Na mistrovství světa do Jižní Afriky odcestuje 16 Čechů

Šéftrenér české reprezentace Viktor Zapletal zveřejnil 16 bikerů, kteří budou reprezentovat Českou republiku na světovém šampionátu v Pietermaritzburgu... 

Autor: Jan Němec
Na mistrovství světa do Jižní Afriky odcestuje 16 Čechů

Světový šampionát horských kol se po dvou evropských zastávkách /Champéry 2011, Saalfelden 2012/ stěhuje na jiný kontinent - do jihoafrického Pietermartzburgu. Naposledy se o duhové trikoty mimo Evropu bojovalo v roce 2010 v kanadském Mont St. Anne, v místě, kde se tento víkend odehraje další díl světového poháru. Mistrovství světa se na černém kontinentu uskuteční vůbec poprvé v historii.

Do Jihoafrické republiky odcestuje jen šestnáct českých reprezentantů. To je po loňském šampionátu v Rakousku, kde se představilo 46 Čechů, diametrální rozdíl. Důvod je jasný, vysoké náklady na cestování. Je to možná vůbec nejmenší výprava v historii. V roce 2009 se v daleké Austrálii představilo 17 bikerů, ale to byl v programu i fourcross, který se letos, bohužel, do jihoafrického programu nedostal...

Český tým odlétá do Jižní Afriky 24. srpna 2013 přes Dubaj do Durbanu, který je od dějiště šampionátu vzdálen necelou hodinku cesty autem. Samotný program pak ve středu 27.8. večer spustí závod štafet. Kdo se v ní představí zatím nemáme potvrzené, ale dá se předpokládat, že to budou jména: Nash, Vastl, Nesvadba a Cink či Kulhavý.

Češi budou v Pietermaritzburgu obhajovat jednu medaili ze Saalfeldenu, tu pro české barvy vybojoval Ondřej Cink, stal se mistrem světa v kategorii U23. I letos je jedním z adeptů na světovou medaili, o svých ambicích už přesvědčil na posledním závodě Světového poháru v Andoře. Tam se cennými kovy blýskli i Kateřina Nash a Jan Vastl, které rovněž můžeme počítat mezi kandidáty na stupně vítězů. Nesmíme zapomínat ani na Jaroslava Kulhavého, který se sice nyní potýká s výkonnostním propadem, ale olympijský vítěz už několikrát dokázal, že na důležitý závod se připravit umí...

Podle posledních zpráv bude závod cross country elitní kategorie mužů vysílat v přímém přenosu Česká televize. Ostatní elitní disciplíny budou k vidění na Redbull.tv a samozřejmě ani letos nebude v dějišti chybět MTBS crew...

Cross Country

Elite muži
Jaroslav Kulhavý
Ondřej Cink
Jan Škarnitzl

Elite ženy
Kateřina Nash
Tereza Huříková

U23 muži
Jan Nesvadba

U23 ženy
Karla Štěpánová

Junioři
Jan Vastl
Jan Rajchart

Juniorky
Barbora Průdková

Downhill

Elite ženy
Jana Bártová

Elite muži
Matěj Charvát

Junioři
Martin Lebl

Trial

Roman Chvojka
Petr Jericha
Václav Kolář


Zobrazit místo UCI MTB World Championship 2013 - Pietermaritzburg, RSA na větší mapě

Přečteno - 12941x Tagy: mistrovství světa pietermaritzburg
Zapojte se do diskuze

Mohlo by vás zajímat

  1. Mistrovství světaMS MTB 2025: potvrzené termíny, šampionát s 8 disciplínami bude trvat 14 dnů
    MS MTB 2025: potvrzené termíny, šampionát s 8 disciplínami bude trvat 14 dnů
  2. Mistrovství světaDokázala to! Sabina Košárková vyhrála mistrovství světa v pumptracku!
    Dokázala to! Sabina Košárková vyhrála mistrovství světa v pumptracku!
  3. Mistrovství světaZávod jako žádný jiný. Shodli se po gravelovém MS Vakoč i Adel
    Závod jako žádný jiný. Shodli se po gravelovém MS Vakoč i Adel
  4. Mistrovství světaÚspěšný gravelový šampionát korunovali Nizozemci, Vakoč na 21. místě
    Úspěšný gravelový šampionát korunovali Nizozemci, Vakoč na 21. místě
  5. Mistrovství světaVšemohoucí gravel zaplavil Lovaň, Češi si vyzkoušeli trať šampionátu
    Všemohoucí gravel zaplavil Lovaň, Češi si vyzkoušeli trať šampionátu
  6. Mistrovství světaGravelový šampionát bude hvězdně obsazený
    Gravelový šampionát bude hvězdně obsazený

