Ondřej Fojtík (Toyota Dolák) je po šesté etapě australské Crocodile Trophy stále na druhém místě za Mauro Bettinem
Australské dobrodružství pokračuje. To dokazuje i menší zpoždění zpráv přímo ze světadílu klokanů neb ne všude je zkrátka dostupné internetové připojení.
V pátek na jezdce čekala čtvrtá etapa. Z Wombinoo do Chillagoe najeli závodníci 122 kilometrů.
Kluci měli ráno dobrý důvod balit stany. Důvodem byl cíl čtvrté etapy, kterým byla civilizace. Normální sprcha, bazén, záchod, obchody... Prvních 20 kilometrů vedlo po asfaltu. Kromě pár pokusů o nástup se nic důležitého nedělo. Rakušané ráno přišli na start s rakouskou vlajkou a cílem vyhrát - v Rakousku slavili státní svátek. Střední část etapy byla oproti začátku více náročná. Na jezdce čekal hluboký písek, volné kameny a rychlé mírné sjezdy. Právě volné kameny zavařily Ondrovi Fojtíkovi (Toyota Dolák). Jeden mu prolétl zadním kolem a vzal sebou dva dráty z karbonových kol Tufo. Tou dobou byla etapa v polovině a Foja figuroval v první čtyřčlenné skupince spolu s lídrem Bettinem, Carlsenem a Borupem.
Na dlouhém asfaltovém úseku se na ně dotáhla trojce Rucker, Benoit a Zeller. Na písečných roletách dostávalo Ondrovo zadní kolo pořádně zabrat a praskaly i další dráty. Proto musel mírně zvolnit. Nesnažil se ani Mauro Bettin z Dream Teamu. Jezdil v háku a orážel.
Naopak nastoupil Stefan Rucker (ELK Haus) a dojel si pro vítězství. Ondřej Fojtík skončil v této etapě sedmý se ztrátou 7 minut. O další více než tři a půl minuty zpět dorazl na osmém místě Radoslav Šíbl (Ironbike - Bikezone).
A jeden vzkaz od Ondřeje: "Rad bych Vam poslal trochu tepla,protoze Suunta uz při etape ukazuji přes
Odpočívat na Crocodile Trophy je pomalu nemožné. Takže po pátku většinou bývá sobota a po čtvrté etapě je tu pátá.
Ta byla zkrácená o čtyřicet kilometrů na konečnou stovku. Závodníci ji většinou brali jako odpočinkový den a tak se jel "výlet".
Tentokrát měl smůlu Radek Šíbl (Ironbike - Bikezone). Trefil kámen a "bouchnul" rátek. O chvíli později měl druhý defekt.
Defekt se nakonec nevyhnul ani tomu nejlepšímu - Mauro Bettinovi. On ale dostal od svého kolegy kolo a pokračoval dál. Z balíku se odpoutala skupinka tří lidí. Z této trojce pak vzešel i vítěz dnešní etapy - tím byl Joachim Benoit z Dream Teamu.
Ondřej Fojtík (Toyota Dolák) dojel do cíle v balíku, ve kterém byl i Bettin, 10 minut po vítězi. Radek Šíbl dorazil o tři minuty později.
Šestá etapa, 120 kilometrů, 900 metrů převýšení.
Jelo se podobně jako předchozí den. Hodně lidí odpočívalo, protože následující dny budou nejtěžší a mohou pořadím ještě zamíchat. V polovině etapy měl defekt Stefan Rucker (ELK Haus), ale tomu kolo nikdo nedal. "Kdyz pichl Rucker,vlezl na spici Roman Stastny a 30min jel vyborny tempo,hned sem si vzpomnel na Venu Hornycha!" komentoval vzniklou situaci Ondra Fojtík.
Poslední hodinu a půl se snažil jet tempo on sám a Radek Šíbl se pokoušel o nástupy. Nikomu se nechtělo spolupracovat a tak se Češi na špici snažili, aby je nedojel Rucker.
Únik se nakonec podařil znovu Benoitovi, který etapu vyhrál o dvě minuty před zbytkem pole, ve nemž byli i Fojtík se Šíblem. Ruckerovi se je stáhnout nepodařilo a na Fojtíka ztratil 6 a půl minuty.
Po šesti etapách z deseti je na čele klasifikace stále Mauro Bettin z Dream Teamu. Druhé místo drží Ondřej Fojtík (Toyota Dolák). Na Bettina ztrácí necelých dvacet minut. Naopak přes jedenáct minut má náskok na třetího Rakušana Ruckera (ELK Haus.) Radek Šíbl (Ironbike - Bikezone) je sedmý. Roman Štastný (Rock Machine Cyklomax) pak 27. a Lukáš Mráz (X-Sports) padesátý. Bohuslav Bábor (X-Sports) je 56.
Foto: Regina Stanger
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
joj - teamwork - kluci pekne, drzte se!
odpověz na tento komentář