Cyklokrosový GelActiv 4X

Bláto a déšť proměnilo mistrovský fourcrossový závod v Litoměřicích v očistec pro závodníky i pořadatele. Tituly byly rozděleny jen částečně ...

Autor: Petr Bureš

Po měsíc trvajících letních vedrech překračujících tropické třicetistupňové teploty přišlo ochlazení o bezmála dvacet stupňů a tak si závodníci, kteří dorazili na nejdůležitější závod české fourcrossové sezóny vyzkoušeli opět po čase litoměřickou trať na blátě. Aby toho nebylo málo, tak partička místních stavitelů vyrobila místo první klopené zatáčky "cosi", na čem by se v rychlosti za sucha krásně driftovalo, ale jelikož sucho nebylo, tak tato odkloněná zatáčka patřila mezi ta místa, která méla rozhodnout o tom, kdo umí a kdo ne.

Program mistrovství republiky se oproti standardním závodům českého poháru liší v tom, že je rozepsán na dva dny. Sobota je určena juniorům a ženám, v neděli bojují o cenné kovy kategorie expert a elite.

Ani jeden ze dvou závodních dnů nebyl bohužel ušetřen deště. "Bylo to na hranici regulérnosti. Druhou zatáčku jsem projela v ophodě, ale hned za ní jsem šla do hodin a Romana mě předjela. Pak nakonec upada na další rovince a já jsem vyhrála, ale bylo to maso." Komentovala finále žen Jana Horáková (RB), která si nakonec odvezla z Litoměřic titul mistryně republiky. Druhá skončila ve nakonec vítězka kvalifikace Romana Labounková (Bikros klub Jeseník) a třetí Renata Válková (Norcobikes).

Juniorská soupiska na startu čítala 37 jmen. Kvalifikace se stala kořistí Jana Findy (Rock Machine) před Přemkem Tejchmanem (69 Specialized) a třetím Kubou Pytlíkem (Cyklo Bartoníček).

Po nočním dešti, který ze soboty na neděli proměnil ještě v pátek prašnou trať na mazlavé bláto, se nechtělo v neděli ráno nikomu moc trénovat. Postupem času se ale našli odvážní jedinci, kteří se pokoušeli najít optimální stopu, či alespoň způsob jak zdolat blátivou litoměřickou záležitost.

Bohužel místo toho aby svěží větřík vyfoukával blátivou trať a ta pomalu začala vysychat, hodinu před startem kvalifikace se rozpršelo a dvacetiminutová přeprška uvedla trať opět do nedělního normálu.

Něco zhruba kolem půl jedné padlo na rozpravě se závodníky rozhodnutí, že i přes nepříznivé povětrnostní podmínky se závod pojede. Elitní špička sice protestovala, že trať není regulérní, rozhodnout o osudu závodu měla však až kvalifikace. Tu vyhrál překvapivě Slovák Matěj Vitko (Kaktusbike) před Lukášem Měchurou (Rock Machine) a třetím Michalem Marošim (RSP) který si bláto jako jeden z mála opravdu užíval a na největším dablu vystřihl pro diváky moc protažený tabel. Většina ostatních však s tratí bojovala vmnohých případech i cyklokrosovým způsobem s kolem na rameni. V expertech exceloval Lubomír Vojta ("04"), ale více než výsledky v tuhle chvíli zajímal všechny přítomné osud dalšího pokračování závodu. Je něco před druhou hodinou odpolední a pořadatelé, společně se závodníky se snaží rozlousknout tuto nešťastnou situaci.

Tady si dovolím malou odbočku. U stavitelů trati jsme se totiž informovali na pár zajímavých věcí, které je dobré vědět. Litoměřická trať totiž leží na hranici chráněné krajinné oblasti a proto bohužel není jednoduché do ní jen tak zasahovat. "Každá Tatrovka s hlínou, která přiveze materiál na trať, musí být schválená a musí být proveden dokonce rozbor složení hlíny, než ji můžeme použít. Letos se naštěstí posunula hranice ChKO o pár set metrů výš - támhle k tomu lesu, ale zatím se nic nezměnilo. Víme, že by bylo ideální přivézt a navozit na trať štěrk, který by zabránil v dešti tvoření týhle mazlavky a máme o to zažádáno, ale povolení jsme zatím bohužel nedostali. Organizátoři toto dopředu věděli, s tím, že když bude hezky, je to v pohodě, ale když zaprší, vzniká problém." Vysvětloval Pepa Matys, jeden z hlavních stavitelů místní fourcrossky. "Že nevyšlo počasí, je bohužel smůla, ale nedá se nic dělat, mě samotnýho to mrzí" dodal sklíčený Pepa Matys.