Vlož svůj komentář:

Pro vkládání komentářů je nutné být přihlášený.
Proto se, prosím, tedy buď přihlašte nebo registrujte.
  1. avatar
    #35 skalda - vloženo: 12.08.2013 v 10:48:47

    tady jeste jedno, kde to je videt krasne jak se behalo (a to nebyl zdaleka nejtezsi sjezd) https://www.facebook.com/photo.php?v=299307520215770

    odpověz na tento komentář
  2. avatar
    #34 skalda - vloženo: 12.08.2013 v 10:39:24

    Jen k tomu Trilogy: video je zde: http://vimeo.com/71005428 ...Trilogy jsem jel a muzu potvrdit, ze Vokr,Jezek a Hruska nejsou zadni technici ale vykonnost maji dobrou. A ze KPZ je silnicni zavod je jasna vec!

    odpověz na tento komentář
  3. avatar
    #33 vlada83 - vloženo: 12.08.2013 v 09:50:25

    odpověď na gomez — #32 už potřetí máš v příspěvku vidali, po v měkký i, ač obsahově to máš zajímavý a v mnohým s tebou souhlasím, ta hrubka je tragédie, zopákni si vyjmenovaný slova po v

    odpověz na tento komentář
  4. avatar
    #32 gomez - vloženo: 12.08.2013 v 07:16:23

    Já tam napsal, že by třeba mohl na MS zajet třicátý, což si myslím, že by toho byl klidně schopen. Ale nechápu, proč by měl jet na MS? Když nejel nominační závody? A nechápu proč by měl vůbec jet, když se začal soustředit na KPŽ ( NIC PROTI KPŽ, je to úžasný, že to přilákalo tolik lidí k cyklistice, sice traťe nejsou to pravé MTB ale dobráá..) což je amatérskej závod. A dále nechápu, proč by měl vůbec jet na úkor mladých lidí kteří se XC věnují a jezdí celkem slušně. Mladej Foja má formu jako bejk a jezdí letos tedy parádně a tuším, že v jednom závodě KPŽ dojel do cíle s Kulhavým a Škarnitzlem ale to hned neznamená, že by na světovém poháru jel v ELITĚ okolo desítky. Prostě abych to shrnul. Ulman je dle mého názoru česká špička stejně jako například P. Boudný ale vidali se jinou cestou ( což respektuji, sice jsem to dole napsal docela tvrdě ale mrzí mě, když závodník vymění třicátá místa v SP- což ULman jezdil, za KPŽ ) Totˇvše co k tomu píšu. Myslím, že si to vůbec neprotiřečí ale chápu zase, že to mohlo být pochopeno jinak. A Co se týče MTB TRILOGY, video jsem nenašel ale ješte pohledám. Ale neřekl jsem např. ani slovo o tom, že by Kaněra něco nesjel. Jen jsem viděl jak dva nebo snad i tři závoďáci z první skupiny běželi jeden sjezd! Ale to není nic proti ničemu pokud byl "těžký jako prase " .....Více se odmítám v téhle diskuzi angažovat.;)

    1. na tento komentář reaguje vlada83 — #33
    odpověz na tento komentář
  5. avatar
    #31 wlastan - vloženo: 12.08.2013 v 07:13:38

    odpověď na gedeon — #24 Vokr a Jezek behali polovinu tezkych sjezdu,Hruska bezel skoro vsechno(bude to videt ve videu),ovsem pokud na to mas fyzicky,do kopce to sjedes a jeste zbytku ujedes :-) Nejde o zavodniky,jde o trat,jde o to,ze na KPZ nestaveji trate pro horska kola jen proto,aby jim tam prijelo co nejvic hobiku a vydelali majlant. Kdyz se neco dela jen pro prachy,nikdy to neni dobry....

