Podobnou akci za svých bezmála sto let existence autocamp Obora ležící u Brněnské přehrady ještě nezažil. Jeho areál totiž v neděli 22. srpna zaplnily bezmála čtyři stovky účastníků desátého podniku Cyklomaratontour 2010. Pro účastníky z celé republiky připravili pořadatelé závodu RWE Okolobrna 32 kilometrů dlouhý okruh, který většina cyklistů absolvovala dvakrát. Na své si ale i tentokrát přišly děti v rámci dětských závodů Tygříkova poháru.
Hlavní závod na 64 km, tedy dva okruhy, byl odstartován přesně půlhodinu před polednem. Slunečné počasí přilákalo kromě samotných účastníků závodu i velké množství diváků, kteří se často rekrutovali z řad náhodných turistů. Okruh závodu vedl atraktivním prostředím lesů Přírodního parku Podkomorské lesy v okolí Brněnské přehrady, hradu Veveří a brněnského autodromu. Cyklistům trať nabídla v každém 32 km dlouhém okruhu slušné převýšení 650 metrů převýšení. Tedy nic lehkého.
Trať závodu vedla z většiny po lesních cestách a volném terénu. Navíc byla díky suchému počasí suchá a rychlá, kaluže se daly spočítat na prstech jediné ruky. Z některých míst okruhu se nabízely účastníkům pěkné výhledy na nedaleké město Brno. Robert Novotný, Jan Hruška a Martin Mareš, kteří se ostatním vzdálili hned v prvním kopci, ale na kdovíjaké kochání čas ani myšlenky neměli. V tomto pořadí taky zmíněná trojice projela po dvou hodinách cílem.
„Chtěl jsem roztrhat balík hned po startu,“ vysvětlovat svou strategii Jan Hruška, který před čtrnácti dny v Ostravě obhájil svůj titul mistra republiky v půlmaratónu. Krok s ním udrželi jen silničář Martin Mareš (PSK Whirlpool-Author) a Robert Novotný (Factor Bike Team). „Ještě tak čtvrt kola to vypadalo, že by nás mohli zezadu dojet, ale pak už bylo jasné, že si to o vítězství rozdáme mezi sebou,“ doplnil Novotný.
Právě Robert Novotný, jemuž se mezi bikery neřekne jinak než Džovan, se pak stal vítězem druhého ročníku RWE Okolobrna. „V závěrečném sjezdu jsem jel z první pozice a dojezd tady v kempu už jsem si pohlídal,“ řekl závodník týmu Factor. Den předem v Karlových Varech obsadil druhé místo za Janem Hruškou, s nímž si v Brně pozice jen prohodili. „Jsem rád, že jsem to dnes Honzovi mohl vrátit,“ usmál se Novotný. Na třetím místě pak do cíle o pouhé tři vteřiny později dojel Martin Mareš. Čtvrtý Jan Jobánek (Merida Biking Team) i pátý Pavel Boudný (Česká spořitelna – Specialized) už ztratili dvě a půl minuty.
Mezi ženami na dlouhé trase kralovala Ilona Bublová (Rockmachine-Cyklomax), která o minutu a půl udolala druhou Veroniku Strašilovou (Pell´s Hard). Třetí místo vybojovala Barbora Hanušová (Kellys Bikeranch).
Závod na jediný okruh, tedy na 34 kilometrů, vyhrál domácí Petr Šťastný (HAKR Brno). Mezi ženami jej napodobila Anna Krejčová (Tišnov Bikers), která o pouhých 6 desetin vteřiny porazila druhou Martinu Ernestovou (Bike servis Klecany).
Zapomenout nesmíme ani na Tygříkův pohár, v rámci něhož se na tratě délek 500 - 4000 metrů vydal v dopoledních hodinách cyklistický dorost. Zažít závodní atmosféru ještě před startem hlavního závodu tak mohly i tentokrát děti od předškolního věku až po starší žáky a žákyně.
