Češi v Bromontu excelovali

Sedmý závod světového poháru XC v Bromontu přinesl českým bikerům milá překvapení - bronzová medaile pro Nash, Friedl sedmý a další dvě místa v první desítce!

Autor: Jan Němec

Světový pohár v Bromontu se jistě zapíše zlatým písmem do historie českého bikingu. V sedmém závodě skončila Česká republika jako jeden z nejúspěšnějších států, v první desítce v obou kategoriích bodovala hned dvojice závodníků. Kateřina Nash (Luna Women's) navíc vybojovala historicky první medaili pro Českou republiku. V desítce také skončila Tereza Huříková (Česká spořitelna MTB), ta obsadila 7. pozici. Podobnou závodnickou jiskrou v očích jako vloni na mistrovství Evropy a světa se blýsknul Jiří Friedl (Merida Biking), skončil sedmý. O jedno místo za ním skončil Jaroslav Kulhavý (Michelin Specialized).

Závod neměl ale stoprocentní účast všech závodníků, mnoho Evropanů zůstalo doma a veškerý svůj čas věnují přípravě na olympiádu. Což může výsledky zkreslovat. "Tohle neřeším, jsem ráda, že jsem porazila holky, které jedou bojovat do Číny o medaile," vyjádřila se Katka. Jirka Friedl to viděl stejně. "To je sice všechno pravda a vím, že to vyvolá diskuse, ale pro mě je to nejlepší výsledek kariéry. Vždyť na tak těžké trati mi Hermida dal jen minutu a patnáct vteřin! Navíc poslední kolo jsem měl druhý nejrychlejší čas, to je pro mě důležitý," argumentoval.

Těžký okruh měřil 4,7 km, organizátoři ho oproti plánu museli ještě zkrátit kvůli nepříznivému počasí. Do prostoru startu a cíle se závodníci vrátili po polovině okruhu, který nastražil spíše fyzické překážky. Výjezd totiž byl po freeridovém, trailu. "Nejhorší bylo přejíždět všechny ty muldy, dost nabourávalo rytmus," nechala se slyšet Tereza Huříková. Následoval sjezd po rozmáčených loukách a sjezdovkách zpět do prostoru startu. Tady začínala zákeřná, technická polovina okruhu. Z 90% se jelo po singl trailu plného kamenů, kořenů, prudkého stoupání i klesání.

Nejlepší ženy

Do deštivých čtyř okruhů vyrazily ženy přesně v 11 hodin dopoledne. Sprchu naštěstí nedoprovázela žádná závratná zima, bikerky byly nakonec rády, že prší. Spousta vody na trati totiž dobře čistí bahno z pneumatik a tolik se nelepí. Svůj den měly stejně jako před týdnem v Mont St. Anne Kanaďanky. Jen si prohodily pořadí. Zvítězila Catherine Pendrel (Luna Women's) před favorizovanou Marie-Helene Premont (Rocky Mountain). "Ráno jsem se cítila skvěle, věděla jsem, že to bude můj den," řekla v cíli novinářům. Osmadvacetileté bikerce, odkojené traily na North Shore, seděla právě technická část okruhu. Ale i do kopce vypadala daleko lehčeji než její soupeřka Premont, které ujela právě ve výjezdu, hned v prvním kole. Svůj náskok zvyšovala až do cíle, zvítězila v čase 1:37:43 hod. "Kdyby se mě na začátku sezóny zeptal, jestli Tereza Huříkováletos vyhraju svěťák, tak rozhodně řeknu, že ne! Určitě je to můj nejlepší výsledek v kariéře," pokračovala před novináři.

Marie Helene Premont si po závodě stěžovala na problémy s přesmykačem. "Musela jsem dokonce několikrát zastavit v depu a opravovat to. Bahno bylo hodně těžký, nechtěla jsem před Pekingem příliš riskovat," vysvětlila Premont.

