Jak je to s kategoriemi v ČP maratonu?

Již v lednu je pěkně rušno dojde-li řeč na Český pohár v maratonu, a to maratonský seriál letos vstoupí do své čtvrté sezóny. V článku můžete najít lehký průvodce tím nejžhavějším tématem: kategoriemi...

Autor: Jan Němec

Jelikož se množí dotazy ze všech světových stran na letošní Český pohár v maratonu, pokusíme se nyní odpovědět a upozornit na nejpalčivější záležitosti. Závodníci se ptají jaké budou kategorie, kolik bude stát startovné apod. Organizátoři si naříkají na malou mediální podporu faktu, že v Českém poháru mohou startovat i závodníci bez licence.

PROTO DŮRAZNĚ UPOZORŇUJEME NA TO, ŽE ČESKÝ POHÁR V MARATONU 2007 JE URČEN PRO VŠECHNY BIKERY, NIKOLIV POUZE PRO KATEGORII ELITE. KATEGORIE ELITE MÁ VYPSÁNU SVOJÍ VLASTNÍ KATEGORII.  ŠANCI TAK MAJÍ VŠICHNI, KTEŘÍ SE CHTĚJÍ POMĚŘIT S ČESKOU BIKOVOU ŠPIČKOU V JEDNOM ZÁVODĚ.                             

Český pohár marathon MTB cup 2007 je vypsán pro tyto kategorie:

MEL
Muži Elita 
19  a více let 
jen s licencí ČSC
Ž
Ženy Elita 
19  a více let
MH
Muži Hobby  
19  - 29 let
M30
Muži Masters
30 — 39 let
M40
Muži Masters
40 — 49 let
M50
Muži Masters
50 — 59 let

- V hlavní kategorii M startují všichni muži pouze s licencí ČSC kategorie ELITE 19 let a více. (při žádosti o licenci ČSC si třicetiletý a starší závodník může zvolit kategorii ELITE nebo MASTERS)

- Ve všech ostatních kategoriích mohou startovat závodníci s licencí i bez licence ČSC.

- !! Závodník může být hodnocen pouze v jedné kategorii. Závodník si při svém prvním startu v ČP MX musí zvolit kategorii, ve které chce startovat. Během sezóny závodník nesmí tuto kategorii měnit. !!

- Závodníci bez licence budou automaticky zařazeni do kategorií MH, M30 a M40 podle věku. Závodníci s licencí Elita si musí zvolit kategorii M nebo MH.

- Držitel licence ČSC je pojištěn proti úrazu i proti škodě způsobené třetím osobám    

- Pořadatel může vypsat další kategorie podle svého uvážení, ale tyto kategorie se nesmí překrývat s oficiálními kategoriemi Českého poháru.

Závody Českého poháru v maratonu 2007 naleznete v našem KALENDÁŘI nebo PŘEHLEDU

Přečteno - 16164x Tagy: marathony
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. PozvánkyRakouská stálice: Na Salzkammergut Trophy si můžete nevídaně hrábnout
    Rakouská stálice: Na Salzkammergut Trophy si můžete nevídaně hrábnout
  2. PozvánkyKolo pro život se připravuje na oblíbené Vary
    Kolo pro život se připravuje na oblíbené Vary
  3. PozvánkyOblíbená 24hodinovka Těžká Pohoda opět bude!
    Oblíbená 24hodinovka Těžká Pohoda opět bude!
  4. Český pohárAuthor Šela marathon otevře Český pohár XCM
    Author Šela marathon otevře Český pohár XCM

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #31 rave - vloženo: 09.01.2007 v 16:14:26

    tak - Jako pořadatel jednoho z menších maratonů souhlasím s názorem že by junioři na takovýchto akcích jezdit plnou délku tratě neměli. A rád vidím, že i"kritik" má občas dobré nápady.