    odpověz na tento komentář
  6. avatar
    #30 gedeon - vloženo: 11.08.2013 v 22:02:18

    odpověď na gomez — #28 Znovu jsem si pečlivě přečetl tvoje názory 7 a 9 a opravdu bych potřeboval vysvětlit jak je mám číst, abych si nemyslel, že Ulman není hobby nula ale absolutní česká XC špička. Děkuji.

    odpověz na tento komentář
  7. avatar
    #29 Fanda Benes - vloženo: 11.08.2013 v 21:52:09

    odpověď na gomez — #28 Me osobne strasne mrzi, jak skončil Bouda, ten mel na to byt na bedne ve svetaku a MS. Skoda, ze po tom co privezl medaili z MS junioru (nebo ME)tak se nedostal do nejakeho zahraničního teamu.

    odpověz na tento komentář
  8. avatar
    #28 gomez - vloženo: 11.08.2013 v 21:41:13

    Video pošlu, ano Ulman je ČESKÁ ŠPÍČKA, která se ale vidala směrem amaterské série a tudíž nevidím perpektivitu aby jel na MS :D Naučte se číst mezi řádky a né mě chytat za každě slovíčka. Neprošel ani nominačními kritérii a ani nejel jediný nominační závod. Ale to neznamená, že pro mě není jeden z nejlepších čechu.. ! Pro mě je to skvělý cyklista ale vidal se svojí cestou :D .... a prostě na MS teď nepatří...

    1. na tento komentář reaguje Fanda Benes — #29
    2. na tento komentář reaguje gedeon — #30
    odpověz na tento komentář
  9. avatar
    #27 gedeon - vloženo: 11.08.2013 v 21:31:45

    odpověď na gomez — #25 Poslyš gomez, můžeš mi vysvětlit proč je teď u tebe Ulman XC špička, zatímco v reakci 7 a 9 tě málem kleplo, když si o něm slyšel? Chtělo by to držet kontinuitu myšlenek :-). Taky bych rád viděl video, jak Kaněra něco nesjel a někdo druhý to dal. Chápu, že odborník "pohybující se v prostředí ČP a SP" toho má hodně, ale aspoň základní přehled by to chtělo.

    odpověz na tento komentář
  10. avatar
    #26 Fanda Benes - vloženo: 11.08.2013 v 20:09:27

    odpověď na gomez — #25 Vokrouhlík a Hruška mě předjížděli na letošní Trilogii při prologu v jedné enduro sekci, a jeli tam pěknou palbu...takže myslím, že technicky jsou v pohodě. S nominaci souhlasím, jede tam to nejlepší co máme v XC Elite, a mladí ať sbírají zkušenosti.

    odpověz na tento komentář
  11. avatar
    #25 gomez - vloženo: 11.08.2013 v 19:41:34

    odpověď na gedeon — #24 částečně s tebou souhlasím ale zase tam nikdo nebyl z XC špičky :D A já ted nemuzu najiít to video ale dal bych ho sem jak tihle jmenovaní týpci nebyli schopní nic sjet .....Ale to nevadí, mají na to zase fyzicky ale kdyby tam byla větší konkurence, už by to pro ně byl větí hendikep......;) Ale je vidět že nevíte o čem mooc mluvíte. Bouda sice jezdí kpž ale co se týče XC je totalní špíčka...Stejně jako třeba Ulman..

    1. na tento komentář reaguje Fanda Benes — #26
    2. na tento komentář reaguje gedeon — #27
    odpověz na tento komentář
  12. avatar
    #24 gedeon - vloženo: 11.08.2013 v 18:57:18

    odpověď na wlastan — #22 Nechci ti brát iluze, ale loni bylo na Trilogy pořadí: Hruška, Vokrouhlík, Bubílek, Kaněra. Letos: Kaněra, Ježek, Vokrouhlík, Hruška. Tedy nejlepší byli závodníci úspěšní i v KPŽ (Bubílek a Hruška jsou jeho absolutní vítězové). Takže to mírně řečeno nevypadá, že by je rozhodili tratě "...vymyšlené pro pravý biking...". Ty a tobě podobní se musí smířit s tím, že kdo umí, umí na všem. To, že ty neumíš šlapat, je tvůj problém a ne problém stavitelů tratí.