Výsledky RWE Okolobrna – 64 km muži:
1. Robert Novotný (Factor Bike Team) 2:05:29
2. Jan Hruška (Volvo Auto Hase)
3. Martin Mareš (PSK Whirpool - Author)
4. Jan Jobánek (Merida Biking Team)
5. Pavel Boudný (Česká spořitelna – Specialized)
6. Nikola Ivanov (Baník Ostrava)
7. Michal Bubílek (Kellys BikeRanch)
8. Marek Rauchfuss (Scott Cycling Team Kolin)
9. Adam Kauer (Bagbike)
10. Tomáš Stuna (Haibike.cz)
Ženy:
1. Ilona Bublová (Rockmachine-Cyklomax) 2:39:24
2. Veronika Strašilová (Pell´s Hard)
3. Barbora Hanušová (Kellys Bikeranch)
4. Julie Mastková (RockMachine-Cyklomax)
5. Veronika Žbelová (Veverky)
Kompletní výsledky naleznete na www.sport-base.cz
Seriál závodů horských kol Cyklomaratontour 2010 pokračuje za dva týdny závodem Unilever Okoloprahy. Ten se bude konat v krásném prostředí hřebčína Favory mezi Konopištěm a Prahou. Bližší informace jsou k dispozici na stránkách seriálu (www.cyklomaratontour.cz).
Foto: KTfoto.com
Jste spokojeni se zpravodajstvím MTBS.cz? Nominujte nás!
|
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Dr.Akula — #3 asi si jel po strartu tak pomalu žese to ze předu uklidilo, naštěstí nic vážného se nastalo. Když pojedeš ve sjezdu 10km/h tak tě asi nic neohrozí, teda pokud někdo najednou neshazne a nebude tam 20metrů velká díra. Pokud ale pojedeš na šotolu 60 a budeš závodit, tak tě v zatáčce může docela ohrozit nějaký pejskař nebo cykloturista kterému je nějaký cyklozávod někde u gelového sedla...
odpověz na tento komentářten start byl zhovadilost. Ti co se postavili tam kam měli po několika minutách stály na 200. fleku. Po kilometru jízdy se jelo 60kou a vrchol byl když v protisměru vyjela auta, naštěstí na prvním pidi horizontu, kdyby jela o půl minuty dřív tak to mohl být solidní masakr. Holt pořadatel vybere prachy, zajistí si reklamu a pak at těch pár set pohybujících se třistakorun co nejrychleji a co nejvíc bezpromlémověji zmizí. Je prostě vidět když dělají závod nadšenci alá Sudety či v Mostě nebo kšeftaři Okolo a jiní....
Jinak hned po startu spadl vítěz krátké tratě Petr Štastný a 90ti % závodníkům se naskytl pohled jak byl sedřenej.
A dojezd? Raději nekomentovat,,,,
odpověz na tento komentářDle mého byl závod umístěn správně na Oboru s krásným okolím a dobrým zázemím. Druhá věc je, jestli si pořadatel lámal hlavu s tím, jak by měla být postavena trať anebo si ji načrtl jen v mapách. Místní určitě ví, že v okolí jsou daleko hezčí terény a startovat se nemuselo šedesátkou z kopce. Stejně tak i dojezd byl dost nebezpečný a nezajištěný.
odpověz na tento komentářHromadný pád? Startoval jsem z poslední lajny a žádný jsem neviděl.
Taky mě není jasné co je zajištění tratě a jak pomůže v tom aby lidi nepadali.
- na tento komentář reaguje čumil — #6
odpověz na tento komentářvidím, že ne dobře zajištěná trať je součástí více závodů Okolo...ne jen Ostravy
odpověz na tento komentářPekny zavod a vydarene pocasi. Skoda hromadneho padu po startu a take celkem ne-moc dobre zajistene trate.
odpověz na tento komentář