Třetí příčku si po většinu závodu držela Kateřina Nash. Technické problémy potkaly i ji, ale rozestupy mezi jednotlivými závodnicemi byly dostatečné na to, aby si pozici udržela. "Dneska mi to na tom bahně sedlo více než minulej tejden, některý úseky pro jistotu běhala, což nemám ráda. Taky jsem si vyměnila pár věcí na kole, tak to pomohlo," svěřila se Katka, která místo Olympijských her absolvuje etapový závod Trans Rockies.

Tereza Huříková se celý týden soustředila na poslední velký závod před Olympijskými hrami. "V Mont St. Anne to nebylo ono, byla jsem z toho taková rozhozená, měsíc jsem nezávodila. Tady už jsem si věřila, zvlášť když jsem se ráno podívala z okna. Bylo extrémně hnusně," řekla. Po výborné startu, kdy se držela mezi prvními pěti, musela zastavit a vyhnout se bikerce, která upadla před ní. "Měla jsem radost, protože jsem byla hned za Georgií Gould, která má vynikající starty, ale pak se mi tam před kolem někdo složil. Dost mě to mrzí, protože ta čelní skupinka mi hned ujela. Chtěla bych vidět, jak dlouho bych s nima vydržela, protože se mi nezdálo, že jedou moc rychle." Nicméně se po propadu za hranici první desítky začala pomalu propracovávat až na sedmou příčku. Dotáhla se až na odstup 15ti vteřin na šesté místo, ale v poslením kole jí přestala poslouchat vidlice a Tereza již nedokázala zrychlit. Skončila sedmá, čímž vyrovnala její nejlepší letošní výsledek ze světového poháru v Andoře. Opět vystoupala na nejvyšší stupínek pro ocenění patřící nejlepší závodnici v kategorii do 23 let.

Závod mužů byl o dva okruhy delší a na startu bikery dokonce na chvíli osvítilo sluníčko. Ale stalo se právě to, co mají závodníci nejméně rádi. Vysychající, lepivé bahno. To vyřadilo z bojů nejednoho z nich.

Muddy cross v podání Absalona

Julien Absalon (FRA, Orbea) zopakoval stejné představení jako v Mont St. Anne. Scénář: ujet všem co nejdříve a soustředit se jen na svojí jízdu. Režie: Julien Absalon. "Nechtěl jsem v těchto podmínkách jet za někým, kdo by mě třeba mohl zdžovat." Skvělá taktika, když na to člověk má. Julien tak zvítězil stylem start-cíl. Na trati strávil dlouhé 2:16:24 hodiny.

Druhou pozici obsadil Švýcar Lukas Flückiger (Athleticum), který dokázal, že bahno je jeho šálek kávy. Lukas získal svojí první medaili v závodě světového poháru již vloni v obdobně zabahněném Offenburgu, kde dosáhl na bronz. Pro ten si v Bromontu přijel Američan Adam Craig (Giant). Po závodě pěl ódy na Julien Absalon znovu vítězísvůj zbrusu nový celoodpružený model Anthem X, vyzbrojený jen jedním převodníkem s DH napínáky.

Těsně pod stupni vítězů skončil domácí borec Geoff Kabush (Maxxis), pátou příčku obsadil Jose Antonio Hermida (Multivan Merida) s novým faceliftem á la toreador. "Zkouším jaký fousy mi přinesou štěstí. Minulej tejden mi ho ten plnovous rozhodně moc nenadělil, tak mám tohle," vtipkoval Jose.

Výsledky českých bikerů, tedy 7. a 8. místo Jirky Friedla a Járy Kulhavého jsou vynikající. Jardovi se nedařilo dle jeho představ, i když po závodě v Mont St. Anne tvrdil, že to v Bromontu zkusí na bednu. "V tý technice mi to dneska moc nešlo, nebylo to dobrý," přiznal.