    1. na tento komentář reaguje gomez — #25
    2. na tento komentář reaguje wlastan — #31
    odpověz na tento komentář
  13. avatar
    #23 gomez - vloženo: 11.08.2013 v 13:00:15

    odpověď na wlastan — #22 přesně jsi to trefil..;)

    odpověz na tento komentář
  14. avatar
    #22 wlastan - vloženo: 11.08.2013 v 11:59:51

    odpověď na henry — #18 Koho zajímá mládí? Jak to můžeš napsat? Mládí je základ! Pokud nebudeš mít dobrou základnu mladých, nikdy nevychováš elitní závodníky! Kde by byl Cink kdyby jezdil v U23 jen Českej pohár? Mladí závodníci potřebují srovnání se světem, zkušenosti a v neposlední řadě i motivaci aby z nich vyrostli závodníci schopní vyhrávat světové poháry a čím víc tím líp! Tvoje názory jsou zcestné.

    Popírat že KPŽ není amatérskej závod je taky blbost! Akce je to dobrá,láká to lidi k cyklistice(ne k pravému MTB), ale to je tak všechno. 80% jejich tratí s MTB nemají nic společného když se to dá objet i na krosovém kole, amatéři nemají důvod trénovat techniku. Průměry kolem 30km/h? To můžou rovnou jezdit silnici! Nechápu proč si na to všichni hobíci kupují Epic... Navíc sponzoři místo toho aby investovali do XC - olympisjké disciplíny, cpou to těmto profiamatérům na KPŽ.

    Nechci dělat reklamu ale nedá mi to. Vy co tvrdíte že KPŽ je ten pravej biking, přihlaste se na MTB Trilogy a podobné maratony a uvidíte! Tam jsou tratě, pro které bylo vymyšleno horské kolo a kde to kolo také využijete...

    1. na tento komentář reaguje gomez — #23
    2. na tento komentář reaguje gedeon — #
    3. na tento komentář reaguje gedeon — #24
    odpověz na tento komentář
  15. avatar
    #21 gomez - vloženo: 11.08.2013 v 11:10:07

    odpověď na henry — #20 jsem rád, že ti došli argumenty Henry a takhle lehce jsi to sfouknul :D :).... Vím o čem mluvím, protože v prostředí světových a českých pohárů se pohybuju a dělám v nich a sám jsem na několika závodil, bohužel ( zranění ) teď již jen trénuji. A objemově náročný příspěvek po ránu? To stáváš "brzo" ? 10:26 ? :D pche... MYslím, že většina těch mladých které kritizuješ a i já, už mají za sebou první tréninkovou fázi... A né večerní tah ...;) Naschle v PECI POD SNĚŽKOU...

    odpověz na tento komentář
  16. avatar
    #20 henry - vloženo: 11.08.2013 v 10:26:03

    odpověď na gomez — #19 Objemově náročný příspěvek (zvlášť takhle brzo po ránu...). Bohužel realita všedního dne je značně odlišná od tvých naivních představ.

    1. na tento komentář reaguje gomez — #21
    odpověz na tento komentář
  17. avatar
    #19 gomez - vloženo: 11.08.2013 v 06:51:29

