Trasu nového maratonu Genesis Bike Prague mají pražští bikeři jistě najetou. Vznikla pospojováním těch nejoblíbenějších úseků Lubora Tesaře jižně od metropole...
Je zárukou trati plné nápadů a originálních úseků. Lubor Tesař sice velkou část kariéry absolvoval na silnici, ale jakmile měl chvilku času, vyrážel do terénu. Proto zná vítěz čtyř etap Závodu míru v okolí Prahy téměř každou lesní cestu. Nyní z lásky k bikům vymyslel od základu trať Genesis Bike Prague, na kterou se bikeři vydají 16. června.
Genesis Bike Prague je hned při prvním ročníku zařazen do seriálu Inter-Mountain Series, kam patří i legendární závod Salzkammergut Trophy. Jaká lákadla čekají bikery na trati?
"Nabízíme hned několik specifických věcí. Zmínil bych přejezdy přes řeku po lávce, spoustu atraktivních míst v okolí Prahy a hlavně krásnou přírodu v okolí Českého krasu. Bikeři si navíc mohou vybrat dvě trasy."
Pro koho je určena dlouhá trasa 60 km?
"Jsou na ní tři dlouhé těžké kopce a je hodně náročná i technicky i fyzicky. Je tam dokonce před Cukrákem i jen pěší výšlap dlouhý asi sto metrů. Tady by musel jít po svých i mistr světa Jaroslav Kulhavý. Dlouhý závod bych doporučil trénovaným a zkušeným cyklistům. Déle pak lidem, co mají rádi výzvy, Je to spíš trať pro technicky zdatné bikery. Jsou tam nebezpečné sjezdy i kamenité úseky."
Takže kdo hledá pohotovější zážitek, vyhoví mu kratší trasa 35 km?
"Ta je určitě pro všechny. Je atraktivní a zajímavá, začátek vede po širších cestách, na to navazují pěkné pasáže v terénu a hlavně brod, který je vždy kořením závodu. Navíc ten náš není zrovna krátký, říčka je docela široká. Před ní je navíc kamenitý sjezd. To je sice jediný těžší úsek, ale dá se zvládnout bez problémů."
Většinu kariéry ses pohyboval na silnici. Podle čeho jsi trať navrhoval?
"Mám sice specializaci jako silničář, ale na biku jsem hodně trénoval a jel jsem na konci kariéry i nějaké závody. V terénu se pohybuju velice rád a tak vznikl i tento závod. Jezdím s klukama v okolí Prahy už dlouho, máme tu své oblíbené úseky, které jsme nyní pospojovali. Myslím, že cyklistům ukážeme mnoho výjimečných a snadno zapamatovatelných úseků."
Co tě nejvíce trápilo při plánování trati?
"Hlavně počasí, protože myšlenka a zrod závodu vznikla loni na podzim. Přes zimu jsme projížděli místa a to bylo mokro. Mnoho pasáží nebylo sjízdných, dokonce jsme jednou museli ukončit jízdu na polní cestě, protože se nám kola úplně zanesla blátem. Jinak mi dala zabrat i náročnost trasy, není to žádný výlet."
Jak jsi zvládl jednání s obcemi o tom, kudy závod povede? Jsou lidé z okolí cyklomaratonu nakloněni?
"Absolvovali jsme spoustu jednání a obce byly převážně přátelské. Všeobecně jsou reakce úřadů velmi pozitivní. Najde se sem tam někdo, komu se to nelíbí, ale obvykle se nám všichni snažili vyjít vstříc. Obce hodně slyšely na to, že je závod hned při premiéře zařazen ve stejné sérii jako Salzkammergut. Nejdůležitější tak bylo nalézt finální trať, což byla práce na půl roku."