Dařilo se ovšem "Floutkovi", jak ho většina kamarádů přezdívá. "Je to pro mě velký překvapení. Člověk si pořád říká, že ta desítka je nedosažitelná. Už před týdnem jsem se cítil dobře, jenže mě vyřadil defekt," řekl. Finálnímu sedmému místu se blížil už od startu. V polovině závodu dojel i Jardu Kulhavého, ale dokázal ujet i jemu. "Chtěl jsem zkusit dobře odstartovat a jít do toho od začátku a vyplatilo se. V technice mi to šlo. Nejkrásnější pocit byl, když jsem projížděl cílem a viděl jsem na tabuli svoje jméno a před ním tu sedmičku," svěřil se Jirka.

Matouš Ulman (Scott&Hagget) zaznamenal pěknou 31. příčku, Jan Škarnitz (dimp Giant) doplatil na lepivé bahno a malou průchodnost plášťů na svém biku, dojel na 36. místě. Nejvíce smůly měl Josef Kamler (Česká spořitelna MTB), technické problémy jej ze závodu vyřadily předčasně.

V průběžném pořadí si upevnili pozici v čele Julien Absalon s Marii Helene Premont. Katka Nash se posunula na šestou, Tereza Huříková na desátou pozici. Jaroslav Kulhavý poskočil do první dvacítky na osmnáctku, Jiří Friedl se dostal těsně před Milana Spěšného na čtyřiatřicáté místo.

Gratulace Jirky Friedla a Járy Kulhavého

Nyní jsou před nejlepšími bikery světa Olympijské hry v Pekingu, 22. srpna startují ženy a 23. srpna muži. Hned po nich následuje světový pohár v Austrálii, finále se odehraje v polovině září v rakouském Schladmingu.

Výsledky ZDE, průběžné pořadí ZDE

Přečteno - 14161x Tagy: svetovy pohar
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárDvojzávod světového poháru v cyklokrosu premiérově tento víkend
    Dvojzávod světového poháru v cyklokrosu premiérově tento víkend
  2. Světový pohárPieterse zahájila krosovou sezónu 3. místem, v mužích opět vítězí Vanthourenhout
    Pieterse zahájila krosovou sezónu 3. místem, v mužích opět vítězí Vanthourenhout
  3. Světový pohár3. díl Světového poháru v cyklokrosu se jede v Namuru
    3. díl Světového poháru v cyklokrosu se jede v Namuru
  4. Světový pohárSvětový pohár na Sardinii zrušen kvůli extrémnímu větru
    Světový pohár na Sardinii zrušen kvůli extrémnímu větru
  5. Světový pohárNové Město n.M. spouští předprodej vstupenek, prvních 100 s bonusem
    Nové Město n.M. spouští předprodej vstupenek, prvních 100 s bonusem
  6. Světový pohárSvětový pohár v cyklokrosu zavítá poprvé na Sardinii
    Světový pohár v cyklokrosu zavítá poprvé na Sardinii

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #31 ccc polsat - vloženo: 12.08.2008 v 10:19:43

    friedl byl dycky hovadko,uz v juniorech daval elitaky!!!

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #30 Petr - vloženo: 08.08.2008 v 12:44:30

    medaile - Jen bych upřesnil:Nash získala první medaily ze Světového poháru pro Českou republiku "pouze" mezi ženami. Ta úplně první(taky bronzová) se houpá už hezky dlouho na krku Pavlu Elsnicovi ... Myslím , že to bylo v roce 1994 v australském Cairns.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #29 optimista - vloženo: 08.08.2008 v 10:08:49

    to jirka - ale to snad prehanis uz ne s tema prachama ne?>

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #28 václav - vloženo: 07.08.2008 v 15:26:52

    špína - Zas to je stejný, všude jenom peníze a ta špína. Tady, jak již řekl náš souč.prezident, kdys, se oboje sešlo najednou. Špína na drese způsobila to, že jakési peníze jsou nyní již dvakrát nečisté, ale dle onoho výroku jsou vlastně čisté!!, protože jak je na nich možno tu špínu spatřit(obzvláště tu dvojitou).Ale ono vlastně jedno neguje druhé tak je vše vlastně čisté..