Závěrem si ještě partička skákačů vystřihla několik dirtů ve vloženém DMJ dirt contestu, který nakonec po právu vyhrál Kuba Vencl.

Po rozboru srážkové předpovědi, aktuálního stavu tratě a dlouhotrvající diskusi, došli organizátoři společně se závodníky k následujícímu rozhodnutí.

Výsledky se soboty jsou platné a vyhlásí se tedy mistři 4X v kategorii Junioři a Ženy. Nedělní finálové rozjížďky jsou zrušeny, stejně tak jako mistrovský závod pro kategorie Elite a Expert, s tím že výsledky kvalifikace se započítávají do celkového pořadí českého poháru a budou vyhlášeny jako výsledky 3.závodu GelActiv Cupu. A tak se také stalo. Tak trochu smutnou tečkou v závěru bylo, že se Michal Prokop nedostavil na vyhlášení průběžného lídra poháru, což mnozí nepochopili proč.

Mistrovské tituly se tedy budou rozdávat až za necelé dva měsíce, 24. září v Šumperku. Doufejme, že tam bude počasí příznivější.

Kompletní výsledky ke stažení ZDE.

Přečteno - 20248x Tagy: 4x čp
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Světový pohárŠílených 12 hodin Tomáše Slavíka. Dva závody ve dvou zemích.
    Šílených 12 hodin Tomáše Slavíka. Dva závody ve dvou zemích.
  2. Ostatní závodyPrach, pot a král Slavík. JBC 4X Revelations 2023
    Prach, pot a král Slavík. JBC 4X Revelations 2023
  3. OstatníTýden Tomáše Slavíka: Revíry a JBC 4X Revelations
    Týden Tomáše Slavíka: Revíry a JBC 4X Revelations
  4. Ostatní závodyNašlapaná JBC 4X Revelations se chystá v Jablonci
    Našlapaná JBC 4X Revelations se chystá v Jablonci
  5. Mistrovství světaČeští fourcrossaři slaví ve Val di Sole mistrovský dabl!
    Čeští fourcrossaři slaví ve Val di Sole mistrovský dabl!
  6. Ostatní závodyFourcrossový svátek je zpět! JBC 4X Revelations už tento víkend
    Fourcrossový svátek je zpět! JBC 4X Revelations už tento víkend

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #60 luboš molnár - vloženo: 08.08.2006 v 14:10:20

    Myslím, že MČR si zaslouží víc než jen kvalifikaci a pokud máme možnost závod přesunout na další závod, přijde mi to jako vhodná volba, jen doufejme v lepší počasí.Jak psal Martin v tomto mezi závodníky nebyl problém.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #59 Martin Nepraš - vloženo: 08.08.2006 v 13:54:43

    pro toma - Tomáši neodporuje. Ta trať byla zvládnutelná pro kvalifikaci, proto jsme se do ní taky vrhli s nadějí, že se možná počasí umoudří a třeba se podmínky zlepší pro následné finálové jízdy. Nestalo se tak, ukázalo se, že trať pro finálové jízdy je nebezpečná a pro to se závod zrušil. Přišlo by ti normální, abychom měli mistra republiky ve 4x, když se odjela jen kvalda? Mě to teda normální nepřipadá a doufám, že nejsem sám, kdo to tak vnímá. Ostatně to tak vnímali i samotní jezdci při naší vzájemné diskuzi.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #58 tomas - vloženo: 08.08.2006 v 13:47:15

    tak kdyz trat byla pro všechny stejná a byla jetitelná v adekvátnim čase, coz predvedli jezdci vitko, marosi, kvacek, mechura, tak pak mohl byt zavod uznan jako MCR a ne jen jako CP. trochu si to odporuje??!

