Počasí při 13. závodu Kolo pro život - Priessnitzově šedesátce České spořitelny nebylo k závodníkům vůbec vlídné. Nejlépe se s nepříznivými podmínkami popasovali Vokrouhlík a Havlíková.
Třináctý závod Kolo pro život je za námi. O víkendu se v Jeseníku jela tradiční Priessnitzova šedesátka České spořitelny. Do severomoravského lázeňského města se sjelo na sedm set přihlášených bikerů. Mohlo jich být i více, nebýt toho škaredého počasí. V letošním roce má KPŽ na „psí“ počasí celkem pifku. Před nedávnem to odnesla Ještěd Tour, teď Jeseník. Déšť a teploty okolo 12°C dokonale navodily atmosféru nevlídného, sychravého, podzimního počasí. Co naplat, že kalendářně je pořád ještě konec léta. Škoda mluvit, taková je realita, a nic se s tím nenadělá.
Start se po roční přestávce opět vrátil na důstojné místo pro velký závod – na nádherné Masarykovo náměstí v samotném centru Jeseníku. Masu čekajících bikerů v pláštěnkách lemovali diváci s deštníky. Na nic se nečekalo, ve dvanáct se odstartovalo. První stovky metrů městem se jely ještě na pohodu. Za chvíli už ale tuhne závodníkům usměv na tváři. Začíná se stoupat do pořádného, typicky jesenického „výživného“ krpálu. Vždyť Priessnitzova šedesátka je vyhlášená tím, že se jede pořád nahoru nebo dolů. Převýšení tu dělá skoro 1400 metrů.
Hned v prvním stoupání se každý zařadí tam, kam výkonnostně patří. Tady se nikdo za nikoho neschová, každý si jede za své. Zvlášť, když na špici řádí horský šerpa Jan Hruška (Volvo Auto Hase). Výsledkem jeho snažení bylo roztrhané startovní pole a vedoucí čtyřčlenná extra silná skupinka, ve které byli kromě zmiňovaného Hrušky ještě Tomáš Vokrouhlík (Factor Bike Team), Pavel Boudný (Česká spořitelna – Specialized MTB Team) a Václav Ježek (Alpine Pro Author Team). Při sjezdu k Priessnitzovým lázním na 13. km měl kvartet na své pronásledovatele vyjetý zhruba minutový náskok. Za nimi jela skupinka, ve které byli např. Jirka Novák a Dominik Buksa (Česká spořitelna – Specialized MTB Team), David Kníže (Volvo Auto Hase), Honza Nesvadba (KC Kooperativa SG Jablonec n.N.)nebo Tom Jiránek (Alpine Pro Author Team).
Vedoucí čtveřice až do cíle v této pospolitosti nevydržela. O vítězství ve finále bojovala dvojice Hruška, Vokrouhlík. Rozhodnutí si nechali až na samotný závěr. Cílový koridor v Jeseníku je poměrně krátký, kdo si do něj lépe najede, má velkou šanci vyhrát. To se povedlo Tomáši Vokrouhlíkovi. Poslední zatáčka na trávě, pár metrů před metou, ho vynesla až na bariéru. Náročný okamžik ale zvládnul na jedničku a za ním přilepenému Hruškovi nedal šanci na předjetí. Priessnitzovu šedesátku vyhrál Vokrouhlík, druhý byl Hruška. Hned po dojetí oba závodníci na nic nečekali a jeli co nejrychleji do tepla. Tomáš Vokrouhlík nám v rychlosti, skrze drkotající zuby stihnul odpovědět, jaké to bylo: „Hrozná zima.“ Zajímavostí závodu bylo, že se ve dvojici nebojovalo jenom o vítězství, ale i o třetí a páté místo. To třetí, pódiové, pro sebe ukořistil Pavel Boudný před Vencou Ježkem.
Před vyhlášením výsledků jsme krátce vyzpovídali již umytého, převlečeného a zahřátého vítěze Tomáše Vokrouhlíka.
Tomáši, jak probíhal samotný závod?
„Nejdříve jsme odjeli ve čtyřech: já, Honza Hruška, Pavel Boudný a Venca Ježek. Jako první odpadl v dost táhlým, nepříjemným, asfaltovým kopci Venca. Zůstali jsme ve třech. Pavel Boudný nám nestačil při výjezdu na Rejvíz. Takže potom jsme byli jenom ve dvou a rozhodovalo se v cíli.“
Kdo v průběhu závodu nejvíce tahal?
„Klasicky asi nejvíc tahal Honza Hruška. V těch kopcích, kde viděl, že může jet, tak zkrátka jel. Já jsem nějaký ty špice taky objel, ale Honza víc. Byl to třeba on, kdo napálil tempo v tom asfaltovým kopci, kde odpadl Venca Ježek.“
Jakou taktiku sis spřádal do závěru, nechtěl jsi rozhodnout už dříve?
„Já jsem to určitě nechával na závěr. Mně nedělá problémy to nechat až na konec a vcelku si na to i věřím. Honza Hruška asi chtěl rozhodnout při výjezdu na Rejvíz, ale pak už nebylo kde, následovaly jenom sjezdy. Když už jsem s ním vyjel až nahoru, bylo jasný, že rozhodne až spurt…“
Tak povídej, jak to bylo?