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #27 jirka - vloženo: 07.08.2008 v 15:03:47

    dohoda - Ten pán který se ptal za co se floutek omlouval jardovi asi neví, že mají dohodu a jirka prostě nechá jardu vždy o kousek před sebou. Nicméně, jarda byl tak zasranej (s prominutím), že v tom fofru cca 12 km/hod ani nepoznal Jirka jak ho předjel(prostě si ho nevšim). No tak se mu musel omluvit alespoň v cíli, aby nepřišel o patřičný bakšiš, který bere od pana žitného, aby jarouška nechával vždy před sebou. Vy to opravdu nevíte?? MS a ME 2007 MR 2008 MS Kaprun junioři apod...

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #26 béďa - vloženo: 07.08.2008 v 10:32:24

    Jirkovi - Velmi musím souhlasit, Jirka se vždy dokázal špičkově připravit na klíčové závody jako MS a ME. Nyní je vidět, že má výkonost i na Svěťák. Většinou jeho výkony nebyly dostatečně oceněny, ač pouze Jarda měl v historii českých horských kol v kat.junior a do 23 let lepší výsledky. Zde se upírá velmi přehnaná pozornost dívkám a ženám, ač dle mého názoru to není sport vhodný pro něžné pohlaví a i úroveň(počet závodnic) a jejich vyrovnanost je oproti mužským kategoriím naprosto nerovnatelná. Velmi blahopřeji a již se těším na další výsledky.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #25 kocicka - vloženo: 06.08.2008 v 14:32:33

    Jirka Friedl a spol rulezzz!!!!
    gratuluju k vysledku!
    si pamatuju jak Jiri vyhral juniorsky svetak,tak se o tom moc nemluvilo,ale ted ukazal vsem ze je to BOREC!
    drzim palce do dalsich zavodu a preju mnoho dalsich uspechu!

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #24 jiří - vloženo: 06.08.2008 v 08:54:11

    teorie a praxe - Pane Jouda, nevím zda umíte počítat, ale na závodě dlouhém cca 1,5 hod dostala Tereza cca 10 min, což je 2,5 min na kolo, to je vagon. Zde nebyla prakticky žádná evropanka, čož o formě vypovídá pouze časové odstupy. Jestli souhlasíte, že opět dle kriterií závodily češky proti sobě a výsledek na OH je nepodstatný, pak jste tedy..Nevěřte tomu, že se Tereze jarní forma vrátí a Kateřina dle časových odstupů formu má, to je prostě skutečnost. Jen pro pořádek Tereza startovala z první řady a že za takový odstup mohou jakési hrbolky či co..Jirka startoval zezadu a dopředu si dojel to svědčí o formě. Proč většina zemí nechávala kvalifikaci na poslední chvíli, narozdíl od nás chtějí mít na OH ty nejlepší(podotýkám pro OH v největší formě).

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #23 Petr - vloženo: 06.08.2008 v 07:40:22

    to Jouda - Hezká teorie , život ale kráčí po jiných stezkách ...

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #22 tom - vloženo: 05.08.2008 v 18:51:23

    to Jouda - pěkný článek o časování formy,ale výroky Terezy typu,ten sjezd mě v každém kole úplně rozhodil,nebo ..hrboly na trati mě dostávaly z tempa,nemaj s formou mnoho společného a svědčí spíše o její nevyzrálosti,ale na OH třeba všichni před technickým sjezdem přibrzdí...