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #30 tomas - vloženo: 09.01.2007 v 13:53:22

    názor - Zdravím všechny ze Sudet,tady je názor pořadatele jednoho ze dvou nejstarších mtb maratonů u nás: Snaha o rozdělení do více kategorií je hlavně proto, aby se sjednotily kategorie v rámci pohárových závodů a aby nebylo nutné vypisovat další. Druhým důvodem je pokus o přilákání více lidí díky celkovému hodnocení, což se daří jen částečně. Většinu startujících asi spíš motivují jednotlivé závody a jejich kredit, než body do českého poháru. Sjednocení kategorií v rámci pohárových závodů určitě není špatný nápad, ale přináší to možná víc komplikací než se může na první pohled zdát. Faktem je, že kdo má licenci Elite, tak by měl startovat v elitě, jinak v tom bude guláš. V rámci českého poháru mx by bylo nejjednošší dělit jezdce pouze na muže a ženy, jako to je u světového poháru mx. Kategorie Pod 23 let a možná i Masters by třeba mohli startovat při českém poháru xc společně s elitou a být vyhlašovány samostatně (když už s nimi UCI počítá). Junioři na mx je úplná blbost, pro ty by měl být 1/2mx maximum, stejně jako pro žáky závod do 35 km.
    Sportovní úroveň Českého poháru mx se určitě rok oo roku zlepšuje. Letos je Český pohár obsazen kvalitními závody a snad se polepší s tratí i pořadatelé v Budějovicích. Málokdo si dokáže představit práci, kterou se zkoordinováním a zajištěním českého poháru ve všech disciplínách Petr Marek a jeho skupina má. Hlavně aby ho to bavilo i nadále, protože na jeho místo se asi nikdo zrovna netlačí... i když kritiků je dost.

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #29 Ale Procházka - vloženo: 08.01.2007 v 07:51:16

    beru to - Máš pravdu, Mistr ČR nebo vítěz ČP - to si zapamatuješ, asi jsem se nevyjádřil nejpřesněji. Myslel jsem atmosféru kolem tratě a taky jsem chtěl píchnout do lidí, kteří se sami cítí být elitou. Nechápou, že jsou špička nějaké základy a byla by škoda, kdyby se chtěli tzv. elitní jezdci poměřovat jen mezi sebou na hobby ohrnovat nos. Vždyť hobby jezdci jsou ti, kteří nás živí - normální veřejnost, kterou tenhle sport opravdu zajímá, utrácí peníze za materiál a startovné a váží si toho, že se můžou poměřit i s někým o několik výkonnostních pater výš. Maratonskej pohár by přeci nemusel skončit jako pohár v XC -až na vyjímky (Česká Kamenice apod.)vše ustrnulo na úroveň lokálního zájmu a to je velká škoda pro MTB.

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #28 Jirka - vloženo: 07.01.2007 v 19:46:55

    For Prochi - Nezlob se na mě ale i když MČR v Budějkách je ptákovina co se týkalo tratě tak ten borec v důchodu si spíš vzpomene že je mistr ČR protože mu už paměť nebude sloužit a dres mistra mu to připomene... a jestli jel Šelu to vědět nebude :-) i když je tam 10000000000000000000000000x lepší trať než v Budějicích ;-)

    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #27 Aleš Procházka - vloženo: 07.01.2007 v 12:39:41

    Kategorie a složení ČP maratonů - Ahoj všichni, tady je hlas pořadatele Author Šela marathonu: kategorie - zásadně nedělit na jezdce s licencí nebo bez licence - jediné měřítko je pohlaví a věk. Jezdce do 18 let nepouštět na dlouhé trasy, ale s limitem do 50 (55,60..) km. Mladé jezdce do 15 let do cca 35 km. Složení závodů Českého poháru se zásadně zlepšilo a termínovka 2007 má úplně jinou kvalitu oproti termínovce 2005, což je dobře. Určitě se nejedná o vzorek toho nejlepšího u nás, ale je to výsledek podmínek možné spolupráce pořadatelů jednotlivých závodů s promotérem ČP (svazem). Pořadatel poháru má nasmlouvané sponzory na hlavní úrovni, kteří jsou v přímé kolizi s mými hlavními sponzory. Takze radši dám přednost dlouhodobým vztahům, které jsem si vybudoval sám, oproti sponzorům, které přinese do závodu někdo jiný a nemají k mému konkrétnímu závodu žádný vztah. Žádnému maratonu nepomůže, že je součástí ČP, ale reálná obliba u jezdců, diváků a sponzorů. A tu neokecáš přidělováním bodů nebo mistrovským trikotům. A až odejdou současní borci do sportovního důchodu, na co si vzpomenou víc, když si řeknou: vyhrál jsem Sudety, Drásala, Malevil, Šelu, Krále Šumavy... nebo Mistrovství ČR v Českých Budějovicích, závod ČP v České Lípě..?

