Dnes Vám představíme čerstvou novinku od českého duralového mága, firmy Racebike v podobě modelu IQ ...
Nebylo by to RB, kdyby si pro své příznivce nepřipravilo nějakou tu novinku ve své nabídce na příští rok. Letos jsme si na ní museli počkat "až" na brněnský Sportlife, ale myslím, že to rozhodně stálo za to. Český specialista na ruční výrobu duralových rámů se totiž tentokráte rozhodl rozčeřit "stojaté vody" v posledních letech hodně populární kategorie celoodpružených kol, stojících mezi XC a enduro nabídkou, novým modelem IQ.
Značka | RB |
Model | IQ Base |
Typ | XC Trail |
Rám | Alu 7020 T6 |
Vidlice | Marzocchi 44 TST2 |
zdvih | 120mm |
www | racebike.cz |
Cena kola | 38 990,- Kč |
IQ je kolo postavené na zdvihu 120mm s jednočepovou konstrukcí. Jak říkají v eRBéčku "Od začátku máme jednočep a u jednočepu stále zůstáváme. Nechceme zbytečně komplikovat konstrukci, spíš naopak." IQ je důkazem, že v jednoduchosti je síla, která s sebou přináší následující pozitiva. Vynecháním vahadla u tlumiče a zjednodušením celého rámu dostává IQ dobrou hmotnost a současně pevnost. Přímé propojení tlumiče se zadní stavbou (pro RB zatím dodává speciální tlumiče jen firma X-Fusion, ale v brzké době by se měl v nabídce objevit i FOX) dává pákový poměr 2:1. RB tento systém pojmenoval jako LDL (Linear Direkt Link). Jeho výhodou jsou oproti konkurenčním řešením daleko menší tlaky potřebné v tlumiči, což v praxi znamená, že je zaprvé tlumič mnohem citlivější, zadruhé, nedochází k jeho rychlému opotřebení, což prodlužuje jeho životnost.
Rám je vyroben z duralových trubek 7020 T6 dvojnásobně tepelně
upravených. Firma Racebike má v nabídce jak samotný rám, tak kompletně osazená
kola ve třech cenových relacích. Kolo které vidíte, a měli jste možnost spatřit
i na Sportlife, je v základním provedení BASE. Najdete na něm vidlici Marzocchi
44 TST2 a prakticky kompletní Shimano SLX včetně kotoučových brzd. Ráfky, pláště,
sedlo a gripy dodává americké WTB, představec, řídítka a sedlovku si pak RB
nechává na zakázku vyrábět na Dálném východě pod označením R.A.C.E.R. Barev
má RB v nabídce celou škálu, ale bílá je prostě trendy, RB to ví, a proto vzorek
oblékla právě do ní.
Cenovka tohoto kola je podle nás hodně zajímavá, protože se zastavila pod čtyřicetitisícovou hranicí a to přesně na 38 990,-. Pokud se ovšem nespokojíte s SLXem a Marzocchi, má pro vás RB v nabídce ještě dvě další alternativy s FOX vidlicemi osazené na sadách XT resp. XTR, pojmenované Race, resp. Race+ za cenu 62 990,- resp 92 990,-. No a jestli jste natolik individualisté, že vám ani to nestačí a chtěli byste si kolo postavit úplně sami, tak je tu pro vás v nabídce samotný rám za 25 990,- Kč. K dodání by měl být model IQ koncem zimy, zhruba v únoru 2009.
Více informací už brzy na stránkách výrobce www.racebike.cz.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
V jednoduchosti je krása - Fakt pěkné čisté linie. Jen by mě kromě ceny zajímalas třeba i váha, případně další informace např. možnosti nastavení...
odpověz na tento komentář... - V tuhosti ani výdrži bych neviděl problém...když si vedle toho představím speedstra tak je to ten samej systém (vpodstatě) taky je to vpohodě...když si odmyslím tu vzpěru tak základ je uplně stejnej jeden čep...liší se "jenom" uchycením tlumiče...
odpověz na tento komentářKaždopádně mě kolo moc nezaujalo...a raději bych si pořídil speedstra...
Pro Engenier změří rám ale tlumič je věc už trochu složitější. To se uvidí až po dukladnym praktickym testu. Bude to bomba, jestli to bude fungovat. pravda Mawerick taky nechava zadni vydli na tlumiči, tak proč ne RB. Ale taky si myslim, že stimto díru do světa neudělaj. Odlišovat se za každou cenu nemusi bejt vždy krok dopředu.
odpověz na tento komentářDobry! - Mne se to libi! O tuhosti atd nikdo z nas z obrazku nerozhodne a ani si ty reakce nepredstavi!! Velky plus u RB ze nemusi byt pouzita teleskopicka sedlovka! V tlumici taky nevidim problem.
odpověz na tento komentářJen názor - Ahoj, rád bych se taky zapojil do diskuse. Myslím, že se tohle opravdu RB moc nepovedlo... Ale jak už mi mnohokrát dokázali dokážou si spoustu věcí ohlídat. Podle mě je to taková trochu cesta mimo něco jako Author Sovereign (nejsem si jistý, ale někde jsem slyšel že by to měla bejt konstrukce RB), tam se taky ukázalo že tudy cesta nepovede. Ale třeba RB vytáhlo z rukávu hodně dobrej trik. Rád bych si počkal až to kolo bude v nějakém nezávislém testu. Myslím že s tímto rámem moc RB mezi lidmi nezíská už proto že tomu prostě lidi nebudou věřit a budou si řikat jako já že to vahadlo u klasického McP. tam asi mělo svůj význam.
