Had více než 3 tisíc závodníků projel po podzimním hřebeni Jizerských hor při tradiční masovce s názvem Nova Author Cup. Prvním v cíli byl Václav Ježek.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Pro Marek Pittl - Souhlasim co jsi napsal.Jen s jednim souhlasit nemuzu.Ten prinos penez ze startu,sponzoru a pod.Tak ten vydelek konci hlavne u poradatele...je to slusny vyvar:))))
odpověz na tento komentářsouhlas s pytlíkem - je to tak jak píše marek, taky jsem to několikrát jel a měl stejný pocity jako on, ale konkurence tam je velká, takže si své soupeře najde každý. s horskými koly to ale fakt nemá moc společnýho...
odpověz na tento komentářbuďte v klidu - závody jsou různý, kdo nechce jet v davu, může jet klidně něco jinýho. Sám jsem to absolvoval jako závodník nejmíň 7x a pokaždý se mi tam moc nechtělo. Je tam zima, startuje se brzo, odjetý je to za hodinu a třičtvrtě... Ale má to pro profíka skoro největší smysl, protože když se zmáčkne, dojede dobře a promluví před kamerou, tak je jeho triko večer na Nově, a to se za celej rok skoro nikde jinde nepodaří. Tisíce lidí sice netvořej konkurenci, ale je to určitě důležitej závod.
odpověz na tento komentářA ty, co tam jedou o hodinu, dvě, tři víc bych určitě nijak nehanil. Jsou dobrý, že neležej doma, že si kupujou kola a maj cyklistiku rádi. Navíc, kdysi ten závod taky nebyl masovka, na Králi startoval taky 300 lidí a bylo to komornější, ale to je vývoj. Buďte rádi, že jezdí tolik lidí a dávaj za to peníze. Je to přínos pro celou cyklistiku. Od profíků, přes obchodníky, dovozce, cyklistický média, požadatele závodů až po lidi z organizací jako je Čemba, nebo třeba lokální politiky, co náhodou chtěj cyklostezku. Pokud by nebylo dost cyklistů, nic z toho by nokdo nefinancoval. Neměly byste kam jezdit na závody, po čem ve městech do práce a platily byste velký prachy za kola, kterejch by se prodalo málo a byly by tim pádem hodně drahý.
No nic. Mě ty davy sice za jízdy taky nebavěj, ale jsou nám všem prospěšný.
souhlas s Martinem - Naprosto souhlasím s Martinem. Je to prostě nedostatek tolerance. Kdo jede přede mnou, nebo soupeří se mnou, je hodný respektu, kdo je horší než já, nemá tam co dělat či v tom lepším případě je mi pro smích. Každý má přece jiná měřítka, možnosti, věk, zdravotní hendikepy atd. Nechápu proč se posmívat někomu kdo jede vzadu, jede přece taky závod ne? A pro "dalšího Kamila": Lidi, kteří si jedou vedle sebe, motají se ze strany na stranu, klábosí, nereagují na nic a chovají se jakoby byli na celé trati sami, mě taky vadí. Myslím si, že je to jednak nedostatek slušnosti k ostatním a druhak to vytváří nebezpečné situace, hlavně ve sjezdech. A je úplně jedno, jestli jedou v první nebo ve třetí tisícovce..
odpověz na tento komentářnac - Ja zase nechapu, proc kazdy nadava neb ma za ubozaky ty, co projedou cilem ve druhe polovine startovniho pole. Je to zavod pro vsechny, nikde neni psano, ze tam nesmi ten a ten, kazdy si jede svoje, at uz meri sily s ostatnimi, sam se sebou nebo se jen projede. Jen me nekdy udivuje namachrovanost radobybikeru, kteri se prezentuji, ze zavod je jen pro ne a ostatni jsou nuly...pro nekoho to muze byt taky dobry pocit zmerit se sam se sebou...zdravim, profici
odpověz na tento komentářKvalita - Jo me zas pobavilo kdyz do televize po vyhranem maratonu KZP mluvil nejakej elitak (uz nevim kdo), ze je rad ze prijelo tolik lidi, ze tim ma ten zavod vetsi uroven. Tak to me pobavil, pro nej je tam stejne tak 20 souperu ktery ho muzou ohrozit a pak je mu jedno jestli je tam 1tis. nebo 3tis. lidi. Nehlede na to, ze na takovychto masovkach stejne tak dejme tomu prvnich 100 zavodi a zbytek to jede jen tak objet.
