V Bystřici se rozdaly první pohárové body

Úvod českého poháru XC v Bystřici pod Hostýnem na těžké trati vyšel nejlépe Kulhavému a Števkové...

Autor: Jan Němec

Vstup do dospělosti nezačal pro český pohár cross country Rock Machine MTB Cup 2009 zrovna přívětivě, tak trochu večerníčkově. Hostýnské vrchy byly totiž v sobotu ráno zahaleny do mlhy husté tak, že by se dala krájet. Ani jemné mrholení nebylo tím, co by vykouzlilo úsměvy na tvářích všech, kteří do Bystřice pod Hostýnem, respektive na Svatý Hostýn přijeli na úvodní závod seriálu. Osmnáctý ročník českého poháru cross country zavítal na poutní místo poprvé, bikeři se tu ale prohánějí již hodně dlouho, pořadatelé mají za sebou devět pohárových závodů ve sjezdu.

Měsíc a půl, který organizátoři v čele s Pavlem Bulisem měli na přípravu závodu - původně se totiž ouvertura českého poháru měla odehrát v Pardubicích - byla šibeničně krátká doba; rozhodně se nemusí za svůj počin stydět. Okruh na jedničku, snad všichni si technickou a divácky přívětivou trať pochvalovali. Otázkou do budoucna je zlepšení úzkého startu a následného nájezdu do sjezdu s jedinou stopou. I zázemí by mohlo nabídnout přehlednější prostory jak pro týmy, vystavovatele, tak i pro fanoušky.

Nejvyšší česká soutěž na start přilákala necelou čtyřstovku bikerek a bikerů, vždyť se také rozhodovalo o prvních bodech, které jsou rozhodující v nominaci na mistrovství Evropy a světa. A tak se kromě několika málo jmen poprvé sešla kompletní domácí špička, kterou doplnili slovenští reprezentanti Janka Števková, Peter Sagan nebo dvojnásobný vicemistr světa v cyklokrosu Zdeněk Štybar.

Ranní déšť způsobil malé zmatky v depech jednotlivých týmů, kde se řešilo obutí. Čtyřkilometrový okruh byl totiž poměrně kamenitý, kombinace prachu a drobného mrholení vytvářela na jeho povrhu dokonale slizkou hmotu. V nejednom případě tak hráli jednu z hlavních úloh v závodě pády a defekty. Nevyhýbaly se ani favoritům - Pavel Boudný zaznamenal dva defekty, stejně tak i Šárka Chmurová, Peter Sagan ambiciózně rozjetý závod musel vzdát také díky defektu, boj o zlato v juniorské katagorii ovlivnila výměna kola Jana Nesvadby. Počasí se během dne několikrát aprílově otočilo, slunce začalo s plnou silou působit až v posledním okruhu mužské elity, vyhlášení vítězů tak probíhalo za naprosto jasné oblohy.

Ještě za husté mlhy, v nekřesťanských 9 hodin ráno, startovaly kategorie žákyň a žáků, jejich vítězi se stali Tereza Vališová (Ski Klub Šumava) a domácí naděje Martin Fusek (4Ever Cyklobulis Bystřice p.H.). Kadetka Markéta Drahovzalová (Bike club Kutná Hora), která je držitelkou titulu mistryně ČR ve starších žákyních, si z přestupu do vyšší kategorie neděla příliš velkou hlavu a zvítězila stylem start-cíl. Podobným způsobem si vedl i kadet Vojtěch Nipl (Johnson Controls AŠ Mladá Boleslav).

V kategorii Muži Open triumfoval loňský vítěz seriálu František Žilák (KED Cyklomax) před Milanem Zvonekem (Valašské Klobouky) a Karlem Videckým (Max Cursor). Týmový kolega vítěze Petr Sulzbacher bral zlato v kategorii Masters, porazil Pavla Bartoně (HC Hakr Brno) a Přemysla Žaloudka ze Zlína.

České juniorky se tentokrát musely sklonit před konkurencí ze Slovenska. Dvě nejlepší české zástupkyně se na start nepostavily. Karolína Kalašová si léčí tržnou ránu a 13 stehů na holeni z minulého víkendu v Josef RajchartPolsku a Dagmar Labáková reprezentuje zemi na dráhovém závodě. Pro zlato si tak s velkým přehledem přijela Slovenka Natálie Šimorová (ŽP Šport, a.s.) před krajankou Michaelou Malárikovou (CK Ski Bike Sportmed Bratislava). Čest českých bikerek tak zachránila třetí Veronika Jarošová (Scott&Hagget).