O Genesis Bike Prague16.6.2012, Praha - Galerie Butovice 60 km pro ty, co se s tím chtějí poprat, a 35 km pro ty, co se neradi špiní Rozhodni se až na trase, do které skupiny patříš Funkční tričko Craft a fotografie v rámci startovného |
Foto: Mather
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
Pořadatelé opravdu zklamali, naprosto neregulérní závod. Na 40km prvnich 30 závodníků pěkně 5minut pokecalo v lese u Cukráku kam dál no a jedna skupina jela tam a druhá jinam. Hlavně že schrábli prachy..........za tohle? Ať jdou do prdele.
odpověz na tento komentářTak sem na závodu byl i když ne jako závodník a pořadatelé docela zklamali. Aspoň na úseku, kde jsem byl s přítelkyní. Sjezd a pak malý nenápadný kopeček 2 km před cílem, který ale vyhazoval tak, že se tam natáhlo docela dost závodníků. Bohužel dva tak, že jeden asi v háji klíční kost a druhej 30min v bezvědomí, probral se až po příjezdu lékařů, kteří byli na místě dřív, než zdravotnická služba zajištěná pořadateli. Ti měli k dispozici jak terénní motorky, tak čtyřkolky a stejně tam nedorazil ani jeden z těhle prostředků. Navíc ani pořádně nevěděli kudy má jít trať, protože dle všeho byla špatně vedena ulicí Klausova, kde se jet vůbec nemělo. Mělo se jet po hliněné cestě o něco níž. Když se tam rozčiluje i starosta, který tam bydlí, že o ničem neví a jakto, že je zavřená silnice, tak asi není vše ok. Jelikož jsem asistoval skoro u všech pádů na zmíněném úseku a pořadatelé tam začli aspoň něco málo dělat až potom, co jsem jim to poradil, si myslím, že prestižní závod by měl být pojat trochu profesionálněji. Navíc tam zůstala dvě kola závodníků, které odvezla sanitka a nikdo moc nevěděl co s nima.Jelikož jsem jednomu z odvážených závodníků slíbil,že mu kolo nezmizí, tak sme tam s přítelkyní čekali snad hodinu, než se objevil hlavní pořadatel a kola odvezl.2 km od startu/cíle a trvalo to hodinu než vůbec někdo začal něco řešit?Sanitka po půl hodině od nehody,kdy došlo k otřesu mozku,že závodník nereagoval vůbec na nic?Volání sanitky až potom, co jsem jim to poradil?Zpomalování ostatních jezdců,aby do nás nevlítli,když jsme čekali na zdravotníky a pak když jsme tam stáli všichni? Tohle je práce pořadatelů a ti ji bohužel v tomto místě nezvládli. Byl jsem tam pouze jako divák a za ty dvě hodiny jsem stihl několika závodníkům pomoct jak s rychlou opravou kola,tak zapůjčením pumpičky,dal jsem jim napít od sebe a zabránil jsem hodně dalším pádům. Jakmile najdu na netu místo, kam to dát, tak videa budou k dispozici všem a uvidí každý sám.Stejně tak od startu po Jeremiášově, kde podle policistů,se kterýma jsem taky mluvil, jezdili ještě 5 min před startem auta i autobusy?Proč neposlali závodníky nějakým bezpečnějším a ne tak frekventovaným místem? No sloh dobrej, ale kratší se to napsat nedalo. Přeji pořadatelům do dalších ročníků více štěstí a poučení z chyb z tohoto 1. ročníku.
- na tento komentář reaguje David — #
- na tento komentář reaguje DR — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesař — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesař — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesař — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesar — #
- na tento komentář reaguje Lubor Tesar — #
- na tento komentář reaguje PH — #35
odpověz na tento komentářMě se závod prezentace závodu fakt líbí, určite jedu!
odpověz na tento komentářodpověď na marco — #2 protože to není rozhovor, ale obyčejnej PR článek toho maratonu
odpověz na tento komentářJak je možné tento rozhovor jsem už někde četl a to doslova. No trať si vyzkouším o víkendu a potom se rozhodnu. Nemám techniku tak snad to bude na Cross kole schůdné.
- na tento komentář reaguje michal — #
- na tento komentář reaguje michal2 — #
- na tento komentář reaguje xyz — #3
odpověz na tento komentářMoc pěkná trasa, taková klasika a nechybí pár výživných úseků :) Koukám, že jede i hokejová Sparta.
odpověz na tento komentář