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #57 luboš molnár - vloženo: 08.08.2006 v 13:28:02

    Proč byla kvalda bodovaná a výsledky uznány do ČP? Jsem jeden z rozhodčích a důvod který nás vedl k tomu uznat výsledky je, že náročnost trati byla pro všechny stejná a byla jetitelná v adekvátnim čase,což předvedli např. pánove Vitko, Měchura, Kvaček, Mároši. Nebyl tedy důvod tyto závodníky neohodnotit za jejich dovednost jezdit na blátivém povrchu. Myslím, že by to nebylo fér vůči těm kterým blato problem nedělá. Ještě jedna připomínka, musíme posuzovat názory skupin Elite i Exper, nelze poslouchat jen názor jedné skupiny, či jednoho člověka.

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #56 STROOKY - vloženo: 08.08.2006 v 13:14:09

    Body do poháru - Je pravda, že když se to už jelo, tak proč by se to nemělo započítávat do celkovýho poháru. Všichni jeli tu samou trať a všichni měli stejný podmínky. Měchy jel jak ďábel a po právu vyhrál. Ale musim říct, že tady ten stav trati by neměl rozhodovat o mistru republiky.

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #55 Martin Nepraš - vloženo: 08.08.2006 v 12:54:09

    to Tomas - Máš pravdu, taky se závod po kvalifikaci zrušil, ale výsledky, kterých dosáhlo dost jezdců v kvalifikaci, nešly jen tak opomenout. Trať byla pro všechny stejně blbá, ale bylo tam hodně lidí, kteří to zvládli a jejich časy vůbec nebyly špatné. Někomu to na blátě šlo a někomu zase ne. To, že pár borců se umístilo hůř než čekali bohužel není adekvátní důvod pro neuznání výsledků z kvalifikace.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #54 Tomas - vloženo: 08.08.2006 v 12:29:06

    pokud vim, tak vetsina Elitaku, myslim vice nez 50% pritomnych jezdcu nechtela jet zavod ani zapocitavat vysledky z kvalifikace. Ale rozhodc byli jineho nazoru.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #53 Martin Nepraš - vloženo: 08.08.2006 v 11:36:31

    Taky jsem si přečetl názor Michala na jeho stránkách a musim říct, že mě to docela zarazilo. Pro rozhodčí je to fakt obrovská legrace rušit MČR. Vážně si lidi myslíte, že je nám do smíchu? Rozhodnutí, které toho dne padly, byly podle pravidel a po dohodě se zástupci jezdců, z nichž né úplně všichni chtěli závod rušit. To jak se to vyřešilo bylo nejlepší a nejschůdnější řešení v době, kdy se věci řešily. A to že chcalo, za to opravdu nemůžeme...

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #52 Scratch - vloženo: 08.08.2006 v 10:12:22

    V Šumperku to proberem na riders meetingu,a je to. A stejne se nic nevyresi.
    Mohlo se tomu predejit. Ale nestalo se tak!
    Ale tohle to je debata fakt k nicemu!!!

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #51 Honza - vloženo: 08.08.2006 v 09:43:39

    slečinky - Všechen respekt Prokopovi, za to co dokázal, ale opovrhovat ostatníma.. to je shit. Komentář na www.prokoprider.net přesně ukazuje, co to opovrhování je. 4x jo, člověk nejspíš bléé

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #50 STROOKY - vloženo: 08.08.2006 v 08:33:20

    Startovné - To stim startovnym si myslim, že je blbý řešení, jelikož jezdci co nebudou chtít ject, tak vlastně budou dotlačeni k tomu aby to odjeli. Přeci si nenechají unikonout body do poháru. To by ty dva poslední závody už těžko doháněli.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #49 Honza - vloženo: 08.08.2006 v 07:45:56

    kdo umí ten umí a zajede i na blátě, což dokázal Lukáš M.

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #48 SPE - vloženo: 08.08.2006 v 02:51:42

    SL - nevim k jakymu jinymu clanku to dat. hosi od spesl, to si delate prdel ze ted v srpnu jsou tam testovaci kola 2006? neni ve vasi firme neco spatne a o rok pozde?????

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #47 Zdeněk Pól - vloženo: 07.08.2006 v 20:46:38

    Riders meeting - V návaznosti na to, co psal Lukáš Měchura, napadá mě ještě jedna věc. Zástupci jezdců mohli přijít třeba i s návrhem, že jezdci, kteří do kvalifikace nastoupit nechtějí, dostanou zpět startovné. To bychom přeci dokázali pochopit a akceptovat. Navíc, názory zástupců Elite a Expert byly zcela odlišné a pro nás oba rovnocenné!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #46 Petr - vloženo: 07.08.2006 v 20:01:05

    serte na 4x,jezděte xc

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #45 Radim Menčík - vloženo: 07.08.2006 v 19:46:56

    Sfouklá svíčka - Chtěl bych jen tolik, že s níže uvedeným příspěvkem nemám co společného a mám tu asi pouze jmenovce.