Páni junioři bojovali o zlato celou hodinu a sedmnáct minut. Právě na tomto čase se zastavily stopky rozdhodčích, když proťal cílovou pásku Josef Rajchart (Author team Stupno). "Start nebyl ideální, byl jsem tam skříplej a Honza Nesvadba mi hned ujel," popisoval závod ze svého pohledu Rajchart. Dobře věděl, že největším konkurentem byl právě Jan Nesvadba (KC Kooperativa SG Jablonec n.N.). Ten skvěle odstartoval a okamžitě si vytvořil náskok. Potom ovšem přišel defekt, naštěstí blízko bylo depo a Honza ztratil jen jedno místo. "K Honzovi jsem se neustále blížil, byl jsem už  jen deset vteřin za ním a v tom měl defekt. Čekal jsem, že mě dožene a pojedeme spolu, ale nestalo se tak, zřejmě se zlomil. Bál jsem se sjezdů a defektu nechtěl jsem nic riskovat, jel svoje tempo až do cíle a vyšlo to," pokračoval Josef Rajchart, který druhému Nesvadbovi nadělil 40 vteřin. S minutovým mankem skončil třetí Tomáš Paprstka (Scott Scania Kolín), dominující zejména ve sjezdech, za které by se nemusel stydět leckterý vyznavač downhillových disciplín.

Stejnou porci ostrého závodění jako junioři, tedy pět okruhů plus zaváděcí, měly ve 13:00 před sebou na startu ženy. Už po zaváděcím okruhu bylo jasné, že Janka Števková (CK MTB Dohaňany) využije své jarní formy a zraněné české bikerky popraví. Ve druhém okruhu její náskok činil již více jak 3 minuty na druhou Martinu Němcovou (Pell's Hard Bikers). Pro zlato si přijela po hodině a půl. "Moc Start v čele s Jankou Števkovoujsem si to užila, nádherná trať a nádherný okruh, asi nejlepší, co jsem na českém poháru jela," říkala šťastná Janka s pusou od ucha k uchu.

Jako druhá závod dokončila Tereza Huříková (Česká spořitelna MTB), pro kterou to byl první start po zranění a následném léčení zlomené klíční kosti. "Nebylo to vůbec jednoduchý, už mě to nebolí ani ve sjezdech, ale na týhle trati jsem měla velký respekt. Nemohla jsem se dostat do tempa, dokonce jsem tam sebou jednou sekla a vyrazila si dech. Měla jsem ale radost, že to ruka vydržela a od té doby se mi jelo už daleko líp," rekapitulovala závod Tereza, která se první dvě kola držela netradičně hluboko ve startovním poli. Teprve v polovině závodu se dostávala výš. "Nemám vůbec sílu, bylo to dost bolestivý a vím, že jestě bude. Výsledky pro Tereza Huříkovámě teď nejsou důležitý, potřebuju makat, abych byla připravená na mistrák světa," líčila opřená o svého fulla na němž startovala úplně poprvé. "Kolo mě příjemně překvapilo, nejen z kopce, ale i v drncavých výjezdech, hezky to žehlilo."

Ani pro Pavlu Havlíkovou (KC Kooperativa SG Jablonec n.N.), úřadující mistryni České republiky, nebyl závod procházkou růžovým sadem. "Byl to spíš pěkně hnusnej očistec," okomentovala krátce své páté místo Pavla. Před ní se ještě dostala Šárka Chmurová (Max Cursor), ta ovšem doplatila na dva defekty.

Původně naplánovaných deset okruhů, které měla elitní kategorie mužů absolvovat nakonec hlavní rozhodčí z Maďarska upravila na osm. Nutno podotknout, že k velké radosti všech aktérů. Závod tak s 87 muži v pelotonu odstartoval chvíli po patnácté hodině.