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #26 Petr - vloženo: 06.01.2007 v 16:09:23

    Pavle , Lída ani nikdo jiný nechce po pořadatelích 2 kategorie. Těch ať si ve svém závodě vypíše dle libosti , třeba pro každý ročník narození jednu , ale pohár by měl
    být hodnocen pouze v absolutním pořadí mužů a žen. Na špici ekonomiky se jen tak nedostaneme , fotbal a hokej se hrát nepřestane , tak proč drobit ten malý kousek zájmu , který MTB ještě zůstává.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #25 Pavel - vloženo: 06.01.2007 v 12:48:25

    pro Lídu - Myslím si,že se nenajde pořadatel,který uspořádá maraton jen pro dvě kategorie,možná kdyby se Česko dostalo v ekonomice na špičku EU,přestal se hrát fotbal a hokej a pohár v maratonu by platil ČSC ve zlatě.Pozdravuj Boba.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #24 lída - vloženo: 05.01.2007 v 20:50:41

    menšinový názor kategorie ženy masters - Souhlasím s názory Petra,Pavla,... vyhlášení kategorií je věcí pořadatelů a každého potěší když se dostane na bednu, ... to ale nemá nic společného s českým pohárem, kde by měli závodit ti nejlepší bikeři...., co je starý a co je mladý, co je hobby a co je profík a co poloprofík, co je to s licencí a co bez.
    Vítám, že český pohár je vyhlášený jako open pro všechny, ale kategorie pouze absolotně (muži-ženy)!!!
    MTB není box, je to krásný sport v přírodě.

    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #23 Buf - vloženo: 05.01.2007 v 20:39:53

    česká specifika - Jen by mne zajímalo kolik navštívil "viděl" nebo snad "jel", pan Marek nebo jemu podobní zodpovědní funkcionáři, bikemaratonů světového poháru, aby mohli navrhovat specifické "české" lepší pravidla,kategorie,bodování atd.
    Zajímá mne taky jaké geniální bodování se zase v čechách vymyslí, máme mnoho seriálů a jeden má lepší bodování než druhý ...

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #22 Pavel - vloženo: 05.01.2007 v 20:05:31

    jen názor - .Světové poháry i mistrovství světa jezdí světová elita v rámci maratonů pro všechny a nakonec se vyhlašují všechny běžné kategorie .Jestli u nás vymyslíme zase něco jiného ,tak budeme zase nejchytřejší na celém světě............Proč není Český pohár v maratonu uznávaný ? Až bude do ČP vybráno 5 nebo 6 opravdu nejlepších a nejprestižnějších maratonů,tak to bude ta uznávaná extraliga.To že se ČP vyhlásí a nakonec se ani nevyhodnotí , jsou termínové střety atdatd,hovoří o tom, že pan Marek má toho při vší úctě na bedrech moc.Myslím že šéfové Sudet,Drásala,Malevilu,Šela maratonu toho vědí hodně, ale nikdo se nezeptá !!!!!!!!!!!!

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #21 Petr - vloženo: 05.01.2007 v 17:03:30

    Nevím proč se se stále debatuje o hobících a masters - tyto kategorie v poháru opravdu to nikoho nezajímají. Pro ně se u nás pořádá desítky maratonů a padesátek ročně včetně řady seriálů ( Kolo pro život , Anlen Galaxy serie , Velo serie atd ). Tam se mohou realizovat , tam mohou hledat motivaci. Mě osobně zaráží absence kategorie U23. Svaz na ni vesele vystavuje licence - viz. příspěvek Licence CSC - , UCI pro ni pořádá ME a MS a v Českém poháru máme MH , M30 atd. Myslím , že je na čase přestat dělat z Českého poháru sociální zařízení a postarat se, aby sloužil vrcholové a výkonostní cyklistice.

    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #20 Jirka - vloženo: 05.01.2007 v 15:41:42

    Kategorie - Nojo 2 kategorie jsou sice fajn a je to přehledné ale na druhou stranu znám spoustu borců - viz chlapy od Mostu co prostě jsou v kategorii M40 a jezdí dost dobře a řekl bych že pro ně má případné vítězství v poháru velkou cenu a tím pádem je to motivace do tréninku - já osobně si nedokážu představit že bych ve 40-ti trénoval jako oni - sotva budu lézt... a těmhle borcům kteří si zaslouží poklonu chcete vzít kategorii v poháru? Nezlob te se na mě to je trochu nesmysl ne?