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #44 měchy - vloženo: 07.08.2006 v 19:13:23

    body? - Myslim, ze jsme meli vsichni do jednoho uplne stejne podminky. Jak v treninku tak v kvalifikaci. Kdyby polovina startovky jela na suchu a zbytek na tom cem vsichni, pak chapu, ze by to bylo neregulerni. Ale kazdy povrch drahy znal! A v treninku si ho vyzkousel. A kazdy z techto lidi se na start kvalifikace postavil! A jestli zvolil spatny gumy nebo to proste " nezvladl" to je pouze problem jeho a ne poradatelu ani stavitelu trate. A pripadama dost odporny ze to na ne pak klidne dokaze svezt.!

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #43 Berra - vloženo: 07.08.2006 v 19:07:16

    diskuse - Pánové myslím, že k řešení celé situace by jste hodně přispěli, kdyby jste své názory přednesly na riders meetingu před kvalifikací a né až po bitvě...

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #42 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 18:41:29

    Odpověď - Díky za odpověď. Máš pravdu, že někteří neměli adekvátní obutí na todle blátivý počásko. Škoda, že se zmenšil počet závodů z 5 na 4. Jeden závod se zruší a závodníci už budou mít malý možnosti dohnat bodový manko. Ještě sem se chtěl zeptat proč se nejede 4X v Praze? Opět díky a snad už je todle moje poslední otázka.

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #41 blab - vloženo: 07.08.2006 v 18:35:28

    blato - vy si rikate bikery tak to by ste mneli asi zazit opravdovy 4x na trati ktera se jeste políva vodou
    pneumatiky se nastrikaji impregnacnim sprejem a jde to

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #40 Zdeněk Pól - vloženo: 07.08.2006 v 18:30:02

    Body - Strooky, o možnosti nepočítat body dle výsledků kvalifikace jsme samozřejmě uvažovali. Přesně jak píšeš, shodli jsme se na tom, že lepší uznat výsledky kvaldy, než jen troje body do poháru. Mimochodem, už v sobotu Honza Finda jednoznačně dokázal, že na plášti do bahna to jde i v tomhle marastu. A přesně totéž se potvrdilo i v neděli. Jasně, nebylo by to ani hezké a ani bezpečné představení, proto se závod nejel. Dost mě ale překvapilo, že hodně z těch, co dávno předem znali předpověď, na závod obuli třeba i Maxxis Larsen...

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #39 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 18:17:56

    To říkám stále, já nechci vidět grupnkreše a přílítávající vrtulník, jak si to pamatujeme z minulýho roku. Já chci vidět pořádnej kalup z kopce dolů a pořádný souboje až do konce. DH a 4X sou asimetricky odlišný disciplíny, takže no comment.
    Ještě sem se chtěl zeptat Zdeňka jestli jste přemýšleli o tom že by vůbec body nezapočítavali? Chápu, že celej ročník na 3 závody je docela blbý. Dík

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #38 vita_dbs - vloženo: 07.08.2006 v 18:03:42

    názor - Na závodě jsem sice nebyl,ale nemužu se nevyjadřit k určitým názorům. Není to poprvé co byl zrušen závod ČP 4x. Vzpomente na zahajovací závod 4x V Litomeřicích, kde byla stejná situace..bláto a mokro...trat nesjízdná, elitaci čekali a každy mlel o zrušení, a ono to najednou vyschlo a každej si ho chvalil. Mimochodem na tohle blato se hodi hladka guma namazana olejem nebo vazelínou. Ale zpet ke zrušení: to že se zrusší závod neznamená že se musí házet vinna na pořadatele, tohle bylo čistě o počasí. A pro všechny co dissej do kluku z Litoměřic, přečtěte si co napsal Matys a pak pište. A nesrovnávejte DH a 4X, už to dávno není jako dřív kdy každej jezdil DH a DS. Na Dh jedeš sám a když spadneš tak neni tak velký nebezpečí že tě někdo trefí jako při 4X. Měj te se