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #21 lith - vloženo: 05.08.2008 v 18:31:30

    Gratulace - k bezvadným výsledkům. Mám opravdu radost, že se k Jardovi přidal Floutek a oba zajeli super výsledek. Ještě lepší byla Katka , která dala medaily a Terka také zajela super. S nominací pro Peking také úplně nesouhlasím,ale dopadlo to jak to dopadlo a myslím, že bychom měli hlavně držet palce.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #20 Zuzka - vloženo: 05.08.2008 v 17:37:21

    gratulace - Ahoj vsichni v Kanade, strasne moc vam gratuluji k vynikajicim vysledkum, akorat jsem prijela domu a koukam jako blazen na ten clanek! Doufam, ze jste to i patricne oslavili. Mejte se a drzime s Viktorkou pesti do zbytku sezony.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #19 Jouda - vloženo: 05.08.2008 v 16:22:45

    Stavět na případný olympijský úspěch české bikerky na základě Katčiných současných úspěchů není moc šťastné. Jak správně podotknul Jirka (i když trochu popleteně) silově vytrvalostní sportovec může vyladit své maximum nanejvýš dvakrát v roce (alespoň tak se to učí na VŠ) anebo se dostat na nějakou úroveň a tam se nějakou dobu držet ale už tam nebudou ty "top" špičky fazóny. Tereza asi měla svůj první vrchol na jaře. Výsledky parádní! Pak přišel logický útlum. Kvůli olympiádě se stáhla z plánovaných závodů a šla do tréninku. Rovnou z tréninkového kempu přijela minulý týden na první závod! Výsledek oslnivý ani být nemohl. V dalším závodě už byla výrazně lepší . Podle toho, co se učí na VŠ, by její forma měla jít nahoru teprve teď! Naproti tomu Katka měla od dubna svou prioritu ve světovém poháru. Příprava musela probíhat úplně jinak a těžko může jít s formou (hnedle za měsíc) ještě výš. Její nynější úspěchy jsou parádní a možná trochu osobní satisfakce, ale nic nevypovídají o případných ambicích v závodě, na který se všechny ty ostatní holky speciálně připravují. Nedělní třetí místo také nelze ve vztahu k OH přeceňovat. Katka jela na domácí půdě (stejně jako všechny ostatní v popředí) a hlavně tam favoritek moc nebylo (reálně by asi byl výsledek o dost níž). Iluze stranou, na OH by obě naše holky jely stejně o 10 místo.
    I když Katce osobně fandím, myslím, že nominace je správná. Tereza prokázala, že se umí na vrchol připravit. Věřím, že to potvrdí i na ten letošní druhý. OH je psychická zátěž, kterou si my tady ani neumíme představit. Lepší je jí okusit nejprve v závodě o 10 místo, než premiérově když se jde rvát o placku. (Bude to v Londýně ?)
    (Nakonec, Tereza byla hlavní tahoun v získávání bodů do žebříčku národů. Škoda že se nepřidaly další, mohly by tam jet holky obě. )

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #18 Tom - vloženo: 05.08.2008 v 15:43:13

    Souhlas s Petrem - Mohlo být všechno jinak..

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #17 Petr - vloženo: 05.08.2008 v 14:58:24

    Nehádejte se - Kdyby to hovado na ČSC dělalo to co má a nedloubalo se v nose ,nebylo co řešit a mohli jsme se těšit na závod se dvěma češkama,místa jsme měli dvě.To si měl pohlídat i repretrenér!!!!!

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #16 Jirka - vloženo: 05.08.2008 v 14:23:32

    body - Kdyby pan Lutovský koordinoval(nebo alespoň)doporučoval v loňském roce účast na vybraných závodech(včetně domácího mistrovství), tak dnes jede na OH nejenom Tereza a Katka ale i Jirka a Jarda a za toto by se měl alespoň pan Lutovský omluvit. Angličané měli loni poze jednoho slušného závodníka a přesto si správným obsazením vyjeli dva lidi. Teď když má velmi dobrou formu jak Friedl tak Katka je to velká škoda!!!

