1800 závodníků si užilo v okolí hradu Helfštýn krásný a těžký maraton. Oboum trasám vládli jezdci Meridy - Jan Jobánek a Martin Loo
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Jeden z nejnáročnějších a nejprestižnějších etapových závodů horských kol na světě – Cape Epic se... Příspěvek Jak se plní sny. Aneta Hovorková míří na Cape Epic pochází z Dámynakole.cz
Celý článek…Před pár dny byla při pietním aktu uctěna památka 18leté švýcarské cyklistky Muriel Furrer, která...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Doklad Šela - Chtěl bych tady kromě jiných, přidat jednu dost závažnou kritickou připomínku. Týká se dokladu o zaplacení startovného přes internet. Platil jsem startovné, jak je již v týhle době zvykem přes internet. Jaké bylo moje překvapení při prezentaci, kdy jsem vyžadoval doklad o zaplacení, který by měli vydat automaticky, mi bylo řečeno panem Procházkou starším, že žádný doklad nevydají a že to ani nikde jinde nedělají. A tvrzení, že mi musí stačit výpis z účtu je dosti dementní. Pokud něco zaplatím, tak snad od toho musím mít daňový doklad, a ať mi pan Procházka neříká, že ne!!!
odpověz na tento komentářno jo, klasicka anonymni diskuze, "Chudaku" prozradis nam vsem tvoje prave jmeno, prijmeni a bydliste? Urcite ne, ze. Ber to tak, ze kazdy musi nejak platit slozenky, jednou to poznas, neboj, chce to zachovat chladnou hlavu a nadhled ...
odpověz na tento komentářLL: napad s hadicemi neni spatny, ale nez si umyvat kolo pod čůrkem vody, tak to radeji fakt ty dve wapky + alternativa ve vsi pod hradem. Osobne, take vozim petku od matinho uzitkove vody a po zadnem zavode mi umyti kola nikdy netrvalo dyl jak 5 minut, mas-li k tomu mas dobru zemovku, muzes bajka do auta za 15 minut poskladat osuseneho a lesknuciho se jakoby prave sjel z čínské linky ...
Za sebe poslu kritiku na slouceni trasy. Zavod se do 25-30 celkem stabilizuje, vytvori se spousta vykonostne podobnych skupinek, ktere by to spolu rady dobojovaly az do konce, nicmene na 40. prijde smrst mladych chrtu, dupajicich na velkou placku, kdezto my dlouhani se uz zacine "plazit" sotva na prostredni. K tomu jako bonus naruseni tempa, spunty na jezdivych mistech a extra pidavek: totalni chaos. Pokud slouceni tras probehne na zbruba stejne miste jako letos prosim o barevne upraveni startovniho cisla kratka - cervene cislo, dlouha cerne. Nestalo by se mi, ze se silou vule a v krecich snazim zahaknout za bikera ... z kratke.
Konec zvonec, vic uz nebudu plivat, vlastne ono uz neni na co a proc, kazdopadne pristi rok, t.j. 2.5.2009 vim co budu delat - zavodit okolo helfu ...
chudák - ty žebráku Procházko,namastíši si na pořádání pořádně kapsu a ještě budeš dělat chudáka. a nesnaž se mi odporovat vím proč to všichni kteří pořádáte tyto akce dělátae.kdyby jsi po dobu deseti let co pořádáš tento závod prodělával tak už to dávno neděláš !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
odpověz na tento komentářšela po 2. - :-) no debatu som začal...a možno ju aj ukončím.
odpověz na tento komentářprišiel mi od usporiadateľov mail.... a kedže som bol v sobotu trošku pojazdit...a čakal ma dlhý kopec...tak bol aj čas na "dlhé myšlienky"
zacitujem:
Každou kapku vody na hrad vyvážíme hasičskými auty, pro příští rok množství myček nezvýšíme,...