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #37 Zdeněk Pól - vloženo: 07.08.2006 v 17:43:55

    Realita - Myslí si někdo z vás, že rozhodnutí o zrušení závodu činí těm, kteří závod připravili a zaplatili, potěšení? Pokud ano, pak se nad tím zkuste příště zamyslet, až bude sedět doma v teple v době, kdy ještě jiní v bahně a dešti balí cirkus, který se vlastně nekonal. Jak přišel K.O. na takovou blbost, jako že "si z toho pořadatelé dělali srandu", to skutečně netuším. Jelikož se schůzky "za pořadatele" účastním vždy já, měl bych o tom něco vědět... Po(!) závodě jsem dostal řadu zajímavých rad, jak situaci řešit, od přikrytí trati plachtou, přes posyp pilinami či štěrkem, až po vyhrabávání bláta. Díky za ně. Samozřejmě nás nic takového ani nenapadlo, ještě teď se všichni divíme, že někdy je po dešti i bláto... Takže teď sháníme plachtu 300x100 metrů, několik vlaků pilin. Také žádáme o povolení pro zřízení povrchového dolu, který nejspíš vznikne, když se někdo pokusí v dešti průběžně odstraňovat bláto. Jak jste si mohli přečíst, štěrk se zatím na Bílou stráň navážet nesmí. Bohužel, naprosto stejný problém v tomhle počasí vznikne na všech 4X tratích v ČR. Litoměřice mají aspoň tu výhodu, že povrch poměrně rychle vysychá. Jistě, můžeme dát všem pořadatelům závodu ČP-4X podmínku, aby jejich trať měla kvalitní povrch, ale když jim k tomu nenadělíme pár stovek tisíc, pojede se celý pohár tak možná na Polis XIII. Nikdo - včetně vás všech - neměl tušení, jak se během a po kvalifikaci bude vyvíjet počasí. Proto jsme odstartovali kvalifikaci. Až na několik vyjímek jezdci dráhu sjeli v čase adekvátním podmínkám, některým to kombinace plášťů a malého průchodu rámu nedovolila. Dle Soutěžního řádu nebyl důvod neuznat výsledky a to, že jsme MČR Mužů přesunuli na další závod - kde mohou být podmínky přinejhorším stejné, ale jen těžko horší - vychází z přesvědení, že by vrchol sezony měl podle nás mít důstojný průběh.

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #36 Menčík - vloženo: 07.08.2006 v 17:41:47

    sfouklá svíčka - Michal Prokop vysel s formy ......... za 6 coze???? asi neumi jezdit na blate ale podle toho co on pise za to muzou poradatele hmm...pěkná slečínka!!!!!!!!!!!!!!

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #35 K.O. - vloženo: 07.08.2006 v 17:09:25

    Kdyz na na rozprave se rekne ze je ta trat neregulerni a ze je to nesjizdny tak by se to jet nemelo. Ale ze si z toho poradatele delali srandu a vubec nebrali vazne to co rikal Michal P. tak ty rozpravy nemusi vubec byt. To je tim padem o nicem jak si poradatele udelaj co chcou. Kdyby odstranili aspon trochu to bahno a posypali to bylo by to sjizdy ale toto ne. A to ze zapocitaly vysledky z kvaldy je o nicem. .................?!?!?!?!?!?!!?!?!??!!?!?!?

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #34 ueeeeee - vloženo: 07.08.2006 v 16:45:52

    bahno - ...já si myslím, že by jste si měli všichni udělat profily na líbímseti.cz, čau kluci, jo a dresy jsou IN

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #33 piere - vloženo: 07.08.2006 v 16:17:49

    to double:nepremyslel protoze se o tom mluvilo jeste pred startem kvalifikace a vsichni moc dobre vime ze michal byl proti spusteni zavodu.

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #32 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 15:39:43

    Tak to už je na svědomí organizátora, jak se stim popasuje......

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #31 STROOKY - vloženo: 07.08.2006 v 15:38:57

    myslíš?

    odpověz na tento komentář
  31. avatar
    #30 double.! - vloženo: 07.08.2006 v 15:36:38

    to piere - Nepremyslel si treba nad tim, ze kdyby mistr sveta dojel s nejlepsim casem. Tak by to nejen regulerni bylo! Ale dokonce i MCR by zustalo.?

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744