Slovák Peter Sagan překvapil svým svižným startem, po prvních několika stech metrech měl před ostatními solidní odskok. Po zaváděcím kole už však jel společně s Jaroslavem Kulhavým (Rubena Specialized), s mírnými rozestupy následován Jiřím Friedlem (Merida Biking), Janem Škarnitzlem (dimp Giant) a dalšími. Během prvního okruhu se na špici sjel Kulhavý s Friedlem a takto spolupracovali až do předposledního kola. "Byla to férová spolupráce, každej jsme potahali jedno kolo, nedělali jsme si žádný naschvály," hodnotil Jiří Friedl.

Situace za nimi se měnila jak na přesýpacích hodinách. Nejdříve si medailovou pozici držel Jan Škarnitzl, ale v polovině závodu jej vystřídal Jiří Novák (Odlo Specialized). V první pětce jezdil ještě cyklokrosař Zdeněk Štybar (Fidea) následován Milanem Spěšným (Česká spořitelna MTB). Rozehraný souboj o bronz byl stále otevřený. Dobře rozjetý závod musel ve druhé kole kvůli defektu opustit Slovák Sagan.

Dvojice Kulhavý a Friedl

Na dvojici Kulhavý - Friedl nikdo neměl, náskok kousek po kousku zvyšovali. Potom co si s tratí pohrály rozmary počasí měl Jiří Friedl problémy se Kulhavého udržet. "Dneska to Jarda vyhrál ve sjezdech, zvlášť ten první byl po dešti hrana a Jára tam lítal, dával mi tam tak 15 vteřin a já to pak musel dojíždět. V předposledním kole jsem už neměl na to, abych ho sjel zpátky. Ještě v polovině závodu jsem si říkal, že bych mu zkusil cuknout, cítil jsem se hlavně ve stoupáních silnější, ale neudělal jsem to," svěřil se Jiří Friedl, v cíli nakonec druhý. O osmatřicet vteřin dříve projel vítězně cílem Jaroslav Kulhavý. "Přijel jsem sem z plnýho tréninku, dost mě bolely nohy. Občas mi Jirka poposkakoval, takže jsem si pěkně dával. Zdeněk ŠtybarVěřil jsem si víc ve sjezdech, tam jsem to jednou pustil a čekal, jestli mě dojede. Nohy nakonec taky trochu povolily, takže jsem to celkem v pohodě dojel do konce, jsem spokojenej," líčil Jaroslav, který se připravuje na příští víkend do Madridu na 4. závod světového poháru. "Tam bych chtěl zajet hodně dobře, vloni to bylo čtrnáctý místo, takže letos bych chtěl skončil líp," plánoval.

Jiří Novák si bronz v druhé polovině závodu nenechal už nikým uzmout a dojel si pro svou první medaili v českém poháru. "Bál jsem se přibližujícího se Milana Spěšného, kterej měl svůj rychlej závěr. Kdyby se jelo o kolo víc, tak by to bylo hodně krutý. Byl jsem tu trénovat už před 14ti dny, možná i to hrálo do mých karet, byla to pořádná biková trať. Jsem totál spokojenej, všechno vyšlo," řekl po svém bronzovém představení úřadující mistr republiky v maratonu. V cíli jeho slova potvrdil Milan Spěšný. "Škoda, že to nebylo delší, hošánci!" sdělil po svém tradičně rychlém závěru, kde se z šesté pozice prokousal až na čtvrtou. První pětku pak uzavřel Jan Škarnitzl.

Cyklokrosař Zdeněk Štybar si vedl velmi dobře a se šestým místem byl v cíli spokojený. "Pro mě teď není důležitý jestli jsem šestej nebo šestadvacátej, potřebuju hlavně kvalitně trénovat. Nominace na mistrovství Evropy je mým cílem a v dalších závodech se o ni budu prát, bude to pro mě vrchol letní sezóny. Tady jsem se cítil poměrně dobře, ale asi jen hodinu a čtvrt. Když jsem viděl, že na medaili to už nebude, jel jsem si svoje tempo, abych se úplně nezmrtvil, ve středu totiž s týmem startuju na silničním etapáku v Lucembursku," zhodnotil své představení Štybar.

Poprvé se vyhlašoval i nejlepší biker kategorie do 23 let, tím se stal Ondřej Cink (Merida Biking) - celkově třináctý. Ondřej se tak v nominační tabulce na mistrovství Evropy usadil na druhé místo, hned za Josefa Kamlera. Tomu v Bystřici někdo při startu ohnul patku a musel odstoupit.

