Plány mistra světa nezmrazilo ani -17 stupňů. Cítí se dobře a jede vyzkoušet duhový trikot na Kypr, startuje olympijská sezona ...
"42 stupňů na sluníčku je už fakt moc!" stěžoval si v minulých dnech na twitteru Nino Schurter. "S těma, komu mrzne zadek, bych se klidně o nějaký stupně podělil.." provokoval arktickou zimou sužované Evropany z Jihoafrické republiky, kam míří přes zimu stále větší počty bikerů. Letos kromě Schurtera také třeba Florian Vogel, Manuel Fumic, Christoph Sauser, Ralph Naef a řada dalších.
Nejlepší biker ale nikoliv. Mistr světa Jaroslav Kulhavý je na zimu doma v Ústí nad Orlicí zvyklý, i když ta letošní byla v minulých týdnech trošku šťiplavější. On ale dobře ví, že na trénink se prostě musí. Na kolo vyrážel i tehdy, když teploměr ukazoval mínus sedmnáct!
"To už byla hrana. Můžete na sebe obléct cokoliv a po dvou hodinách jste stejně úplně promrzlí," říká Jaroslav s tím, že tréninkové hodiny v sedle nejde jinou aktivitou v teple dobře nahradit a tak si zkrátka své tři hodiny v mrazu vždy odkroutil.
"Venkovní cyklistický trénink při teplotách hluboko pod nulou je individuální záležitostí. Jára patří k jedincům, kteří jsou schopni i při velmi nízkých teplotách pravidelně absolvovat několikahodinový trénink. Plnohodnotně odtrénuje, i když je venku velká zima, sníh a led. Trénuje tak od doby, co ho znám, je na to zvyklý," jednoduše vysvětluje Kulhavého trenér Viktor Zapletal.
Slabší a silnější ponožky, zimní tretry a přes ně neoprenové návleky, tři vrstvy na nohách a na těle dokonce sedm! Poslední vestička je taková pojistka, zapíná se až po hodině a půl. Pod helmou potom čepička a přes ni ještě kukla, která chrání celý obličej. Počítá se také silná, speciálně namíchaná hřejivá mast. A než se vydá do zmrzlé krajiny, zahřeje se doma na spinneru. Tak takový je recept světového šampiona...
"Podařilo se mi víceméně odtrénovat co jsem si naplánoval. Za leden to bylo asi 120 hodin a během těch dvou mrazivých týdnů jsem proti plánu ztratil jen sedm hodin tréninku, takže mě neznervózňuje, že soupeři trénují v teple," zůstává v klidu Jára. Přípravu na olympijskou sezonu začal dříve a oproti loňsku má odtrénováno více hodin. Má za sebou také jedno soustředění v teple navíc, na Mallorce tentokrát odtrénoval 22 dní.
Zatím se prý pohybuje pořád v pásmu základní vytrvalosti. "V těch mrazech ani moc nešlo jezdit v intenzitách, ale není kam spěchat. Doma jsem skoro všechny tréninky odjel na biku nebo na cyklokrosovém kole. Jinak bych na bika asi nesedl, ale takhle jsem hodně jezdil v lesích, kde tolik nefouká a není tam taková zima. Nejdůležitější pro mě je, abych zůstal zdravý. Na druhou stranu to tam pěkně klouže, takže bych řekl, že mám před prvními závody i dobrou techniku," dodává s úsměvem.
Krev v žilách si ale Jaroslav přeci jen v mrazech dokázal dobře rozproudit. Přední český automobilový závodník Roman Kresta ho pozval v rámci otevření nového Specialized Concept Storu ve Zlíně na projížďku v závodním speciálu Mitsubishi Lancer Evo IX. Uzavřená ledová cesta, pneumatiky s hřeby a volant v rukách Kresty byly zárukou ke slušné porci adrenalinu.