    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #19 Tschenda - vloženo: 05.01.2007 v 14:07:44

    Separovat!!! - Navrhuji:
    1.) účast v ČP jen pro elitní jezdce + mladé, ale výkonnostně slabší frajery
    2.) ostatní by si mohli pouze zaplatit startovné, ale bez přímé účasti
    Výsledek:
    1.) spokojeni pořadatelé, jezdci elity + mladí, výkonnostně slabší frajeři
    2.) závody bez většího povšimnutí bikerské i laické veřejnosti, jak tomu bylo velmi často u elitních závodů ČP v předchozí revoluční sezoně

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #18 luboš - vloženo: 05.01.2007 v 12:53:06

    kategorie: - jednoznačně souhlasím s názorem který tady padnul už několikrát: čp by měl mít pouze dva vítěze muži/ženy!

    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #17 Karel - vloženo: 05.01.2007 v 09:46:28

    kategorie - Petr a Kritik mají pravdu : muži + ženy = 2 vítězové a dost ( u půlmaratonů přidat ještě Juniory ). Pro jednotlivé závody si pak mohou pořadatelé vypsat kategorie dle vlastního uvážení a zvednout si tak účast. Pro hodnocení poháru i mistrovství brát pouze absolutního vítěze (..zku ) . Jinak vznikne spousta podivuhodných mistrů a pohárových vítězů , ve kterých se nikdo nevyzná , nikdo je nezná a nikoho nezajímají. Výsledkem bude ( vlastně už je ) pokles prestiže celého serialu , jeho nepřehlednost a tím i mediální nezajímavost. Zkuste si cvičně pro media vysvětlit modelovou situaci : pohárový vítěz katerie Hobby má licenci Elite , ale nepatří do Elite , tu vyhrál pan XY , kterému je sice 33let , ale nepatří do kategorie M30 , kterou vyhrál pan XZ v požehnaném věku 30roků 2měsíců a 10dnů...

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #16 presně tak - vloženo: 05.01.2007 v 01:29:52

    FF - banda čuraku si přijede vyhonit na pohár a pak z toho žijou celej rok nemá to uroven

    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #15 dj - vloženo: 05.01.2007 v 01:28:40

    čp je sračka ! - čp je sračka !

    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #14 Pavel - vloženo: 04.01.2007 v 19:57:04

    nedělejte z toho vědu - Jen tak můj názor a píši jej i jako pořadatel jednoho maratonu.Kategorie elite ženy nebo muži je jasná,kdo si tuto kategorii zvolí do licence tak prostě musí jezdit tuto kategorii a může být ve věku veterána či veteránky.Třicátník je v nejlepším věku vytrvalce a vytrvalost ještě může rozvíjet, ale když pořadatel tuto kategorii nevypíše tak příjde o několik desítek lidí.Kategorie starších veteránů určitě do ČP patří, ale jestli kat.nad 50 let to nevím,i když do této kat.již patřím,ale ty kdo zvládnou celý ČP můžeme počítat na prstech rukou případně nohou.K otcům juniorů a kadetů,jen to,že kdyby je chtěli pustit na Sudety nebo do Beskyd ,tak patří do blázince,případně,ať si něco přečtou o dětech.Ke kategorii žen jen to,že nejsem velký příznivec emancipace v boxu,hokeji či ČP v maratonu,ale pro organizátory zase každá dušička dobrá.
    Ve zkratce Jun a Ženy nad 50 ne.Ostatní muži,ženy hobíci ve všech kateg. ano.

    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #13 kritik - vloženo: 04.01.2007 v 18:41:42

    staříci - UCI řeší věc jednoduše světový pohár má jen dvě kategorie, dvě zlaté, dvě stříbrné a dvě bronzové medaile a dva duhové dresy....jsou jen muži a ženy
    jednoduché počty....

    Men 19+
    (Elite, U23 und Masters)

    Women 19+
    (Elite, U23 und Master Damen)

    Kategorie MH,M30,M40,M50 v rámci českého poháru jsou nesmysl ...věkové a "hobby" kategorie jsou věcí pořadatelů jednotlivých bikemaratonů, je to pro normální lidi ...