„Posledních asi pět set metrů bylo po asfaltu. Kousek před zatáčkou jsem Honzovi nastoupil a získal dva, tři metry. Ta poslední zatáčka mě trošku vynesla do trávy, ale více méně, jsem to udělal schválně, protože jsem to nechtěl poklopit na tom mokrým asfaltu. Bál jsem se, že bych mohl spadnout. A dalo to… Ten spurt byl potom moc krátkej a nebyl tam prostor, kde to rozjet.“
Co tě stálo nejvíc sil, boj s kluky na trati nebo s nepřízní počasí?
„Dnes byla největším problémem asi ta zima. Nejhorší to bylo asi na Rejvízu, kde jsem po každém projetí hluboké kaluže cítil, že čím dál víc mrznu. No a i ten déšť byl protivnej. Na trati bylo hodně vody a bahna. Ano, bylo to dnes těžší, ale dvouhodinový závod, to se dá jet. Jinak trať se mi líbila. Jsem tady už potřetí. Jsou tu těžký sjezdy, výjezdy, fakt férová trať.“
V kategorii žen hrála jednoznačný prim Pavla Havlíková (KC Kooperativa SG Jablonec n.N.). Druhé místo vybojovala Petra Kottová (Volvo Auto Hase) a třetí dojela Bára Manďáková (Cyklotrenink.com). Pavla Havlíková si snad jako jediná po závodě na zimu ani moc nestěžovala. „Já jsem si to celkem užila. Jela jsem si svůj závod, bez problémů. Ke konci závodu jsem dojela Michala Vlčka od nás z oddílu, tak jsme si spolu alespoň dobře popovídali a dojeli až do cíle (smích). No jinak bylo dost chladno a hodně lidí na to asi i doplatilo. Já jsem byla dobře oblečená. Navíc, tím že jezdím i v zimě, jsem na to víc zvyklá. Mně to nevadilo.“
Priessnitzova šedesátka České spořitelny je minulostí, za necelých čtrnáct dní nás čeká předposlední závod Kolo pro život – populární Cyklobraní Kooperativy v Jevišovce. Takže 18. 9. mezi dozrávajícími hrozny nashledanou!
Výsledky muži 60 km:
1. Tomáš Vokrouhlík (Factor Bike Team) 02:09:27.2 hod.
2. Jan Hruška (Volvo Auto Hase) 02:09:27.8 hod.
3. Pavel Boudný (Česká spořitelna – Specialized MTB Team) 02:12:18.2 hod.
4. Václav Ježek (Alpine Pro Author Team) 02:12:18.8 hod.
5. Michal Plesník (Alpine Pro Author Team) 02:16:45.1 hod.
Výsledky ženy 60 km:
1. Pavla Havlíková (KC Kooperativa SG Jablonec n.N.) 02:39:16.6 hod.
2. Petra Kottová (Volvo Auto Hase) 02:44:46.9 hod.
3. Bára Manďáková (Cyklotrenink.com) 02:53:27.4 hod.
Americký Trek se letos rozhodl, že dá brouka do hlavy všem, kteří to se silniční cyklistikou myslí opravdu vážně. Po loňském představení nové aero silničky Madone tak letos přišla na řadu ještě…
Celý článek…Čeká vás především kvalitní horský trénink ve společnosti závodníků profi pelotonu. A také semináře, péče špičkových techniků, fyzioterapeutů a masérů, sauna, dobré a zdravé jídlo. Prostě top…
Celý článek…Nová pravidla, kvalifikace, závody jen těch nejlepších, divoké karty…..odvážný krok směrem k budoucnosti horské cyklistiky....…
Celý článek…Specialized uvedl na trh elektrokolo Vado SL 2 Carbon, které se váhou dostalo na pouhých...…
Celý článek…Krásné a funkční. To je nový model Orbea Diem, s nímž budete ve městě za bohy...
Celý článek…Zcela nové Turbo Porto je více než jen nejužitečnější a nejvýkonnější nákladní elektrokolo ve své kategorii. Je pečlivě zpracováno tak, aby bylo nejvýkonnějším, nejpropracovanějším a nejkrásnějším…
Celý článek…
odpověď na Shane — #3 Tomáš závodí na pláštích Rubena od roku 2000 nepřetržitě. Jen část sezóny 2007 vozil jinou značku. Takže používá Rubeny už skoro deset let.
odpověz na tento komentářDík, sem si to myslel, ale 100% to nebylo a když je ted pozitivní "humbuk" kolem Járy Kulhavého vs. spolupráce s Rubenou, nechtěl jsem plašit. Ale jsem rád že jsou tu další závodníci s českou značkou. Myslím, že je měl už na Malevilu - ?
každopádně at mu přinesou hodně štěstí! :-)
- na tento komentář reaguje petr1 — #
- na tento komentář reaguje petr1 — #4
odpověz na tento komentářodpověď na Shane — #1 Tomáš Vokrouhlík závodí na pláštích značky Rubena. Na tomto závodě měl obuté pláště Rubena Scylla top design.
odpověz na tento komentářFoto Tomáše v cíli: na jakých gumách to jede, ten pán? :-)
- na tento komentář reaguje petr1 — #
- na tento komentář reaguje petr1 — #2
odpověz na tento komentář