Další závod Rock Machine MTB Cupu se pojede za 14 dnů v České Kamenici. Organizátoři již brzy odtajní připravované novinky. Zatím je tu pro vás jen web.

Kompletní přehled výsledků naleznete ZDE.

zleva: 2. Friedl, 1. Kulhavý, 3. Novák, 4. Spěšný, 5. Škarnitzl

Přečteno - 21429x Tagy: cesky pohar xc
Zapojte se do diskuze

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #37 Klára Nestlerová - vloženo: 18.06.2009 v 20:57:42

    foto - http://bluecranberry.rajce.idnes.cz/CP_XC_Okrouhla_u_Boskovic/

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #36 Rossi - vloženo: 29.05.2009 v 07:13:16

    Fotky - Nějaké fotky z kategorie juniorů, juniorek a žen najdete tu -
    http://picasaweb.google.com/Rossi1492

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #35 paja - vloženo: 20.05.2009 v 20:40:47

    dalsi fotky take na
    http://sbiker.com/images/gall-gen/2009-05-16-mtb_xc_bystrice/index.html

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #34 Jan - vloženo: 20.05.2009 v 13:08:02

    Možná stupidní dotaz, ale můžete mi prosím říct proč regulovčíci při průjezdu závodníka pískají na píšťalku? Je to tzv. "probuzení" šokem aby závodník na okruzích "neusnul"? Díkes ; )

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #33 Tom - vloženo: 20.05.2009 v 10:23:40

    Plno lidí ale tvrdě maká v práci,jsou to lidi co byly třeba v juniorech schopni jezdit v desitce,ale hold každej sponzora nesežene aby mohl v klidu natrénovat 20tis.ročně a pak v elitě zajed něco slušnýho.Vstávat v 5 aby člověk aspon něco najel po cestě do práce a z práce zase přijíždět v 9 to toho má člověk celkem dost.
    Zrušte celej pohár a je to. Zdar.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #32 Buf - vloženo: 20.05.2009 v 07:54:03

    Kategorie - Souhlasím s Pavlem Bulisem , že i kategorie Open na pohár patří. Neměla by ale překážet kadetům. Jak tady v diskusi zaznělo open není základna pro Elite , Open je hobby pro zábavu a ceny by měly být věcné nebo žádné ( jako mini maratony GG v Polsku, když je to pro zábavu tak nezajímáš žádné sponzory a nezávodíš pro prachy). Naopak Kadeti, Junioři, do 23 let a pak Elite, takto roste závodník. Na druhé straně nechápu start žákovských kategorií, které stejně nejedou technickou trať celou , ale zkrácené okruhy a ubírají drahocenný čas , když je závod napěchován do jednoho dne. A v dnešní finanční situaci stejně moc týmů nemá na to objíždět s žáky republiku. Junior Trophy omezilo již dávno před krizí i Kolo pro Život, a ti financím rozumí. Dětských závodů a seriálů mládeže je v regionech dost. Náročných závodů Xc a XCM naopak málo.
    Jinak by jsem rád poděkoval za pěknou trať v Moravských horách, kde MTB patří. Díky týmu 4ever a Bulisákům za dobře odvedenou práci.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #31 Eva - vloženo: 19.05.2009 v 22:24:02

    Fotky - Bez svoleni autora :-)
    www.bajkovani.cz

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #30 Jakub Kavalír - vloženo: 19.05.2009 v 22:09:22

    Daniel Veselý - V té galerii máte chybu. Daniel veselý skončil 4 a né 5

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #29 michal - vloženo: 19.05.2009 v 21:09:26

    nemáte někdo víc fotek ze závodu juniorů?

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #28 Tom - vloženo: 19.05.2009 v 19:07:01

    Fotky - Nevite někdo kde je vic foteček??

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #27 honza - vloženo: 19.05.2009 v 18:50:45

    open - did by jich tam bylo kotel moc a s open souhlasíím!!

