Nový Hayes Stroker 2008

Na poli kotoučových brzd se zřejmě začínají hýbat ledy. Po novince Code od Avidu představil i Hayes svou novou brzdu a to hned v několikerém provedení ...

Autor: Petr Bureš

Hayes má hodně velké zkušenosti s výrobou brzd pro motocykly a deset let výroby kotoučovek také není krátkou dobou. Možná právě proto se rozhodl významným způsobem inovovat svou produktovou řadu. Po poslední, pár let staré novince, El-Camino, přichází s novou řadou nazvanou Stroker.

Stroker je koncepčně naprostou novinkou a Hayes ho řadí mezi produkty 2008 s tím, že dodávat na pulty prodejen by se měl již v průběhu letošního léta. Jakkoliv by se mohlo zdát, že jde o novinku, novinka v pravém slova smyslu to vlastně není. Hayes totiž není zdaleka prvním výrobcem, který představil konstrukci brzdové páky s pístkem kolmým k řídítkům. Nicméně pro Hayes je Stroker v mnohém opravdu přelomovým produktem.

Další obrázkyCílem inovace bylo, ostatně stejně jako u dalších výrobců, vylepšit stávající brzdné vlastnosti a celkovou ergonomii brzdy. Inženýři v Hayesu tentokráte vsadili na zbrusu nové uspořádání těla brzdové páky, zvětšili radikálně, o třetinu, velikost expanzní nádržky oproti stávajícímu modelu Nine, vylepšili nastavení vzdálenosti brzdové páky od říditek, prostřednictvím aluminiového šroubu a upravili i tvar brzdové páky.

Inovace se nevyhnula pochopitelně ani brzdovému třmenu. Výsledkem je lépe odvětraný třmen s větší brzdovou plochou destiček a novým patentovaným systémem, umožňujícím snadnou a rychlou výměnu destiček kdykoliv a kdekoliv. Uvnitř hadic proudí brzdová kapalina DOT 4 odolná vysokým teplotám.

Zajímavé jsou pak i jednotlivé specifikace. Hayes uvádí, že bude model Stroker dodávat v celkem trojím provedení. Základní model ponese označení Ryde. Ten bude zbaven některých vychytávek z vyšších modelů za účelem dosažení přijatelné (masové) cenové hladiny. Technologicky a konstrukčně identické pak budou druhé dva modely s názvem Trail resp. Carbon, které od sebe bude odlišovat, jak název napovídá, pouze karbon brzdové páky a barevné provedení. Pozoruhodná je informace o množství variant dodávaných kotoučů. Ty se totiž budou vyrábět již od 140mm průměru a nebudou končit sjezdovou "klasikou" 203mm, ale dokonce téměř o palec větším 224mm velkým kotoučem. Hmotnost se u verzí se 160mm kotoučem pohybuje pod hranicí 400 gramů takže nepůjde ani o zásadního tlouštíka ale ani o superlight záležitost. Jak je u Hayesu zvykem, doporučuje všechny modely pro všechny disciplíny s tím že se předpokládá jen použití jiných průměrů kotoučů. Cenovou politiku zatím výrobce nezveřejnil, předpokládáme, že první rok-dva nepůjde o levné hračky, ale jakmile se zvednou prodejní čísla, ceny se postupně ustálí v relacích současných modelů.

Další obrázky ZDE.
Foto : Hayes

Přečteno - 14469x Tagy: tech2008
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #2 Petr Červený - vloženo: 17.04.2007 v 20:43:22

    Inovace - Ještě by tak kluci od hayesu mohli používat monolytický třmen, když už s ním začali. Vidím docela inspiraci u staré Formuly B4.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #1 Petr Bureš - vloženo: 17.04.2007 v 11:33:38

    no teda - Na Hayes dost odvážná změna. Už to ňákou ale chtělo, protože pětiletý Nine už nejsou výkřikem nejnovějších trendů ani brzdové účinnosti.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744