no ja osobne kolo neumývam vapkou :-) ale namontovat napríklad 10 hadíc s tečucou vodou by asi nemal byt taký problém, lebo AK JE OZAJ záujem na tom, aby si ludia mohli bajky očistit po preteku, tak to nie je o TOM kolko je vody .... ale o tom že 1700 / 2 = nejaký DLHÝ čas a 1700 / 10 (20) = nejaký podstatne menší čas, VODA BUDE STÁLE TÁ ISTÁ, ale ak chceme niekomu znechutit čakanie ...tak potom bola taktika ozaj dobrá :-), kolo si umyje 300 - 400 ludi ostatných to prestane bavit a zasa sme ušetrili.... a taký dobre špinavy a "potešený" bajker sa samozrejme vykašle aj na to, aby dalšiu hodinku čakal v rade na jedlo... a zasa sme ušetrili... :-(, bolo by minimálne slušné POTOM do propozícii napisať: kbelik a kefa velmi vhodná ak nie nutná...ale to by zasa nebola až tak dobrá reklama :-( však
a vyjadrenia typu: je to moje dieta a budem si ho brániť, alebo nejak tak, su velmi pekné, ale nemôže byt nič horšie AKO OPIČIA láska - ktorá prehliada všetky nedostatky... ak sme niečo kritizovali, tak nie preto, že sa nám pretek nepáčil, ale preto, že by sme boli radi keby sa to čo sa nám nepáčilo na buduci rok zlepšilo a radi prídeme zas..
většina výhrad je fakt nesmyslná. - na organizační zajištění jsem slyšel samou chválu a souhlasím s ní.
odpověz na tento komentářK rozptylu závodníků po startu -- nejlíp to asi řeší dlouhý kopec.
Vadilo mě spojení tratí 10 (nebo 20?) km před cílem. Bažanti s hladkými pneumatikami v tom kluzkým blatě se mě pletli pod kolem - nepříjemné.
šela - Musím dať Alešovi za pravdu vo všetkých bodoch. Aký je problém s platením štartovného? ČSOB je v SR pomaly v každom meste, môžeme byť len radi, že to nie je iná banka, ktorá tu nemá pobočky. Umývanie bikov - bývali sme v Týne v ubytovni obecného úradu, prišiel som do cieľa, zišiel dolu, zobral kýbel, kefu a bike bol za 10 minút ako nový, potom som sa v kľude osprchoval, poupratoval, zložil bike a išiel aj s kamarátom autom na parkovisko pod hradom, 30 czk parkovné? smiešna suma. Fotiek je myslím dosť, len na Slovensku su ľudia zvyknutí mať ich zadarmo tak preto tie reakcie. A myslím, že ďalšie budú postupne pribúdať aj mimo hlavnej stránky, stačí sledovať fóra a cyklo-servre.
odpověz na tento komentářNezavděčíš se všem - Tak si tady čtu kartáč a nedá mi to a budu reagovat: 1. nevážíme si zahraničních účastníků - vážíme si každého stejně, proto mají všichni stejné podmínky. Není chybou pořadatele, že si banky účtují nesmyslné poplatky - škoda, že jste nevyužil vkladu přímo na náš účet v pobočce ČSOB na Slovensku, který stojí 100 Sk a navíc jsme umožnili i hromadné platby za více lidí najednou, mnohé tak stála platba startovného pod 20 Sk. 2. tombola - jen pořadatelský trotl by vylosoval tombolu celou předem a vzkázal tím: nic jste nevyhráli, jeďte domů! Zmínka o rozlosování lidem z okolí je hloupá a to, že by si to nechal pořadatel, tak to je fakt debilní. Kdo mně zná a viděl průběh tomboly, musel ocenit, jak je to napínavé, když se sečtou třeba tři nebo čtyři ceny a jde o věci za 15.000 Kč. Škoda, že si stěžovatel nestěžuje na to, že se losovaly ceny za 130.000 Kč. Pořadatelskou tombolu pak děláme v 19.15, když se nám vrátí na hrad pořadatelé ze všech koutů Moravské brány. 