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #26 Petr - vloženo: 19.05.2009 v 18:46:01

    to Michal - Bohužel to funguje přesně obráceně:Open je odpad Elity a z marasmu této kategorie už léta do Elity nikdo nepřišel, natož aby se tam prosadil. Je to cesta ke ztrátě ambicí a výkonosti. Já osobně nechápu ani finanční ohodnocení této kategorie: podle pravidel dostane vítěz Open 2OOOkč, což se rovná ohodnocení 7.místa v kategorii Elite! Přitom výkonost vítěze Open odpovídá umístění od cca. 50.místa dál v případě startu v Elitě. Možná i tady můžeme hledat "motivaci" několika letitých Open...Proč se 2hodiny trápit na nezajímavém místě, když to mám za hodinku objeté a ještě něco v kapse.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #25 Michal - vloženo: 19.05.2009 v 15:02:35

    open - Názory jsem si jen proletěl, ale kategorie open podle mně na ČP patří: vnímám to jako mezistupeň pro ryzí hobby jezdce, kteří se nejdříve zlepšují mezi sobě rovnými a pak přijde-li na to chvíle a dosáhnout takové výkonnosti půjdou dál, a to do elity. Vnímám to jako logický krok, ke kterému by měl každý závodník kategorie Open dojít...závodit hned s elitou a dojet do cíle na chvostu startovního pole s minus dvěma okruhy by bylo pro "začátečníka" demotivující

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #24 Pavel Bulis - vloženo: 19.05.2009 v 13:19:30

    to Jirinak - Souhlasím ,ale řekněme si upřimně proč ta diskuze vznikla.Protože se na trati při závodě trochu poštěkali závodníci ale z jakých kategorií.Upřímně si vážím všech co na závody přijedou objedou celý závod a vydají se určitě ze všech sil ale z hlediska spotovní úrovně ,reprezentace a dalšího rozvoje sportovní výkonnosti jsou to kategorie kde by měla spíš převažovat radost nad nějakou prestiží ,protože jak říkaval Ivan Hlinka "jen se s toho nepo..."
    Zhlediska reprezentace tohoto sportu jde o něco opravdu až v juniorech a elitě a proto si myslím,že je správné aby měli samostatný závod.Ambiciózních a vítězných kadetů už jsem viděl za 15let co se v tomto sportu pohybuju hodně a do dospělosti přežila sotva třetina.Ambiciozní muž má jezdit elitu a masters - pánové už jsem v předposlední věkové kategorii tak o tom něco vím-hlavně se cyklistikou bavme.A když mě někdo s mladých pošle někam tak se jen můžu usmát.

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #23 Pavel - vloženo: 19.05.2009 v 13:17:52

    to Pavel Bulis - Vážení přátelé i nepřátelé, rád bych velmi poděkoval těm, kteří tuto trať postavili. Trať je divácky velmi krásná ale také technicky náročná, počasí ukázalo svou sílu a dalo závodníkům šanci se ukázat! Pokud ovšem chce někdo jezdit závodní xc po rovných polních cestách, má možnost, ale nikam to nedotáhne. Dále také patří dík Rescue Team Hostýnské vrchy, který také zajišťoval zdravotnickou pomoc. Doufám, že příští rok se opět sejdeme na Hostýně.

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #22 Jan Němec - vloženo: 19.05.2009 v 13:11:52