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #15 off - vloženo: 05.08.2008 v 14:16:37

    jirik - za co sa floutek na tej poslednej fotke ospravedlnuje kulhavemu?

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #14 Jirka - vloženo: 05.08.2008 v 14:11:41

    Tento rok byla nejjasnější pravidla na OH, která kdy byla v mtb stanovena. Bohužel v té době kateřina byla indisponovaná, takový je sport. Každopádně teď, kdež Terezu poráží rozdílem třídy a je schopná velice dobře zajet ve vedru na tvrdém podkladu, ohromná škoda, že se nenominovala......

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #13 Doktor QQ - vloženo: 05.08.2008 v 13:53:49

    V žádném případě - se nechci zastávat ČSC. Nicméně - pokud si dobře pamatuji - k vyjetí si počtu míst na OH byla stanovena doba cca. 2 roky před OH a faktem je, že cyklistky ČR si vyjeli místo pouze jedno. Takže teď je třeba držet pěsti Tereze a doufat, že Katka bude chtít jezdit ještě další čtyři roky a zastoupení na OH 2012 bude početnější...

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #12 Jirka - vloženo: 05.08.2008 v 13:46:19

    kriteria - O tom to přeci je, kriteria neumožnila správně se připravit a v tom je celý problem. Za čtrnáct dní v této disciplině nic moc nenaladíte. To ví každý cyklista. Naladění formy je velmi problematické a trvá celé přípravné období. Svůj vrchol již Tereza letos měla a s tím mnoho nenadělá.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #11 Raf - vloženo: 05.08.2008 v 13:18:41

    Výsledky - Kritéria výběru byla stanovena dopředu, vyhrála ta, která na nominační závody byla na tom lépe - i to je součást přípravy. To, že účast dvou pohnojil Svaz, je jiná otázka ... Ale co si počkat na hodnocení Terezy a dalších po olympiádě? Má ještě 2,5 týdne na ladění formy, to je spousta času. Držím palce

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #10 Luda - vloženo: 05.08.2008 v 12:18:22

    výsledky - Jestli bude Jarda do desítky tak to by byl obrovský úspěch o tom není diskuse. Ovšem v ženách není zdaleka taková konkurence a proto samozřejmě opticky Terka bude vypadat jako OK.
    Ovšem pro nás, když koukáme na časové odstupy a na celkovou vyrovnanost či nevyrovnanost jednotlivých závodnic by jednoznačně měla jet Kateřina. Má poprvé šanci češka jet o olympijské body či třebas i o medaili.Dle časového odstupu v obou závodech v Kanadě by Terka měla z olympiády vycouvat a předat tu možnost v současnosti výrazně lepší Kateřině.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #9 David - vloženo: 05.08.2008 v 11:44:09

    Bohužel - Bohužel, na olympijské hry dávno nejezdí ti nejlepší! Tak tomu je ve všech sportech nejen v cyklistice. Pro mě osobně je hodnotnější celkové pořadí SP než olympijský závod proč? Protože SP odráží skutečnou výkonnost jedince po celou sezonu (každý někdy ladí formu, nebo se neučastní některých podniků)! OH kam jede z nejlepších pouze nějakých 65% a zbytek je doplněn závodníky z "rozvojových" zemí jen proto aby daná disciplína splnila kriteria o zastoupení všech světadílů atd. Bohužel závod na OH co se cyklistiky týče je kvalitou až někde za prestižními závody SP (Madrid, Houfallize) a už vůbec nemluvě o MS. Jediná spravedlivá kvalifikační kritéria má atletika, ale na druhou stranu chápu že výkonnost v cyklistice nelze měřit tak exaktně jako právě v atletice. Ale stejně kdy konečně nastane čas že na OH v cyklistice pojede někdo s aktuálně nejlepší formou, a ne někdo kdo měl formu před třemi měsíci! Rád bych věřil, že Tereze ještě forma přijde ale moc tomu bohužel nedavám, rád bych se mílil!