3. Vstup na hrad a parkovné - hrad ani parkoviště nejsou pořadatele a za každého účastník platím 20 Kč hradu. Tato částka je součástí startovného. Vstup do hradu pak platí všichni návštěvníci, tedy i diváci maratonu, výnos z výběru vstupného náleží hradu. U parkoviště je to stejné, přijde mi nedůstojné, že se tady řeší částka 30 Kč za celodenní parkování. Je zbytečné zahrnovat tuto částku do startovného, každý se zařídí po svém. 4. wapky - slibuji, že příští rok budou na hradě opět dvě wapky. Já si na každou akci beru malý kyblík se smetáčkem a houbou a s 5 litry vodu umeju kolo z nejhoršího. Každý litr vody vyvážíme autem na kopec, zvažujeme zřídit alternativní mytí kol dole v Týně n.B. na návsi u hasičů. 5. nedostatečné pořadatelské zajištění tratě - naprosto odmítám, moji lidé na stanovištích stojí až 5,5 hodiny, stálé značení je viditelné celoročně, navíc jsou všude mlíka. Pokud někdo jede hodně, ale hodně vzadu a nemá se jak chytnout očima lidí před sebou, je možné, že má pocit, že je na trati sám. 6. start do zatáčky - náměstí kvůli maratonu nepřestavíme, řazení jezdců je přehledné, spadnout můžou lidi po startu i na rovině. Přestože se jede závod, je jasné, že se musí jet po startu opatrně a až na velkém prostoru to rozbalit.7. trať závodu - sjetí obou tras - vzhledem k propastným rozdílům mezi jezdci na krátké a dlouhé rozdělíme obě trasy na maximální možnou délku. Určitě nepustíme krátkou na to nejhezčí okolo Helfštýna, nejhezčí věci necháme dlouhé. 8. komerční sračka, těžká komerce - pořádání závodů je moje práce, každý chce mít za svou práci zaplaceno. Buď se necháš zaměstnat, nebo budeš podnikat. Dávám do organizace celé své jméno, podnikám jako OSVČ - fyzická osoba, za vše ručím veškerým svým majetkem. Fotokritiku, zkus si to taky. Pak mi napiš. Vlastně přemýšlím, jestli mělo smysl na některé názory reagovat, ale je to moje dítě, budu ho bránit. Ahoj Aleš Procházka
odpověz na tento komentářTiež niečo k maratónu - Podľa mňa bol maratón zvládnutý dobre. Minulý rok som ich absolvoval 15, tento rok to bol tretí. Pripomienky:
odpověz na tento komentářparkovné:
malo byť 50, bolo 30, rád som zaplatil, aj keď by to mohli mať pretekári zahrnuté v cene, lebo som nemusel hľadať miesto na zaparkovanie.
štartové:
ako cudzinec som zaplatil za prevod štartovného o 140 Kč viac, nehovoriac o poplatkoch za zmenu meny v banke. Na významnejších pretekoch si cudzincov vážia a môžu platiť priamo na štarte.
tombola:
veľká diskriminácia pretekárov, ktorí cestovali na pretek zo vzdialených miest. Uskutočnila sa len pre miestnych a z blízkeho okolia, ktorí si ceny rozdelili. Mohla byť o 20 hodine večer, ceny by si rozdelili usporiadatelia. Nie je totiž problém vylosovať štartovné čísla v priebehu preteku a pri vyhlasovaní výsledkov ich odovzdať. To je však vec usporiadateľov, do toho sa viac nezapájam.
fotky:
nemôžem nájsť fotky od fotografa, ktorý fotil na hrade v cie a pred vjazdom do hradieb po stúpaní. Rád by som ich mal mna pamiatku.
filmovanie:
lietal tam vrtulník, možno zaberal pretek, bude dáke video z preteku na predaj?
trasa:
výjazd po štarte do lievika nie je najšťastnejšie riešenie, ostrý štart, by mal byť po výjazde z námestia.