    odpověď na henry — #18 :D :D Pak o nich nikdy neslyšeli :D A co Kulhec ? Cink ? Bouda ? Spešný ? Škartniztl ? Oni se narodili a hned jezdili v elitě ? Škarňa má myslím snad i z U23 v Evropě titul. Cink nikdy nepatřil mezi top ridery a v juniorech které jak ty říkáš nikoho nezajímájí jezdil okolo dvacítky na světě. ? :D A Podívej se teď, nikdy se nechytnou všichni ti mladí v Elitě ale kdyby jenom jeden z celé te generace tak to bude SUPER. Ale jasně, pošleme tam radši třicátníky eliťáky, kteří si objedou třicátá místa a pak se uklidí na KPŽ. Což mimochodem nejsou bláboly. Tak to je :D KPŽ je amaterský závod s profíkama, a je to závod řekl bych NON-MTB. Tohle není pravej MOUNTANBIKING jak vznikl a jaký by měl být. Mimochodem tvá neinforomovanost neví to, že spousta těch mladých si platí kromě MS ( díky bohu alespoŇ že tak ) Světové poháry jako samoplátci. Se zeptej kdo všechno jel do Andorry za své peníze z mlaďochů. Volba je na každém, pokud si Eliťáci chtějí platit závodění KPŽ, tak klidně. Ale pak nekopejte do těch mladých, kteří jezdí po svěťácích a chtějí se prát s nejlepšími a kolikrát za své peníze !! To je jiný a naprosto odvážný přístup! Mimochodem co se týče cestovní kanceláře ČSC. Ten když už pošle, tak samozřejmě musí posílat mladé jezdce v reprezentaci protože má peníze ze státu a dotací právě na mládež, což je logicke. Přece nemůžeš po svazu chtít aby plně profesionálního dospělého závodníka platil svaz, čili my daňový poplatníci jakoby ještě na víc. ZvLášt když už u nás někteří ven jezdit ani nechtějí ale to už je jiné a delší téma.....

    1. na tento komentář reaguje henry — #
    2. na tento komentář reaguje henry — #20
    odpověz na tento komentář
  18. avatar
    #18 henry - vloženo: 10.08.2013 v 22:30:43

    odpověď na Gomez — #9 Proč si myslíš, že mládí je důvod jet na MS? Koho zajímá nějaká U23? Už mi ČSC připadá jako cestovní kancelář mládeže. Každý rok posílá tzv. mladé a nadějné po světě, abychom pak o nich nikdy neslyšeli. Teď, když máme silnou generaci mužů jako nikdy, necháme je sedět doma. Možná Bouda s Ulmanem nechtěli jet - nevím, to by měl říct někdo jiný. Bláboly o amatérských závodech ani nebudu komentovat.

    1. na tento komentář reaguje gomez — #19
    2. na tento komentář reaguje wlastan — #22
    odpověz na tento komentář
  19. avatar
    #17 Lilly - vloženo: 09.08.2013 v 18:47:59

    Karla Štěpánová prokazuje skvělou formu už od začátku sezony, kdy byla vždy mezi našema "třiadvackama" nejlepší. To, že MČR po nemoci nevyšlo neznamená, že si nezaslouží start na MS ...

    1. na tento komentář reaguje timur — #
    odpověz na tento komentář
  20. avatar
    #16 franta kopejtko - vloženo: 08.08.2013 v 19:10:44

    odpověď na Honza.E — #15 tady nikdo nenadava na kpž, ale debatuje o nominacích;)

    odpověď na roman22 — #12, odpověď na dodo — #8 a se Stepánovou to samé jako se Škarnym, v bodovaní uci jasně Karlice a z jednoho míň povedeneho závodu, mozna vinou technické komplikace, se nominace též měnit nebude;)

    odpověz na tento komentář
  21. avatar
    #15 Honza.E - vloženo: 08.08.2013 v 13:26:25

    Nominace dobrá, držím palce všem.Jinak určitě ti co jsem píšou jak je KPŽ strašný a na nic tak pár jich to taky jede. KPŽ bych řekl v pohodě a parádní organizace. Udělej te si Vy takovej velkej seriál a pak sem piště a nadávejte na to. ALe to patří do jiných komentářů. Takže na MS. Hondě zdaru.

