak "jen" 90km, což působí dojmem jednoduchosti. 123 km vypadá mnohem líp, ne?

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #6 mario - vloženo: 16.09.2008 v 22:23:15

    sudety - super zavod, ale nestalo by zato vynechat prvni cast "male sudety" a rovnou zacit necim zajimavym, stejne se kazdy rok pise:
    "Ty pravé Sudety však tradičně začínají až po absolvování okruhu "Malých Sudet", "
    "Závodit se tradičně začíná až po průjezdu Teplicemi nad Metují, kde je občerstvovací stanice"
    JINAK PŘÍŠTÍ ROK JEDU ZAS I KDYBY SE JELO MISTROVSTVÍ SLUNEČNÍ SOUSTAVY PŘI SERIÁLU KOLO O ŽIVOT

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #5 Petr - vloženo: 16.09.2008 v 14:47:43

    pochvala - Jojo, Sudety jsou opravdu neco vic. Nejlepsi ukonceni sezony jake muze byt. Navic vse perfektne zajistene, to uz k Sudetum taky patri. I ten vecer pri vyhlaseni byl takovy jiny. Uvolneny, humorny, ja se bajecne bavil, coz je v posledni dobe u vyhlasovani zcela vyjmecne. Preji Tomasovi Cadovi aby mu toto nasazeni nejakou dobu vydrzelo a jak sam poznamenal, vychoval k tomu dalsi generaci :) Sudety ever and forever !!

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #4 OndraVojta - vloženo: 16.09.2008 v 14:45:23

    Ivča Loubková - TT Cyklorenova Cvikov, - ne Hermann Luckybike. Za Hermanna jel ten o řádek vejš... :-)

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #3 luboš - vloženo: 16.09.2008 v 14:14:00

    ! - bikemaratónský stanley cup, to jsi napsal krásně:-)

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #2 buf - vloženo: 16.09.2008 v 14:03:47

    Sudety a termín - Dovolím si přesunout debatu o kolizi termínů ...
    Sudety jsou prostě něco jako bikemaratonský Stanley Cup. I to jméno vítězů se ryje na pohár... Je opravdu škoda , že v termínu Sudet byli někteří bikeři jinde. Posun termínu Sudet byl možná i z důvodu finále XC v Kuřimi ???

    Ivanovi velká gratulace k vítěztví i času pod pět hodin !!!
    Báře gratulace k třetímu vítězství v řadě !!!

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #1 tomas - vloženo: 16.09.2008 v 09:54:23

    perličky - Jen pár perliček: Hvězdu sjely i tři ženy, a to Martina Němcová, Pavla Nováková a Eva Syslová, všem gratuluji a věnujeme startovné v příštím roce zdarma. Krátkou trať objel i borec na ukrajině, vykouřil během závodu krabičku cigaret a zdaleka nebyl poslední. tandemy startovaly jen dva na dlouhé trati a oba závod dokončily. fotogalerie naleznete na www.foto.bitnar.cz, www.zdenekfoto.estranky.cz a www.kocian.net.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744