O ostatných veciach som nepísal, prezentácia , občerstvovačky, strava O.K
S pozdravom Rasťo
pořadatelská úroveň - Náměty :
odpověz na tento komentářNedostatek vody je na každém hradě ( bývají na kopci s vyjímkou vodních tvrzí), ale
nevím proč si lidi myjí kola tlakovou vodou ( ložiskům to nesvědčí), stačí si vozit kiblík smetáček a štětku. Pořadatel by měl zajistit dostatek kohoutků s vodou. Stačily by i zahradní hadice na zalévaní s nižším tlakem, ale hadic napojit hodně.
Aby se neplatilo vstupné musel by být závod například 8. května ve svátek kdy se neplatí. Pochopte , že hrad není Alešův a pro pokladničku hradu i obce , která vlastní parkoviště je to vrchol sezony ( tolik lidí) 2 x 30 Kč a můžeš odjet a přijet znova bez dalšího poplatku, je to alespoň transparentní kdo si co inkasuje. Navíc byl na hradě nadstandartní doprovodný program po celý den a prohlídku hradu šlo taky absolvovat.
Start byl na náměstí, nějak se vyjet musí , tady by stálo za úvahu vyjet volně a ostrý start dát například až před mostem přes Bečvu, něco jako na Silesii
Start ve vlnách je dobré řešení , je však potřeba do první vlny pustit jen elitu a ty co mají vyjeté pořadí z předešlého ročníku, dosáhnout toho aby ve vlnách jeli vyrovnaní jezdci
Další problém je že roztrhat pole po asfaltu nic neřeší , jdou dopředu silničáři co nemají techniku a na singletracích jdou pěšky. Nájezd po startu chce terén , širší polní a lesní cesty a louky , jet na asfaltě v háku nic nevyřeší.
Zvážit zda by krátká trasa neměla jet po trase dlouhé a do cíle jet například od tunelu kolem Bečvy. Napálení juniorů ( kteří jedou podlahu) do středu dlouhé trasy není ideální řešení. Dá se to spojit ale pokud se potrá špice se špicí a střed se středem , pokud to trasa zvládne aniž by se to ucpalo. Výkonnostně srovnatelní jezdci si nevadí. Tak jak to bylo jsou nasra... junioři na krátké i zlatý střed na dlouhé.
výše startovnýho - když začínal drásal, bylo startovný 80 Kč.
odpověz na tento komentářNechápu, co je špatnýho uzavřít akci s plusem, když tomu věnujete půl roku života?
Komerční sračka - šela je možná čím dál víc naplněněnšjí lidmi "závodniky"...
odpověz na tento komentářale organizačně je to stále nezvladnuté,respektive je z toho cítit těžká komerce..
Nebo mi někdo vysvětlí,proč musí každý kdo jde v den závodu fandit do cíle (at už manželka,přítelknyě,díte v kočárku)..platit za vstup do hradu plnou částku jak kdyby tam šel na prohlídkui komentovanou?????
Navíc když Šela začínal,tak v ceně startovného (300kč) byli ii 2lístky právě na hrad pro doprovod!!!!!
2) pořadatelovi stále nedošlo,že 2wapky pro 1500 kol je trocha málo...ale proč tam cpát víc,když by to jen zvýšilo náklady pořadateli a nic mu to nepřineslo..dyt lidi si to můžou umýt i sami
3)dávat start na náměstí do zatáčky muže napadnout opravdu jen necyklistiký mozek.Proč asi se tam při startu 50km kategorie udělala velká bouračka???
4)inkasovat za parkovné pod hradem by mělo být už v ceně startovného...jinak je to opravdu komerční....a to mi nikdo nevymluví....
pořadatelské zajištení - bol som síce na Šele 1. krát, ALE určite by som nemal odvahu napísat: "Pořadatelské zajištění na Šele je na vysoké úrovni", ja osobne som sa ešte s takým slabým "po-maratonskym servisom" nestretol na žiadnom preteku.
odpověz na tento komentářInak samotný pretek bol OK, odhliadnúc od toho, že ku "koncu trate", po druhej občerstvovačke bolo značenie slabšie a usporiadatelia nikde, asi ich zahnal dáždik, ale kedže som sa pohyboval okolo 200-vky problém nenastal :-)