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #8 Jirka - vloženo: 05.08.2008 v 11:32:17

    pane Jouda - Nevím jak moc rozumíte maratonským sportům, což více než dvouhodinový závod je, u těchto sportů lze formu ladit na jednu maximálně dva vrcholy v sezoně. Když má závodník mít vrchol na prvních dvou či tří svěťácích, tak obzvlášť u mladého sportovce, formu nelze udržet další dva či tři měsíce. Jediná možnost je rozhodnout již dle výsledků na konci minulé sezony, pak má závodník možno ladit formu na olympiádu, nebo co možná nejblíže před olympiádou. Ostatně dle Francouzů, Švýcarů je zřejmé kdo tomu rozumí a kdo protlačuje své ovečky...

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #7 nee - vloženo: 05.08.2008 v 11:04:36

    Olimpiada - Na olimpiádu měla jet Katka ! Tereza tam nepatří má na to dost času .... Katka je úplně někde jinde než ona .... je to nefér, ale po předchozích diskuzích o Svazu se není čemu divit .....

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #6 tom - vloženo: 05.08.2008 v 10:27:28

    posledních dvou SP? - myslím,že Tereza mimo prvních dvou SP byla vždy horší než Katka,na to že na začátku sezony byla Katka zraněná nikdo ohled nebral,pochybuju,že kdyby byla situce na začátku sezony opačná,by se postupovalo stejně,je hezký,že si to Tereza jede na OH užít,Katka by tam třeba jela závodit

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #5 Venca - vloženo: 05.08.2008 v 10:25:25

    olympiada - V současné době je Katka v lepší fazoně než Tereza, to je bez diskuzí. Možná to za 4 roky bude úplně jinak, ale je obrovská škoda, že se olympiády neúčastní ti nejlepší, ale pouze ti kteří prošli sítem kvalifikace. Z toho plyne, že sportovec (jedno v jaké disciplíně), který se chce zúčastnit olympiády musí hlavně vyladit formu na splnění nominačních kritérií. To jak dopadne na samotný olympiádě není až tak důležitý, hlavně že splnil kritéria. Není to trochu postavený na hlavu?? To je ale dlouhodobý problém nominací a nejen v naší republice.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #4 Lukáš - vloženo: 05.08.2008 v 08:46:26

    Byla stanoveny jasná pravidla, kdo a za jakých podmínek na OH pojede. Kdyby se čekalo 14 dní před OH, kdo bude mít lepší formu, tak by to bylo o spokulacích. Věřím, že Teraza Huříková neudělá ostudu. Její "horší" výsledky posladné dva SP jsou dány tím, že její forma bude až na OH. Věřím, že dokáže ona i Jarda Kulhavý udělat vše pro max. výsledek, oba mají na první desítku.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #3 Jouda - vloženo: 05.08.2008 v 08:35:32

    Jiří, myslím, že si ve svém příspěvku docela zřetelně protiřečíš. Kritizuješ situaci kdy se dle tvých slov ladila forma na kvalifikaci dva měsíce před akcí se situací, kdy se rozhodne s předstihem a optimální forma připravuje právě na zmíněnou akci.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #2 jirka - vloženo: 05.08.2008 v 07:45:16

    olympiáda - Opět se potvrdila neschopnost stanovit kriteria tak, aby na olympiádu jeli závodníci ve formě.
    Je to až neuvěřitelné, že se repre trener nepoučí. Kateřina by jela s vysokými cíly. Tereza se pouze pojede zůčastnit. Není to dobrý pocit myslím ani pro ni. Na minulých hrách takto dopadl jak Jarda tak Kořínek kteří museli formu připravit dva měsíce před hry na klíčové kvalifikační závody. Letos je Jarda o kus dál tak mu snad forma vydrží a alespoň on něco předvede.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744