    Náš pohled - Sice mi přijde naprosto zbytečné řešit tu Kategorii Open, jsou přece daleko zajímavější témata. Ale když už, tak mi nedá se k tomu také vyjádřit. Kategorie Open na závody Českého poháru patří. Už jen kvůli tomu, že závodníci nemají moc jiných možností, kde si v těžkém XC zazávodit. Ano, apriory je Český pohár - nebo by alespoň měl být - tou nejvyšší a nejprestižnější soutěží, jezdit by ho měli reprezentanti, profesionálové, zkrátka ti nejlepší - ELITE. Open - Hobby, masters kategorie na závody ovšem také patří, není to žádnou výsadou České republiky. Každý závod světového poháru organizuje Open race pro hobby bikery. Bundesliga, Swisspower Cup, Liquigas Cup - to samé. Všichni chtějí na svých závodech pěknou atmosféru, hodně fanoušků a závodníků. Slučovat kategorie Elite a Open je podle mě nešťastné, závod Elite by měl být přehlldkou těch nejlepších výkonů. Klidně by mohlo spoustu "eliťáků" přestoupit do Open, ale to musí každý rozhodnout sám.
    Cross Country není marathon, aby mohlo vystartovat najednou 10 kategorií. Argument, že ve světových pohárech je stabilně 200+ závodníků je lichý. Platí to možná o Houffalize a Offenburgu, ostatní závody mohou být rádi za 100 elitních borců. A můj názor je, že pouštět na trať 200+ lidí je naprostá hovadina. XC okruhy na to nejsou stavěné. Proto je nutné startovat důležité kategorie (důležité ze sportovního hlediska) osamoceně, aby měli závodníci co nejlepší prostor poprat se se sobě rovnými v kategorii a s tratí bez toho, aniž by museli předjíždět pomalejší z jiné kategorie. Je jasné, že toto je ideální případ a u nás k němu nikdy nedojde. Nemá totiž cenu posílat na trať samotných 8 žen a za dvě hodiny 7 juniorek...
    Řešením by byl návrat ke dvoudenní akci, kde by v sobotu odstartovaly děti a open, v neděli potom přehlídky Elity a třeba i juniorů. Je to tak zvykem i jinde ve světě. Dvoudenní akce má však svá ALE. Všechny to stojí víc peněz a to je kámen úrazu. Jasné je jedno, pořadatelé Českého poháru musí jednat, aby nepřišli i o zbytky závodníků. Zatím je hřeší na to, že je to právě Český pohár a že tam stejně závodníci musí přijet, chtějí-li prodat sportovní ambice či reprezentovat....

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #21 Jirinak - vloženo: 19.05.2009 v 11:55:43

    to Pavel bulis - Rozhodne, o te technice neni pochyb, lepsi technicky narocne zavody u nas nez CP nejsou, ale co brani slouceni open a elite? Stejne pokud se podivate i na vysledky z elite, tak 30. zavodnik uz dostava kolo ci 2, takze o delce neni pochyb, hobik by i tak objel to co normalne jezdi, jen by si pomeril sily z nejlepsimi a nebylo nutne posilat 3 kategorie na trat najednou. Jak uz jsem psal, na SP mate 200+ zavodniku a nejak se poprat taky musi ;-)

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #20 tomas - vloženo: 18.05.2009 v 23:27:22

    O tomto tématu by se dalo, jak vidim napsat hodně:-)
    Ale myslim si že nejlépe to shrnul Pavel Bulis ve svém příspěvku, se kterým naprosto souhlasím.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #19 tomas - vloženo: 18.05.2009 v 23:13:08

    open neopen - otevřený závod pro hobby kategorie by měl význam možná v neděli po českém poháru, nebo ještě lépe, tak jak to bylo kdysi, v sobotu před a v neděli by se jel oficiální český pohár... ale to je na zvážení pořadatelů. je fakt, že pustit do sebe tři kategorie na technicky náročnou trať je nesmysl. zažil jsem to na poháru jednou, když jsem se prokousával krátce po startu mezi hobíky a od ty doby jsem na pohár radši nejel. a že jezděj 23 a elite dohromady je asi dobře, stačí je samostatně vyhlašovat...

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #18 Pavel bulis - vloženo: 18.05.2009 v 22:43:23

    open - Vážení diskutující.Zapomínáte na jednu věc.Všechny ty amaterý posíláte do maratonů a půlmaratonů.Ale uvědomte si ,že kdo chce jezdit pravé technické cross country tak nemá moc možností ,protože závody prostě nejsou a to už nemluvím o seriálech.Ty co jsou tak se profilují stavbou tratí a technikou především pro mládež.Kdo si chce vyskoušet opravdové crosscoutryové závody s těžkými technickými pasážemi tak moc možností nemá.Ti co nemají na profíky ale zase jsou technicky zdatnější než úplní hobíci nemají moc možností kde si zazávodit.Takže já bych tak jednoznačně ty muže open nezatracoval.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #17 tomas - vloženo: 18.05.2009 v 21:09:31

    to petr - Abych to upřesníl přesně, mě by nevadilo zrušení kategorie open, ale když ta možnost je, tak proč jí jako amatér nevyužít. Tato rozhodnutí zařadit nebo zrušit kategorii, o které se bavíme je ale na zvážení pořadatelů(myšleno, zástupce čp např. pan Marek)

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #16 pepa - vloženo: 18.05.2009 v 20:17:21

    Open - Když se zruší kategorie OPEN a rozdělí se Elite a U 23 na dva závody (U 23 o kolo kratší), nebude to pro ty kluky co příjdou z juniorů hned taková pecka a nebudou to tak rychle balit. Je škoda, že se nad tím nikdo nezmyslí. Souhlasím s tím názorem, že když nemám na to, abych jezdil s Elite, jedu jinam.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #15 Petr - vloženo: 18.05.2009 v 19:58:15

    Open-to Tomas - Správně řečeno-když na to nemám, jedu závod určený pro moji výkonostní skupinu (o tomto víkendu např.Silesii, Trans Brdy, Starobrno, Jičín, Pardubice) a nezacláním na XC poháru.