odpověz na tento komentářbočná tuhosť - chcel by som vidieť bočnú tuhosť zadnej stavby, napr. keby som rukou zatlačil z boku na zadné spery v mieste sedlovky .... systémom s vahadlom sa to určite nevyrovná .... myslím si, že tu to bude mínus - snaha odlíšiť sa za každú cenu od iných ... ale je to zaujímavé, každopádne by som to chcel vyskúšať
odpověz na tento komentářOdborníci - Ono nejde ani tak o to dostat se přes sedlovou trubku, jako spíš vyrobit tak magickou zadní stavbu, aby nebyla vzpěra potřeba. Když už jste takoví kouzelníci(SolidWorks, ProCam a mág ví co ještě). Zadni stavba s ní(našroubovanou) vypadá podle mě obzvlášť kouzelně. X-fusion, pokud vím, nemá doposud v čr servis(opravte mě jestli se pletu) a mít na kole atypický tlumič je vždy velké mínus. Zvlášť v čr(jak jsem se mnohokráte přesvědčil).
odpověz na tento komentářNechci tady vyvolávat akademické debaty, ale měření je jedna věc a realita druhá. Rád uznám za 4 roky, že jsem se splet, pokud to tak bude.
Rozdíl mezi prewiev a testem je na MTBS asi velký, ale já ho nevidím. :D
vypada ze by to mohlo fungovat - az teraz som si vsimol na fotke ze to ma este jeden cap nad osou zadneho kola. potom to dava zmysel, to je vlastne take "predlzene" uchytenie tlmica. som zvedavy ne ten tlmic inac, pri prepakovani 2:1 a zdvihu 120 mm to dava zdvih tlmica 60mm. pokial viem foxy maju 50 alebo tusim 57mm zdvih. x-fusion neviem, ale az RB dokaze presvedcit foxa aby mu robil special tlmic tak klobuk dole ;-)
odpověz na tento komentářKoukám je to tu samý odborník jako Petr Č., který by dokázal zadní vidlici dostat pres sedlovou trubku se zavařenou vzpěrou :-)
odpověz na tento komentářCelkově vypadá rám subtilně,ale je to navrženo v Pro E, tak jistě zjistili namáhání. Jinak 4000 km není pro někoho ani půlka sezony.....
taky bych spíše věřil té verzi, že v RB nejsou paka, vzhledově se mi to líbí hodně, jako náhrada za mé CR1300 by to bylo parádní, ale na test si přece jen počkám :-)))
odpověz na tento komentářtlumič - Vážení mudrcové vy si myslíte ,že jsou v RB na palici?Mají dost skušeností na to aby než něco vypustí do prodeje si řádně ověřily!
odpověz na tento komentářa ty fotky stojej fakt za prd. měl by to fotit nekdo, kdo ma smysl pro detail
odpověz na tento komentářtohle kolo je fak pekny. ve jednoduchosti je krasa. ale pokud bych si ho koupil, tak minimalne s trema nahradnima tlumičema
odpověz na tento komentářSama moudra - To Petr Cerveny - pokud popremyslite, celkem rychle prijdete na to, proc je vzpera sroubovana a nikoli navarena. Ano ma to svuj, dosti zasadni duvod.
odpověz na tento komentářTen tlumic je kupodivu drzak, testovaci prototyp ma najeto pres 4tis km, bez jakychkoliv znamek vaklu ci vuli. Torzni tuhost je diky konstrukci vyssi nez u predesleho modelu Speedster, coz je i laboratorne zmereno. Sily pusobici na tlumic jsou opet diky konstrukci nizsi nez sily pusobici na tlumic napr. u klasickeho jednocepu ci prepakovanemu jednocepu s kratkym raminkem. Proc tomu tak je, nehodlam rozepisovat v teto diskuzi, rad ovsem vysvetlim zajemcum pokud me zkontaktuji.
Rozdil mezi preview a recenci/testem je obehrana vec zde na Mtbs a asi neni co k tomu dodat.
recenze? - strašnej článek. Není v něm nic, co by snad jen trochu mohlo oslovit potencionálního zájemce o koupi:( Je to nejspíše opsaná reklamní brožura. Škoda.
odpověz na tento komentářTlumič - Vypadá to sice opravdu zajímavě, jak to funguje, to nevím, protože jsem na tom nejel, ale ten tlumič, ten si uplně říká o vakl
odpověz na tento komentářtlumič - Na výdrž tlumiče jsem zvědavý v praxi, po půl roce provozu. Tlak v tlumiči je věc jedna, uchycení tlumiče věc druhá. Uvidí se, :o).
odpověz na tento komentářVelké kouzlo - Teď nebudu jistě mluvit jen za sebe, ale tohle je to nejhorší kouzlo, které se tomuto mágovi povedlo.
odpověz na tento komentářPokud pominu šroubovanou vzpěru na zadní stavbě (duralový mág , čaruje svářečkou a nechodí pozadu se šroubovákem), tak ten tlumič "bude určitě držák", když odnese veškeré namáhání zadní stavby v krutu. Nikde tu není ani slovo o jízdních vlastnostech, tuhosti a kvalitách odpružení.
?????????????? - Dlho dlho sledujem Vaše galérie ale už mi to nedalo, prečo robíte fotky týmto štýlom, tzn. táto malá hĺbka ostrosti. Toto si nechajte na umelecké foto, tu je to úplne naprd!!! možno pri fotení celého biku je to ok, ale odfotíte detail vidlice a chcem si pozdireť tlmič za ňou a neni šanca, Taktiež nálepka na hlavovej trubke ma netrápi a okrem nej nič íné nevidno :-(((((((((((( u mňa máte veľké mínus :-(
odpověz na tento komentář