"Bylo to peklo. První jízdu jsem měl i docela strach, když jsme letěli stošedesátkou po ledu..." přiznává Jára. "Druhá jízda už byla v pohodě. Jedeš furt bokem na tři metry široký cestě mezi stromama, ale to auto na hřebíkách neskutečně drží!"
Za dveřmi už je ale start letošní sezony. V pátek Jaroslav odlétá na tradiční Sunshine Cup na Kypr, kde absolvuje nejprve klasický cross country závod a potom také tříetapový závod Afxentia. "Cítím se dobře, ale až na Kypru při závodě uvidím, jak na tom jsem doopravdy. Podle toho potom budu ladit trénink směrem k prvnímu důležitému závodu, kterým je světový pohár v Jihoafrické republice." dodává.
Foto: Michal Červený, Tomáš Jančárek
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
jakozto messenger jsem v tech nejhorsich mrazech mel vrstev 6nahore a 2dole, dvoje ponozky do zimnich treter a bylo teplo. na hlavu kuklu a windstoper cepku. rukavice na rukavicich a slo to i 9-12h prezit, vetsi respekt pred Pavlem Richtrem na Aljasce :-)
odpověz na tento komentářurčitě respekt ale myslím že 7vrstev je nějak moc ne?
také sem občas v -15t °C vyjel na dýl jak dvě a půl hod a 4 vrstvy max, několik dní po sobě a bez jakéhokoli prochladnutí...
( coolmax bluefly, rolák multisport Devold, dlouhej drez, na to zimní bunda Vermarc ).
Možná by se tu hodil na toto téma nějaký TEST nikoli komerční článek opsaný z brožur výrobců.....
odpověz na tento komentářAle ten člověk nezná pořádně ani sám sebe :) Trochu ho znám a je to hotové pako :) aspoň je sranda ne? :)
odpověz na tento komentářodpověď na honza.k. — #10 muj nazor. ctu jeho prispevky v ruznych diskuzich. k Jardovi, Stybymu atd se vyjadruje i na facebooku a jeho nazory me neprestavaji prekvapovat. Jednou tak a podruhe jinak :) Jakoby s nimi bydlel, ze je tak dobre zna :)
odpověz na tento komentářp.HAdrava je dem..t! Toho neberte vážně. Najednou je frajer,ale není to dlouho co říkal že nic moc rider, že štyby a křižák jsou úúúúplně někde jinde :) :)
- na tento komentář reaguje kobliha — #
- na tento komentář reaguje kobliha — #11
odpověz na tento komentářp. Hadrava asi myslí tu fotku se silničkou, kterou Jarda fotil nad Čenkovice 11. ledna (ještě před odletem na Malorku).
odpověz na tento komentářpane Hadrava, kterou fotku myslite? zdaji se mi vsechny aktualni. jinak respekt Jardovi.
odpověz na tento komentářTřeba tam měl nemrznoucí směs!!! :D :D :D :D
odpověz na tento komentářJarda ej frajer, ta fotka je staršího data...
odpověz na tento komentářV bidonu může mít třeba slivovici :-D Ale jinak, když jsem byl na biku v -12, tak mi pití vydrželo tak hodinu a pak už pitné moc nebylo
odpověz na tento komentářJako respekt. Aspoň je vidět, že trénovat se dá opravdu za každého počasí a že to nejsou jenom řeči. Já se ale ukecat stejně nenechám a raději vyrazím na běžky. :-)
odpověz na tento komentářtřeba rezervu, nářadí a pumpu... já to tak dělám taky:-)
odpověz na tento komentářodpověď na vlada83 — #1 To jsem si taky hned říkal. Kurňa, -17 a on veze jen takový obyčejný bidon. :-))
Jinak já si nedovedu představit, že bych se nejdřív zahřál (a asi i trochu zpotil) na spineru a pak jako zahřátý vyjel do těch mrazů.
odpověz na tento komentářby mě zajímalo co měl při těch -17 v tom bidonu na silničce :-))
- na tento komentář reaguje Kurri22 — #2
- na tento komentář reaguje jose — #
odpověz na tento komentář