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #14 Jirinak - vloženo: 18.05.2009 v 17:28:38

    open - Podle me je doba, kdy melo opodstatneni kategorii Open/Hobby v poharu mit uz asi pryc. Drive jine zavody nebyly a proto CP bylo jedine misto kde si zazavodit a pomerit sily mezi hobikama.. Ted uz je spousta jinych zavodu/maratonu, kde jsou na hobiky pripraveni a v podstate i hobiky ziveni, tech par elitaku tam naklady nezaplati.. Svedci o tom i vlastne ucast v kategorii Open na CP, kde drive byvalo 100+ zavodniku, dnes ani ne padesat.. CP by mel zustat elitni serial pro XC, jak u chlapu, tak jako serial hlavne pro mladez vsech vekovych kategorii..Pokud se obe chlapske kategorie slouci, bude tam 100+ zavodniku, coz je porad mene nez na SP, kde je stabilne 200+ zavodniku.. a bude konecne jedna jasna kategorie a jeden jasny titul mistra CR

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #13 rider - vloženo: 18.05.2009 v 16:55:01

    dodatek: nicméně něco na tom Filipově názoru určitě je k zamyšlení, asi hodně ...

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #12 rider - vloženo: 18.05.2009 v 16:46:36

    open - nechci soudit zda open na ČP patří nebo ne. Určitě se shodneme na tom, že tam rozhodně patří správní bikeři a ne amatéři co si vulgarismy hodí ego na mladší kategorii. Je to určitě i o organizaci a pružnější reakci na počet startujících v jednotlivých kategoriích, ale s tím už snad za ty roky by mohli mít zkušenosti?

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #11 Filip - vloženo: 18.05.2009 v 16:41:42

    Open - A proč tedy nemají také ženy, junioři, juniorky, kadeti atd. kategorii open? Závod českého poháru je, nebo měl by být, prestižní záležitostí. A pokud se necítím na souboj s elitou, tak je spousta jiných možností si jet zazávodit. V Polsku je rozdělená Elita a U 23 a je to závodění trošku o něčem jiném. Ať už se týče tratí, organizace atd. A nikde tam žádná kategorie Open není. Ale už jen ten paradox, že 2 stejně staří kluci (pánové) můžou jet každý jinou kategorii. Bohužel bylo příspěvků na toto téma už napsáno spousta, ale ani letos se nad tím nikdo nezamyslel. A je to velká škoda.

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #10 tomas - vloženo: 18.05.2009 v 16:14:03

    open - Nevidím důvod proč rušit kategorie open v ČP, každá výkonostní skupina (i věková) by měla mít svůj závod. Nevím proč bych měl jet závod za elite, když na tuto kategorii prostě nemám výkonost (mluvím sám za sebe). Nemyslím si, že by tyto kategorie nějak ubýraly na prestižnosti ČP.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #9 honza - vloženo: 18.05.2009 v 15:19:46

    Open - Souhlasím s tím, že na ČP kategorie OPEN nemá co dělat. Místo toho by se mohla elita rozdělit na U23 a Elita.

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #8 kuba - vloženo: 18.05.2009 v 14:55:59

    Open-Kadeti-MASTERS - Tak tam byl problém takový, že zaváděcí kolo bylo krátké tak to museli pouštět po krátkých intervalech a tak jsme se sjely hned v prvním kopci. Někdo si řekne ať jedou open-masters a pak kadeti. Je to i tak blbost, protože průměrnej kadet dojede posledního chlapa z masters nebo open v prvním kopci. ale zase třeba takový Peťa Sulsbacher se musel prodírat přes 50 kadetů + nějací opozdilci z OPEN.

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744