    1. na tento komentář reaguje franta kopejtko — #
    2. na tento komentář reaguje franta kopejtko — #16
    odpověz na tento komentář
  22. avatar
    #14 Martiis - vloženo: 07.08.2013 v 22:02:59

    odpověď na roman22 — #12 Tak jsme se shodli :D Já neopisoval,jen jsem zrovna psal neměl aktualizovanou stránku.

    odpověz na tento komentář
  23. avatar
    #13 Martiis - vloženo: 07.08.2013 v 21:56:42

    Trochu mi tam chybí Vendy Kuntová v ženách U23,formu má skvělou :-) Jinak spokojenost,Ulman na úkor Škarny je teda hodně velká blbost :DD

    odpověz na tento komentář
  24. avatar
    #12 roman22 - vloženo: 07.08.2013 v 21:55:14

    noo nevim, ale místo Karly Štěpánové měla jet Vendy Kuntová, ta jezdí mnohem lépe

    1. na tento komentář reaguje Martiis — #14
    2. na tento komentář reaguje franta kopejtko — #
    3. na tento komentář reaguje franta kopejtko — #16
    odpověz na tento komentář
  25. avatar
    #11 suchý klitoris - vloženo: 07.08.2013 v 20:14:57

    odpověď na kašečkin — #10 odpověď na wlastan — #4 Pěkně napsaný, souhlas. Ta celá série (Kolo pro ženy) je hlavně pro ty "profi", kteří se jinde nechytaj...

    odpověz na tento komentář
  26. avatar
    #10 kašečkin - vloženo: 07.08.2013 v 20:11:28

    odpověď na dodo — #8 Ulman to akorát dopracoval z třícátých míst Svěťáku na top nejlepšího profíka mezi amatérama... Takže sory...Ten nám ukázal tu "správnou cestu " jak se postupuje..že ? :D

    1. na tento komentář reaguje suchý klitoris — #11
    odpověz na tento komentář
  27. avatar
    #9 Gomez - vloženo: 07.08.2013 v 20:09:40

    odpověď na dodo — #8 Připomeň mi co pak Ulman...A vlastně mi řekni důvod proč by tam měl jet. :D Vdyť jezdí jen amaterské závody. Neprošel žádnými nominačními kritérii. ALe, je fakt, že se o tom ani nehodlám bavit...:D Prej Ulman..furt z toho nemůžu...:D :D A ještě na úkor mladých....Ty mu musíš hodně fandit :D :D....

    1. na tento komentář reaguje henry — #18
    odpověz na tento komentář
  28. avatar
    #8 dodo - vloženo: 07.08.2013 v 20:04:31

    odpověď na gomez — #7 Čau človíčku - připomeň mi, prosím, ty tvoje XC naděje za 2roky. Zn. Těším se.

    1. na tento komentář reaguje Gomez — #9
    2. na tento komentář reaguje kašečkin — #10
    3. na tento komentář reaguje franta kopejtko — #
    4. na tento komentář reaguje franta kopejtko — #16
    odpověz na tento komentář
  29. avatar
    #7 gomez - vloženo: 07.08.2013 v 19:06:44

    odpověď na dodo — #6 Ty jsi asi celkem mimoŇ. Měl jet Ulman ? a proč ? Aby zajel třicáty ? A zase se pak uklidil na KPŽ? A nechal kvuli tomu tyhle tři mladé závodníky, co jsi vyjmenoval a ty kteří se chtěji věnovat XC a jsou budoucnosti XC, nechat doma ? A Ulman ? Který se prezentuje na amaterskem zavode ? Tak to si uz delas prdel ne ? Čím uvažujete to opravdu nechápu. ANO uroven KPŽ co se týče konkurence není špatná ale prostě je to amaterská serie. Nechápu jak to vůbec může někdo napsat :D :D pouze a jen někdo z okolí Ulmana...Sory ale je to tak a tahle úvaha je " non inteligent " ....

    1. na tento komentář reaguje dodo — #8
    odpověz na tento komentář
  30. avatar
    #6 dodo - vloženo: 07.08.2013 v 18:53:28

    odpověď na wlastan — #4 S těmi "pseudozávody KPŽ" je to trošku jinak, než mozková kapacita různých naivků dokáže pobrat. Ulman jet měl, doma měli zůstat Štěpánová, Rajchart a Průdková.

    1. na tento komentář reaguje gomez — #7
    odpověz na tento komentář

redakční systém | ISSN 1803-5744