    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #12 Beeda .... - vloženo: 04.01.2007 v 17:29:47

    Licence CSC - jen pro poradek....
    Zakladni rozdeleni Licenci

    A. Jednodeni narodni
    B. Mezinarodni (jendorocni)


    Je 6 zakladnich Kategori

    kat. 1 - ČLENSKÝ PRŮKAZ (kat. 1) příznivci cyklistiky, moho byt voleni do CSC
    Nemohou zúčastňovat soutěží ČSC

    kat. 2 - ZÁVODNÍK (COMPETITEUR) deli do podkategorii
    2.1 Žák (Minime) 10-14 let
    2.2 Kadet (Cadet) 15-16 let
    2.3 Junior (Junior) 17-18 let
    2.4 Pod 23 (Moins de 23) 19-22 let - pokud ma slouvu s UCI skupinou tak jde do Elite
    2.5 Elita (Elite) 23 let a více (muži), 19 let a více (ženy)
    2.6 Master (Master) 30 let a více

    kat 3. VODIČ (ENTRAINEUR)
    morokari pred cyklisty:-)

    kat 4. PERSONÁL (STAFF
    4.1 Sportovní ředitel (Directeur Sportif, Directeur Sportif Adjoint, Team Manager, Assistant Team Manager)
    4.2 Trenér (Entraineur)
    4.3 Lékař (Médecin)
    4.4 Opatrovatel (Soigneur)
    4.5 Mechanik (Mécanicien)
    4.6 Řidič (Chauffeur)
    4.7 Masér (Masseur)

    5. FUNKCIONÁŘ (OFFICIEL)

    6. ROZHODČÍ (COMMISSAIRE)

    B.

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #11 Michal - vloženo: 04.01.2007 v 16:35:03

    to MITY - Protoze proste dlouhe maratony (tudis i CP MX) jsou obecne pro juniory diky jejich nizkemu veku a rozvoji nevhodne!
    Musis pockat az vyrostes vis?

    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #10 MITY - vloženo: 04.01.2007 v 16:04:10

    Junioři - Nechápu, proč tam není kategorie juniorů!!!! 15-18 let.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #9 Jirka - vloženo: 04.01.2007 v 14:04:21

    M vs MH - já myslím,že svaz nemá licenci zvlášť muže a pro Elitu... proto když máš licenci tak si na začátku zvolíš na co se cítíš a je to... vloni to tak bylo taky... někdo jezdil MH (muži hobby) někdo M (muži Elita)
    K ženám hobby - určitě existují dál,ale ne v rámci českého poháru,tak co řešíte? Prostě kategorie podle zvážení pořadatelů a jen ty těch 5 kategorií je v ČP... Bohužel není toliká žen na startu aby se to rozdělovalo i v ČP na hobby a elita :-(
    Jinak je to pořád podle zkratky MARATON CROSS :-D tak bychom tomu tak měli říkat i na závodech,ne? :-D viz. motocross (MX), supercross (SX), cross country (XC) všude místo cross ve zkratce je X tak když ho máme v maratonu je to určitě maraton cross :-D

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #8 Petr - vloženo: 04.01.2007 v 12:31:04

    To , že někdo s licencí Elite může jet za hobíky mi nepřipadá moc dobré. Určitě většina Eliťáků v českých poměrech dělá svůj sport v hobby podmínkách a od ostatních se odlišují pouze tím , že ho dělají pořádně a naplno - ovšem ta možnost volby způsobí spíš problémy. Počítá se alespoň s výrazným odlišením v cenách pro Elitu proti ostatním kategoriím ? Osobně bych preferoval jednoho - absolutního mistra , bez ohledu na kategorie. Rozhodně je těch kategorií příliž. Hobby je zcela nečitelná ( viz. výše ) , M30 zbytečná ( třicatníci jsou pro maratony v nejlepším věku ).

    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #7 Martinez - vloženo: 04.01.2007 v 12:22:50

    presne, co zeny hobby?ne ze by mi vadilo merit sily s elite,ale zadnou licenci nemam

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #6 Andílek - vloženo: 04.01.2007 v 09:58:41

    A co ty ženy hobby?? Snad pořád existujem:))!!

    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #5 Zirecek - vloženo: 04.01.2007 v 07:03:44

    :-) - Fotka ze Šely, :-).

    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #4 anonym - vloženo: 03.01.2007 v 22:48:06

    licence - Když má něko licenci elita tak si může zvolit kategorii M nebo MH? Není to divný? Co je to za kategorii M?

    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #3 anonym - vloženo: 03.01.2007 v 21:31:51

    junior nepatri na MX

    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #2 anonym - vloženo: 03.01.2007 v 20:47:50

    A co Junioři?????? To jako nic????

    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744