odpověz na tento komentářpro kazdeho - Tak jsem se taky postavil na start a dojel v první 300. Je pravda, že to bylo maso, protože jsem startoval z poslední vlny, ale co už. Je pravda, že trať je to spíše sprinterská než MTB, ale nikdo vás nenutí tam jet (jinak jezdím taky spíše skutečné MTB závody). Je to prostě závod pro každého a nikdy to jinak nebylo prezentováno. Takže nechápu ty, co si tady stěžujou. Taky ale nechápu magory,kteří skutečně padali na úplně nepochopitelných místech :-). Nejvíce mě pobavila hláška od manželky, která mi po závodě říkala (stála na občerstvovačce), že se někdo z posledních vztekal, že jeli před ním nějací borci vedle sebe a on je nemohl předjet.
odpověz na tento komentářProč? - Když tak čtu po spoustě závodů, jak lidi brečí, že bylo drahý startovný, že trať nebyla technická, že byla moc technická, že bylo moc lidí, že bylo málo lidí, že dostali hnusný triko atd atd, tak si říkám, proč to vlastně jezdí? Nikdo je k tomu přece nenutí...
odpověz na tento komentářnáročnost závodu versus počet zraněných - Už nějakou dobu pozoruji souvislost mezi technickou (ne)náročností tratí našich "MTB" závodů a počtem zranění - hlavně těch vážných. Obzvláště to je vidět na nemalém procentu závodů seriálu KPŽ a samozřejmě na NAC. Ono je docela umění přijít k těžšímu zranění na technicky náročné trati, kde se nedá jet tak rychle, na rozdíl od širokých šotolinových cest, kde jen stačí pustit brzdy a už tam má člověk 60.. Dřív bylo snahou každého opravdového bikera učit se techniku, zkoušet projet stále nové a těžší úseky. Dnes většina těch, kteří si také říkají "bikeři" sedí v tělocvičně na spinningu, má sice najetou spoustu hodin a při rozjezdu na semaforu budou mezi prvními, ale ve chvíli, kdy se přiblíží nějaká technická pasáž, padají z kol až hamba.
odpověz na tento komentářJednu výhodu tohoto trendu bych ale viděl. Kdo chce jezdit opravdové MTB závody, má zatím kde, na jejich startu se neocitne v tisícihlavém davu a nemusí se tolik bát že přijde k úrazu ne vlastní vinou ale tím že ho někdo sundá.
Prazsky prebory - To zase byla karavana kretenu.
odpověz na tento komentářOpravdu hezká logika: jedni dělají závody pro lidi a oni jim tam nejezdí. Druzí dělají závody pro peníze a každý rok mají na startu 3000!!!
odpověz na tento komentářsouhlas s Radkem - ...vzhůru za byznysem :-((((
odpověz na tento komentářZlatý 2 kopce nebo Kralovickej maraton. Tam to nedělají v první řadě pro peníze, ale pro lidi. Bohužel takových je čím dál míň, takže místo MTB maratonů se jezdí kritéria po lesoparcích pro tisíce lidí. No, ale když jim ty lidi jezdí. Naštěstí je ještě z čeho vybírat a snad ještě chvilu bude.
Masový závod - byl pro některé maso :-(((( Btw., cca 2-3 km před první občerstvovací stanicí si jezdec v dresu nejmenované TV zavolal mobilem o pomoc a skrz davy jezdců k němu jela stříbrná fabia s pražskou spz, to se jen atk někde nevidí. Fotky pěkné a počasí taky a brzké uzdravení všem zraněným. Každopádně si zaslouží postup pořadatelů ve sjezdu za bufetem na hřebínku, kteří se snažili ( a doufám že úspěšně) minimalizovat úrazy v tomto úseku obvyklé v minulých ročnících.
odpověz na tento komentář..no tak Karle nevím... - ...trať tvoří asfaltové a panelové cesty. Sem tam se jede kousek po šotolině...atd. Prosím Vás co to je?? To je MTB? A zrádné byly odvodňovací kanály.. a kde byly technické lesní pasáže? Aha, hlavně MÓÓC lidí, MÓÓC peněz a masovost, na kvalitě nezáleží, hlavní je byznys. Kam se to naše MTB dostává? Nebo takové ,,sprinty'' se jezdí i ve světě?? Kdyby se to udělalo ,,technické'' nepřijeli by lidi v takovém množství, že ano?? A bylo by potřeba víc vrtulníků na odvoz raněných. Nic ve zlém, ale já jen tak přemýšlím...no tak Karle nevím...
odpověz na tento komentářFotky ze závodu - Pěkný shrnutí i moc pěkný fotky. Galerie fotek je i na www.mtbrobousy.rajce.idnes.cz
odpověz na tento komentář